Anwar Sesuai Sebg PM Israel???

dipetik dari bigdogdotcom…

Dalam sessi soal jawab, beliau menjelaskan bahawa pemecatan Tun Salleh Abbas sebagai Ketua Hakim Negara pada 1988 ialah mengikut peruntukan Perlembagaan dan berdasarkan undang undang.Mantan Presiden UMNO juga menyifatkan Anwar Ibrahim sebagai “Man of many tongues” dan kerap berkata lain kepada lain lain kumpulan, walaupun atas isu yang sama dan bersetuju bahwa Anwar mendapat sokongan kuta Yahudi seluruh dunia. Beliau juga menambah “Anwar sesuai menjadi PM Israel”.

nota: mentor dan mantan ketua kepada DSAI sendiri mengakui bahawa mantan orang no 2 beliau adalah seorang yang mempunyai lidah bercabang…..makin banyak pendapat tentang DSAI telah diutarakan oleh bekas2 rakan beliau….kini anda sebagai rakyat Malaysia harus pandai menilai pemimpin anda…

7 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

7 responses to “Anwar Sesuai Sebg PM Israel???

  1. Pernah satu ketika dulu DSAI melalui konco-konconya nak ambil alih pemerintahan dalam masa 2 minggu. Saya kata kepada konconnya saya bagi 3 bulan. Selepas 3 bulan saya tanya lagi, bila ? Kata konco itu satu bulan lagi. Tak apa saya bagi 1 tahun. Sampai sekarang dah bertahun2, tak dapat2.

    Baru2 ni saya dengar lagi dia nak ambil pemerintahan dalam bulan Jun atau Julai ni, semasa undi tidak percaya ka atas Pak Lah. Pada firasat sayalah munkin next pilihanraya kot dia akan mencuba lagi.

    Wahai pemuda UMNO berjaga2lah dengan KJ(musang berbulu ayam), anytime dia boleh join DSAI sebab impiannya ialah PM Malaysia(… saat kehancuran). Rafedah dan Mukhriz ada fakta. Tanya mereka.

    Ingatan: Pemerintahan Negara ialah Allah’s Power not People’s Power. People is only a means not and end.

  2. aku rasa paklah layak jadi pm kat sepilok di sabah sebab orang melayu dah tolak

  3. Halima

    AnWar petualang ugama dan Bangsa. Seorang pejuang Melayu berjuang atas dasar membela bangsa atau membela ugama Islam. Pada orang UMNO sejak 1946 Melayu=Islam sebab itu masuk Islam pada ketika itu dikatakan masuk Melayu. Atas dasar itu Melayu menerima siapa sahaja yang berugama Islam sebagai Melayu tak kira keturunan/campuran Siam ka (Tunku)India mamak ka (Tun),Pakistan ka ,Arab ka(Pak Lah) ,Turki Ka (Dato Onn)…….atau rumpun Melayu Indonesia….tanpa diskriminasi dan boleh jadi pemimpin.Pada UMNO Islam dan Melayu sinonim dalam konteks tanah Melayu
    Pas di tubuh pada 1951 mahu perjuangan berlandaskan Islam semata.

    AnWar berjuangan selepas mengetuai Persatuan Bahasa Melayu Universiti Malaya berjuang kedaulatan Bahasa Melayu(secara tak langsung Melayu) kemudian Majlis Belia Malaysia kemudian Angkatan Belia Islam Malaysia (berjuang berlandaskan Islam) lepas itu Masuk UMNO bukan Pas memperjuangkan berdasarkan Bangsa dengan imej Islam ABIM ada membaca khutbah, mengimam sembahyang,berjoget dll selepas di singkir dari UMNO kerana tuduhan salah laku memperjuang untuk Keadilan (simbol mata lebam) untuk hak dirinya dan mungkin hak orang yang kena ISA . Sekarang kita tahu Parti Keadilan tidak berjuang untuk Bangsa Melayu atau pun Ugama Islam tetapi kepentingan politik dirinya sendiri dan orang baru yang nak masuk politik tetapi tak ada tempat di Pas atau UMNO. Jadi perjuangan mereka bukan utuk Islam atau Bangsa tetapi diri sendiri berdsarkan sekularisma. Dimana pendirian AnWar sebenar nya??? Dasar nya ialah lawan sapa saja Mahathir ka ,Pak Lah(yang lepas dia dari tahanan) atau Najib kerana dia nak bela diri nya, karier politik diri nyadan keluarganya ; tak pernah dalam politik Malaysia di mana anak beranak semua Ahli Dewan kecuali DAP . So awas petualang Bangsa dan Agama yang akan menghancur kedua dua nya. Ingat peristiwa Dang Anum di mana bapa nya membuka pintu kota untuk Singapura di takloki oleh Majapahit, Ingat wanita yang berenang ke perahu petugis untuk memberi amaran serangan Melaka ke atas kapal De Squera………….Melayu mungkin tak hilang di Dunia tapi kembali papa kedana dan terpingir semula selepas 50 tahun baru angkat muka.

  4. afiz

    Keadilan dtubuhkan utk membela nasib anwar…Bersama2 lah berdoa agar Allah memberi petunjuk kepada kita..Thanks Tun Mahathir kerana berjaya menarik beberapa negara islam dengan pertubuhan OIC.

  5. Melayu dah banyak sedar dan insaf bahawa PKR telah memecahbelahkan perpaduan orang Melayu terutama golongan muda. Depan orang Melayu cakap lain depan bukan Melayu lain pula nadanya. DSAI mempunyai agenda tersendiri. Isteri dan anak jadi MP. Kalu UMNO begitu dah lama kena maki hamun. Melayu sedang lena dan leka keasyikan dendangan lagu PKR. Bukan Melayu yang lebih untung. Lihatlah sendiri, Perak dan Selangor. Negeri majoriti Melayu diperintah oleh bukan Melayu. Nasi dah jadi bubur dan menang sorak kampung tergadai.

  6. meor@maru

    Saya rasa perjuangan bangsa tidak lagi relevan… Kita patut perjuangkan Malaysia, bukan untuk kepentingan sesetengah kaum sahaja…

  7. mok

    meor@maru,
    **************************************
    Saya rasa perjuangan bangsa tidak lagi relevan…
    **************************************
    Saya harap awak sabar dulu. Idea awak terlalu ideal buat masa ini. Amalan pecah perintah British dulu menyebabkan ekonomi orang melayu jauh sejauh-jauhnya ketinggalan. Tak adil berlumba pada ‘starting point’ yang berbeza. Mungkin awak dah rasa segar dan sihat sebab minum tonik DEB, tapi ramai lagi orang melayu yang belum pulih. Ini bukan salah dan kehendak mereka. Kena sabar dan jangan khianati melayu. Please….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s