Mengapa Israel Prihatin Terhadap Politik Malaysia?

petikan dari utusan dan kmu..

ORANG Melayu yang beragama Islam mesti berwaspada dan hendaklah selalu mengingatkan diri betapa bahayanya mainan Yahudi terhadap umat Islam. Lihatlah negara dan rakyat Palestin bertahun-tahun menderita akibat kekejaman Yahudi.

Sebab itu apabila akhbar Israel Jerusalem Post meramalkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia (Anwar Ibrahim: Malaysia‘s Future Prime Minister), saya bukan gusar Anwar menjadi Perdana Menteri, tetapi saya risau jika negara kita diperalatkan Yahudi.

Biasalah kerja akhbar membuat ramalan seperti itu. DAP pun buat ramalan yang sama: “Anwar Prime Minister in the making.” Tetapi yang menimbulkan musykil kenapa daripada beribu-ribu akhbar di dunia, akhbar Yahudi saja yang membuat ramalan? Mengapa daripada sekian banyak pemimpin di dunia, hanya Anwar yang menarik minatnya?
Israel sendiri tahu Malaysia adalah salah satu negara Islam yang lantang menentang keras pencerobohan dan penindasan yang dilakukannya ke atas negara dan penduduk Palestin. Apakah dengan membuat ramalan itu sebagai satu daripada cara Yahudi memanipulasi keadaan untuk kepentingannya?
Kita ingin tahu apa sebenarnya yang berlaku? Apakah ada udang di sebalik batu? Kita harap PKR atau Datuk Seri Anwar sendiri menyatakan pendiriannya.
Mungkin mereka akan mengatakan itu adalah kebebasan akhbar. Walaupun alasan itu betul tetapi dalam masa yang sama ia tidak semestinya mengorbankan prinsip.
Amerika Syarikat (AS) sebagai sebuah negara super power di dunia boleh tunduk kepada Israel, inikan pula sebuah negara kecil seperti Malaysia tidak mustahil boleh tertiarap di kaki Israel. Yahudi menguasai politik AS bukan baru. Kesemua presidennya mengikut telunjuk Israel. Mereka yang tidak mengikut kemahuan Israel tidak akan dapat bertahan lama sebagai Presiden AS.
Bagi orang Islam Yahudi tetap musuh Islam. Allah S.W.T. memberi penegasan jelas di dalam al-Quran mengenai Yahudi. Jangan hanya kerana kepentingan politik kita tidak mempedulikannya.
Kalaulah ramalan akhbar Israel itu menjadi kenyataan pasti seluruh Malaysia akan memuji ramalan Yahudi itu betul. Dan akhbar Yahudi akan membuat pengiktirafan. Mungkin dalam sejarah Islam, inilah satu-satunya pemimpin yang diiktiraf oleh Yahudi.
Semua orang tahu, Islam mengajar umatnya perlu bijak memilih kawan. Kita boleh berkawan dengan orang kafir, tetapi kafir yang bagaimana? Ini perintah Tuhan.
Pilihlah kafir yang bersedia untuk bertolak ansur dengan kita. Islam menghalang kita memilih orang kafir menjadi pemimpin kita.
Saya harap andaian saya ini hanyalah satu khayalan. Ini kerana saya berpegang kepada ajaran Islam bahawa Yahudi tetap Yahudi. Sebaik mana pun mereka adalah musuh Islam, bangsa yang dilaknati Tuhan. Saya tidak terfikir ada orang Islam sanggup menggadai maruahnya kepada Yahudi.
Sebenarnya saya masih musykil mengapa akhbar Israel tiba-tiba begitu berminat dengan hal ehwal Malaysia? Saya harap kita tidak tertipu dengan mainan Yahudi. Saya harap Pas patut memberi ulasan mengenainya.
Dalam hal ini pemimpin ulama patut memberi nasihat yang betul kepada Anwar. Malah Pas patut memperbetulkan pendiriannya apabila menerima DAP dalam Pakatan Rakyat. Saya tidak perlu menghurai atau memperjelaskan siapa DAP.
Semua orang tahu.

Orang Yahudi sedang menunggu saat untuk bertepuk tangan melihat sebuah kerajaan pimpinan orang Islam jatuh di kaki bangsanya sendiri. Mungkin ketika itu orang Melayu akan turut bersorak-sorai memuji, betullah apa yang diramalkan oleh akhbar Yahudi, Jerusalem Post. Semoga kita tidak menang sorak, kampung tergadai. ”

nota: negara dikejutkan dengan laporan sebuah akhbar israel iaitu Jerusalem post yang membuat liputan mengenai Anwar Ibrahim – Malaysia’ Future Prime Minister.. boleh di baca di sini dan sebelum itu, Tun Mahathir sendiri mengakui bahawa melayu akan menjadi alat kepada orang asing sekiranya Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri… petikan boleh dibaca di sini ….. Jawatan anwar ibrahim sebagai pengerusi yayasan masa depan atau future foundation amat meragukan. Ini kerana yayasan masa depan ini hanya menumpukan usaha mereka yang kononnya memperjuangkan kebebasan dan demokrasi di negara2 timur tengah dan afrika utara yang mana majoriti negara2 tersebut adalah negara ISLAM yang kita tahu sedang aman dan makmur seperti Arab Saudi, UAE, Qatar,  Bahrain dan lain2…tidak dinafikan ada negara yang agak bergolak tetapi masih berjaya dikawal kerana pegangan terhadap ajaran Al Quran mereka masih kuat… sila baca pendapat awal mengenai yayasan ini di sini… Sedih melihat masih lagi yang beranggapan bahawa anwar ibrahim adalah bersih dan tiada kaitan dengan usa atau yahudi…. sehingga hari ini belum pernah lagi kita dengar kritikan anwar terhadap israel dan usa….di mana pendirian anwar apabila islam diperbodohkan oleh Ahli Parlimen Belanda menerusi filem Fitna?? Tidak memeranjatkan sekiranya apabila anwar menjadi PM Malaysia, rakyat Malaysia bebas utk pergi melancong ke Israel….(sekrg dlm passpot sudah nyatakan rakyat malaysia tidak dibenarkan ke Israel)….tidak memeranjatkan ekonomi Malaysia rancak ….dijana oleh dana kewangan Yahudi….tidak memeranjatkan banyak syarikat asing masuk melabur ke Malaysia..syarikat yang disokong oleh Yahudi seperti di Singapura….

Anda nilaikan….anda tentukan….bagi penulis biarlah Malaysia spt sekrg….jangan kerana emosi kita bertindak…kerana emosi bukan tempat terbaik untuk berfikir…..sebaiknya…gunakan akal fikiran yang Allah SWT berikan..insyaAllah tindakan terbaik yang kita akan ambil..Sehingga hari ini, para pemimpin PAS tidak mengeluarkan apa2 pendirian mereka terhadap liputan anwar di dada akhbar Yahudi Israel ini. Ini jelas kerana mereka sememangnya dahagakan kuasa, populariti dan ingin melihat Islam khususnya orang melayu menderita di tanah sendiri….ape tah lagi DAP…mereka sememangnya anti Islam…..

wassalam

9 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

9 responses to “Mengapa Israel Prihatin Terhadap Politik Malaysia?

  1. Apabila saya membaca petikan daripada akhbar Israel tersebut, saya jugas berasa pelik, mengapa perlu akhbar tersebut menyiarkan

    berita tersebut. Bagaimanapun, pada pendapat saya, jika penyiaran berita tersebut adalah bukti bahawa Anwar Ibrahim adalah ejen

    Yahudi, maka itu adalah bukti yang sangat lemah.

    Dan berkenaan Yahudi itu sendiri, bukanlah semua manusia yang dilahirkan berbangsa Yahudi itu mesti kita musuhi. Bagaimana jika

    orang Yahudi itu memeluk Islam? Perlukah kita memusuhinya? Sedangkan jika dia Islam pun, dia masih berbangsa Yahudi. Dan bukannya

    tidak ada orang Yahudi yang memeluk Islam, bahkan ramai. Jadi tindakan saudara memusuhi semua yg berbangsa Yahudi itu kurang

    betullah.

    Dan saudara masih tidak memberikan bukti yang lebih kukuh untuk mengatakan Anwar itu adalah ejen Yahudi, selain daripada petikan

    akhbar Israel tersebut. Sebenarnya, saya pun pasti akan memusuhi Anwar habis-habisan jika ada bukti yang kukuh, tapi saudara hanya

    berlandaskan bukti tersebut sahaja, membuatkan saya kurang mempercayai saudara. Jika saudara ada bukti-bukti lain, sila kemukakan,

    pasti akan saya musuhi Anwar habis-habisan dan akan saya pengaruhi rakan-rakan saya untuk memusuhi Anwar.

    Saya rasa tuduhan itu datang drp Mahathir, tapi Mahathir sendiri pun setakat ini hanya menuduh sahaja, masih lagi tanpa bukti, sama

    seperti saudara.

    Dan jika saudara menuduh Foundation for the Future itu adalah alat yang juga dianggotai Anwar untuk memusnahkan negara Islam, masih

    lagi belum ada bukti yang menunjukkan yayasan tersebut membuat kerja-kerja yang sedemikian. Tiada lagi nampak anggota tersebut

    menyebarkan agama Kristian seperti yang saudara dakwa. Tidak nampak lagi kaitan yayasan tersebut dengan kejatuhan kerajaan Iraq?.

    Kebanyakan yang saudara lontarkan hanyalah tuduhan yang masih lagi belum mempunyai bukti, hanyalah syak wasangka sahaja.

    Tolonglah berikan bukti. Saya teramat-amat ingin menyokong saudara, tapi saudara cakap tanpa bukti. Hanya orang yang tidak mahu

    berfikir sahaja yang akan percaya cakap saudara.

    Dan saudara berasa sedih kerana masih ramai orang beranggapan Anwar bersih. Bukannya saya hendak beranggapan Anwar bersih, tapi

    saya pun tidak boleh hendak tuduh dia macam-macam tanpa bukti. Saya berasa lagi sedi kerana saudara menuduh orang lain tanpa bukti,

    kerana itu, dngan kata lain , orang panggil sebagai memfitnah orang, dan saya tidak mahu memfitnah orang.

    Saudara, jika hendak menulis, tulislah dengan fakta, bukan dengan prasangka.

    Saya amat mengalu-alukan bukti, dan saya akan menyokong saudara jika ada bukti.

  2. pemudaumno

    salam saudara hafizzul…

    beberapa persoalan yang harus ditimbulkan di sini:

    1. Sehingga hari ini berapa ramaikah pemimpin umat ISLAM telah mendapat liputan dalam akhbar Israel??

    2. Berapa ramaikan orang berbangsa yahudi yang memeluk Islam sekiranya saudara boleh jelaskan..tak perlu angka tetapi nama besar Yahudi memeluk Islam sudah mencukupi..

    3. Future Foundation….saudara sila lihat objektif penubuhannya yang kononnya menyokong demokrasi dan kebebasan…pernahkah keluar di dada akhbar tempatan dan antarabangsa yang melaporkan bahawa rakyat2 di negara seperti Kuwait, UAE dan Arab Saudi terasa kurang bebas dengan pemerintah negara mereka??Mengapakah yayasan ini menyasarkan kebanyakannya negara2 ISLAM yang umum tahu kekuatan pemerintahan beraja mereka seperti di UAE??? Apakah tujuan operasi mereka di sana???

    4. Saudara hafizul….sememangnya Tun juga menuduh tanpa dikemukakan bukti…dan saudara perlu mengetahui sekiranya tuduhan yang dibuat oleh tun bukan sesuatu tuduhan yang membuta tuli….bukti2 sekiranya dikemukan akan memberi impak yang besar kepada negara….

    sekian…

    wasalam

  3. [ainis]

    …dan saudara perlu mengetahui sekiranya tuduhan yang dibuat oleh tun bukan sesuatu tuduhan yang membuta tuli….bukti2 sekiranya dikemukan akan memberi impak yang besar kepada negara….

    Sekadar ingin bertanya. Apakah Tun tidak mungkin akan melakukan kesilapan dalam menilai sesuatu? Saudara begitu yakin bahawa Tun bersifat maksum dalam menyuarakan pendapatnya. Which is I dont really get it. How well do you know Tun by the way?

    And for the sources, evidences, why on earth they cannot be revealed? Why should you be afraid of voicing out the truth? C’mon, our Malaysians are not stupid. How big the impact would it be, though? Would it be something like – Malaysia will be erased from the world map? Or all Malaysians will be unrecognizable and will be banned in other countries?

  4. rocco

    cik ainis

    tak semua bende kene telus…
    kalau semua bende telus…rosak kerajaan sendiri..
    fikir2kan awak tu masih muda…
    tak sempitkan pemikiran dengan hanya menyokong anwar ibrahim…
    tahulah awak member AIC…kene ingat…kalau anwar takde sape nk ganti utk jadi idola awak tuh..
    usia muda jgn sia-siakan..
    kaji sejarah anwar ibrahim tu sendiri…
    duduk semeja ngan veteran2 politik..
    tanye siapa anwar…
    ape jadi ngan ghafar, rahim thamby dan mat taib….ape anwar lakukan??
    jgn hanye duduk dgr AIC punye cerita…
    saya masih ingat lagi kata2 anwar..
    Ghafar macam bapa saya sendiri..saya takkan lawan dia utk timb presiden umno…
    tup-tup..terus dia tanding…sian arwah tun ghafar…

    do u wnat malaysia to be erased from the world map???tau tak…singapore agent terbesar yahudi…anytime ada kekuatan nak serang mana2 negara..bukan depa serang tapi US dan Yahudi tolong serangkan….

    to speak truth comes with great responsibilities dear sis…

    not all truth must be said…

  5. [ainis]

    Rocco,

    Your words are much appreciated. Pembabitan saya di dalam AIC tidak lain dan tidak bukan, untuk mengenali DSAI melalui idea-idea dan perjuangan beliau. Alhamdulillah, sepanjang pembabitan saya bersama AIC, fikiran saya semakin terbuka.

    Isu siapa pengganti DSAI, kita semua tahu, tidak ada. Sama seperti tokoh-tokoh lain, Tun Mahathir, Nelson Mandela, Mother Theresa, Jose Rizal dll. Tetapi orang yang perjuangannya sama, akan ada.

    Isu ketelusan. Baginda Rasullullah mampu menjadi pemimpin terhebat sepanjang zaman kerana baginda seorang yang telus dan amanah. Tidak ada tabir antara Baginda dan kita. Sabda dan sunnah baginda, segalanya dicatat dan dibukukan. Saya tidaklah sampai menyamakan baginda dan umat, tetapi bukankah itu satu nilai yang patut menjadi ikutan? bersifat telus sebagai pemimpin, dan dengan izin Allah, rakyat akan lebih mentaati.

  6. doni

    takpe laa join AIC tu..
    just nk tanye…sejak join tu ..ada tak depa cita ttg ape yang berlaku pada krisis ekonomi 1997??
    1. siapa yang bertanggungjawab naik kan kadar faedah sehingga ramai usahawan bumiputra yang gulung tikar dan bankrap??
    2. sape yang luluskan bnm utk benarkan ringgit masuk ke dalam pasaran wang asing sehingga rugi berjuta2 ringgit??
    3. siapa yang mulakan politik wang di dalam umno…terutama ketika umno memasuki sabah?
    4. siapa yang mulakan budaya lompat melompat dalam politik juga di sabah???

    tepuk dada tanye selera…
    kesemua di atas berlaku pada zaman siapa naik tpm??

  7. pkr jr.

    RAKYAT WILL BE BETRAYED BY ANWAR

    SHORT GUN MARRIAGE
    BETWEEN
    PAK LAH AND ANWAR IBRAHIM

    Wake Up To Reality

    Recently, Husam the confidante and right hand-man of Nik Aziz warned his allies, DAP and PKR that the electorate did not vote for the Opposition because they loved them and or that they supported Anwar Ibrahim. He correctly pointed out that the swing against Barisan Nasional was to “teach” Barisan Nasional a lesson.

    I would add that the swing against BN was the expression of the rakyat’s total disgust towards Pak Lah and his family for raping and plundering the country. Anyone who took the trouble to go to the ground and listen to the rakyat cannot but come to the conclusion that Pak Lah represented the rot and cancer that was fast spreading within the BN government.

    Anwar Ibrahim, like Pak Lah is in a state of denial, believing that the rakyat voted for him and this was a critical factor in the huge swing against the BN government. This is his ego on turbo charge!

    Anwar also knows that the Pakatan Rakyat cannot deliver on its General Election promises because they don’t have the funds and the capability to draw foreign investments to the states which they control. Neither have they the ability to effectively manage the four state governments, the exception being Kelantan under PAS Nik Aziz.

    The MB of Perak (PAS) has made some good moves e.g. the granting of land titles but this in itself will be insufficient to sustain the support of the masses come the next General Elections.

    If at all there is a chance for the Pakatan Rakyat to survive, it has to depend on bumbling Pak Lah’s ability to continue as President of UMNO and as Prime Minister. It is a weakened UMNO under Pak Lah’s family control that will ensure the mounting anger and frustration against the BN and the total rejection and collapse of the BN form of government by the next General Elections.

    Should this scenario plays out the country will suffer such economic devastation that the next two generations will suffer untold hardship. This is a given.

    Why Pak Lah Needs Anwar & Vice Versa

    “The enemy of my enemy is my friend.”

    The common political enemy of Pak Lah and Anwar is Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    Pak Lah is suspicious of Najib and Muhyiddin and potential challengers!

    Anwar knows that he cannot aspire to be the Prime Minister without the support of UMNO. It is the Malay factor, stupid! His overtures to Tun Mahathir Mohamad have been rebuffed. That route was a dead end. He has no choice but to make a deal with Pak Lah.

    When Pak Lah announced that Najib will be his successor, he was not expressing any love or confidence in Najib. It was a simple chess move to neutralize Najib from openly challenging him as urged by the grass roots. If Najib were to make any move, he will be seen to be ungrateful and impatient and Pak Lah’s spin doctors will punish Najib for the insolence and ingratitude.

    But Pak Lah needs further insurance especially against any action that might be taken, post his retirement. He needs to be assured that his billions remain intact. The delay in Pak Lah’s retirement has nothing to do with his so-called intention to remedy the ills of UMNO and repair the damage suffered from the recent elections.

    It is all about the billions promised to his cronies and to his family that could be obtained from the 9th Malaysian Plan and the Super-Mega projects amounting to RM1.3 trillion. One trillion is One Thousand Billion. Ten percent of that is RM100 billion. Five percent is RM50 Billion.

    The minimum stake is 5% i.e. RM50 Billion.

    A deal has to be finalized to transfer this loot, post retirement – if not the whole loot, at least part of the loot.

    Enters Anwar Ibrahim.

    The exchange is simple enough – Loot for Pak Lah, Prime Ministership for Anwar. May be, just may be some crumbs for the cronies and allies!

    This is the real deal but there is a shadow-play being played out so that time may be given to Pak Lah to complete the deal.

    The dinner organized by the Bar Council and paid by the government is the Wayang Kulit to divert and distract the rakyat from the deal of the century. The promise of the “reform” of the judiciary, starting with the proposed Judicial Commission will excite some naïve lawyers and gives the impression that Pak Lah is doing something to make amends for the election fiasco. There will be kudos for those lawyers who manipulated the Bar Council to lend support to Pak Lah – no less than elevation as Judges!

    What’s new? Everyone has a price.

    The rakyat must take heed of this warning. This double-dealing will destroy the country.

    The rakyat has won a handsome victory by teaching the BN government a lesson. And the man responsible for the rot is Pak Lah. We want him out, now! Not 2009 and not 2010! Now!

    But this historic victory will be squandered if we allow Pak Lah to continue, and make this deal with Anwar.

    DO NOT FORGET THE 1997 FINANCIAL CRISIS AND HOW ANWAR SOLD HIS SOUL TO THE IMF AND WORLD BANK CONTROLLED BY THE ZIONISTS SO AS TO BE THE PRIME MINISTER.

    HE WAS STOPPED FROM DESTROYING THE COUNTRY.

    The Choice

    Pak Lah and Anwar are motivated by greed and ambition. They do not have the interests of the country.

    They are masters of spin. Do not be conned again by Pak lah – don’t fall again for the bullshit – “work with me and not for me”. His family plundered billions!

    Now he wants more billions for his retirement.

    This is the endgame.

    The rakyat has a choice. Demand the immediate resignation of Pak Lah or bear the consequences of the country being raped and plundered by these crooks acting in concert with foreign powers.

    Matthias Chang
    18th April 2008
    Kuala Lumpur

  8. Artikel di Blog ini bagus dan berguna bagi para pembaca.Anda bisa lebih mempromosikan artikel anda di Infogue.com dan jadikan artikel anda topik yang terbaik bagi para pembaca di seluruh Indonesia.Telah tersedia plugin/widget.Kirim artikel dan vote yang terintegrasi dengan instalasi mudah dan singkat.Salam Blogger!!!

    http://www.infogue.com/
    http://www.infogue.com/masalah_politik/mengapa_israel_prihatin_terhadap_politik_malaysia_/

  9. hakimi

    saya mahu memetik petikan akhbar utusan malaysia pada selasa,15 April 2008 bertajuk MCA TOLAK NEGARA ISLAM.Saya memetik perenggan pertama dan kedua berita tersebut yang menyatakan Presiden MCA, Dato Ong Ka Ting menegaskan parti tersebut menolak pembentukan negara islam.Menurutnya penolakan itu adalah selaras dengan perlembagaan persekutuan…

    memetik kepada berita ini, saya cuma mahu menjelaskan umno juga bekerjasama dengan parti yang tidak menyokong negara islam..Bukan Pkr saja.

    Satu lagi, saya jadi pelik bila Bush memuji Islam Hadhari tidak lama dulu..Tidakkah yahudi dan nasrani x akan redha kepada umat Islam selagi kita tidak ikut cara hidup mereka….Jadi sapa sebenarnya jadi ejen yahudi secara x langsung memandangkan negara kita sekarang ini yang aman tapi x selamat..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s