PKR beli bangunan ibu pejabat 10 tingkat yang baru di Tropicana, Damansara

petikan dari mkini dan lagi berita

“”Kita akan berpindah dalam masa dua minggu lagi. Sebuah bangunan yang sudah siap, boleh menampung keperluan kita. Ini akan menjadi ibu pejabat parti, Angkatan Muda dan Wanita. Semua (pentadbiran) akan berpusat di sini,” jelasnya.

Mohd Azmin bagaimanapun enggan mendedahkan harga bangunan itu dan sumber dana yang diperolehi PKR untuk membeli aset tersebut””Kita akan berpindah dalam masa dua minggu lagi. Sebuah bangunan yang sudah siap, boleh menampung keperluan kita. Ini akan menjadi ibu pejabat parti, Angkatan Muda dan Wanita. Semua (pentadbiran) akan berpusat di sini,” jelasnya.

Mohd Azmin bagaimanapun enggan mendedahkan harga bangunan itu dan sumber dana yang diperolehi PKR untuk membeli aset tersebut.

berita penuh di http://www.malaysiakini.com/news/82089

nota: di mana kekuatan sumber kewangan PKR ini datang….bagi sebuah parti politik yang baru sahaja ditubuhkan sedekad yang lepas…keupayaan untuk membeli sebuah pejabat di kawasan ekslusif di Tropicana, Damansara amat lah sesuatu yang memeranjatkan. Ini kerana PAS yang sudah tertubuh lebih dari 30 tahun juga hanya baru-baru ini sahaja memiliki sebuah bangunan sendiri di Jalan Raja Laut di Kuala Lumpur. Umum tahu kawasan Tropicana, Damansara bukan lah sebuah kawasan yang nilai hartanahnya rendah…nilai hartanah di sana amat tinggi berbanding di tempat lain di kawasan lembah klang dan selalunya ia dimiliki oleh syarikat-syarikat besar dan tokoh-tokoh korporat ternama. Keengganan YB Azmin untuk mendedahkan sumber dana yang PKR dapati di dalam membiayai pembelian bangunan 10 tingkat ini boleh mengundang keraguan rakyat. Bagaimana sebuah parti politik yang agak ‘junior’ mampu memiliki bangunan 10 tingkat di kawasan yang boleh dikatakan elit dan ketika pilihanraya juga jentera pilihanraya mereka tidak kurang hebatnya dari jentera BN??

11 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

11 responses to “PKR beli bangunan ibu pejabat 10 tingkat yang baru di Tropicana, Damansara

  1. Rahmat Pilihan Raya Umum ke 12 satu-satu Allah s.w.t seteru sekian Alam telah membongkar satu persatu tentang orang yang kononya baik.

  2. Apa nak kisah tolol si UMNO keparat ni!

  3. gomon

    it’s sad…what you should do is to keep your ship into shape before criticising others…kenapa umno ditolak rakyat? rasuah, merompak harta negara, bongkak, perangai hodoh, moral rendah, hipokrit, tamak haloba, … perbetulkan nawaitu masuk politik dulu…ganti org lama dgn pemuda yg ingin berjuang mengikut semangat sebelum kemerdekaan dulu, atau semangar Razak, Tun Hussein Onn etc…barulah boleh mengkritik orang lain. Sekarang ini pada pandangan Melayu anda dan angkatan sekapal UMNO anda ialah SAMPAH MASYARAKAT…

    Wassalam

  4. AbangTuah

    Semua yang terjadi adalah kehendak dan kuasa Allah. Begitu juga BN memerintah selama 50 tahun juga adalah kehendak dan kuasanya. Kini BN telah lemah juga adalah kehendak dan kuasanya, mungkin sebab BN telah semakin lalai. Sekiranya BN memperbaiki cara pemerintahannya mungkin Allah akan mengembalikan semula kekuatan mereka. Bagi seorang yang mengaku beragama Islam tentu percaya semua yang berlaku ada hikmahnya. PAS telah berjuang sekian lama tapi masih belum berjaya memerintah negara, itu juga adalah kehendak Allah. Mungkin PAS belum bersedia lagi…atau cara pemikiran PAS tidak diredhai oleh Allah Ta Ala. Fikir-fikirkan lah…sejenak.

  5. En. Gomon Bin Anu,

    Jika komputer En. Gomon berkeupayaan untuk melakukan ‘multi-tasking’, begitulah juga UMNO. Sambil-sambil membaiki kapal dan overhaul mana yang patut, sambil-sambil itu jugalah UMNO akan mengkritik pihak yang layak dikritik. Seperti yang diwar-warkan sendiri oleh PKR-DAP-PAS, perlu ada ‘check and balance’.

    Lagi satu, jangan sesekali mendakwa En. Gomon bercakap mewakili semua orang Melayu sedangkan En. Gomon seorang atau beberapa butir sahaja yang berpandangan sedemikian.

    Nama pun gomon, kaum planet mana punya nama daa…

    Kalau betul anak jantan Melayu, kasi taruk nama penuh macam dalam IC laa… tak ada lah sia-sia mak bapak bagi nama.

    Sekian, terima kasih.

  6. mok

    Gomon,

    *************************************
    Sekarang ini pada pandangan Melayu anda dan angkatan sekapal UMNO anda ialah SAMPAH MASYARAKAT…
    **************************************
    Cakap ikut sedap mulut jer. Pegilah buat kajian dulu, bawa data-data empirikal untuk buktikan dakwaan awak. Ingat, Di Pulau Pinang semua 11 ADUN Pembangkang adalah UMNO. Di Perak 28 daripada 29 ADUN Pembangkang adalah UMNO (DAP cuma 18 sahaja, tapi kuasai EXCO).
    Di Parlimen pun bukannya Parti awak pegang kerusi melebihi UMNO.
    Jadi dimanakah rasionalnya dakwaan awak ? Adakah awak cuba mempersenda orang-orang melayu dengan mengatakan bahawa mereka memilih sampah ? Ternyata yang benar-benar sampah dan berhati busuk adalah melayu PKR dan PAS yang menghasut pengundi melayu agar menaikkan ketuanan cauvinist cina di Pulau Pinang, Perak dan Selangor. Mujur ada Raja-Raja Melayu mempertahankan jawatan MB daripada tergadai di negeri bersultan.

  7. Bekas Pkr Babi

    Babi kau akbarulhaq.

    Dah samak dengan air lumpur banggunan beli dengan duit rasuah tokeh babi? Patut cepat kaya.

    Tokeh judi dah lari datang tokeh babi bawak duit berguni-guni

  8. AbangTuah

    Kebanyakan pemimpin pembangkang sekarang bercakap macam pengurus syarikat atau exsekutif aje.. langsung tak da kaliber dan karisma sebagai pemimpin tinggi. Hai pembangkang itu kah barisan terbaik yang mampu pihak kamu kedepankan?

  9. torashah

    Elok lah tu buat pejabat dekat Damansara..dekat sikit dengan istana MB Khalid Ibrahim…nak bersantai pun boleh…beliau kan kaya raya..duit masa jadi pengerusi gutrie pun tak habis lagi..
    Istana Khalid Ibrahim tiga tingkat di Jalan Setia Bistari 5, Bukit Damansara, Kuala Lumpur. Rumah yang berharga berjuta ringgit ini, sebahagian besarnya dibuat dengan kayu cengal, merbau dan keras yang lain, yang diukir secara teliti dengan tangan oleh tukang tukang mahir yang didatangkan khas dari Terengganu.

    Khalid berpeluang menjadi jutawan kaya dari seorang pengurus professional yang hanya makan gaji dengan sebuah agensi Kerajaan. Kekayaan ini menyebabkan Khalid mampu menyediakan rumah umpama istana tiga tingkat di Jalan Setia Bistari 5, Bukit Damansara, Kuala Lumpur ini.

    Mana datangnya duit yang banyak tu ye…jatuh dari langitke…sama-samalah kita tunggu dan lihat…sama juga pejabat baru PKR tu..mana datangnya duit tu…soros belanja ke…

  10. Pingback: PKR pindah ke ibu pejabat baru « www.pemuda-enggang.org

  11. PKR HQ observer

    First of all, PKR does not own the office, they are renting it with an option to buy it out. You can read the full media report about it here

    http://justice4allkuantan.wordpress.com/2008/05/02/welcome-to-the-new-pkr-home/

    Anyway, I am not suprised that they could afford the building. During the recent general election, donations were pouring in from people who visited their ceramahs. The people’s anger against the BN rule made them generous with their donations.

    My only complain is that everytime PKR has a meeting, their visitors park all over the main road when there is a lot of parking inside Merchant Square itself. One day there is going to be an accident all because of this irresponsible people who park illegally.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s