Najib jawab isu Altantuya

I would like to refer to an article posted on your website under the heading “Let’s Send the Altantuya Murderers to Hell ” on April 25. For the benefits ofyour readers, I would to like to put the record straight since there were insinuations and unjustified comments made against the Deputy Prime Minister Dato Sri Mohd Najib Tun Razak and his wife Datin Sri Rosmah Mansor in respect of the murder case.

2. The article alleged that the DPM and his wife were implicated in the murder of the Mongolian girl, the Deputy Prime Minister supported her visas application, her immigration record had been erased and there were pictures taken with her. These are hearsays which you have deemed alright to published as reflected by your position “we too have conducted our own trial by court of public opinion and we have already arrived at our verdict”.

3. The article also gave the impression that police investigation was flawed and the legal proceeding was being compromise (show trial in the kangaroo court) and designed to hide the real perpetrators. While it is up to the judiciary and police to deal with these allegations, Dato Sri Mohd Najib reserved the right in this “public opinion” court to reiterate his earlier comments that he did not know and has never met the deceased. As such all these allegations are unfounded and designed to tarnish his standing within the Malaysian public.

4. A witness claimed that Altantuya had dinner with Razak and Najib was never corroborated. No picture was produced in court except that of PKR Information Chief Tian Chua who posted a concocted ‘picture’ on the web. Strangely, no legal attempt had been made to produce this picture as evidence in court to date by PKR as it appears it is only admissible in the public opinion court.

5. The case is a private matter involving Encik Razak Baginda and how the policemen were involved will come out in the open during the court proceedings. I would like to also point out that the claims that Altantuya murder was linked to the country’s purchase of the submarine as baseless and unfounded, it was done to make a good and believable story in the public opinion court.

6. Dato Sri Mohd Najib has been very restrained and guarded in making any public statement on the matter since people known to him have been implicated and have been charged in court. It could be misinterpreted or seen interfering in the case since the court proceedings is on going. In fact, a former Deputy Prime Minister was convicted for abuse of power when trying to suppress a sexual misconduct investigations against him.

7. As pointed out in the article there is an issue of subjudice or contempt of court and Dato Sri Mohd Najib, Malaysians and foreigners here must respect the laws and system that all of us are subject too. As such it is unfair that unfounded and wild allegations in such a serious matter had been made which will tarnish the Deputy Prime Minister’s standing in public.

8. As stated in your article “But this is not about politics and should not be dealt as such”, the DPM also shared this sentiment that this case should seek out the truth and justice should be served. However, it is clear that there are those who are not interested in finding justice for Altantuya. It is the politics of Altantuya they are concerned with and it is my sincere hope that your readers will be able to differentiate between truth, half-truth, falsehood and lies since politicians are judge in the public opinion court.

9. Since the allegations are serious and damaging in nature, the DPM will not hesitate to seek legal redress on the matter.

Thank you.

Datuk Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad
Press Secretary to the Deputy Prime Minister

artikel penuh boleh di baca di sini

artikel malaysiakini di sini

surat balas dari raja petra di sini

nota: penulis masih mempersoalkan tindakan sesetengah yang masih menggunakan gambar di bawah sebagai bukti utama bahawa Datuk Seri Najib pernah duduk semeja dengan Mendiang Altantuya dan Razak Baginda (mungkin Datuk Seri Najib pernah duduk semeja dengan mereka, tetapi imej yang disiarkan terbukti menggunakan teknik super imposed) bagi tujuan kepentingan politik sesetengah pihak. Walau apa-apapun, diharap dengan penjelasan yang dibuat oleh pihak TPM ini, dapat lah ia menjadi titik permulaan pihak TPM di dalam membersihkan nama beliau di dalam kes pembunuhan Altantuya.

18 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

18 responses to “Najib jawab isu Altantuya

  1. masakan pokok bergoyang kalau tak da angin bertiup.

    Tuhan maha mengetahui. insaflah.

  2. AbangTuah

    Hai..dosa…dosa…dosa..neraka tempatnya,
    Tidakkah umat Islam sekarang takut pada dosa atau tak fahamkah mereka dosa memfitnah lebih besar dari membunuh. Beginikah keadaan di akhir zaman, dosa pahala dan haram halal sudah tak dapat dibezakan lagi. Sepatutnya kita yakin pada mahkamah menentukan..dan sekiranya masih juga tak yakin maka berserahlah kepada Tuhan menentukan…usahlah lagi melempar tuduhan liar dan tidak berasas sekiranya masih mengucap dua kali mashahadat.

  3. marina

    saya tetap tidak percaya yang dato najib terlibat kes ini. masakan dato najib sanggup memalukan malaysia. ini mesti ada udang di sebalik mee kari. saya dengar altantuya ni merupakan seorang perisik. Allah juga yang Maha Mengetahui.

    • Nojid Evo

      ya, saya dengar pun mcm tu, dia ni perisik Russia nak menjatuhkan suami kepada yang dimuliakan oleh seluruh rakyat Malaysia datin seri rosmah binti mansor.

  4. gunahati

    pemimpin yang tidak taat kepada Allah dan Rasul tidak perlu ditaati. kembalilah kejalan Allah dengan mendalami Ilmu syariat iaitu USULUDDIN, FEKAH dan TASAUF. Barulah boleh dikata Ahli Sunnah waljamaah.

  5. AbangTuah

    gunahati…

    Tak cukup tu…yang betulnya belajarlah Syariat, Tarikat, Makrifat dan Hakikat barulah dikatakan sebenar Ahli Sunnah Waljamaah. Janganlah kita terlalu riak dengan sedikit ilmu yang kita ada hingga sanggup menghukum sesaorang pemimpin tidak taat kepada Allah dan Rasul…hanya Allah jua yang mengetahui. Riak dan taksub dengan ilmu kelak nanti bertuhankan ilmu!!!

  6. don

    Susunan kerusi pada gambar ini tidak munasabah dimana ianya hanya sesuai untuk 2 orang saja iaitu Razak dan mangsa. Gambar DPM yang bersaiz besar hanya di tempel / di selit sahaja secara teknologi komputer yang semakin canggeh.

    Samalah keadaan nya dengan gambar Barrack Obama bakal Presdien Amerika yang digambarkan memegang gagang telefon secara upside down semasa menggunakannya ( dalam youtube.com). Ini semuanya untuk memperolok sahaja dan boleh memberi kesan yang sangat negatif dan buruk sekali.

  7. don

    Saya amati lagi susunan meja di deretan yang sama. Meja pertama yang kosong di hadapan mereka mempunyai set makan untuk 2 orang sahaja. Makanan belum dihidangkan. Ruang antara dua meja tersebut tidak boleh diduduki oleh orang ketiga. Tidak masuk akal sama sekali DPM berada di antara Razak dengan mangsa. Bagaimana boleh menerjah kakinya dan badanya yang bersaiz besar. Tidak masuk akal langsung DPM boleh mencapai ketinggian yang sama dengan Razak semasa duduk sedangkan Razak bersaiz rendah dan DPM seorang yang besar agam.

    Janganlah membuat tuduhan melulu. Allah the Almighty sahaja yang menjadi hakim yang bijaksana.

  8. AbangTuah

    Soalan cepu mas siapa bijak boleh cuba jawab. Siapa PAKAR KELENTUNG RAKYAT dan PAKAR AUTA SEMALAYSIA ? *Hint…Kuda dan Keldai*

  9. Kuntakinte

    Betul le… kita rakyat malaysia dikatakan 3th class mentality, satu golongan seronok buat tohmahan, satu golongan lagi suka dengar & percaya, kalau DPM terlibat kenapa Anwar ke, Lim Kit Siang ke & Hadi Awang tak buat report polis ikut cara undang2, ini tidak pegi sebar fitnah di kampung2 hasut bagi ramai lg yang sama2 ikut masuk neraka. bila nk maju rakyat malaysia. sedih… menang sorak kampung tergadai.

  10. Kuntakinte

    Betul le… kita rakyat malaysia dikatakan 3th class mentality, satu golongan seronok buat tohmahan, satu golongan lagi suka dengar & percaya, kalau DPM terlibat kenapa Anwar ke, Lim Kit Siang ke & Hadi Awang tak buat report polis ikut cara undang2, ini tidak pegi sebar fitnah di kampung2 hasut bagi ramai lg yang sama2 ikut masuk neraka. bila nk maju rakyat malaysia. sedih… menang sorak kampung tergadai.

  11. lalala

    Gambar ni tipula…. ketara sangat photohop.. kalu tengok betul gambar pompuan ne bukan altantuya… itu gambar u;nee penyanyi korea selatan yang telah bunuh diri tu… dia juga tu dalam emel yang di salah anggap sbg altantuya. lagipun kepala dia x match dengan badan..ade line putih di sekeliling gambar tu menunjukkan gambar ne di cedok dari gambar lain .. x pro langsungla orang buat ne..aku tengok sekali dah tau gambar ne di letak je kat kepala pompuan tu. gambar najib pun sama. dosa memfitnah lebih besar daripada membunuh..dosa tau

  12. Kuntakinte

    Salam, betul kata lalala, seronok nama tu ceria jadi nya, la..la..la..la..laa…

    Itu lah masalah nya cik adik oi.. bila matlamat menghalalkan cara, dah letak ketepi dosa pahala, yang penting fitnah aku tetap fitnah apa jadi, jadi lah, walhal dia tahu berdosa dengan Allah S.W.T kita boleh bertaubat nasuha dan InsyaAllah akan di ampun kan TETAPI kalau kita berdosa sesama manusia, sempat ke kita minta ampun dengan orang yang kita fitnah tu, tak ke balasan nya di padang mahsyar akan di hitung. allahuallam

  13. pisang

    peliknya…
    nape sume bercakap cam haram.
    abang tuah ni ntah pe pe ntah.
    bila bace banyak merepek je. nak cakap tu biarlah betul. nak cakap pasal hukum biarlah betul.
    tak takut azab Allah ker. cakap cam hebat je. tapi merepek.

  14. saudagar lempoyang

    asalam para pembaca saya hendak kongsi pandangan sikit zaman skg adalah zaman fitnah apatah lagi sistem yang ada tidak menepati kehendak islam kalau nak semua berpuas hati tidak kira apa bangsa/fahaman balik kpd sistem islam yang penoh kasih sayang saya berharap pada semua hendaklah berlapang dada terutama para pemimpin skg saya tak memihak pada mana2 parti hendaklah pm skg byk kepada ciri2 islam masukan dlm pentadbiran berjumpalah dgn jemaah yg berteraskan tuhan cinta agung insyallah pm kita akan terlepas dgn fitnah begitu semasa tun abdul razak beliau adalah pemimpin berjiwa rakyaat harap pm bersederhana dlm kehidupan wassalam

  15. saudagar lempoyang

    Asalamkepada tuan2 yang melayari blog saya disini tak mahukata mana betul mana salah yang penting kita sama2 tegur menegur demi untuk kebaikan dan rasa bertuhan apa yang saya lihat sekarang macam2 ulasan dari ketua yang atas hinga kebawah .Begini saya harap pm berdoa kpd tuhan semuga tok guru sihat dirahamati tuhan terima kasih kerana nasihat tok guru amin

  16. saudagar lempoyang

    asalm para pembaca yang dhormati sempena tahun baru ini saya teringat akan persitiwa sunami dan gempa bumi namun semuanya itu hanyaa sekadar iklan saja tidak ada apa yang berubah makin bertambah teruk ini adalah amaran tuhan.para pemimpin politik mestia berubah kepada islam yang jati sesunguhnya matinya anak adam tingalah harta anak/isteri maka kita kesorangan d alam kubur politik kumpul harta/org kaya tidak jadi bank kpd org miskin kesimpulanya ialah negara dan umat akan aman dgn pemimpin yang d pimpin olih tuhan miskin hidupnya yg ada tuhan dan rasul ingatlah hanya org takwa saja akan d bantu olih tuhan kembalilah kpd tuhan adalah segalanya apa yang ada pada kita tidak ada apa2 wassalam

  17. nathan

    jz wait n c… lambat laun kebenaran akan kita ketahui….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s