Surat Tun Mahathir kepada Israel satu Penipuan

Sumber:http://http://www.chedet.com dan pembelamelayu.com

“Letter” to Prime Minister of Israel

1. There is a letter being circulated purporting to be from me when I was Prime Minister, to Ehud Barak, Prime Minister of Israel congratulating him on his appointment and requesting for the “Clinton Fund”, for “the purpose of withstanding the onslaught of Islamic Fundamentalist in Malaysia”.

2. This letter is not from me or from my office. Firstly, the font used is not the same as the type in all my letters from the Prime Minister’s office.

3. The Malaysian Coat of Arms at the top is not similar to the one on all my letters from the Prime Minister’s office.

4. The address at the side of the Coat of Arms is not the same as on my official paper. Often no address is printed, only “Prime Minister Malaysia” on the top right-hand corner.

5. The contents of the letter is totally different from the one I sent to Ehud Barak. Unfortunately, the Government of Abdullah Ahmad Badawi refuses permission to reproduce my letters to Israeli Prime Ministers condemning them for their oppression of the Palestinians. This action by the Abdullah Government will lend credence to the letter that is being circulated.

6. I deny categorically that the letter which is being circulated with annotation “Sumbangan kakitangan JPM untuk Rakyat Malaysia” originated from me. This is the kind of dirty tricks that my detractors have to resort to because they have found nothing to blacken my name with.

imej dari pembela melayu

nota: ini bukanlah kali pertama isu yang diputarbelitkan dibuat terhadap tun mahathir. bermula dengan video clip tun mengenai anwar yang dijadikan modal oleh PR sehingga ke surat yang kononnya rasmi ini. Di mana letaknya perasaan takut kepada dosa umat Islam pada hari ini. bukankah menipu itu berdosa?

7 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

7 responses to “Surat Tun Mahathir kepada Israel satu Penipuan

  1. Kuntakinte

    La… apa nak heran memang depa pakai hukum matlamat menghalal kan cara, tu la ustaz dan ulamak depa ajar masa ceramah.

  2. AbangTuah

    Itu orang bikin surat bohong itu ahlil nuraka. Mati dijilat api nuraka.

  3. AbangTuah

    D nazri

    Kawan ikut serta,

    Allahuakbar…

  4. umno pun byk menfitnah anwar juga. tambah si mahathir tu lg le. citernye kaki fitnah kena fitnah balik he he he. sape yg wat tu wallahualam.

  5. Big8:Anwar, Who?

    murid tok guru, baik benar ke saudara anwar 2…

    Selamat Berpuasa & Hari Raya Aidil Fitri,

    Email ini saya petik dari satu blog seorang sahabat.
    Kandungannya mengandungi lontaran pandangan yang menarik. Baca-bacalah tengok. Kemudian terserah pada sahabat-sahabat untuk berkongsi persepsi ini atau sebaliknya.

    Kandungannya begini…

    Islam itu sudah adil, lengkap dan paling sempurna sebab apa Anwar tak menyertai Pas sahaja daripada menubuhkan sebuah Parti Keadilan Rakyat (PKR) yg memecah-belahkan umat Islam di negara ini dari dua parti iaitu Pas,Umno kepada Pas, Umno dan PKR. Tak cukupkah hanya Pas sebagai wadah terbaik perjuangan Islam dan Rakyat di Malaysia ini?Adakah Islam yg diperjuangkan oleh Pas tidak cukup Adil sehingga beliau sanggup menubuhkan parti Keadilan untuk rakyat Malaysia?Apa kurangnya dan cacatnya Pas sehingga Anwar begitu takut memperjuangan Keadilan Islam melalui Pas??

    Anwar telah gagal dlm memperjuangan idealisme Islam pragmatiknya dalam tong **** Umno kenapa nak buat tong **** yg lain pulak (PKR). Apa bezanya dasar perjuangan Umno dan PKR??Kedua2nya sekular.Kedua2nya menolak Islam dan Tuhan dalam prinsip perjuangan kedua-dua parti ini. Selama 16 tahun Anwar menyertai Umno selama 16 tahunlah Anwar berjaya menyekat kebangkitan Pas di Malaysia dengan idealisme Islam yg dibawanya dalam Umno yg mengelirukan pejuang2 Islam di Malaysia.

    Dulu tahun 1982 sesudah Anwar keluar dari ISA atas ehsan Dr.Mahathir Anwar telah di pujuk berkali-kali oleh Alm.Ustaz Fadzil Noor, Mat Sabu dan Ustaz Hadi untuk menyertai Pas dan berjuang Islam bersama-sama Pas untuk Keadilan umat Islam dan semua rakyat Malaysia. Ustaz Fadzil dan Ustaz Hadi menasihatkan Anwar jangan bersengkokol dengan orang sekular nanti kamu jadi sekular. Jangan duduk dalam tong **** nanti kamu jadi **** sama. Nanti kamu difitnah dihina sehina2nya oleh Umno seperti ramalan Ustaz Fadzil. Kenapa Anwar degil. Kenapa Anwar ketegag. Anwar nak menyertai Umno jugak. Ini sebab Anwar terpengaruh dengan slogan ‘penerapan nilai2 Islam’ oleh Dr.Mahathir jadi Anwar percaya dengan ‘komitmen’ Mahathir untuk ‘mengislamkan’ Umno dari dalam jadi dia menyertai Umno. Anwar nak Islam Umno dari dalam. Anwar tidak percaya dengan perjuangan Islam yg di bawak oleh Pas kerana pada pandangan Anwar Pas hanyalah sebuah parti yg disertai oleh ulamak2 kampung, budak2 pondok, org2 kampung yg miskin, susah, rakyat marhaen, mustadhafin yg pada pandangannya lekeh, rendah dan tak sesuai dengan zaman moden ini. Pada pandangan Anwar, Islam ala Pas tidak ke mana dan tidak akan mungkin menang dan berjaya sampai bila-bila dengan kedudukan rakyat yg berbilang-kaum di Malaysia ini. Anwar tidak sanggup berjuang bersama2 Pas krn dia tidak sanggup bersusah-payah berjuang Islam dengan ‘ulamak2 kampung’ dalam pas. Anwar nak berseronok kerana menyertai Umno dia akan dapat banyak habuan dunia di samping kononnya berjuang Islam.

    Akibat kekeliruan yg dibuat oleh Anwar, pejuang2 Islam di Malaysia telah berpecah dua. Setengah menyertai Umno kerana terpengaruh dgn idealisme Islam pragmatik ala-Anwar Ibrahim seperti ahli2 ABIM, JIM, PKPIM, Islah, pensyarah2 universiti, nasionalis2 Melayu, pelajar2 manakala setengah lagi iaitu ulamak2 pondok, golongan mustadhafin, golongan miskin susah yg percaya dengan ajaran Islam yg sebenar tetap istiqamah dalam Pas kerana mereka percaya hanya Pas sahajalah jemaah diiktiraf Allah swt untuk memperjuangkan Islam yg sebenar di Malaysia ini.

    Akibatnya ramai pejuang2 Islam yg tertipu dan terpedaya dengan permainan dan hawa-nafsu (pandai-pandai Islam sendiri) ala Anwar Ibrahim. Kalaulah Anwar menyertai Pas pada masa itu saya yakin dengan kebolehannya berpidato, berceramah dan strategi politik Anwar yg bijak Pas dah lama menang dan berjaya di Malaysia ini. Tapi kenapa Anwar tidak mau menyertai Pas sampai sekarang? Sebab Anwar enggan menyertai jemaah Islam (Pas) yg sebenarlah Anwar terdedah kepada fitnah, kekejian sehingga skrg. Kalaulah Anwar menyertai Pas sudah tentu Anwar akan selamat dari segala fitnah keji yg di alaminya skrg krn Pas akan melindungi dan menyelamatkan Anwar dari segala fitnah dan kekejian. Kenapa Anwar tidak mahu insaf dan masih lagi berdegil??Apa agenda politik Anwar Ibrahim??

    16 tahun (1982-1998) Anwar berjaya menjadi ejen Barat untuk menghancurkan kebangkitan Pas di Malaysia. Itulah tugas Anwar Ibrahim yg sebenar mengambil kesempatan iaitu memastikan ditengah2 kemarahan rakyat Malaysia atas penyelewengan Umno/BN dalam mentadbir negara, di atas peningkatan sokongan org Islam/Melayu dan bukan Islam terhadap Pas, Anwar Ibrahim mestilah menubuhkan sebuah parti alternatif lain (PKR) untuk memastikan jangan sampai sebuah parti yg benar2 memperjuangkan Islam (Pas) berjaya memerintah Malaysia. Itulah tugas Anwar bagi ‘memenuhi’ tuntutan Yahudi dan Barat.. awas wahai pejuang2 Islam/umat Islam jgn tertipu lagi..

    Buat apa tubuh parti Keadilan sedangkan Islam yang diperjuangkan Pas tu dah Adil dan sempurna?? Tidak akan ada Keadilan selain daripada Keadilan Islam. Tidak akan ada kesejahteraan selain dari yg diajarkan oleh Islam. Keadilan hanya boleh didapati di dalam Islam bukan dengan hanya menubuhkan sebuah parti yg namanya parti Keadilan oleh Anwar Ibrahim.

    Anwar nak buat Reformasi (Perubahan) sedangkan Islam memang memperjuangkan Reformasi sepanjang zaman. Contoh kecil yang kita dok istigfar dan sembahyang tiap-tiap hari seperti mana yg dituntut oleh Islam bukan Reformasi ker tu??Islam yg menyuruh kita meReformasikan diri kita setiap hari setiap ketika setiap saat sehingga hujung hayat kita seperti cthnya beristigfar, sembahyang, menegakkan hukum syariah bukannya dengan menubuhkan parti Reformasi ala Anwar Ibrahim yg Reformasi hanya masa pilihanraya sahaja. Islam yg diperjuangkan Pas cukup sempurna cukup lengkap dengan Keadilan, kesejahteraan, Reformasi buat apa nak pecah-belahkan dan kelirukan lagi umat Islam dengan menubuhkan parti Reformasi??Tak completekah Islam tak lengkapkah Islam yg diperjuangkan Pas pada pandangan Anwar Ibrahim??Sampai bila anwar nak menipu orang Pas??

    Perkataan ‘Reformasi’ atau ‘Perubahan’ sebenarnya berasal dari perkataan ‘Reform Judaism’ atau Reformasi Yahudi yg diperjuangkan oleh kaum Yahudi di Eropah untuk membebaskan diri mereka dari ditindas selama berabad2 oleh kaum kulit putih di Eropah. Reform Judaism atau Reformasi Agama Yahudi dilakukan oleh ulamak Yahudi setelah melihat ramai org2 Yahudi yg berkahwin atau assimilate dengan kaum kulit putih eropah yg boleh menyebabkan penduduk Yahudi pupus. Jadi mereka mengadakan reformasi dalam agama Yahudi yg mengatakan setiap Yahudi harus menganut ajaran politik, tidak mengamalkan ajaran agama Yahudi semata-mata dan menubuhkan negara Israel. Orang yg pertama mengemukakan idea Reform Judaism ini ialah Ahad Ha’aam (Asher Greensberg) pada tahun 1823 yg mana beliau berpendapat org Yahudi mestilah mempunyai wadah politik (political platform) untuk menyatukan Yahudi dari segi bahasa, ugama, budaya, ideologi di seluruh dunia. Daripada Reform Judaism (yg
    dibangga2kan Anwar) inilah lahirnya Zionisme wadah secara politik untuk menyatukan org2 Yahudi di seluiruh dunia, Revolusi Peranchis 1776 (sekularisme) yg membebaskan org Yahudi dari penindasan di Eropah, Darwinisme, Komunisme yg semuanya angkara dari konspirasi Reform Judaism yg sgt2 dibanggakan oleh Anwar Ibrahim. Reformasi atau Perubahan yg ideanya dimulakan oleh org Yahudi sebenarnya utk kepentingan politik, ekonomi dan agama orang2 Yahudi bukannya untukl membebaskan dunia dari penindasan seperti yg terpengaruh dalam pemikiran Anwar Ibrahim.

  6. ikankecil

    salam…
    ikan berpendapat artikel saudara ini sangat menarik dan wajar……penuh dgn informasi berguna…..harap2 sedarlah….

    p/s:kalau dasar otak dah berlumut ckp ape pown x gne pye……huhuhu…..

    ikankecil berenang bebas…

    wasalam…

  7. Dollah Cool

    Bersabarlah wahai melayu, anwar, Dollah badawi, mahathir, najib, muhyidin, ali rustam, muhammad mat taib, khir toyo, khairy jamaludin, mukhriz mahathir, haji Hadi, Nik Aziz, Rais Yatim…. SEMUA NI MELAYU, jangan kita lagakan mereka…jangan lagakan mereka.

    Mereka akan terpengaruh dengan sokongan penyokong yang salah kaprah. sepatutnya kita ARAHKAN mereka BERSATU, kalau nama-nama di atas tu bersatu MELAYU MALAYSIA akan digeruni SEANTERO ASIA, tapi bila bergaduh pasal duit dan kuasa, menampakkan kita melayu di Malaysia ni bongok tahap gaban.

    Nama-nama di atas di minta bersatu demi NASIB MELAYU, Tak payah cakap banyak, masing-masing nak tunjuk nak tunjuk lagak siapa lebih power sebabnya cuma satu…SEMUA NAK JADI PERDANA MENTERI, akhirnya MELAYU YANG DI GELAK BERAMAI-RAMAI OLEH INDON.

    Makanya BERSATULAH wahai datuk-datuk yang namanya di atas, kenapa sebut datuk-datuk, sebab semua nama di atas tu hampir semuanya dah punya cucu dan bercicit dah pun, kalau dah punya cucu itu namanya dah tua, kalau dah tua tak elok bergaduh sesama orang tua melayu…kan elok kalau datuk-datuk di atas tu ramai-ramai jalan berpimpin tangan pergi mesjid belajar hafal yasin supaya jiwa jadi COOL.

    Maafkan cucu Datuk-datuk sekalian kiranya teguran cucu mengguris hati datuk-datuk, sehingga cucu rasa lebih baik cucu cakap macam ni daripada cucu menjadi pembodek dan pengipas siang malam. Awas jika melayu terus bergaduh sesama sendiri..lama-lama habis tanahair dijajah oleh orang asing, orang asing yang dimaksudkan bukan MR. JOHN dari London, bukan Mr. Edward Whiteburger dari USA, bukan Olmert Yosef dari Israel, bukan juga MAS JOKO dari Indonesia, dan bukan juga RATANAPONG URUT dari Thailand, bukan juga MAHATMALINGGAM dari INDIA,

    TAPI…..orang ASING yang sudah bertapak di BUMI TANAH MELAYU INI….fikir-fikirlah datuk-datuk sambil ambil wudhu’ tu.

    Maafkan cucu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s