Gambar yang menjadi aduan di dalam Harakah hari ini

berikut adalah gambar dari mykmu. gambar yang dipaparkan di mykmu telah menimbulkan rasa kurang senang di kalangan ahli pas sehingga mereka mengadu dumba di laman web harakah. tidakkah sebelum ini tindakan kartunis mereka yang memaparkan imej mempersendakan mantan PM dan pak lah secara terang-terangan. mengapa tiada aduan dumba dibuat. bukankah imej tersebut secara terus menyerang dan memandang rendah individu terbabit?

23 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

23 responses to “Gambar yang menjadi aduan di dalam Harakah hari ini

  1. Kuntakinte

    Apa dah jadi ni…..? sekali tengok hansem ngak. apa le diorang ni buat2 kartun macam tu, aku simpati ngak dengan puak PAS ni, betul2 tak bertanggungjawab sapa yang buat, walhal yang perintah Selangor bukan PAS tapi Kerajaan PKR, tak patut sungguh species yang buat kartun ni, tak pasai2 PAS yang kena.

    Apa le.. species yang buat kartun ni, yang buat janji tutup kilang Arak dan buat projek Babi tu PKR, bukan PAS, PAS mana ada setuju dengan apa yang PKR buat, kesian… kesian. apa boleh buat nasi dah jadi burbur.., kira terima je lah…

  2. AbangTuah

    Eh..eh…tak baik tauuu…buat kartun macam tu…kita kena hormat la mereka tu semua…takan nak samakan cam allien kat atas. Tapi comel la…eh…eh…macam aku kenal aje…sapa ya….agaknya..

  3. assalamualikum sahabat

    dengan limpahanya… ya..Allah yang maha mendengar…aku akur

    mungkin inilah pembalasan yang hendak di tunjukan pada ummah…kalau dilihat gambarnya biasaler…. takkan itu nak marah bang lebai..tak patutler, kan islam suruh besabar …berbanyak bersabar. teman pun beitu banyak besabar kalau nak di bandingkan lagi teruk sang lebai.. takakn nak marah.. tak ada pun serupa sang sabu, sang nuar dan sebagainya.. tak kan nak meleng kot!

    tuan-tuan kalau lihatler di blog http://alhusseyn51.blogspot.com/seseorang yang mengelarkan dirinya sendiri AL (kan untuk orang alim) kononnya orang kuat PAS yang sekarang menjahilkan umah kerjanya masyaallah …firaun sendiri pun tak berhati perut macam dia. muka paklah digambarkan pelbagai rupa, disamakan dengan berukler, dijadikan budak-budakler, paklah masukan pistol dalam mulut ler sambil tidur, paklah dijadikan hiltler, paklah disamakan dgn john travolta, paklah pinocio ler, pak lah orang asliler..banyak lagi tuan. tuantuan tengokler sendiri.entu tuan-tuan setuju dengan pendapat teman firaun pun tak macam tu, memang confirm one way ticket saham to neraka.. jadi sementara ada masa.. taubatul nashuhalah …kalau tak tau caranya teman boleh mengantor ustad dekat al tadi, bukan tu jer banyak lagi khir toyo macam babi (you tube), hishammuddin jadi doremon, muhammad taib jadi lanun, tajol rosli (perak) dgn duit rakyat… semua tu…ulang lagi SEMUA TU sang-sang lebai ni yang buat, siap ada tanda tangan untuk trade mark dengan bangganya. Itu sebab teman mengelorkan SANG sebab hang untuk pahlawan dan sang untuk binatang!

    jadi apalah sangat gambar ni dengan yang mereka buat. pelik teman ngapa pulak dia yang sakit hati dengan paklah.. nak kataberani pun tak jugak, kalu berani buatler gambor sendiri ..tunjuk kreatif sikit macamana pulak muka dia kalau macam sang kerbau pendek tentu cantik sebab teman dah dapat agak,

    apapun maleh nak cakap tuan-tuan tengokler sendiri tenu …garenti paham tak yah cakaplah

    sekupangdua tengah pikir…dosa ni patut ada rasa sakit, ebaba bila dia buat dia rasa sakit..baru beringat ta kalau banyak macam ni tentu dah lama meninggil dan aruahnya …amin

  4. Kuntakinte

    Sekupang dua, mai sebotoi, tu cukup ka sebotoi buat stim teman tak tau sebab tak pernah sentuh…, sekupang dua pun harus2 tak tau gak, puak depa tau kut…, kalau tau awat minta mai sebotoi, minta le satu barrel baru stimmmm.

    Lepas ni sepanduk program puak tu, depa taruh lah di sponsor oleh menatang tu kot….

  5. AbangTuah

    Bro kuntakinte sebotoi mana cukup…tak stimm langsung…kurang-kurang kena tiga empat botoi kalau tidak tak kick la…sat lagi nak ceramah…bagi tul..tul..high baru perkataan baru yang tak ada dalam kamus orang bertamadun boleh keluak lacak….

  6. AbangTuah

    Eh…kawan malam ni kena gi urut tangan la…jari ni dah sakit menaip….syokkk betui dapat belasah macam ni…ada kick la…ghe..he..Bro seronok hari ni banyak tul lanun masuk weblog ni…depa off kot hari ini…jimat..kot..minyak naik tak gi ceramah kat tempat pirate of carabean tu..ketua mereka la.

  7. Mamak Penang

    Kuntakinte,Abang tuah dan Sekupang dua jangan tuduh Mamak Pulak…pasai lagunya macam loghat utara….Mamak tak pandai lukis kartun…!!!.Yang pelik itu kenapa pilih botol pun hijau juga!.Bagi pandangan mamak karektur kartun itu cuma nak sampaikan Nasihat pada Parti Pas jangan berada dalam keadaan Mabuk..bukanya mabuk arak tapi mabuk perebutan kuasa yang mungkin akan berlaku dalam Parti Pas tak lama lagi.Atau pun mabuk nak memerintah..!Yang baik itu ambil tauladan yang buruk ambil sempadan!!!!.Bagui nasihat itu…Jangan mabuk Kuasa…itulah maksud pelukis…mamak cuma minat lukisan Monalisa!.
    “Ceteris paribus”:other things being equal as artist feelings!

  8. perve musharaf x nak jadi sayur busuk,maka eloklah kita jadikan pak doloh jadi sayur busuki..

  9. kesian ayih….kesian….ihhh…ihhh…ihhh…
    kesian benor teman tengoknya….. selalunya orang macam ni salah mak bapak sebab apa dia kurang ajar tak tau jaga mulut… ish iish.. kesian..kesian tengok dia

    kalau anak kurang ajar jangan salahkan mak bapak…sebab dia sendiri yang sebenarnya kurang ajar… he he he kalau pak lah tak dak nak ganti dengan siapa? Mu ko? (kamu)….. teman tau sangat dengan spesis ni jenis kalau dalam kampung … tak boleh pakai.. pirahhhh kaum haprak

    sekupangdua tengah paham kenapa nabi Khidir dalam perjalanan nya membunuh seorang bayi..tengok nya kejam tapi itulah sebenarnya perosak agama, penentang & pembunuh umat islam jika ia terus hidup…

    ni … ayih kalau tak tau jangan cakap…mamak penang kasi tarok mamat ni sikit

  10. Mamak Penang

    Salam saudara ayih,
    Mr.Musyaraf presiden Pakistan itu seorang general dalam tentera, apalah kamu ini pandai tapi tak cerdik. meyamakan Pak lah dengan dia…guna otak sikit adakah pak lah jadi PM ini pakai kuasa tentera!.Hang tau tak apa itu Marsyal Law?.Sayur busuk itu tak bau tau tapi kalau hang jadi bangkai sehari je satu kampung dah tau!.Hang ingat lembut itu bukan sebarang lembut…pemimpin perlu berlembut dengan rakyat itu adalah falsafah pemerintah yang beragama Islam..lembut bukan bererti lembik…!.

  11. AbangTuah

    Betul tu Mamak Haji…lembut bukan sebarang lembut…
    nak bagi depa dengar pula pantun orang lembut…

    Pergi ke sungai mencari umbut
    Naik perahu engin sangkut
    Pak Lah bukan sebarangan lembut
    Dengan pembangkang tak pernah takut
    Pak lah marah dahinya mengerut
    Pembangkang tak tahan semuanya cabut
    Anuar, Lim dan Wak Adi lari terkentut-kentut.
    Azizah dan Lo lo pula lari terhencut-hencut.
    Kesian….kaki dah sakit nak kena urut
    Pak lah kata “la… apa fasal nak takut”.
    Pada saya ni, yang hang panggil si-lembut.

    Mamak Haji…nasi kandek lauk kari umbut…satu..

  12. Kuntakinte

    Salam, aih…. sedara ayih, sayur busuk ke mulut sedara yang busuk, busuk2 sayur boleh tahan lagi banding dengan busuk babi…. ikut sedap mulut je… kaji le dulu bila nak berbahas dalam webblog yang high profil ni, mana ada standard sedara komen dalam webblog ni, sedara layak komen dalam webblog puak pemuda PAS je, standard macam komen sedara ni diorang sah siarkan.

    Pergi belajar sampai khatam dulu baru nak komen, rugi Malaysia ada rakyat macam sedara ni, tak menguntung kan sesiapa pun, silap2 dengan mak bapak sendiri pun masih tak terbalas jasanya mereka, sedih….sedih ada anak bangsa macam sedara ni.

    p/s contoh cerdik tak boleh diikut, ha… ni lah dia species nya.

  13. assalamuaikum semua

    sekupang dua saja nak bagi tau semua termasuk mamak, mok, tuah, kunta kinte dan lain-lain sahabat seperjuangan, teman dah silap ler tentang laman blog yang diberi untuk sahabat dapat melihat bagaimana buruk nya orang pas menghina pak lah dengan menjadikan pelbagai rupa pak lah…

    ok lah lihat lah sendiri orang yang mengaku islam … masyaallah perangainya macam setan di. http://alhusseyn51.blogspot.com/

    segala ralat amat tidak di sengajakan… hidup MELAYU! Islam ke akhir hayat…allahuakbar!

  14. DAMANHURI

    CATIK GAMBAR TU..

    BAGUSLAH..PARTI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM,DITERAJUI ULAMA2 BESAR NEGARA SEPERTI NIK AZIZ,HARON DIN DI LEMPAR FITNAH..

    INILAH PETANDA AKHIR ZAMAN..

    KALAU TUTUP KILANG ARAK DI MALAYSIA INI,NAK BUKAK KILANG ARAK DIMANA?

    TIDAKKAH CUKAI ARAK MEMBERI PENDAPATAN YANG SANGAT LUMAYAN PADA NEGARA?HEHE..

    KESANNYA BUKAN DIRASAI SELANGOR,TETAPI KERAJAAN PUSAT YANG AKAN MENANGIS..
    YANG MEMPERTAHANKAN KILANG ARAK ADALAH KERAJAAN PUSAT..

    HAKIKATNYA MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT,ARAK DAH BERAKAR UMBI DI MALAYSIA PULUHAN TAHUN..

    BABI?
    SALAHKAN PAS?
    ANDA SEMUA BERKERJAYA SEBAGAI APA?
    MANA MUNGKIN PROJEK 100 JUTA DIAPPROVE SELANGOR SELEPAS 1MINGGU MEMERINTAH..

    HAKIKATNYA KHINZIR DAN BN SUDAH SINONIM DAN DIUSAHAKAN KERAJAAN UMNO SEBELUMNYA..

    KARIKATOR “KHINZIR” DI ATAS TIDAK MEMBERI APA2 MAKNA..
    MELAINKAN MENCERMINKAN SIFAT JUMUD PELUKIS DAN PEMINAT..

    • Bakal PM

      ala… kalau selama ni kata konon2nya gempak nak tegakkan islam, buatlah ianya jd kenyataan… dah dapat mandat dan kuasa dr sebahagian rakyat di negeri2 tertentu… knp x laksanakan hukum islam… knp diteruskan jgk projek babi mega??? knp x ditutup kilang arak??? jd pendek kata jgn nak tegur org kalau diri sendiri pun 2 x 5… kalau betul2 nak perjuangkan islam rakyat boleh nampak kesungguhannya… tp sampai skarang x de langsung agenda untuk islam… sampai skarang aku belum dgr lg biaDAP menyokong penubuhan negara ISLAM dan pemerintahan berlandaskan undang2 ISLAM… mana tok2 guru yg lantang nak tegakkan Undang2 islam??? baik lg UMNO coz mempunyai rakan2 komponen yg mengiktiraf Malaysia sebuah negara islam dan membela kaum Melayu yg sememangnya beragama islam dr hamPAS yg membela kaum lain yg belum tentu islam…

  15. Betapa susah dan sukarnya PAS membawa dirinya didalam Pakatan Rakyat. Segala apa yang dimahuinya seolah tak didengar oleh pemerintah di Penang, Selangor dan Perak satu ketika dulu. Mungkin benar mereka menyuarakan semua perkara yang bertentangan dengan syariat islam, namun dipandang sepi oleh rakannya, yakni PKR dan DAP. Semua orang maklum DAP sangat membenci pemerintahan secara islam. Itu fakta sahih. PKR pula tidak berjuang bermatlamatkan islam. Ianya hanya sebuah parti untuk membela DSAI semata. Jadi kasihan sungguh PAS. Saya sangat bersimpati, namun PAS sangat degil dan menganggap UMNO musuhnya secara tradisi.
    Apakah ada titik pertemuan antara keduanya?
    selagi harta dan kuasa merupakan agenda utama, titik pertemuan itu hanya sebuah impian yang tidak akan menjelma.
    Sesekali kenalah berkorban hatta jika nyawa sekalipun demi survival bangsa dan keturunan kita masa akan datang.

  16. Bakal PM

    Satu jer yg saya nak kita sama2 pikirkan dan kita lihat…:
    cuba kita org2 melayu renungkan betapa risaunya DAP, PKR, MCA dan Gerakan apabila tuan guru Hadi Awang seorang Ulama PAS yg tegas dalam menegakkan islam sedia bekerjasama dgn UMNO…. bukankah itu merupakan satu kebaikan buat umat islam@org2 melayu… lihat sahaja betapa mereka gusar kuasa penentu mereka akan terhapus dgn penyatuan org melayu… bg mereka dgn bersatunya org melayu tanah melayu mendapat kemerdekaan, kuasa politik ditangan org islam, agenda penubuhan negara islam dan undang2 islam dpt di realisasikan dan kepentingan umat islam akan terbela… jd mereka bersatu untuk menghalang penyatuan kita… MCA menolak kerjasama UMNO dan PAS, DAP mengecam PAS kerana sanggup bekerjasama dgn UMNO dan PKR risau cita2 ketuanya untuk menjadi PM tidak tercapai… pada logiknya mengapa mereka tidak mahu UMNO dan PAS bersatu??? kerana mereka mahu menuntut lebih daripada yg sepatutnya mereka terima tanpa memikirkan perasaan org2 melayu… Buat pihak UMNO dan PAS jgnla fikiran anda mudah diracuni oleh mereka2 yg mahu memecahbelahkan kita… fikirkan kebaikan bersama demi masa depan anak2 bangsa kita…

  17. MANTOYA

    UMNO TU KAPIAQ….

  18. AbangTuah

    PAS TU SESAT..

  19. yusman

    salam ‘apamacam tentang cincin rosmah yang rm dia mahal?

  20. zuh1111

    loo bongok gak orghang umtenok ni …tu sume masa BaNgang perintah..judi ke,arak ke,babi ker..bengong betol la..

  21. oghe kito

    orang yg lukis tu mmg dari keturunan yang tolol tolol

  22. HANG PUNYA PASAIIIII LAHHHHH

    HAMPA SEMUA MMG TAK BLEH PAKAI LANGSUNG, ASYIK GOMOI DALAM NI JEE, DEPA AHLI POLITIK TAKDA APA RESPON PUN, HAMPA YG TAKDAK APA YG KECOH, PANDAI CAKAP JEEE TAPI HABOK PUN TARAK SEMUA. MCM LEMBU.. BODOHHHHHHHHH

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s