PAS Kedah….Mungkir janji??

sila klik imej utk imej yang besar. Mutakhir ini, MB Kedah dari parti PAS berkata bahawa kerajaan Kedah akan tetap menebang hutan Balak bagi menampung perbelanjaan kerajaan negeri. Adakah beliau lupa bahawa di dalam manifesto PAS muka surat 33 perkara no 3 ingin memulihara kawasan tadahan hujan. Bukankah kawasan yang ingin ditebang tersebut merupakan salah satu kawasan tadahan hujan di Kedah??

Sekali lagi….Matlamat menghalalkan cara….Rakyat di

2 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

2 responses to “PAS Kedah….Mungkir janji??

  1. Satu persoalan yang mengangu fikiran saya, kenapa Menteri Besar kedah ini beria sangat hendak menebang hutan di kawasan tadahan air itu ?. Apakah itu saja cara yang ada untuk mendapat dana untuk mentadbir negeri kedah ?. ketahuilah bahawa dengan penebangan itu tidak akan dapat menyelesaikan masaalah pun. Itu bukan caranya sebagai pemerintah negeri. . Habis hutan nanti apa pula yang hendak ditebang ya?. Ada banyak lagi cara untuk mendapatkan wang, bukan denagan cara mudah begitu. Tahu tak agaknya akibat dari penebangan itu?. Jawabanya Negeri kedah akan bertambah miskin apabila system akiologi berubah. ini akan menjejasan petani petani di negeri itu. Tak boleh tanam padi lagi.
    Itu lah silapnya apabila rakyat tersalah pilih pemimpin yang tidak layak, tak ada idea atau dengan bahasa mudahnya, tak pandai. Sepatutnya
    sebagai pemimpin negeri dia menjadi tonggak mempertahankan hutan ini walau berapa pun harganya.
    Lebih dari itu kita boleh menilai apa kualiti pemimpin anda. Kerana saya percaya akan ada lagi benda benda dan tindakan selepas ini yang tidak betul. Rakyat patut membantah sebab ini adalah harta untuk cucu kita dan generasi akan datang.

  2. Kuntakinte

    Salam!!! ni lah dia species yang tak layak jadi pemimpin kita bagi jugak jadi pemimpin, dalam Islam dah sebut biar kita bagi pada yang ahli, bermaksud kita cari pemimpin dikalangan yang berkelayakan.

    Malu kita lihat MB Kedah buat statement, seperti mempermain2 kan fakta dan membohongi rakyat mengenai penebangan balak di kawasan tadahan air, umpama dah mati akal dan tak berotak mempertahan kan juga keputusan dia untuk menebang balak tersebut sedang kan nyata sekali akan merosak kan alam sekitar, ‘apa kata nya : kita menjaga alam sekitar lah ni.. dengan kita tebang pokok lama untuk bagi pokok baru tumbuh’ tidak kah ini statement yang mempermainkan rakyat, dia ingat rakyat bodoh ke macam dia, kuntakinte percaya dia tak tahan iman tengok balak gemuk2 dari pada orang lain sapu baik dia sapu dulu, apa jadi, jadi lah aku apa peduli, janji aku dapat duit boleh aku bagi kat parti aku separuh.

    Hoi… MB Kedah, bior teman nak ajar hang sikit, supaya hang biar nak tipu rakyat bertempat sikit,

    pertama, sekiranya kita tebang pokok balak yang sedia ada ia akan merosakkan permukaan tanah, ini akan mengakibatkan runtuhan dan hakisan apabila hujan dan mencetetkan tasik dan ini mengakibat air menjadi tercemar, hidupan di tasik akan mampus, flora dan fiona akan pupus, species binatang liar akan mampus,

    kedua, pokok yang akan tumbuh memakan masa yang terlalu lama untuk membesar seperti sediakala mengambil masa dari 40 ke 50 tahun lagi, untuk membesar sebatang pokok2 sepecies seperti meranti, cengal, jelutong, balau, damar dsbnya, dalam 1 tahun sekadar 1 ke 2 inci untuk melebarkan batang nya, biar reti sikit kalau nak buat sesuatu keputusan.

    Uhh!! kalau kerajaan BN buat tentu bagai nak rak le pergi masuk kampung pukul gendang kosong kata berlaku penyelewengan, berlaku rasuah, tak jaga alam sekitar, bagi kat kroni, merompak harta rakyat. merosak anugerah tuhan.

    Satu lagi perangai MB Kedah macam gangter, nak ugut kerajaan persekutuan kalau tak bagi dia tebang balak tersebut kerajaan persekutuan kena bayar duit kepada dia, ni semua nak cari jalan mudah untuk dapat duit, ilmu untuk cari sendiri sumber pendapatan baru untuk kerajaan Negeri Kedah satu habuk pun tak tahu nak buat, ni la dia satu perangai yang dikata kan gangter, ugut mengugut, walhal perkara yang nak dibuat akan merosakkan rakyat kedah sendiri. ni lah dia bodoh sombong dan cerdik tak boleh di ikut ini lah dia species nya.

    Rakyat kedah dan pencinta alam sekitar kena bertindak diatas sikap brutal dan tengging MB kedah ini sebelum perkara tersebut berlaku dan akhirnya bencana akan ditanggung oleh rakyat, air adalah sumber kepada manusia, binatang dan sebagainya, pemeliharaan kawasan tadahan yang dilakukan dan dijaga oleh kerajaan BN selama ini perlu di pertahan kan agar tidak dinodai dan dirogol oleh puak2 yang tidak bertanggungjawab seperti MB Kedah ini. bertindaklah sebelum nasi menjadi bubur, selamat kan lah bumi Allah ini.

    p/s taukeh, itu balak semua fgemuk2 punyai, jenis kayu semua baik2 punya, u bayar sama kerajaan sikit saja, balance u diam2 kasi sama saya under table. ok kita kautim ha..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s