Senarai Ahli Majlis Perbandaran Klang

  1. Mislan Tugiu (MPK)
  2. Datuk Setia Diraja Abdul Ghani Akhir (OBD)
  3. Azmizam Zamanhuri (PKR)
  4. Ho Sang San (PKR)
  5. Suhami Mohd Nor (PKR)
  6. M. Sunthararajo Murugan (PKR)
  7. Gary Tai Teck Chuan (PKR)
  8. Maneyvannan Velue (PKR)
  9. Hamidah Mat Som (PKR)
  10. Tee Boon Hock (DAP)
  11. Selvadurai Subramaniam (DAP)
  12. Ang Mah Chye (DAP)
  13. Ganasan Macholai (DAP)
  14. Lim Lip Suan (DAP)
  15. Yap Beng Lee (DAP)
  16. Ismail Arsat (PAS)
  17. Jamuliddin Elias (PAS)
  18. Haidar Taslin (PAS)
  19. Mohd Termizi Ismail (PAS)
  20. Segaran Landasamy (Mindas)
  21. Noriah Abdul Rahman (Persatuan Orang Yang Amat Cacat Akal Selangor)
  22. Nor’Ain Eusoff (residents’ association)
  23. Wong Siah Peng (NGO/PRO)
  24. Tee Beng Lee (NGI/columnist)
  25. Raju Veerasamy (Treasurer LPDM Malaysia)

nota: seramai 25 Ahli Majlis yang dilantik. Persoalannya di manakah janji Pakatan Rakyat yang mengatakan bahawa kerajaan negeri akan mengurangkan perlantikan ahli-ahli Majlis Perbandaran dari kalangan ahli-ahli politik. Cakap tak serupa bikin!! 17 daripada 25 ahli Majlis MPK merupakan ahli parti dari Pakatan Rakyat!! Hanya lapan orang sahaja ahli majlis yang bebas dari politik(mungkin ‘bebas’). Baru-baru ini penulis dihubungi rakan penulis, seorang penyokong kuat PKR dan seorang yang agak tinggi jawatannya di dalam syarikat beliau. Penulis diberitahu bahawa beliau juga merupakan salah satu calon untuk mengisi jawatan ahli Majlis tanpa memberitahu Majlis Tempatan yang mana. Persoalan sekrg di mana dasar yang kononnya integriti, pruden dan ingin menjadi Majlis tempatan bebas dari politik? Kini sudah nyata rakyat selangor sudah  ditipu khususnya umat ISLAM kerana sehingga hari ini tiadak usaha-usaha dilakukan untuk memartabatkan lagi Agama Islam dilakukan di Selangor….hanya usaha memperkasakan lagi perternakan BABI di Selangor dan memperluaskan lagi rumah ibadat bukan Islam di Selangor. Adakah ini yang diinginkan oleh penyokong2 PR di Selangor. Hanya pemberian air pecuma sahajalah yang dilihat menguntungkan semua pihak.

Advertisements

1 Comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

One response to “Senarai Ahli Majlis Perbandaran Klang

  1. Kuntakinte

    Salam, bib… sapa tak mau jawatan bib…boleh merodak projek PBT, contoh sahih dah ada baru 100 hari dah mula menyeleweng, tu baru jadi orang kuat MB dah guna kuasa untuk dapat projek PBT, cakap2 tong kosong boleh la… sebelum dapat kuasa, dah dapat kuasa kirim salam lah… nanti MB Selangor tu tukar statement lain pulak nada nya untuk menghalal kan keputusan diaorang, peduli apa diaorang yang penting aku dapat.

    Kalau kerajaan dulu semua nya tak betul, ini tak betul, itu tak betul, sekarang semua diaorang buat betul lah belaka, Isu Pasir mana boleh kerajaan yang menjalankan sendiri perniagaan Pasir, lagi lah kuat berlaku penyelewengan dan kecurian, sebab bos nya kakitangan kerajaan sendiri, mana punya otak pakai da…lebih baik diswastakan dengan mengenakan beberapa bayaran oleh kerajaan, dan penguatkuasaan boleh dilakukan oleh kerajaan baru lah ada check and balance. tu projek membina masjid Taman Malawati tu, kerana politik sekat kelulusan tanah untuk membina masjid sebab nya kelulusan kerajaan BN dulu, ni apa punya orang ni, benda baik nak diri rumah Allah pun di politik kan, sedang kan tanah untuk kuil tokong dan gereja tanah dah besar di besar kan lagi, biar orang kafir seronok janji diaorang tak lari bagi undi PRU13, hai…hai… nasib le orang melayu selangor.

    p/s kedepan ni buat le four in one punya bangunan, tingkat bawah masjid, tingkat 2 kuil, tingkat 3 tokong, tingkat 4 gereja, lagi senang baru betul Parti PKR untuk semua kaum.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s