Kandungan emel Saiful Bukhari Azlan ke TV3

From: Saiful Bukhari [……….]
Sent: Tuesday, July 08, 2008 4:41 AM
To: news
Subject: Bermuhabalah
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera Rakyat Malaysia,

Dengan ini, saya Mohd Saiful Bukhari Bin Azlan ingin mencabar Anwar Ibrahim supaya BERMUBAHALAH di hadapan para ulamak.

Kepada Rakyat Malaysia yang dikasihi, Ingin saya tegaskan disini bahawa isu ini adalah ISU PERIBADI antara saya dan Anwar. Saya harap agar seluruh rakyat Malaysia bertenang dan tidak termakan dengan taktik kotor si MUNAFIK yang sedang dalam kelemasan ini.

Saya terima segala tohmahan dengan hati terbuka dan tidak sesekali mempersalahkan rakyat dalam hal ini.

Sebagai mangsa, saya berhak untuk mendapat pembelaan.

“Yang HAK Pasti Berdiri, Yang BATIL Pasti Jatuh”, Allahhuakbar.

Sekian,

Saiful Bukhari.

p/s: Kepada Anwar, tetapkan tarikh dan masa untuk BERMUBAHALAH . Insyaallah saya akan hadir. Saya tidak gentar.

dari mstar

nota: setakat skrg, saudara saiful masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi mengenai email ini

78 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

78 responses to “Kandungan emel Saiful Bukhari Azlan ke TV3

  1. perantau dale negeri

    HA HA HA HA HA HA HA….

    Ape komen orang OXFORD????????

  2. Yeop KK

    teruskakan saudara saiful, jelaskan perkara sabenar supaya orang ramai dapat tahu kebenarannya. moga allah bersamamu

  3. Wirawaja

    Biasalah, Anwar akan cari helah lain. Dia dah pergi ke JAWI pulak.

  4. Kuntakinte

    Salam, sabar sdr saiful, itu dugaaan & cabaran, muhasabah diri, bawa sembahyang, ingat kan Allah S.W.T. yang haq akan menjelma yang batil akan kalah, bukan senang sedara berlawan dengan jaguh dunia, juara pidato, pelakun terbaik, sedara apa sangat hanya semut merah je, sekarang ni kerajaan nak tolong sedara kerajaan sekali kena bantai, tapi InsyaAllah Polis kita berwibawa, mereka akan menyiasat kebenaran nya akan terjadi juga, paling tidak pun di akhirat kelak.

    Biarkan anwar dengan skrip nya, biar dia dengan panggung nya, biar dia dengan set2 rakaman nya, sedara relax, bagi kerjasama dengan penguatkuasa undang2, tenang kan diri, sabar kan hati, sedara ada keluarga, kuntakinte percaya keluarga bersama2 dengan sedara, selaku warganegara sedara dan keluarga akan mendapat pembelaan dari undang2.

    Segelintir rakyat jangan diambil kira sangat otak mereka, majoriti nya bersama2 dengan sedara untuk menegak kebenaran melalui proses undang2, mereka menyokong sedara kerana sedara berani membuat laporan mengikut proses undang2 walau pun sedara sedar sedara hanya semut merah tapi kalau mengigit bisa juga, gatal nya berulang ulang kali juga digaru.

    Nasihat kuntakinte selepas ini saudara mau pun anak2 muda diluar sana yang mencari pekerjaan kaji dan selidik dulu latar belakang majikan agar terselamat dari sebarang insiden yang tak diingini, maklum lah kita manusia di cipta oleh Allah S.W.T banyak sangat kelemahan dan ilmu nya sikit umpama kita setitik air jatuh didalam lautan, yang setitik tu lah ilmu kita dan selaut itu lah kelemahan kita.

    Serahkan kepada polis untuk mengambil langkah2 yang mengikut asas undang2. kuntakinte percaya dengan profesyen kepolisan.

  5. sheriff Lobo

    1. Mahkamah sivil = Tertuduh kena siasat.
    2. Mahkamah syariah = Penuduh kena siasat (bawa 4 saksi lelaki sahaja)
    Jadi korang nak ikut yang mana satu?

  6. Hamba Allah

    Takpe2.. kita tgk jerla if one day DSAI dgn Saiful BERMUBAHALAH kebenaran akan terbukti gakk.. ingat main2 ker sumpah2 dgn Quran.. Kitab suci.. Allah bayar cash jer skrg.. Kt dunia Allah dah balas apatah lg kat akhirat… Sape yg wat sumpah palsu Allah akan laknat.. Klu tak tunjuk skrg kite tgk life org tu nanti dah la.. Tak caya korg tgk la nanti.. Selalunya doa org yang teraniaya ni Allah akan makbulkan.. So, klu saiful @ DSAI rasa teraniaya, doa la byk2.. mana tau kot makbul salah sorg doa korg tuh…
    Apa pun.. kita semua tetap insan biasa.. makhluk Allah s.w.t… kita pasti akn kembali kepadaNya… dan semua yang berlaku hanya Allah saja yang tahu…
    Aku tak brani nak komen byk sbb kita tak tau sape salah dgn betul.. takut jadi fitnah… Aku kt sini just mampu mendoakan Allah tunjuk kebenaran… Aku hanya yakin kepada Allah s.w.t… 😉

  7. penyapoo

    Sheriff lobo @ loba-loba. Mahkamah syariah = Penuduh kena siasat (bawa 4 saksi lelaki sahaja) —-> salah tu bukannye penuduh kena siasat tapi, setiap penuduh hendaklah menyertakan bukti iaitu cukuplaaa dengan 4 org saksi lelaki yg adil.
    loba-loba kalau takde saksi semua org kat dunia ni boleh main tuduh2, aku pon boley tuduh ko curik duit aku 5posen ko tau. sebabtu laaa dalam islam mudah saja bukan nak meyusahkan umatnye cuma sertakan saksi sahaja sudah cukup wokey, so ko pilihlaa mana satu ko nak ikot

  8. jojeng

    kalau betul kena liwat, mestilah malu, ni tak, masuk tv siap senyum n lambai tangan, pelacur pun tahu tutup muka. lu pk la sendiri…..

  9. kamikaze

    KALAU LA BETUL EMEIL INI DTG DR SAIFUL..INSYAALLAH….ANWAR SEMAKIN HARI SEMAKIN MENUJU KEHANCURAN & KEHINAAN AMAT SGT…SELEPAS INI KELUARLA BAJINGAN-BAJINGAN PKR MELALAK MERATAPI NASIB SEORG PENJUBUR SPT PAK SHEIKH ANWAR AL JUBURI

  10. kepada sr saiful…
    adakah anda mencari nama atas tiket liwat oleh DSAI.mengapa anda hanya salahkan DSAI dan kenapa tak salahkan diri anda. tak kan DSAI nak buat sorang2 tanpa keizinan anda.semua terjadi adalah dari dua pihak kalau sorang tak nak tak kan jadi. perkara ni kira dah lebih dari sehari sepatutnya kena ari ni terus buat laporan.entah2 awak tackle DSAI nak buat benda tu.DSAI tak layan awak buat laporan.kira awak ni semua sapu. tunang pompuan yang lelaki punya pun nak rasa.
    menjatuhkan martabat lelaki melayu je.patutla ramai anak dara sekarang cari indo dan bangla.ada lelaki pun tak da kualiti.

  11. ALLAH swt akan menilai semua yang kamu tulis, wahai penyokong2 yang menyokong barisan……(bukalah mata hati……bini2 tak pakai tudung-baju harga ribu2, shopping kat overseas, rumah macam istana, kereta mewah 4-5 biji, duit berjuta2…… – laki dia jgn kata, blm tengok anak2 lg) – BARISANG PEMIMPIN LAGU NI KO MU NOK SOKONGNYE!!!!! Bodoh!!!!!! depa senang lenang, rakyat kat kampung yang rumah senget nak runtuh pun ada lagi. Kalu depa tu pemimpin macam sahabat RasulALLAH swt, BENAR2 lebih utamakan rakyat dari diri sendiri – aku sokong sejuta %. dunia ini milik ALLAH swt tau!!!!!!!

  12. hj gondol

    Saya sokong komen penyapoo,jojeng & didi doktorandus, apabila org beragama islam terlibat dalam perkara ini hendaklah dirujuk dibawah hukum syariah. Apa guna mengaku islam tapi menyujung hukum buatan manusia. Berimanlah pada Al Quran untuk mencari kebenaran. Saya pun masih musykil kenapa baru skrg timbul kes ini & kenapa tak lepas kejadian berlaku dan apa perlu Saiful pergi berjumpa dgn Najib baru nak buat laporan. DSAI pada masa kini is nobody (sama made by Allah), apa perlu takut. Takut pada Maha Esa. Sewaktu kejadian (jika benar) kenapa Saiful tak lawan, muda dgn tua mana kuat lagi. Ini memang kes tak kena layan atau tak kena bayar terhadap servis yg diberi.

  13. Hj Firdaus

    wei SEFOOL,,,,apela bangang sgt ko nie…aku nie umat islam dgn kata ulamak..dh ulamak kate xperlu baru ko nk kuarkan kenyataan plak..apesal ar ko nie munafik sgt….sdhla aku tgok ko nie…dhla blajar xhbis..dok kondo mewah plak 2…xpnh ko pkirke,,,sudahla..aku tgok muke kopn xda seri ko tau x…byk2la bgun malam solat…….

  14. Johorian

    Betul kata jojeng. Nasib baik si saiful ini bukan dari kerabat aku… Klu tak aku antar dia gi Iraq, biar kena bom dek Amerika.

  15. ….

    Kalau aku la, orang nak liwat aku akan melawan. Nak pulak org nak liwat aku tu dah ujmur 60 tahun. Lagi mudah rasanya nak lawan. Tapi, saiful? mungkin anda terlalu lemah nak lawan ataupun kamu mmg nak. Tapi aku percaya, Allah maha berkuasa. Ingatlah akhirat semua. kat sini kita selamat, akhirat belum tentu.

  16. AbangTuah

    Dunia sementara…
    Awak ni betul ke pandai agama…awak bagi nasihat bahawa berdosa menyinggung perasaan insan lain dengan kata-kata yang kasar…tapi awak yang pula yang melebih-lebih…awak ni haiwan atau manusia yang tak boleh dipegang langsung kata-katanya….Selagi tidak dapat pengampunan dari mereka yang awak tuduh…jawabnya kita jumpa kat sanalah…neraka..keh..keh…keh..

  17. drhalimahali

    Wajibkan kokurikulum seni mempertahankan diri spt silat, taekwando atau selambu atam agar tidak diliwat atau dirogol. Majukan pada Hishamuddin Menteri Pelajaran.
    Perogol atau peliwat bukan dikasi (castrate) tetapi dipotong anu nya. Majukan cadangan ini pada Ghani Patail dan Musa Hasan.
    Tutup sekolah asrama penuh spt MCKK dll kerana mengalakkan homoseks.
    Sila rujuk “Everything you want to know about homosexuality but too shy to ask” di drhalimahali.blogspot.com

  18. kamikaze

    sumpah je sepul kalau anda merasakan hukuman dunia ke atas anwar blh terlepas…biar mereka tau..biar mereka dgr betul2..kezaliman ke atas diri anda perlu diberi pembelaan..mereka blh berkata2 dgn hebat krn apa…krn tidak kena dgn ayah, ibu, kakak, abg, adik @ pun saudara mereka..selagi anda tidak bersumpah secara “ISLAM” selagi itulah anjing2 ini akan melalak..selagi itulah bajingan2 Parti Kebangsatan Rakyat ini terus menyanyi sumbang mahram…anwar sudah ketakutan skrg ini…mcm2 helah digunakan utk melupakan kejadian asal…sedangkan perkara ini masih subur dlm hati kami…………………….

  19. lin

    aku rasa saiful nihh pembohong

  20. Che Embun

    Mufti Perak kata Muhabalah yg di cadangkan tu adalah idea orang yg terlebih pandai.

    Ni nak dengar ckp sapa? Org yg kene suntut atau ulamak????? Mufti lg

  21. azlan azizi

    bagus la hang bagi jubuq hang.Tengok muka macam budak baik tapi sanggup bagi kat Anwar.wei ingat…Nabi tak mengaku umat orang macam hang nie!! sanggup main belakang..hahaha..geli aku dengar..syok no bagi jubuq kat orang..Jalan tak mengengang ke?

  22. azlan azizi

    Semua silap hang jugak..yang hang x lawan Anwar masa dia minta jubuq hang tu pasepa.Aku rasa hang ni yang gila kote..

  23. azlan azizi

    saiful MUNAFIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tunggu Balasan Allah S.W.T!!!!!!!!
    Allah tidak akan lepas siksaan mana-mana hambaNYA!!!!!!
    DAn percayalah seksaan ALLAH amat SEKSA!!!!!!!!

  24. saiful, yg u pi ambik biasiswa direct jumpa najib razak tu kenapa, lagi satu.. u kena liwat anwar.. buat apa direct pi najib,.. tak ke discuss ngan mak bapa.. tak pun.. polis,.. atau ngko ni memang cendrung hmoseksual? ..yg pastinya nama you meletup sebaris siti nurhaliza selepas ini.. dulu; sukma darmawan sudah mengaku dipaksa polis untuk buat cerita..kalau tak dia kena penjara 20tahun.. itu ugutan.. yg tak paham ni.. tiba2 you la pula. .. apa agenda; kurang pasti.. yang pasti.. dulu sukma darmawan bagi fakta palsu yang jauh lebih dashyat. .. saya nak sangat dengar cerita you camna pula kalau tanpa paksaan polis.
    ..silakan.

  25. mr. logik

    Saiful you are sick in the brain pain ind the neck ..!
    yang hairan tu..ah kena hampir sepuluh kali baru kata tak nak..! yang lapan kali tu…sedap kot hingga tak terkata…..Apa punya penipu.! prostitute pun ada maruah ..tapi kamu …!!! low class !!!

  26. klu liwat dah brapa kali jadi antara saiful dgn pemimpin agung aka harapan barua malaysia ptt dua2 kita kutuk…tp yg aku tgk org dok kutuk saiful saja…nuar brahim org xkutuk pun..juak2 penyokong PR xkisah kot nuar brahim peliwat???

  27. aidaaris

    iyelah tak malu ke si saiful tu, jaja cerita satu malaysia dia kena liwat, kerja liwat ni dengan kerelaan kau ke atau paksaan. kalau paksaan kau bukannya budak kecik tak leh lawan. kau ni memang tak bermaruah lah, tak malu ke? dosa tau buat2 fitnah nie kata kau tu kena liwat. ambil gambar pun tak segan2 langsung nak tunjuk muka, mak bapak kau tak malu ke perbuatan kau tu…… hai insaflah dan baliklah ke pangkal jalan, ingat kat Allah selalu barulah hidup tu selamat dunia dan akhirat. jangan lupa Allah tu Maha Mengetahui Segala2nya.

  28. aidaaris

    hai insaflah insan2 yang melakukan perkara yang terkutuk nie….. ingat rumah kata pergi kubur kata mari!…..

  29. Kuntakinte

    Salam cik aidaaris oi…masa bila pulak si saiful tu yang jaja sana sini kena liwat, apa lah kau ni, sekarang dunia dah telus, mana nak sorot medai massa, blog dan bagai2 ada, itu lah tandanya kebebsan media di malaysia ni, hebuh le jadinya sebarang story, itu memang kerja diorang, teman idak le nak bayang kan pun macam mana benda tu jadi teman tak mampu nak bayang kan, hebat le awak ni boleh buat imaginasi, hebat di aidaaris ni…

    Biar le dia nak malu ke keluarga nak malu ke… yang penting dia ada hak mengunakan undang2, hak kita selaku orang ramai kita tunggu dan lihat apa ending nya, bukan buat cerita yang kita tak tahu….faham ke cik adik oi….. takut nanti kita pun sama mulut kena sodom di akhirat nanti.

  30. liz

    hoiiii!!!sapa yg salah tu mengaku jela!!!!!apa yg nak dikecoh2kan lagi malulah ckit dgn negara luar sana tu ooiiii!!!jgn jatuhkan mertabat negara sendiri!!!!jgn jadi bodohlah!!!!bak kata aidaaris insaflah sebelum kamu diinsafkan!!!

  31. astora jabatt

    “nota: setakat skrg, saudara saiful masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi mengenai email ini”

    bila nak keluar kenyataan rasmi…dah 8 kali baru nak melawan.

  32. ikankecil

    akum…..

    dah mmg dasar bon+++ wat pe pown sume nk bon+++…..
    ntah2 ramai lagi yg dah kne tp diam je…
    yela orang kuat…..
    hahahahaha…..

    ikankecil berenang bebas….

    akum…

  33. ikankecil

    akum aidaris…….
    teman bkn ape….nsb le sdr kuntakinte da bg penjelasan x payah teman ckp byk2……bia la si saiful 2 nk tegakkan kebenaran….
    kite tgk sp yg salah…..skang ni pown ade orang da takot,malu smpai lari ke rumah orang…..hahahha 2 pemimpin harapan bangsa?????adoi lpas ni sume kne tutup la bon+++ klu nk slamat…..

    wat ape saiful 2 nk malu….die ade hak untk bersuara….die ade hak nk tegakkan kebenaran….klu x smpai ble pown pemimpin kesayangan mereka2 ni bantai bon+++ die…hai kesian la skit kt die mcm ne die nk buang………hahahaha…pikir2 la…..jgn tau bayang je aidaris oiii…..ckp mmg senang…orang yg menanggungnye???

    buat saudara saiful jgn ambik pusing ckp2 orang yg hanya tau berckp dan memberikan pandangan kosong 2….tabah dan sababr dgn ujian ni…egatlah KEBENARAN PASTI BERSAMAMU…..AMIN…

    ikankecil berenang bebas….

    akum…

  34. anak lelaki

    warkah untuk saiful;

    adoii laa saiful…kalau ye pon dah kene sontot kali pertama takkan laa hang tak p report polis..hang kan ade hak untuk bersuara..tapi apsal lambat sgt…syok kot kene sontot…haha lawak la hang nie…kate berani..kate hebat..takkan tak leh lawan nafsu kot..

    satu lagi..hang ni umur 23thn..annuar tu dah tue bangke..takkan laa tak larat nak lawan die..lain laa kalau same2 rela kan…secara logik laa takkn laa tak leh lawan..

    hang pi jumpa najib buat ape..?kate mintak biasiswa..aku pon mintak jugak..tapi pakai laa saluran yang betul…hebat sgt ke hang ni sampai boleh pi jumpe najib terus..nak masuk perkarangn jabatan perdana menteri pon bukan senang beb..banyak pekara nak kene apply..aku tau sebb kwn aku kerja kat jbtn perdana menteri..lagi pulak hang apply biasiswa slah tempat laa saiful..pegi laa kat kementerian pengajian tinggi bukan nye kat kementrian pertahanan..ke nak apply C4 nak letupkan juboqq annuar???

    hang blajar kat uniten kan??awat ramai kwan 2 hang habaq hang ni kaki bodek?kwan hang laa cakap..aku dengar jee…semua jwatn ketua hang nak sapu..tapi buat kerja tak mau…betul ke saiful???aku tak percaya laa…aku tak tuduh ekk..aku bertanye…sile jawab laa yee saiful…

    emm apsal hang kantoi ekk tak abis blajar…bleh plak tu mintak biasiiswa..??aku ni dah abis blajar nak mintak kerja pon susah dulu..hang tak abis blajar ble mintak biasiswa plak tu…adoii laa saifulll…hebat hang nie…

    emm kate penyokong kerajaan..dlm frester bukan main sokong kerajaan..mintak pulak bisiswa kerajaan..yang hang p tolong annuar @PKR tu kenapa???hang nak belot ngn kerajaan kee saiful…hang ni tadak penderian laa saifulll…jgn laa camni…berani kerana benar laaa…sygla saiful muka hensem tapi dah hilang teruna…

  35. jebat derhaka

    wei bodoh budak hingusan…

    aku nak tanya kau…kau rela atau tak diliwat DSAI?. Kalau tak rela, kenapa kau tak lawan dia masa kau kena liwat dulu?…bagi penumbuk kat dia ke?…ni kau rilex je tadah bontot busuk penuh taik kau kat dia??????….ni cerita karutlah…org pompuan yang lemah kena rogol tu pun boleh melawan masa kena rogol…

    kau yang tinggi dan tenaga lebih kuat dari DSAI tak kan boleh biarkan aje kena liwat…

    kepada semua…pikir pikir la ye…

  36. mok

    Boleh jadi betul dia liwat.
    Boleh jadi betul dia tak liwat.
    Boleh jadi betul dia tu kena liwat.
    Boleh jadi betul dia tu tak kena liwat.
    Boleh jadi betul mereka berliwat.
    Boleh jadi betul mereka tak berliwat.

    Hanya ALLAh SWT yang maha mengetahui.
    Hukum menuduh tanpa bukti dan saksi ada dalam Islam. Kalau tuduh berzina pasti 80 rotan.

    Kalau nak bukti, kena siasat la.
    Aku tunggu siasatan dengar debar dan sabar. Siapa benar siapa salah, tak jadi masalah.

  37. rawna

    ha…apa macam budak sinfull oii!!! hang ni repot mana satu yang btoi ni…dah x buleh tipu doktor pusrawi,hang pi kencing doktor HKL plak??? tp aku kesian kat hang..hang yang nak kencing or ada org suruh hang kencing??? hahahaha..cepat2 yang bertaubat oiii!!! jangan sampai azab ALLAH datang,kencing dalam seluaq pun xguna dah!!!!! sapa yang batil la ni????!!!!!

  38. anak lelaki

    entah laaa….apa nak jadik dengan FILEM hari ini..

    pengarahan kantoi…macam mana nie…cerita ni boleh ke masuk AFM…anugerah filem…??

    sudah2 laa saiful..hang tak le jadik hero malaya..

    harap2 saiful baca laa blog ni..

  39. msm

    ermmm..,,

    kenapalaaa semua ni menjadi kecoh selepas PR12., kenapa tak sebelum tu??????.,

    poning den memekiorkan nye,

  40. Askum…
    Saiful…sampai hari ni ko tak pernah keluar muka bagi penjelasan sendiri kat tv. Kata ‘berani’. apsal peguam ko je yang muncul.
    Satu lagi nak tanya, kenapa ko tak berani komen tentang laporan perubatan pusrawi yang mengatakan ko tak kena liwat pun?? Harap bagi penjelasan ek!

  41. Pingback: Saiful Bukhari Azlan « Sweet Knowledge ™

  42. Pak Abu

    Trade record Anwar:
    Pernah dipenjarakan atas tuduhan tersebut tetapi kenapa dibebaskan? Sebab dia kemudian didapati tidak bersalah. So, masihkan anda percaya dengan tuduhan ini?
    Trade record Saiful:
    Dikesan sebagai individu yang mengajak kawan2 mengundi BN sedangkan ketika itu dia telah menjadi sukarelawan PKR. Pelik!
    oklah,Tak kisah sama ada anwar ke saiful ke salah. Yang penting sekali, jangan menganiaya org sebab sesungguhnya azab Allah amatlah berat. Bagi mereka yang bersalah bertaubatlah sebelum ajal menjemput, sesungguhnya Allah maha menerima taubat.

  43. Pelawat Bukan Peliwat

    Aku sokong kenyataan brother “Keliru”.
    Aku tak pernah tengok statement Si Saiful sendiri. Semua wakil peguam dia yang muka ntah apa-apa. Kenapa takut kantoi masa buat statement ker?
    Asyik2 lawyer dia….laywer buat statement pun tak jelas. Kenapa tak pernah jumpa client ker?
    Betul ler…mana Saiful ada buat statement pasal Puswari? Kenapa tak mampu nak jawab ker?
    Aku dok tengok Pak Menteri dan KJ yg lebih2 buat statement.
    Tapi yang pelik untuk kes akaun bersumpah psal Altantuya dan Lingam takda pulak orang yang berlebih2 buat statement. Orang-2 yg terbabit dalam 2 kes tersebut lepak jer. Polis tak kecoh pun.

    Jawab-jawab.

  44. kuntakinte

    Salam, pak abu, bila pulak di lepas kan kerana didapati tak bersalah pak pisang abu oi!!! tak ikut perkembangan ke, dah jauh tinggal kapal ni, di lepas bukan ke dah habis tempoh tahanan, sekarang ni title dia bekas banduan, macam banduan2 lain yang dilepaskan.

    terkejut teman, bila pulak si saiful tu dikesan jadi petugas BN, pak pisang abu ni betul2 kaki songsang, nak nafi jugak yang saiful ni pembantu khas, tak heran itu lah nasib candra muzaffar, nalla karupan, dengan ezam semua nya jahat kalau kena tang anwar he..he.. geli hati teman si pak pisang abu tertinggal kapal ni.

    taubat lah pak pisang abu oi, kuat sangat fitnah nya ni.

  45. yeopkuale

    dalam kes ni sepatutnya dirujuk ke mahkamah syariah sebab kedua 2nya beragama islam, dan hukuman patut dijatuhkan kepada kedua 2nya jika didapati bersalah kerana kedua 2nya membuat perkara yang dilaknati ALLAH secara suka sama suka, cuma sai fool rasa DSAI dah tak layan dia (sebab mungkin lubang dah luas dan tak sedap) baru nak buat laporan polis,

  46. AbangTuah

    Salam…

    Brokuntakinte..ish..ish..ish..banyak lagi rupanya kaum-kaum yang tongong..senang-senang aje kena tipu dengan alasan Si-Anuar ya…kesian…

    Yang si Abu tu langsung blank…ulu mana tah…

    Yang pelawat bukan peliwat tu bingung, sokong pula si keliru

    Yang si keluru tu law school pun kandas..dah bayar lawyer apasal lak nak susah2

    Yang si msm tu nak mempertikaikan kadak dan kadar…

    Yang si rawna tu lupa dia yang kena bertaubat..

  47. unanjaga

    saya seperti ada terasa sesuatu yang tak kena,rasa nya email yang dihantar keTv3 itu mungkin dari orang lain yang mengunakan nama saiful…untuk sahkan apa jua tuduhan liwat ini, sebaik nya diri saiful sendiri tampil membuat akuan,sebaik nya di media masa seperti tv,dan ia bolih menjelaskan secara terperinci akan kejadian itu…pasti jika perkara ini benar…DSAI akan kecundang diPermatang Pauh.Akuan ini bolih dijadikan akuan bersumpah juga.

  48. Penjuboq

    Utk kuntakinte,

    Gua rasa si kuntakinte ni buta lah. buta segalanya mata, hati, perasaan dll sebab kalu celik tak kan tak dapat tengok bagaimana sengihnya si Sepul tu kat media. langsung tak malu dah tu siap gi jumpa najibC4 lagi nak bagi tau kena konkek kat juboq.

    Sepul… hang nak cari glamor kelas bawahan yer… sume member2 enko kat UNITEN menyampah dgn enko, mereka ibaratkan enko ni macam ulat taik dlm tong taik.

    Si kuntakinte je yg menyokong kamu.. ada bagi juboq hang sama kuntakinte ke?

    Sepul… hang bagi kat aku je lah tunang enko tu.. enko kan minat org sondol belakang kan.. kan.. aku tak… aku suka pompuan.. tambah2 lagi cun cam tunang enko tu… boleh ye Sepul.

  49. kuntakinte

    Salam, sedara panjubog bawa mengucap kalimah shahah,bahasa kasar sangat tu, kalau nak lawan bahasa kasar kuntakinte pun boleh guna bahasa kasar tapi untuk apa, buat apa kuntakinte ikut orang yg tak bermoral berbahas disini, kalau teman buta hati buta mata dan perasaan itu kata sedara, setidaknya teman tak tuduh sesiapa berbanding sedara, terus je hukum orang bersalah sedangkan kuntakinte pernah kata anwar tu bukan malaikat, salah ke tidak biar mahkamah menentukan, dia ada hak sebagai rakyat untuk melaporkan pada Polis, anwar sebagai tertuduh ada hak lantik sampai 8 orang peguam untuk membela diri menentang aduan si saiful, yang kita sebagai orang luar yang tak kena mengena sibuk sangat jaga tepi kain orang buat apa sehingga menulis pun tak bermoral tulisan sedara, tepuk dada tanya selera. sindir2 najib tu sebab apa, C4 ke apa ke bukan barang tu disimpan dalam bilik tidur najib, barang tu bukan simpan dalam poket seluar najib, kenapa ngok sangat penjubog oi…. kes tu pun dalam perbicaraan biar lah kerja diaorang yang tentu kan sedara kalau ikut bahasa tulis, teman boleh tafsirkan sedara sekolah menenggah silap2 tak lepas nak ambil kerja hakim, cermin diri dulu sapa kita. jangan buat dosa kering, malaikat di bahu kiri sedap menulis kerja dan perbuatan kita, sedar sikit. hidup bukan kekal, di akhirat kekal selamanya, allahuallam.

  50. ASSALAMAUAIKUM…SEMUA!

    PENJUBOK…malu mak pak hang kalau dia tau hang dok taroh nama lagu tu, bila pulak anak aku kaki jubok…bangga pulak tu ..inilah zaman yang orang dah tak heran nak mencarut..nak memburukan orang .. yang peliknya masa dolu tak pulak ada tapi sejak perkataan main belakang ni wujud oleh mentor di malaysia..( sendiri ingat ler) rosak akhlak orang melayu sampai budak kecik pandai sembang pasal penjubok…depa lagi handai sampai boleh buat drama sendiri sampai makin berlambak merata tube dan hand phone disebabkan penjubok sekor ni ler……tapi bukanler hang yang aku maksudkan..dont get it wrong brader!

    APAPUN RILEK BRADER! JANGAN GADUH SESAMA KITA..DSAI DAN SAIPOL TU ORG PKR!….aku orang UMNO pasal apa pulak tuduh menuduh dan bertengkar sesama sendiri.. yang pelik PKR punya hal tetiba orang umno yang salah apa barang! depa yang syok dok berjubok kita dok bertengkak buat apa!….betui tak penjubok! he he he he

    sekupang dua tengah dok pikiak macamana boleh dapat idea nama penjubok… dari matanya ka? dari sebutnya ka? dari rasanya ka? atau dari peristiwa ka?

  51. insan

    salam semua..

    kenyataan saiful org PKR..yeke..?dah yang korang sibuk beking saiful apsal..biar laa kes ni serah pada polis..yang kenyataan pak2 menteri tu lebih menjurus kepada anwar yang salah kenapa..saiful rakyat biasa..anuar bekas banduan..jadi biar laa die diadili secara biasa sepertia rakyat melaysia yang lain…umno ngn pak2 mentri tak payah ikut campor…biar polis je yang buat…

    emm anwar dibeaskan awal disebabkan xde bukti berkaitan dengan liwat..sepatutnye kalau die disabitkan kesalahan liwat hukuman die lama lagi…aku tak ingat berapa tahun..tapi die dibebaskan awal sebab takde bukti pasal liwat…bukan sebab abis tempoh tahanan…tempoh tahanan yang die kene tu untuk kes salah guna kuasa kalu tak silap…takkan kuntakaki tak tau kot…

    tapi satu perkara yang aku setuju..bahasa jaga beb..bahasa jiwa bangsa..berbahas dengan bijak..

  52. AbangTuah

    Salam saudara ihsan…

    Kawan nak perbetulkan ok. Anwar dibebaskan pada tahun 2004 kerana 2 dari 3 hakim yang mengadili mahkamah rayuan berpendapat bahawa walau pun ada bukti yang mengaitkan pertuduhan, mereka bersependapat bahawa dalam kes ini lebih bukti yang melampaui keraguan diperlukan…rujuk kenyataan dalam blog Chedet.

  53. AbangTuah

    Salam Insan..

    Bahasa yang digunakan oleh brokuntakinte tu masih baik..kawan pun susah nak tiru…tajam dan pedas dan tegas tapi tak kesat..berbeza dengan bahasa yang di gunakan oleh penjubuq dan melayui…

  54. BOT

    angkat tilam lagilah ni..kesihan si saiful kena liwat..cam mana dgn jubur mu sekarang da ok saiful? kalau tak ok jumpa doktor ya..tak dapat keluar sbb sakit dubur agaknya…suru tunang jaga ya..ok jumpa lagi

  55. insan

    salam abg tuah..

    kawan tak menjuruskan kepada sesiapa mengenai bahasa..cuma hati ni berpendapat kita sesama muslim sesama umat mesti berbudi bahasa..tak kira siapa..itu maksud teman..

  56. hampeh

    Laman web che det tu nak kita percaya….che det tu pun sama jer tak leh percaya. seorang yg menipu akan terus utk menipu utk menutup penipuan nya. bagi aku anwar tak tipu. pull stop!

  57. kuntakinte

    Salam, insan, ish..ish..ish… macam tu pun kasar, sedara betul kan piching sedara, teman orang kecik tapi sedara nak nasihat sedara nasihat nik aziz sebab dia banyak ajar pengikutnya boleh mencarut, boleh kata orang kera, boleh kata orang kafir dan macam2 lagi. jangan le sentimental sangat sedara oi..he..he..

    p/s mak teman ajar teman sehjak dulu kala lagi kalau lalu depan orang teman tunduk tangan julur ke bawah. he..he..

  58. AbangTuah

    Salam..

    Bro kuntakinte..kalau ulama kata boleh mencarut..jadi kita pun ada lesen maki, hamun dan keji puak-puak PR yang tak tentu hala tu….

  59. AbangTuah

    Salam..

    Hampeh kalau Che Det hentam DSAB kau orang percaya sesangat..dan gunakan sebagai peluru untuk tembak kita orang…tapi kalau komen kena pihak pembangkang kau orang tolak mentah-mentah…apelah..be rational dan seimbanglah sikit ok.

  60. Bercakap pandai sangat..Tapi punggung nak kena jolok tak tau nak lari…..Budak hingus pun cabut lari tak cukup tanah kalau nak kena anu…aku pun heran betul budak tu……camana la jadi tongong sangat….entah ya entah kan tidak ….. tak kuaso den nak mikir nyo…lantak kau la jang oiii

  61. hampeh

    Tuah…
    bagi aku che det tu hentam Pak Lah tu bukannyer sebab paklah tak bagus….tapi hentam sebab ader yang dia sendiri tak puas ati dgn aper yg paklah buat. Dan aku rasa krisis antara chedet tu ngan paklah tak lah jadi modal bagi aku nak kuatkan hujah aku…tapi aku rasa gembira bila chedet keluar dari parti yang di terajui sekian lama.

  62. AbangTuah

    Salam..

    Hampeh…TDM tu marah marah sayang…benci tapi rindu…beliau marah sangat dengan Pak Lah sebab cara beliau dengan Pak Lah berbeza. Pak Lah lembut beliau keras, Pak Lah sabar beliau tegas, Pak Lah bagi kebebasan bersuara beliau tidak, Pak Lah suka jambatan kat Penang beliau suka kat Selat Tebrau, Pak Lah mengutamakan modal Insan beliau mengutamakan penjanaan ekonomi, Pak Lah naik minyak mengejut beliau naik sikit-sikit…tapi kedua-duanya ada kelebihan dan kelemahan masing-masing…itu yang dinamakan manusia..bukan malaikat.

    Tapi yang kawan sedih tembakan tubi-tubi TUN pada Pak Lah lebih banyak yang memudaratkan parti UMNO tu sendiri….hai gajah dengan gajah bertempur, kancil pula mati tecepittt….khekhekeh

  63. Salam,
    orang mcm TDM setiap tindakan ada muslihat tertentu.Kadangkala keluar UMNO itu ada falsafahnya sendiri.Mamak tak yakin TDM ini buat sesuatu perkara itu tidak ada tujuanya.Sukar ramalkan pendapatnya dan juga perbuatannya.Terlalu complicating…perlu ada pengetahuan yang mendalam dalam bidang falsafah.Orang macam kita ini tidak dapat elobrasikan sesuatu tindakan beliau.Sehingga negara-negara barat mengeruni beliau!.kita yang kecil ini tidak dapat rumuskan!.hanya sejarah akan menetukan kelak!.Mamak harap hampeh faham maksud mamak!.Selamat datang kembali!.Wassalam.

  64. kuntakinte

    Salam, TDM macam orang suami isteri bergaduh dan bercerai talak 3, boleh rujuk balik sedara oi… jangan selesa sangat, UMNO dah biasa hadapi krisis besar, akhirnya UMNO kuat sebab krisis besar yang dihadapi. itu lah orang UMNO yang tak betul ditegur tidak lah ngampu je pemimpin macam puak2 haluan kiri.

  65. concerned citizen

    astaghfirullah.. ape nk jadi ngan saiful ni..
    da r mse sidang media kt tv tu dia ckp kalo dia tipu- dia, keluarga dan keturunannya akan dilaknat…
    nasib r spe keluarga dia..
    kalo aku mati hidup semula pon ak xngaku sedare si saiful ni..
    dah la bodoh, blaja x abis..
    blh plak nak maen fitnah2..
    xper la, smoga allah menunjukkan jawapan yg sebenar..
    takutny ngan azab allah..insaflah

  66. Jony

    kunta kinte dan ikan keli tolong jawap kenapa perlu saiful jumpa najib?

  67. AbangTuah

    Jony..

    Hmm..heran juga ya..fasal apa dalam banyak-banyak orang dia gi jumpa TPM..fasal apa tak jumpa PM lagi power.

    Tapi kawan rasa fasal dia nak minta suaka politik..maklum yang dia hendak lawan tu bukan calang-calang orang…mantan TPM. Tapi walaubagaimana pun permohonan suaka politiknya ditolak secara baik dan berhemah…hmmm..itu hanya pendapat kawan aje..kehkehkeh

  68. lalang

    jgn2 si sepul ni srh org lain liwat p ngaku anwar liwat…fitnah ti woi!! takkan bdn bsr bigfoot tak dpt lwn kera tua..ni msti rela sendiri kalo tol kena liwat…rakyat tak bodohlh…bsumpah dpan al-quran memperlihatkan kebodohan si sepul…kalo btul nk bg rakyat msia percaya..buat satu debat ant sepul n anwar..live kt tv3…hah..tu ke dier!! akibat org bsumpah palsu ni akan jd pocong selepas 40 hari dikebumikan dan roh x akan dinaikkan ke langit hingga ke kiamat…wallahualam..

  69. keris silau

    Salam,

    En. lalang, takpe la, biar la si saiful tu terima akibatnya sekiranya dia membuat sumpah palsu. memang rakyat Malaysia tidak bodoh dalam menilai sesuatu perkara, tetapi sesuatu yg bersifat subjektif, tersirat dan tersembunyi hatta sebijak mana pun seseorang itu, tidak akan ketahuan jugalah kerana hanya Allah yg memiliki kepandaian itu dan tidak kepada hambanya. manusia hanya bisa mengagak, mengandaikan dan memberi pendapat. jika ada sesiapa mengatakan sumpahan itu adalah konspirasi pihak tertentu, nyatakanlah bukti dan saksi yg mampu menyokong hujah itu seperti mana yg DSAI tuntut agar Saiful kemukakan 4 saksi mendakwa dirinya diliwat Anwar. jika tiada bukti atau saksi yg sah dan benar, janganlah kiranya kita membuat andaian dan menfitnah.

    wallahualam….

  70. woiii..saiful kau ni org kapir ke org islam?..main tuduh jer tahu..kau tak sedar ke kenyataan kau dah buat org pening tau tak,kejap a,kejap b,kejap c,mahkamah bodoh jer terima keyataan kau tu faham tak!!!!!..besar dosa menfitnah org tau tak?kau jgn ikut najib tu memang dah lama masuk kristian..seumur aku hidup 38thn br sekali saja aku dgr perkataan allah subahanallah dari mulut najib…dah nak mampus br pandai sebut nama tuhan sebelum ni kenapa tak sebut?!!!!!!!!…kalu aku jadi hakim aku tak ragu2 jatuh hukuman gantung sampai mati kat najib dan kaupun saipul…br2ni ada aku tgk dalam tv3 najib kata dia tak pernah kenal antatuya..abis dalam gambar yg aku tgk ni sape lak?!!!roh kapir dia ke?atau mangkuk umno?…sedar la skit pak lah dah tak nak bagi kau jadi menteri dah tu….sebab tu dia bebaskan anuar dr lokap…kau pikir la sikit,ada otak letak kote…

  71. kalau bak kutuk mengutuk hang panggil aku…cuba hang pikir skit,sapa yang salah dlm hal ni..korang jgn tabsut sgt dgn BN tu..korang tak dgr ke najib cakap apa dlm berita hari tu?!!!!dia tak pernah kenal dgn antatuya sebelum ini!!!!!hakikatnya sape yg aku sedang tgk dlm gambar ni,,nampak cam najib tp ada tanduk kat kepala..setan bertopeng yahudi kot…tak kenal konon antatuya pukimak hang!!!!!si saipul lak ni,,kejap cakap A,kejap cakap B,kejap cakap C, mana satu betul ni?!!kalu nak fitnah org menuntut dgn najib/mahathir dulu ambik ilmu dia baru berjaya..ni br setahun jagong dah pandai fitnah org..kalu aku jadi mahkamah aku sula semua baik saipul,baik najib yg sememang kaki oenipu besar malaysia…yang isu sumpah pulak ni aku nak bgtahu ka hang pa dan semua rakyat malaysia…kalau rasa nak liwat org sila kan lah kerana di malaysia kita ni dah ada undang2 baru yg di rasmi oleh najib n saipul br2 ni…bahawa sa nya,setiap pesalah tidak perlu lg bicara mahkamah atau guna kehakiman..boleh pegi masjid angkat sumpah terus lepas dari penjara betul tak??!!!!!!kalu tak percaya tanya la najib dia br je angkat sumpah hari tu ..kes dia bunuh antatuya tp bebas sebab dia angkat sumpah kat masjid iman saksi dia mesti ahli umno sahaja..compom lepas tali gantung….aku ni dah tua dan aku tahu semua perangai peminpin2 umno tu..bukan nak fitnah tp itu lah sebenar benarnya…ini lah akibatnya kalu tak nak dgr ulamak2….kan dah sesat…ok la aku nak pesan pada chater kiter yg kat atas tu tak reti2 guna otak ke untuk pikir…

  72. Apai Ngelai

    Terengganuwest, dongengemas,

    Sia-sia puasa korang berdua dok mengata orang melampau sangat kat webblog nih. Kalau rasa dah elok sangat, tak yah le nak tebar fitnah yang korang belum tau lagi kesahihannya. HARAM mengkafirkan sesama Islam, tau… apatah lagi pada bulan yang mulia nih.

    Taubat ler, betul pun korang ni dah cukup tua dah cukup mulia, sekurang-kurangnya korang kawal percakapan emosi sedemikian rupa. Itupun kalau korang masih ingat yang korang tuh sedang berpuasa. Puasa tuh bukan takat lapar perut je.. Beringat-ingatlah sebelum terlupa…

  73. Pesan Saya kat saudaru saipool, tolong jaga baik-baik kandungan bayi hasil liwat kamu itu, kerana ia adalah anak negara.yang amat menjadi kebanggaan orang-orang besar, hinggakan di umunkan secara langsung di tv. malaysia.
    awak pun dah bersumpah dengan nama TUHAN.

  74. pi mampus la ko saiful….manusia yg xde maruah mcm ko x layak hidup la…ape pd ko duit bjuta lg penting dr maruah ko ke???? hidup ko xkn tenang smpai akhirat!!!!! allah s.w.t lebih tau sapa yg benar dan sapa yg slh…. org malaysia skrng bknnya bodo mcm ko…pi mati la ko!!!!xde maruah!!!!

  75. Bakal PM

    syabas saudara saiful….
    keberanian hanya terdapat pada yg benar… pada yang penakut dan memberi mcm2 alasan saya seru kembali apa yang Kapal Singh seru sebelum ini… AnWar patut bertaubat… Bukan saya kata tp kapal singh yang kata…

  76. Susugetah

    Saiful……

    Engkau memang sial!!! Apa bukti kau ni kena liwat hah?

    Laporan doktor ada menyebut lubang pantat kau tu tak kena liwat atau terdapat kesan diliwat pun! kalau betullah kau tu kena liwat, kenapa biarkan? sudah beberapa kali diliwat kenapa baru nak buat laporan? apa kau ingat rakyat malaysia ni bodoh kah? Memang ada konspirasi kamu dengan si najib mongolia tu nak menjatuhkan imej DSAI! memang kau sial!!! Tengoklah apa jadi dengan kau kerana sanggup bersumpah palsu di masjid!! Babi sial!!!

    • Bakal PM

      nak bukti apa lg…. suruh sumpah x nak… nak bicara kat mahkamah asyik mintak tangguh jer… biasala org salah memang mcm tu…

  77. kalo sumpah saja bole diguna pakai…tutup aja mahkamah…

    penjara pun boleh ditutup sebab tadak pelanggan dah…

    aku bukan nak sokong mana-2 pihak…aku cuma kat atas pagar….aku nak yang terbaik untuk negara aku…

    aku tak nak yang dok pelingkup negara aku..

    aku tak nak ada sindiket nak jatuhkan sesorang yang ada telent untuk mengganggu gugat periuk nasi dan memecah lubang rahsia misteri pelik-2 yang berlaku di malaysia…

    antara contohnya….
    skandal bank bumiputra .
    misteri kehilangan data kemasukan altantuya.sapa punya keja.
    motif pembuhan altantuya.
    misteri enjin jet- pangkat kecik tapi berkuasa besar untuk melarikan enjin tu..
    rasuah pemimpin tertinggi umno.
    siapakah apco…apa kaitan ngan umno.
    mengapa bagi free blok minyak kepada brunei….derhaka ni..
    derhaka kepada raja-ugut sultan…
    banyak lagi skandal yang didiamkan umno..
    yang terbaru….pi bagi 3 juta kat sekolah cina…
    Soalannya…apa yang sekolah melayu dapat…Apakah umno pembela melayu?
    Bolehkah pemimpin umno memberi sumbangan dengan duit poket mereka sendiri bukan duit dari peruntukan?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s