Laman Blog Mohd Saiful Bukhari

sila layari http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com/

33 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

33 responses to “Laman Blog Mohd Saiful Bukhari

  1. Malik

    A’kum bro… lu kawan gua yang paling rapat. napa lu buat macam ni kepada pemimpin yang kita anggap sebagai peneraju warisan bro, tergamak lu buat dia terseksa bro, gua marah ngan lu bro.. gua dengar dari saudara terdekat lu, yang lu terpaksa buat mcm ni… napa lu tk contack gua bro.. kita bleh bincang la bro

  2. BakaL PM

    Wsalam bro…. Time ni plk lu nak jd kawan rapat gua…. Dulu2 lu x kawan gua pun….. Bila tau gua kena balun blakang lu nak rapat2 ngan gua…. Knp ada hajat ker??? Nantila dulu ….. Bawak2 bersabar….. Lu cakap dia terseksa ??? Abih Gua ni lagi seksa masa kena masuk ari tu …. Lu mana rasa??? Nak contact lu macam mana lu handphone pun x reload prepaid sampai kena tamatkan line tu mcmmana gua nak contact??? Ala …. bg la no baru kalau ada…. Ok bro gua dah insaf ni x buat lg kerja2 mcm tu………

  3. anwar ibrahim

    saifool memang tak guna……perabih kan duit PKR jer masa tuh.last2 dia buat taik kat aku……takpa2 saifool…..seluruh rakyat malaysia kenal muka hang…….lepas kes ko selesai….jaga la hang…

  4. jangan jadi keldai… ikut aje apa org suruh… tempat lu budak saiful kat neraka jahanam… buat fitnah utk kepentingan org lain…

  5. AbangTuah

    Salam azmi…

    Kawan rasa tempat lu pun kat neraka jahanan fasal keji Saiful keldai dan tuduh pula saiful buat fitnah…apa macam adilkan.

    Saudara Azmi kawan nak nasihatkan,,,hanya tuhan aje tentukan Neraka dan Syorga…kawan rasa si Saiful tu dah banyak kumpul pahala kerana banyak dikeji, diumpat dan difitnah…kehkehkeh fahammmmmm.

  6. selempang merah

    Saiful,

    Sampai hati hang membuat tuduhan dan fitnah kepada bakal pemimpin negara yang ikhlas untuk menolong rakyat. Hang bersengkokol dengan manusia yang buta hati dan perasaan….pemimpin yang rasuah.

    Saiful,
    Bertaubat sebelum terlambat. Jika tidak, kau pasti derita sepanjang hygt

  7. topguy

    oi abg tua kau pun kena sontot oleh si sialful ker?

  8. AbangTuah

    wei..Topguy..

    Apelah yg dah merasuk kau ni..aku bagi nasihat jangan mengata dan mengutuk orang..nanti orang yang dikutuk tu dapat pahala dan kita mengumpul dosa..salah ke..?????

    Dalam ajaran agama islam kita kenalah ingat mengigati..betul macam tu kan.Dalam situasi sekarang ni biar aje mahkamah yang adili.

    Aku kesian dengan umat islam di Malaysia ini…dah hilang arah..dah tak tentu hala…dah kompius…ashik bergaduh sesama sendiri, tiada penyatuan.

    Aku lihat kalau kerajaan buat semua salah..kalau tak salah cari salah..kalau pembangkang buat salah cari pula alasan untuk tak nampak salah…sebagai contoh diKelantan..dah sah kroni..tapi boleh pula kata dalam islam tak ada masalah dengan kroni..kerana apa..kerana depa faham agama jadi depa ada hak untuk buat. Yang orang UMNO ni tak faham agama konon..jadi kalau bagi jawatan atau projek pada kenalan..pada hal mereka layak…tetap kira kroni.

    Berpolitik sempitlah..bergaduhlah…tapi kau orang tak tahu orang lain perlahan-lahan dah ambil kesempatan diatas perpecahan melayu dan islam…padan muka.

    Kalau orang UMNO nyatakan protes terhadap mereka yang mencabar melayu dan islam kau orang tak kata bagus..kau orang kata…UMNO barulah nak menunjuk-nunjuk..dulu tak macam ni..sekarang dah terdesak mulalah nak tunjukan keperihatinan terhadap agama.

    Kau perhatikan sekeliling perpecahan amat parah. Niiii…puak pembangkang percayalah kau orang dah hilang arah dan tak tentu arah.

    Aku rasa penyatuan atau kerjasama dah mustahil…dah lewat…otak-otak puak jumud politik…yang dah terlalu taksub…tak boleh dibentuk lagi. Yang aku nampak melayu dan islam menuju kehancuran. Apabila sampai waktu itu aku dah tahu jawapan kau orang…”keadaan jadi begini kerana Tuhan melaknati UMNO”

  9. aku rasa kan berapa lah saiful dapat dari paklah dan najib tu depa suap duit banyak kot
    awat la hang bodoh saiful sanggup hang persendakan agama hang demi kerana jantan tua nak mampuh tu paklah dan najib. hang tau tak najib tu pembunuh dan paklah tu pembelot bukan tau ekonomi negara cakap pun tak betul…insaflah saiful rakyat tau hang tu pondan bapok pulak tu hang balas ngan orang lain hang tuduh anuar tak gila .tak pa hang utara kami putaq kepala hang

  10. kuntakinte

    Salam, ni species betina mana pulak ni, tak pasal2 si saiful dapat pahala, tak pasal2 tercatit buku sebelah bahu kiri kau, anwar tu abang kau, bapak kau ke, tok kau ke, yang kau peduli sangat apasal.

    tak pasal2 pak lah dan najib yang kau tembi pasal apa, oi sedari kalau tak kerana pak lah dan najib tu kau pun tak kenal webblog tau, kau pun pening apa benda internet ni, sedar lah sikit kita ni siapa, tak pasal2 pak lah dan najib kau hadiahkan pahala, sia2 kau punya amal ibadat.

    kes dalam mahkamah, biar lah mahkamah yang jalan kan pengadilan, 9 orang lawyer pertahan kan sifu kau tu, pecah rekod tau, punya nak menang sampai satu pasukan bola sepak 9 sebelah dia guna, nak takut apa, yang kau nak ngletik tak tentu pasal apa hal.

    Saiful dan keluarga dia ada hak untuk mempertahankan diri, kalau perkara ni berlaku pada diri kau dan keluarga kau, apa kau nak buat, sudah tentu kau guna undang2, takan nak nikah kan kalau perempuan dan lelaki boleh le kautim nikah senyap2, itu pun kalau si lelaki tak cabut.

    Sabar!!!, jangan kita di pengaruhi dik syaitan hingga kita menuduh orang tak tentu pasal hingga mendatangkan dosa pada diri sendiri, biar mahkamah dan Polis jalankan kerja diaorang, kalau tak betul kerja diaorang, diaorang lah yang tanggung dosa, sedari muhasabah diri.

  11. zull

    Betoi apa hang cakap kunta kinte … aku setuju bebenor. Negara kita berperlembagaan dan punya undang-undang yang mampu mengadili kes-kes seumpama itu. Jadi tak perlulah kita ‘mendahului’ mahkamah dalam membuat keputusan. Aku yakin “Berani kerana benar” dan “Takut kerana bersalah” Just wait n see…

  12. Abunawaz

    Selagi kita yang dinamakan insan hamba Allah ini tidak akan terlepas membuat kesilapan atau dosa sama ada kecil atau pun besar.
    Kita mengaku diri kita Islam tetapi kita tidak boleh membohongi diri kita Islam kita setakat mana.
    Begitulah hal yang berlaku diantara Saiful dan DSAI hanya mereka berdua yang mengetahui kebenaran sama ada bohong atau pun tidak . Mengapa kita menambahkan dosa pada diri kita dengan membuat pelbagai andaian. Allah akan tunjukan kebenaranya InsyaAllah. Ya..Allah Ya..Tuhan kami kau tunjukanlah kebenaranya seandainya kes liwat Saiful dan Anuar ini benar berlaku kau ampunnilah mereka Ya Allah kembalikanlah mereka kejalan Mu Ya Allah selamatkanlah negara kami Ya Allah . sesungguhnya kami amat lemah.

  13. AbangTuah

    aku rasa berdose kerana aku m’bohongi diri aku sendiri.. aku sedar lubang saiful tidak di tembusi apa2 benda yg keras setelah disahkan oleh doktor. tetapi demi menegakan benang yg basah aku sangup pertahankan dan perbodohkan org lain termasuklah diri ku sendiri..

  14. IkanPelaga

    Salam sahabat semua..

    Ape ni…betul telahan kawan, puak pembangkang ni dah ketandusan idea dan strategi jadi taktik klon nama AbangTuah yang digunakan…apelah low standard betullah pembangkang ni.

  15. Apai Ngelai

    Salam mr.moderator,

    Tolong, kita boleh rosak oleh klon-klon nick seperti ini. Diharap pihak tuan dapat mengelak perkara seperti ini berlaku demi kebaikan kita semua.
    Terima kasih..

  16. pas

    ya,allah selamatkanlah rakyat malaysia!!

  17. Mohd Saiful Bukhari

    Mohd Saiful Bukhari <—-ahahahaha….tatau ler lepas nie apa akan jadi ngan keturunan ko….ahahahhahahahah….you just sold your soul.

  18. Haai Siful…
    Mana lu dapat duit upah lawyer?? sebelum ni lu pernahkan jumpa Najib minta rekomenkan lu dapatkan biasiswa…Ni kes berprofil tinggi,kos lawyer mesti mahal punya..Najib pulak ada kata lu pernah pi jumpa dia ngadukan Anwar penah liwat lu…Wa heranla kenapa lu perlu jumpak najib terlebih dahulu kalau lu nak tegakkan keadilan??kenapa lu tak terus je buat laporan polis??Kalau ini hal peribadi lu dengan Anwar kenapa perlu jumpa Najib??Wa heran dan bingung…Korang tak hairan ke??

  19. ahmad puad

    ini lah yang dikatakan maanusia .maanusia memang mudah lupa

  20. Nak Kata Apa

    setuju dengan saudara azhar arsat…..yelah heran juga…kenapa tak terus report polis…kenapa nak ngadu terus ke najib…tau le najib tu tpm merangkap menteri pertahanan…apa guna hire org bawahan(polis @ balai polis) kalau senang aje nak ngadu kepada najib….

  21. Hamba allah

    mahkamah leh selesai??
    abes si say fool 2 x tggu kptsn mahkamah..
    dan2 agkt smph…
    ish3…
    pk la wei…………..

  22. Woi Saiful mangkak, apa hang ingat pungkok hang wangi cantik ka ??? Porak laa pundek !!!

  23. Hi to everyone. To be honest, the whole world knew pretty well, that Anwar is going to rule Malaysia in a few days to come, believe it or not, East or West, Anwar is the BEST.

  24. lee

    tak abis2.pegi la buat kerja jgn buat dosa,, inike yg dikate org islam,, memalukan sahaja.

  25. pihak3

    assalamulaikum, semua hamba Allah S.W.T.
    Sedarlah wahai cucu-cicit adam semua, jika dari sudut ilmu laduni, perkara yang berlaku boleh dilihat kebenarannya, tetapi tidak boleh dihebohkan, maka akan terkutuklah diri kamu dan akan memecahkan lagi silatulrahim antara umat islam, jagalah lidah, pandangan mata dan sentuhan jari (menulis/menaip) kamu jika kamu orang2 yang beriman!, pernah Rasulullah S.A.W bersabda “maksudnya” wahai Abdulrahman bin Auf, kamu antara 10 orang yang telah dijamin Syurga oleh Allah S.W.T, tetapi kamu masuk dengan cara merangkak, dari hari itu Abdulrahman bin Auf sentiasa menangis dan memohon keampunan kepada Allah S.W.T sehingga beliau meninggal dunia.
    Wahai Saudara dan saudari semua, siapa antara kita selain 10 orang tadi (dlm hadis) yang telah dijamin syurga, tidak adakan! org pas ke? Umno ke? Keadilan Ke? atau sesiapa saja yang mengatakan dirinya telah dijamin syurga? Kalau begitu perbetulkan diri sendiri dulu, sebelum menghakimi orang lain, perbetulkan diri / solat kita dulu sehingga dapat khusuk. (Mulut-Bacaan),
    (Hati-Zikirullah “zikir hati”) dan (Fikiran-Fokas”hanya Allah yang anugerahkan sehingga zikir hatinya ikhlas) maka kamu termasuk dalam golongan orang2 yg mendapat khusuk, jika kamu masih keji-mengkeji, menidakkan islam orang lain, memfitnah, menidakkan yg benar, mengiakan yg salah, maka hati kamu akan menjadi gelap, lantasan itu solat kamu tidak dapat khusuknya. alangkah indah, tenang dan lazatnya jika solat kita dalam keadaan khusuk sehingga 100% tumpuan dan penghadapan kita pada Allah S.W.T……

  26. Bakal PM

    tp saudara pihak3… saya pernah dengar fatwa yang mengatakan undi PAS masuk surga…. so mcm mana tu…. adakah org yg mengeluarkan fatwa tu begitu besar darjatnya sehingga boleh memberi jaminan syurga buat pengundi mereka??? ada sesapa nak ulas…

  27. pihak3

    Wahai hamba Allah S.W.T, Mereka yang mengeluarkan fatwa itu, 1- cetek fikirannya(terbantut), 2- Allah memberi ilmu, dan mereka belajar secara syariat sahaja, sedangkan ilmu syariat sahaja tidak cukup untuk mentafsirkan secara penuh, seperti kata Imam AL-Ghazali, orang yg belajar ilmu syariat saja tidak cukup ampuh, mereka boleh memutar-belitkan ayat-ayat Allah S.W.T, tetapi tidak bagi mereka yang menguasi ilmu laduni atau ilmu ilham, mereka akan taat dan patuh setelah digambarkan oleh Allah S.W.T padanya (dalam ketenangan jiwa dan fikirannya yang luas), 3- hitam hatinya dengan penuh syahwat yang menggila untuk memperjuangkan kepenting diri lebih dari kepentingan agama (walaupun pada dasarnya kelihatan berimej agama tetapi menyimpang jalannya) Mereka ini akan binasa kerana lidah jengkilnya sendiri diakhirat kelak, tidak perlu kita perdulikan jiwa2 yang gelisah ini. sabar dan memohon pada Allah S.W.T dengan ikhlas serta usahakan Zikir hati sehingga tenang. insyallah!!

  28. pihak3

    Wahai hamba Allah S.W.T semua….

    Apa makna yang tidak lurus jalannya?
    1- Ilmu agamanya cetek tetapi hurainya panjang lebar ( benar maksud hadis Rasullah S.A.W, di akhir zaman ini orang yang menguasai ilmu, adalah mereka yang cetek ilmu agamanya (hanya syariat sahaja).
    2- Mereka mengetahui kebenaran tetapi masih mempertahankan kata2nya yang dusta (terbantut fikirannya)
    3- Lidahnya boleh berkata2 sedap (buluh perindu)tetapi tiada nurnya.
    4- Jiwanya sentiasa gelisah dan tidak tenang.
    5- Wajahnya sentiasa berubah2,Tiada nur yang terpancar dari wajahnya
    6- Mereka berilmu dan pandai berkata2 tetapi tidak melakukan dengan iman dan amal.
    7- Mereka sentiasa mencari kesalahan dan menyembunyikan kebaikkan hamba Allah S.W.T.
    8- Kelakuannya keras (kemarahan nafsu),
    9- Tidak memahami Qada (Urusan Allah) dan Qadar (Urusan Makluk).

    Dan sebagainya…

  29. adoiii … susah sgt jadi LELAKI …
    dah tahu nk kene sontot, takkan tak bleh berfikir … atau tangan kene ikat masa kne sontot belakang tu … aku pun pelik, lelaki ke perempuan ni …

    kalo anwar pegang tangan saiful?
    camana dia bukak seluar masa pegang tangan tu?
    takkan kene raba, kene ajak² dlu kot, tu dah kira sukarelawan …

    takkan lah anwar bukak seluar dia awal2 lagi, pastu takkan saiful tgu melihat jer …

    aku nk guna akal logik pun susah, peguam hebat mana leh buktikan tu, kalo ada contoh tutorial lagi baik .. bleh aku cakap logik. hahahaha

    camana nk buktikan tu?

  30. Fadi

    Saiful, kami orang yang telah mengenali keluarga DSAI. Kalau di dunia kamu terlepas, di akhirat, siap lah kamu. Kalau kamu ada keluarga kamu sendiri, tuhan akan balas kepada keturunan kamu. Fitnah yang kamu buat, adalah dosa yang amat besar dan tidak akan diampunkan. Bertaubatlah, Saiful. Duit yang kamu dapat, itu akan merosakkan kamu kelak.

  31. GENG NOGORI

    APA2 PUN HARAP GAJI KAKITANGAN KERAJAAN TERUTAMA SOKONGAN 1 DAN 2 AKAN DINAIKKAN…….HIDUP NAJIB!!!!HIDUP ANWAR!!!!HIDUP KJ!!!!!

  32. GENG NOGORI

    ky jelly sapa mau beli??????

  33. kari keling

    go go go go samy go..go go go to rumah seri kenangan…go go go

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s