Tiga ciri calon untuk saingi Anwar di Permatang Pauh

dari mstar

Seorang bekas pemimpin Umno Bahagian Permatang Pauh menyenaraikan tiga ciri utama yang harus ada pada calon Barisan Nasional untuk menyaingi Datuk Seri Anwar Ibrahim pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh 26 Ogos ini.

Pertamanya calon BN itu mestilah mampu meredah semua kawasan dan tempat tumpuan anakanak muda di Permatang Pauh kerana kebanyakan mereka ini adalah pengundi atas pagar.

Keduanya, calon BN itu mestilah orang yang berpengaruh dan tahu semua rahsia dan strategi politik Anwar.

Ketiganya, calon BN itu mestilah mempunyai rekod yang baik dan tidak mempunyai masalah dengan kawan dan lawan di Permatang Pauh.

“Di Permatang Pauh ini masih ramai pengundi atas pagar, dan mereka akan memilih calon, bukannya parti,” kata bekas pemimpin bahagian itu, yang enggan namanya disiarkan.

Katanya daripada 58,459 pemilih berdaftar di Permatang Pauh, 40 peratus berusia 40 tahun ke bawah dan kebanyakan mereka bukan anggota manamana parti politik.

“Jika kita memilih calon yang tepat, Umno mempunyai peluang 50-50 menewaskan Anwar,” katanya.

Pilihan raya kecil itu diadakan setelah isteri Anwar yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Dr Wan Azizan Wan Ismail mengosongkan kerusi untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding. Penamaan calon ialah pada Jumaat ini.

4 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

4 responses to “Tiga ciri calon untuk saingi Anwar di Permatang Pauh

  1. Salam Iye ke ?
    Hmm All The Best

    Berita Langsung dari Permatang Pauh

    http://www.p44.p99ampang.com

  2. Salam,
    dalam setiap pertandingan menang atau kalah itu adalah adat pertandingan.Kalau pertandingan mestinya ada yang kalah dan ada yang menang.Tetapi pertandingan di Permatang Pauh adalah menentukan masa depan negara ini yang terletak ditangan pemileh Permatang Pauh.Dalam pertandingan ini bukanlah yang pihak yang bertanding itu yang akan merasa kemenangan atau pun kegagalan tetapi rakyat Permatang Pauh perlu menentukan ada kah mereka ini masih mahu DSAI yang telah banyak menimbulkan masalah peribadi dan juga akan membawa Negara ini lembah kehinaan dengan melacurkan negara ini pada Barat dan yahudi.Jarang sekali kita dengar seseorang pemimpin yang ditomah perogol,penzina atau pun melakukan perbuatan homoseksual dilantik menjadi wakil rakyat!.Sepatutnya kita sebagai rakyat perlu nuetral dalam pencakaran politik yang sedang berlaku dan tunggu dan lihat siapa yang benar dan siapa yang salah.Dalam kes DSAI ini belum lagi keputusan diketahui.masih lagi kita pening memikirkan.Tetapi DSAI telah ambil satu tindakan drastik dan membebani pemikiran rakyat Permatang Pauh untuk mengambil keputusan”Mahu atau tak mahu!,Adakah dia ini kita boleh anggap seorang pemimpin yang adil kepada rakyat!.Kenapa beliau tidak menunggu sajamembersihkan namanya dulu dengan usahanya sendiri tanpa membebankan rakyat membuat keputusan untuknya.Bukankah beliau sengaja mengkaldaikan kita?.Apakah dalam pemikiran beliau “Rakyat kampung boleh dikotak-katikan dengan kehebatan berpidato dan Auranya.Adakah kita perlu mempercayai 100% apa saja dangkalannya terhadap apa jua tuduhannya!.kenapa kita tidak mempercayai Saiful atau pun yang lain sebelum ini!.apakah kita ini langsung tak mahu mengendahkan tuduhan seorang budak kopi dan seorang lagi pemandu!.Apakah kita ini dah adil kepada kedua-dua orang ini!.Cuma kita yakin DSAI yang betul. yang lain semuanya penipu!.Adakah kita tak berdosa sekiranya perkara yang dilaporkan oleh kedua orang ini adalah betul dan benar?.Dimanakah keadilan untuk kedua-dua orang ini?Bukankah kita ini zalim pada mereka seperti setengah pihak yang katakan kerajaan menzalimi anwar!.Siapa yang perlu memberi keadilan pada mangsanya?.

    Perkara ini kita boleh serahkan pada Allah s.w.t sekiranya DSAI pada awalnya bersumpah seperti DPM dan tak perlu kita bicarakan insiden ini lagi siapa yang benar atau salah!.tetapi perkara ini masih bergantung lagi kepada pendebatan umum!.

    Apakah DSAI ini seorang pejuang tulin atau pun seorang pengecut!.Dulu Mamak ada juga hormat pada diri dia ini tetapi apabila dia takutkan nyawanya lari masuk dalam kedutaan asing,Mamak dah sangsi terhadap perjuangannya.Adakah anda semua nak samakan dia dengan Pejuang-pejuang yang lain seperti Nelson Mandela?Mahatma Ghandi,Dr.Martin Luther King?,Malcolm X?Atau pun Jose Rizal?.Apakah kamu semua nak umpamakan dia ini dengan mereka tersebutkan itu!.Mereka adalah pejuang yang benar dan tulin yang tak takutkan maut yang sentiasa menunggu mereka!dan mereka rela berkorban.Tetapi orang ini gila kuasa…minta rakyat sokong dia untuk matalamat dia…bukan nak bantu rakyat…kalau dia ini nak bantu lama dah rakyat sanjung jasa dia semasa jadi TPM.

    Orang UMNO tak perlu gusar dengan orang seperti ini kerana riwayat dia ini macam Hitler yang gila kuasa dan menggunakan rakyat German untuk egonya!.Sejarah memberi kita pelajaran!.Negara German hancur kerana gila kuasa seorang ini!.Jadi rakyat Malaysia janganlah jadi seperti rakyat German yang membuta-tuli ikut kata-katanya.Orang-orang seperti ini cuma mengundang kehancuran Negara.Pilihan raya kecil di Permatang Pauh ini adalah persoalan Negara dan rakyat bukan calon UMNO yang menentang orang gila kuasa ini!.Allah masih memberi sedikit masa untuk menghapuskan karier politik dan kegilaan kuasanya pada Rakyat Permatang Pauh untuk menentukan nasibnya!.PKR adalah sebuah parti bukan PKR ini adalah Anwar…seperti UMNO sebuah parti orang Melayu bukan Pak Lah,Pas adalah sebuah Parti orang Islam bukan Tok Guru Nik Aziz.Pemimpin mai dan pii tapi parti akan berkekal seperti Negara akan tetap berada.Wahai wakil rakyat Ampang ingatlah itu.Berkerjalah untuk parti bukan untuk pemimpinnya!.Itu kaki bodek namanya!.Wassalam.

  3. woi mamak
    yg dok cium sampai nak masuk mulut tangan najib c-4 tu apa….. pengampu ka penyapu….. keturunan sendiri kaki bodek,dok kata kat org plak… 50% dlm umno adalah mamak pedukang,kaki bodek,pengampu dan penyapu toilet….. elok sangat la mamak ni… cih….

  4. Yeop KK

    alahai pkr penang,
    setakat mamak cium tangan menteri biasalah tanda hormat. yang enkau cium bontot anuar tu buat apa.

    sekarang ni pkr dah tak relevan lagi, nak tau sebab apa, rakyat dah tau sandiwara bos kau. kalau dulu dia bolih tipu orang ramai tetapi sekarang sori lah.
    hanya orang yg dah tercium bontot dia sahaja yg masih tak sedar.

    dari hari ka hari pkr dah makin melalut, ini termasuk dengan isu yg terbaru melibatkan Menteri Besar Kepala Selangor. kenyataan dia langsung tak fikirkan perasaan orang melayu dan islam. orang macam ini kah yang kita nak sanjung, bolih mampuslah dia termasuk lah anuar sekali. hidup menyusahkan orang lebih baik mampus

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s