Teks Temuramah Saiful Dengan Wartawan

sumber mkini

Wartawan: Waktu angkat sumpah siapa saksi?

Peguam Zamri Idrus: Semua imam-imam Masjid Wilayah Persekutuan.

Wartawan: Ke mana hilang selama ini?

Mohd Saiful: Saya bukan menghilangkan diri tetapi mendiamkan diri untk mengumpulkan kekuatan kerana saya telah difitnah, dengan macam-macam, terutamanya sekali oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Jadi itulah alasan saya.

Wartawan: Kenapa Saiful pilih hari ini dan di Masjid Wilayah Persekutuan?

Mohd Saiful: Saya telah lama berniat nak buat ini tetapi ia perlukan satu kekuatan mental dan juga rohani kerana bersumpah ini bukan sesuatu yang mudah dan boleh dibuat secara suka-suka kerana akibatnya dia boleh dilaknat. Alhamdulillah, Allah SWT telah memberikan saya kekuatan dan saya bersumpah pada hari ini.

Wartawan: Adakah kerana esok penamaan calon di Permatang Pauh.Mohd Saiful: Tidak, tidak, sama sekali.

Wartawan: Bagaimana perasaan Saiful lepas bersumpah?

Mohd Saiful: Alhamdulillah, saya berasa lega dan buat pertama kalinya saya dapat memberanikan diri dan diberikan kekuatan oleh Allah SWT untuk berdepan dengan para wartawan.

Wartawan: Kamu bercadang berkempen di Permatang Pauh?

Mohd Saiful: This is not a political matter (ini bukan satu perkara politik), ini adalah dakwaan kes peribadi antara Anwar Ibrahim dan saya.

Wartawan: Tetapi ingat, tuduhan ke atas Anwar adalah suka sama suka?

Mohd Saiful: Saya ingin tegaskan di sini bahawa perkara itu berlaku tanpa kerelaan hati saya.

Wartawan: Ada yang kata lebih daripada sekali.

Mohd Saiful: Itu saya akan beri keterangan di mahkamah.

Wartawan: Betul kamu buat pemeriksaan di Pusrawi?

Mohd Saiful: Itu saya akan jawab di mahkamah.

Wartawan: Kenapa pada mulanya kamu pergi ke Hospital Pusrawi?

Mohd Saiful: Itu keterangan di mahkamah nanti.

Wartawan: Tapi betul Saiful pergi ke Pusrawi hari itu?

Mohd Saiful: Keterangan di mahkamah. Saya akan bagi keterangan. Dan iyalah, saya bukan seperti Datuk Serri Anwar Ibrahim ingin melaksanankan media trial, jadi saya akan memberikan keterangan saya dan bekerjasama semasa di mahkamah nanti.

Wartawan: Ini kali pertama kamu diliwat?

Mohd Saiful: Ya, pertama kali.

Wartawan: Besok penamaan calon, kenapa hari ini… saya harap kamu faham. Saya bukan nak buat apa-apa, tanya saja.

Mohd Saiful: Saya faham, secara kebetulan saja. Kalau nak ikutkan kita pun tak tahu Anwar akan bertanding. Laporan saya itu pun 28 Jun, kita tak tahu dia akan bertanding bila. Tetapi saya ingin tegaskan di sini, saya memerlukan kekuatan dan alhamdulillah Allah SWT memberikan saya kekuatan untuk mengadakan sumpah hari ini. Dan hari ini hari Jumaat, hari yang sangat dirahmati Allah SWT.

Wartawan: Anwar kata masa itu dia ada saksi dan dia tak pernah keseorangan dengan Saiful pada masa tersebut.

Mohd Saiful: Itu kita tengoklah di mahkamah nanti.

Wartawan: Benar kamu buat laporan polis? Kamu ada salinan laporan polis?

Mohd Saiful: Saya nak tegaskan di sini, saya buat laporan polis 5.30 tetapi saya tengok dalam 6.30 dah terpapar di SMS dan lamanweb. Saya tidak tahu kenapa. Dan saya sendiri yang menulis laporan
polis tersebut.

Wartawan: Adakah kamu bertemu Datuk Najib?

Mohd Saiful: Itu saya akan jawab di mahkamah.

Wartawan: Kalau Anwar melakukan sumpah, apa pandangan kamu?

Mohd Saiful: Ok tidak apa. Saya telah melakukan tanggungjawab saya. Saya sudah lakukannya. Jikalau beliau hendak lakukan, terpulang kepada beliau sebab ia bukan tentukan sama ada salah atau tidak. Kita tengok di mahkamah nanti.

Video angkat sumpah ditayangkan.

Mohd Saiful: Jumpa 10 haribulan nanti di mahkamah. Terima kasih.

14 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

14 responses to “Teks Temuramah Saiful Dengan Wartawan

  1. simpati

    Kasihan Saiful ya semua kena jawab di mahkamah cuma sidang akhbar dan masa angkat sumpah sahaja untuk tontonan semua.

    Liwat pertama kali ya.

    Pernah di liwat beberapa kali…(kenyataan sebelum ini)…Tidak pertama kali………..(pada sidang media)

    Kasihan ya Saiful.
    Tolonglah percaya …….no………tolongggggggggggggg…segak ya berpakaian baju melayu ………………………………………tak nak publisiti macam Datuk Seri Anwar tetapi terpaksa pakaian baju melayu saiful dalam majlis angka sumpah………………………………………………….

  2. penangkia

    Dear simpati,
    I pity on him too. He treated the whole Malaysian as the foolish 3rd class mentality.Why not he just advertises “THE ASSHOLE FOR SALE”-Contact SAIFUL BUKHARI AZLAN.The claimed was the WORST drama that I’d ever seen.

  3. AbangTuah

    penangkia,

    really pity on you..what a 3rd class mentality.
    Mamak Haji..please check if there’s any place suitable for this guy…his finatism tumur getting worth…now he’s avertising his “ASS HOLE FOR SALE” It scare me latter he could avertise his Tok Gurus asshole also…can’t predict this type of chracter..kehkehkeh

  4. Apai Ngelai

    Penangkia,

    Too sad, whatever he did nothing to do with us. He claimed DSAI molested him, abused him and he deserved to have the justice. Just wonder, how come you’re the one feel the pain so much?

    I thought Keadilan Rakyat meant for the rakyat, especially to those who was really march together against the goverment once a time. Now, when he reporting a scandal involving especially the chief, they immediately punish him recklessly without notice of proven guilty or not by the court.

    Where the hell of your stupid Keadilan slogan? Keadilan for the sake of DSAI…. that’s all, nothing more than that…. Poor PKR, their voice for freedom too much louder than the truth. Go fuck with your useless Permatang Pauh Campaign! Analwhores….

  5. you are useless people ngelaitua, we follow and analyse since from the beginning say-fool hit the media, you people is being blind folded and I bet you cannot see the reason behind it (say-fool made up story).. you all being rationalized inside hypocrites ring and is in terrible condition..

  6. keris silau

    Salam,

    kepada dulani’s blood, aku amat tertarik dgn kenyataan kau tu. aku berharap benar kiranya dapatlah kau rangkumkan semua analisis yg telah kau katakan tu agar dapatlah kiranya aku memahami memang benar saiful ini mereka-rekakan cerita. maaf, kerana aku tidak arif dalam menilai dan membuat analisis seperti mana yg telah dulani’s blood buat. sekiranya boleh, apa kata dulani’s sampaikan setiap analisis dulani’s itu. mana tahu, terbuka pintu hati aku, AbangTuah, kuntakinte, mamak haji untuk mengakui yg saiful itu buat cerita bila baca analisis dulani’s itu. Sampai-sampaikanlah ye dulani’s….

  7. Apai Ngelai

    Dulani’s,

    welcome back, long time no see.. where the hell have you been, analyse the news? Sorry, I feel so sad because you had been foolish and confused by the mainstream of your PR media. I reviewed both media perdana and opposition’s. To be honest, I observed most of the opposition media has been corrupted by fanatic critics whatever is not stand on their side. So this is justice in your word, I guess…

    You should understand one thing, none of us like to have false news but this is about someone who was taking the oath in order to show that he was speaking the truth and we all knew that. What I don’t understand is when your lovely DSAI refused to do the same, you all seems so desprate defending him like hell. I don’t want to say anything about this anymore….. it seems like you guys always on the right side all the time…. Poor you guys………

  8. penangkia

    Dear Abg Tuah,
    Do not shame yourself.Most of Malaysian did not Saiful(refer to the survey), and if you accused me as 3-rd class mentality, that mean majority of Malaysian are 3-rd class mentality.You have every right to rebut my point BUT to drag Tok Guru is not the good idea.We’re discussing about ‘Temuramah Saiful Dengan Wartawan’, so do not change the subject.Don’t tell me you’re……..

  9. penangkia

    Dear Abg Tuah,
    As far I’m concern I didn’t directly attack you personally.I only delivered my point about the topics that we’re in the different side. I really hope the maturity as an ABANG I’m dealing with.So if continue to act like a childish, change your pen-name to ADIK TUAH.

  10. AbangTuah

    penangkia..

    Ok..I’m sorry..well…it’s just a light provocation..just let go ok. Nevertheless I do accept your sincere request…

    Bye..kehkehkeh

  11. does this dont tell you anything or does you not tell everything? :

    the U dropout say-fool went to see DPM before the issue bcos wanted to secure scolarship?
    this RM faced say-fool easily get access to DPM residence before making police report, why, and why DPM advise… thousands of lawyers could lend an advise (more reliable advise).. why?

    doctors med chk up reveals no sign of sodomy on say-fool, the doctor now been fired cos of fears and threats… why, if the doctor didnt do the med chk up why shud he fears? bcos the chk up was genuine that why he was threatened..

    where is say-fool police report? no evidence no police report but around the by election period… plan B take place which is swearing in mosque less than 24 hrs prior nomination day?? dont you get any messege up to this stage? and you said coinsidence?

    you may have every answer on that above but sincerely your answer is rationalized in the mind and not from the heart…

  12. keris silau

    Salam buat Dulani’s,

    memang betul apa yg kau katakan, aku juga berfikir akan perkara yg sama seperti mana yg telah kau utarakan. cuma satu je persoalan yg aku nk bangkitkan terhadap apa yg kau katakan tu;

    1- adakah kau berada semasa perjumpaan saiful dan najib berlaku dan tahu akan apa yg dibincangkan mereka?

    2- dalam hal pemecatan dr osman, adakah kau salah seorang pengarah di Hospital Pusrawi yg dgn jelas tahu akan sebab pasti pemecatan dr. osman itu?

    3- dalam hal laporan polis saiful itu, aku sendiri ingin kepastian drpd pihak polis akan kewujudan laporan itu. namun aku tiada hak utk melihat laporan itu melainkan ditunjuk oleh pembuat laporan atau pihak polis. dalam hal ini aku khuatir ada konspirasi (bukan bermaksud aku menuduh, cuma khuatir). tetapi adakah rakyat biasa merupakan org yg terlibat dalam merancang ‘Plan B’ yg diperkatakan beliau? atau rakyat biasa ada kenal akan sesiapa yg terlibat dalam perancangan membuat sumpahan PALSU itu?

    aku harap agar semua persoalan dapat dibuktikan dgn bukti yg sahih dan bukan berdasarkan cakap2 politik atau pendapat2 org yg tidak ADIL. percayalah, aku bukanlah orang yg terikut-ikut akan semangat kepartian seperti korang. aku hanya orang yg ingin mengetahui kebenaran yg sebenar-benarnya.
    wassalam..

  13. Nurul Fatimah

    Kerja bodoh saiful. Anak siapa ni….patutnya nak dapatkan bukti diliwat tu, senang je….engkau pergi dulu lorong haji taib, jumpa si bapok yang tengah gian, bagi dulu 2.3 kali, baru engkau report polis cakp DSAI yang liwat engkau…..aku tengok muka engkau pun dah sah…tapi aku tengok muka DSAI sejuk hati aku………..apa yang kau kejar aduhai saiful
    Sudahlah…..kalau nak hidup aman tenteram bertaubat aje….tak mau minta maaf kat DSAI minta ampun Kat Allah…..
    Apa pun moga kau dihidayahti Allah atas perbuatan kau yang tak jujur tu…

  14. keris silau

    Assalamualaikum,

    wah Nurul Fatimah, namanya INDAH namun sikapnya kurang INDAH. tapi takpe, itu boleh diperbaiki. cadangan kau tu tak mengikut hukum Islam, aku rasa tak perlulah kau cadangkan cadangan seperti itu, kerna ia menggalakkan lagi org melakukan liwat. atau mungkin Nurul Fatimah juga akan menyuruh wanita2 yg ingin menuduh seseorang telah merogol dirinya utk pergi mencari gigolo dan melakukan kerja maksiat itu agar bila diperiksa maka sah lah telah diTEBUK? satu soalan cepumas utk Nurul Fatimah, yakinkah kau akan benar Saiful itu berdusta dan mengakuinya dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s