Anwar tolak syor bersumpah…bimbang dimanipulasi..

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak akan bersumpah berhubung tuduhan liwat terhadapnya kerana bimbang sumpahnya akan dimanipulasikan oleh pihak tertentu.

Katanya sumpah yang dilakukan bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan sengaja dibuat bagi menafikan peluangnya memenangi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Permatang Pauh pada 26 Ogos ini.

“Nak bukti apa lagi. Laporan dah keluar. Tiada liwat. Ini dia (Mohd Saiful Bukhari) pula nak sumpah. Kes ini tidak ke mana. Sebab itu dia tau kes ini tidak ke mana, jadi dia malukan saya dan aibkan saya semasa pilihan raya kecil Permatang Pauh,” katanya.

“Dulu saya dituduh meliwat dan saya yang dipenjarakan,” katanya kepada kira-kira 1,000 orang pada ceramah di Taman Cermai, di Permatang Pauh di sini, malam tadi.

Hadir sama Anggota Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang dan Anggota Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng, kedua-duanya dari DAP.

Jumaat lepas, Mohd Saiful Bukhari Azlan mengangkat sumpah laknat di Masjid Wilayah Persekutuan di Kuala Lumpur dengan mendakwa Anwar telah meliwat dirinya dalam keadaan paksa. – Bharian

nota: Mana yang lebih perlu ditakutkan….Hukuman dari Allah SWT atau dari manusia(pengundi) itu sendiri. Fikir2kan lah semua, kenapa perlu ditakutkan dengan mainan politik duniawi manusia sedangkan semua orang termasuk DSAI sendiri tahu bahawa Allah SWT Maha Berkuasa. Penulis teringat kembali kata-kata hikmat DSAI semasa zaman reformasi dahulu…”Berani kerana benar……dan kalau takut akan risiko jangan bicara soal perjuangan…”. Tapi sekarang siapa takut dengan risiko???…Saiful atau Anwar Ibrahim??

23 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

23 responses to “Anwar tolak syor bersumpah…bimbang dimanipulasi..

  1. Apai Ngelai

    Assalamua’laikum,

    Tak apalah, kalau tak nak bersumpah pun tak apalah. DSAI tetap nampak seperti tak bersalah pada PKR dan juga rakyat. Perlu ingat, sekiranya benar beliau pernah melakukannya lalu menyembunyikan perbuatan luar tabi’i itu insya’Allah kita akan nampak kebenarannya satu masa kelak..

    Dalam keadaan terdesak untuk mengambil alih pemerintahan kerajaan pastinya beliau sedaya upaya menepis segala laporan negatif berkaitan dirinya. Kita hendak menyatakan yang kita lebih berpihak kepada orang yang berani mengaku sumpah laknat di depan Allah, cuma terkilan pengakuan yang sebegini mengaibkan dan menjatuhkan maruah keluarga mangsanya tetap dipandang sinis oleh puak-puak yang berkepentingan dunia semata-mata. Mudah sungguh mereka meremehkan lafaz sumpah dan menolak keikhlasan pengakuan insaf serta taubat seseorang hamba yang berdosa ini terhadap Allah S.W.T.

    Kita hairan, apa maksud DSAI pengakuan sumpahnya bimbang akan dieksploitasi? Persoalan kita, siapa yang hendak mengeksploitasi dan bagaimana hendak mengeksploitasi lafaz sumpah seseorang? Apa kita dapat buat kalau beliau telah bersumpah, adakah lebih mudah orang nak jatuhkan dia dari kancah politik selepas bersumpah? la urusan bersumpah kepada Allah, kalau dibuat sepatutnya lebih memudahkan urusan politik beliau dan ia mengembalikan semula keyakinan penyokongnya.
    Nampaknya DSAI sengaja memilih lorong dan laluan yang sukar untuk berjaya dalam karier politiknya. Mungkin beliau jenis yang suka pada cabaran ataupun khuatir jika beliau turut bersumpah, bunyi sumpahnya seakan-akan selari dengan pengakuan mangsanya…Wallahua’lam.

    Jika kita hendak mengambil kira keputusan perubatan manusia atau lafaz sumpah wallahi, wabillahi, wata’alahi di depan jutaan rakyat Malaysia keduanya adalah kaedah untuk membuktikan satu kebenaran. Dan kita dapat menilai sendiri, yang mana satu lebih mudah dieksploitasi sebenarnya.

    Semoga kita selamat daripada fitnah yang berpunca daripada antara keduanya..Amiiiin.

    Wassalam

  2. kuntakinte

    Salam, sedara apai ngelai puak2 haluan kiri sebelum ini buat berbagai2 tuduhan kpd si saiful, tak keluar tv, sembunyi diri dan berbagai2 lagi, sekarang ini si saiful telah membuat sumpah di Masjid wilayah dan ditemani oleh keluarga, cerita lain pulak si saiful kena bedal.

    Si Anwar pulak menolak sumpah si saiful dalam press statement teman amati kata2 nya, apa guna bersumpah, telah nyata laporan hospital telah keluar dan beliau tidak melakukan liwat, dan ini adalah kes civil, dah cerita laporan dah keluar, persoalan laporan mana yg anwar pakai? kalau hospital puswari, pihak berkuasa puswari telah nafikan bahawa itu laporan secara general dan bukan pakar dan telah dirujuk kpd HKL, kes civil siapa yang bawa kes ini ke mahkamah syariah, siapa yang melaporkan kepada JAWI, kenapa semalam secara tak sedar katakan ini kes civil, ini semua ayat putar belit yang dilontarkan oleh anwar semata2 untuk mengelapkan mata dan fikiran rakyat.

    Bagi kuntakinte sumpah berbagai2 cara boleh untuk bersumpah kepada Allah S.W.T. terutama ditempat yang suci seperti rumah Allah dan memegang Al Quran lagi dan bersaksi oleh keluarga dan Imam besar dan yang penting nawaitu kita kepada Allah S.W.T. apa bila kita bersumpah, bermakna dari segi kejadian dan kelakuan nya dah berlaku dan telah dilakukan oleh pihak2 terlibat, hanya segi undang2 belum menentukan siapa yang bersalah.

    Seram sejuk badan teman bila mendengar kata2 sumpah yang di lafazkan oleh si saiful, dia berani melakukan sumpah kerana dia yang tahu apa yang berlaku antara dia dan anwar dan apa yang akan terjadi kepada seluruh keturunan dia jika perkara tersebut tidak betul dan satu penipuan.

    Teman menganggap si saiful tiada kepentingan politik, kes liwat adalah kes peribadi beliau dengan bos nya, TETAPI anwar mempunyai kepentingan besar dalam politik dan mempunyai cita2 besar, bermakna anwar lebih sanggup mempolitikkan isu sumpah walaupun ia dilakukan secara tertib.

    Bagi teman, berdasarkan sumpah cara tersebut dan apa yang disumpahkan oleh si saiful menguatkan lagi kepercayaan teman kejadian dan kelakuan tersebut benar berlaku, hanya kita tunggu pula proses perundangan seterusnya.

    Cuma jangan kita lihat banyak2 kejadian yang berlaku, apabila kena pada anwar semua orang tidak guna dan tidak betul dan berniat jahat.

    seperti contoh terpampang di dada tv berbaju, bertopi, berbendera, berjaket melaku gangterism oleh pengikut PKR memukul wartawan dan ini bukan kes terpencil ianya kerap berlaku di setiap Pilihanraya kecil TETAPi anwar tetap menafikan dan mengatakan cerita tersebut fitnah malah menuduh orang lain melakukan fitnah terhadapnya.

  3. ikankecil

    salam….

    tahniah buat saiful kerana berani bersumpah demi menegakkan keadilan walaupun terpaksa menanggung malu dan aib yg berpanjangngan…tetapi percayalah suatu hari nanti sumenya akan kembali seperti biasa malah akan lebih baik daripada sekarang….

    biarlah anwar keparat itu dengan angan2nye….die x mahu bersumpah kerana????tapi ikankecil x mahu menuduh…sodom 2 dah ckp die x buat xpyah buat…..wat pe nk bersumpah bagai….kenapa la orang2 ni x percaya,….woi DATUK SERI ANWAR IBRAHIM TIDAK MELIWAT SAIFUL BUKHARI….

  4. ikankecil

    salam….

    tahniah buat saiful kerana berani bersumpah demi menegakkan keadilan walaupun terpaksa menanggung malu dan aib yg berpanjangngan…tetapi percayalah suatu hari nanti sumenya akan kembali seperti biasa malah akan lebih baik daripada sekarang….

    biarlah anwar keparat itu dengan angan2nye….die x mahu bersumpah kerana????tapi ikankecil x mahu menuduh…sodom 2 dah ckp die x buat xpyah buat…..wat pe nk bersumpah bagai….kenapa la orang2 ni x percaya,….woi DATUK SERI ANWAR IBRAHIM TIDAK MELIWAT SAIFUL BUKHARI….kenapa orang x percaya…menyampah aku…dah xsenang duduk mule la ckp nk jatuhkan karier politik la ape la…..orang yg xsedar diri je yg nk sanjung pengkianat 2….ahli ulamaknye pula kejap ckp bersumpah 2 x bole ikot kristian bersumpah atas kitab injil la….yg sorang pula ckp bole…hmmmmm ikankecil xtau la ikankecil pown bkn pandai sgt agama ni tp ikankecil ada mata dan dikurniakan akal fikiran….bole melihat yg mana betul yg mana salah yg mana permata yg mana kaca pecah berderai….

    berpindahlah anda semua ke bahtera UMNO sebelum karam dipukul ombak…..hahaahha….

    ikankecil berenang bebas….
    salam…

  5. tubir

    Salam semua
    biasalah tu ! kalau tidak bukan anuar namanya .pembelit ,Pembohong ,kaki buat cerita karut marut.,laksana sampah sisa bahan toksid.
    Jangan terperanjat la kalau dia sangup bersumpah kat misjid Kat US. Atau kat mana mana tempat pilihan nya dan kuncu kuncu nya .tapi kita sebagai penuntun derama ni dah boleh agak macam mana kesudahanya ,Sebagai orang islam dan orang melayu kita percaya pada sumpah ,Tak kiralah sumpah sisaiful tu yang diangap oleh nik aziz macam kristien .Orang tua ni pun satu juga ikut sedap mulutdia ja cakap .Nik tau ke dalam hati sisaiful tu.mentang mentang sisaiful tu pakai songkok tak pakai sarban macam dia dia boleh pelekihkan sumpah nya ,
    biar lah dia nak bersumpah ,sekurang kurang nya dia berani juga ,tak lah macam anuar tu takut nak bersumpah ,tapi sumpah dalam makamah tak takut pulak………hairan kan………..Faham faham sendiril lah kawan……….sendiri mau ingat la……Orang ramai melihat dan menilai ……..Kalau setakat samsing upahan tu boleh lah ditipu……Kalau setakat orang muda yang tak cukup umur dan diberi duit dan makan nasi bungkus simpan jala cita cita tu .Dia orang tu memang budak liar tiada pendidikan ,Kalau ada pun otak nya mungkin dah dipenuhi oleh gam .Otak dah kecut ,Kira gila meroyan lah tu .

  6. SRI JAL

    Aku nak tanya Dato Nik Aziz yang kata sumpah Saifool to ikut orang Kristien, sebab orang Kristein Sumpah pegang bible, Saifool sumpah pegang Al Quran. Macamana pulak orang Islam akad nikah dalam Masjid sama macam orang kristien kahwin dalam gereja juga ke ? Macamana orang Islam sembahyang jenazah dalam masjid, sama dengan orang kristien beri pernghormatan pada mereka yang mati di dalam gereja ? Macamana orang Islam datang mendengar khutubah Jumaat sama dengan orang Kristein datang ke gereja pada hari Ahad juga ke ? Kalau tidak tolong Tuan Guru terangkan macamana cara membuat sumpah yang betul dalam Islam…..jangan cari salah aje….dah awak berilmu tolonglaa tunjukkan…..

  7. Timor

    Ini perangai manusia yang suka memutar belit fakta.Anuar Ibrahim itu lah nama nya yang ternama dan tersohor di Malayasia.Kalau ada anugerah dalam hal ini dialah yang akan menang perlawanan LIWAT DAN LAWAN.

  8. Hamba allah

    kte da byk tru cae org kafir….
    akad nikah ngan solat 2…
    org kafir yg tru kte!!!! SRI JAL…..
    sggup Say fool mbuke aib dirinya sendiri…
    nauzubillahiminzalik…..

    Bismillahir rahmanir rahiim…

    ALLAHU AKBAR !!! ALLAHU AKBAR !!! ALLAHU AKBAR !!!
    Semoga ALLAH SWT memuliakan kita semua disebabkan kita berjuang untuk ISLAM, dan
    Memuliakan Islam dengan perjuangan kita.

    Shalawat serta salam, tak lupa kita tujukan teruntuk Pemimpin Dunia Akhirat, Imam orang-orang bertaqwa dan Komandan Mujahiddin, Muhammad Rosulullah.

    Disebabkan tidak diberlakukannya Syari’at Dinnul Islam, macam-macam fitnah telah melanda di dunia ini dan tak luput juga di malaysia. Islam dihina, pejuangnya difitnah dan di penjarakan serta dibunuh. Kitab suci Al Qur’an diperlekehkan oleh orang-orang munafiqin dan kaum kuffar, seolah-olah Al Qur’an hanya sebuah benda untuk dibawa dan dibuat saksi persumpahan. Naudzubillah min dzalik.

    Wahai Pejuang Agama ALLAH …
    Apakah kalian akan biarkan kitab suci kalian diperlekehkan sedemikian rupa ?
    Apakah kalian sanggup melihat Firman Tuhan Yang Maha Suci disalah gunakan ?
    Dimanakah kalian wahai Para MUJAHIDDIN ???

    Sesungguhnya hanya satu jalan untuk kita keluar dari segala fitnah ini, yaitu dengan mengharapkan pertolongan ALLAH SWT semata. Tidak ada cara lain, tidak ada cara lain.
    MESTI, WAJIB dan HARUS laksanakan SYARIAT ISLAM, tidak ada tawar menawar lagi.
    Isykariman Aumut Syahidan.

    Ya Allah, tunjukkan kebenaran pada kami sebagai kebenaran
    dan anugerahkanlah kepada kami untuk dapat mengikutinya,
    Tunjukkanlah pula kepada kami bahwa kebatilan itu adalah batil,
    dan mampukan kami untuk menjauhinya
    Karena Engkau Maha Mengetahui Segala Sesuatu.

    Ya Allah, tolonglah pejuang-pejuang agama Mu di setiap tempat.
    Ya Allah, berikan mereka kesabaran, ketabahan dan keikhlasan didalam mencari keridhaan Mu
    Ya Allah, lepaskanlah para tawanan-tawanan Muslim yang sedang dipenjarakan
    Ya Allah, hancurkanlah para penguasa thoghut yang murtad,orang-orang kafir, orang-orang munafik
    dan para pengikutnya
    Hanya Kepada Mu, Ya Alloh Kami sandarkan segala harapan

    Ya Alloh, matikan kami dalam keadaan sebagai seorang mukmin
    yang bertauhid dan sebagai seorang Mujahid di jalan Mu
    ALLaHU AKBAR … !!!ALLAHU AKBAR … !!!ALLAHU AKBAR … !!

    Wassalam

  9. penangkia

    Dear UMNO guys,
    Why do you hate him so much?Unfortunately for Anwar, when the whole world recognized his charismatic, some of his own people slander him.He used to be the finance adviser to few Arab nations BUT some of his own people totally rejecting him.While the whole world admitted the political conspiracy, some of his own people keep on the sodomy allegation.I wonder why don’t the rest of the world believe the accusation.Only few of UMNO hardcore believe.Are the world community so stupid or foolish by him?Anwar went to the very tough test in his life and not all human could pass through that kind of test.He had been humiliated, slandered, beaten by police, poisoned and jailed.His wife had sacrificed her normal life for the sake of her beloved husband.So, my UMNO pals, why don’t you open your mind and give him a chance.If he failed, just withdraw your support after 5 yrs.BUT I know my UMNO pal will not do that because the sodomy case is their ‘do or die’ battle.

  10. pemudaumno

    Dear Penangkia,

    why dont anwar just wait till the next GE to be back in the parliament.??

  11. AbangTuah

    Salam..

    Ramainya hamba Allah yang dah sasau dan isim kerana mengunakan agama untuk kepentingan politik. Maka teruskan lah sasau dan isim..senang aku nak tenyeh, nak bedal, nak lanyak. Aku orang yang munafikun paling benci.

  12. penangkia

    Dear pemudaumno,
    BECAUSE THE CURRENT FEDERAL GOVERNMENT IS NO LONGER RELEVANT!!!
    BECAUSE THE MAJORITY OF THE WORLD NO LONGER CONFIDENCE WITH THE CURRENT GOVERNMENT!!!
    BECAUSE THE STABILITY OF THIS COUNTRY MIGHT BE AT RISK!!!
    P/S Prove if I’m wrong with those facts.Now is the time for us to throw away the differences and think for the sake of our beloved children.

  13. penangkia

    Dear pemudaumno,
    Anwar is not too dummy to wait for the next election, because he knew somebody will not allow him to do that and they will always give their best shot to kill his political career.Pls explain to me, why should UMNO scared of him too much?

  14. Apai Ngelai

    To Anwar supporters,

    The sooner Anwar be our PM the sooner Jews can put their ambassadors in our country. From then on, nothing can we do to stop their plan neutralize us like what they did to Afghan, Iraq – only in different way. This is their only chance to obsolete our Anti-Jews policy. It is not impossible if one day they could divert us from a muslim Country into non-muslim as we can see PKR and DAP had very strong potentials into the contribution. They don’t need to get involved in order to make this happen but they control everything through their allies inside the government. This is JEW’s way to rule the world.
    Please, don’t let this from happening. We all knew that DSAI has a very good relationship with few VIP’s in the Whitehouse and most of them are Jews.

    Please check this out – a compliment for him in Jerusalem Post.
    http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull&cid=1205420740299

    I don’t want to spend too much time explaining this, please view for yourself. And don’t say this is one of the Government conspiracies. Explain these photos. Don’t you get it? Your Daddy Anwar with his Jews brothers….

  15. AbangTuah

    Penangkia..

    Anwar was my political idol before 1998. Yes, he did a lot of good things such as help reducing poverty among malay, help cultivate better muslim awareness toward religious practise and today’s Malaysia’s success partly was his effort.

    But penangkia we can’t put the country at risk just for sympathy or felow-feeling toward one person. We should not gamble and jeopardise the whole nation even for period of 5 years, if anything should goes wrong then it would takes decade to recover.

    So, we Malaysia can’t put the nation at stake and take the risky paths by giving our trust to a person who’s characters and stands has been questionable.

  16. AbangTuah

    Penangkia..

    Don’t be mistaken, BN is still the best and as relevant as before because we still governing and got 8 states in our hand compared to opposition only 5. What truly happen during PRU 12 were UMNO’s followers were too complacent and rasism agenda being acutely manipulated by opposition that caused shifted of non-malays votes.

    No body in this world except Amerika and Anwar’s good buddies that doubt the stability state of this country. I like to inform you that his good friend who backing him up are those who has no more influential position such as Mr. Gus Dur, Mr. Joseph Estrada (being discard for their misconducts) and few more and their present won’t give any smashing effect toward the government. Please exclude America because its their habit enjoy to intervene in every world country’s policy.

    In my oppinion if UMNO has been that bad and so scared as you had claimed Anwar won’t had been released free during the 2004 appeal. If Malaysian government had been practising a conspiracy regime than he would have been ceased during his imprisonment period.

    So penangkia I hope I have answered you well..please remember BN and UMNO were and will never scared of this person except the feeling of deep sympathy for his unethical political play.

  17. Insan

    IMAM yg terima sumpah Saiful bernama Ramlang Porigi, ahli UMNO CawanganSri Machang Bukit Mertajam, dalam Parlimen Permatang Pauh, Nombor keahlian 03405843

    tolong check fakta ni betul ke tak…

    laama tak join …outstation

  18. penangkia

    Dear Abg Tuah,
    Yes, we can’t put our country at risk just for sympathy BUT we also can’t put our country at risk with the poor leadership.We can’t put our country at risk just we pity and loyal to UMNO although we knew the party is no longer releip.vant.I’m not fanatic to Anwar or any party BUT I do care with the nation’s leadership.To Apai Ngelai, TQ for the info that I’d seen before.What were u tried to point out? The current government also hired the Jews for the sake of our economy.During crusade war, when the Islamic force was to strong for the Christians, there was a priest keep on reminding the Christian in Spain to counter the Muslim.In his preach the priest said,”If you can’t win them in war, just join them first to win them”. But my Sarawakian friend talked like we strong enough to fight the jews through war.Yes,we must get back the Baitulmaqdis but in which methods that we’ll be able?Islam does not prohibit Muslim creating relation with others.Refer to Quran,”Your God is yours and their God are theirs”.

  19. Insan

    aku fwd..semestinya korang ade jwapannyakan…hehehehe

    AMK: Kenyataan Saiful bercanggah
    Aug 16, 08 3:08pm
    Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) melihat sumpah laknat yang dilakukan oleh Saiful Bukhari Azlan pada 15 Ogos 2008 lebih banyak menimbulkan persoalan berbanding merungkai kekeliruan, kata
    Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

    “Beliau secara terbuka menegaskan bahawa beliau tidak rela diliwat dan diliwat secara paksa, sedangkan dalam pertuduhan yang dikenakan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu dakwaan melakukan hubungan seks di luar tabii terhadap Saiful secara sukarela.

    “Justeru dalam kes ini, yang mana satu terpakai, suka-sama-suka ataupun secara paksa?” soal Shamsul dalam satu kenyataan hari ini.
    Katanya, kenyataan bahawa ‘Saiful diliwat kali pertama pada 26 Jun 2008′ sekaligus melengkapkan keraguan munasabah episod dakwaan terhadap Anwar, apabila akhbar utama melaporkan pada akhir Jun dan awal Julai lalu, bahawa Saiful mendakwa diliwat beberapa kali oleh penasihat PKR itu, kali terakhir pada 26 Jun lalu, di sebuah kondominium di Damansara.

    “Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Najib Tun Razak mengakui Saiful datang bertemunya pada 25 Jun 2008 untuk melaporkan mengenai Saiful diliwat beberapa kali.

    “Keraguan juga timbul, apakah tujuan sebenar Saiful menemui Najib pada 25 Jun 2008 tersebut sekiranya beliau hanya diliwat pada 26 Jun 2008 sebagaimana didakwa semalam?” soal Shamsul lagi.

    Persoalan, tambahnya, timbul mengapa wujud percanggahan ketara dalam dua fakta utama kes ini.

    Hukum qazaf

    “AMK berpegang teguh atas prinsip yang ditegaskan oleh Ulama’ tersohor dunia, Sheikh Taha Jabir melalui fatwanya bahawa ‘persoalan sumpah langsung tidak disebut oleh para ahli Fekah’.

    “Adalah lebih tepat bagi Saiful untuk membawa kes ini mengikut Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan 1997 berbanding sumpah laknat yang tidak boleh digunapakai dalam kes ini,” tambahnya.

    Shamsul berkata, pendakwaan yang dibuat oleh Anwar di bawah hukum qazaf yang dikemukakan kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) adalah lebih menepati kehendak syariat sepertimana firman Allah dalam surah An-Nur ayat 4 dan ayat 11 hingga ayat 19.

    “AMK juga percaya sepenuhnya bahawa sumpah laknat Saiful ini lebih bersifat politik, meskipun beliau menafikannya.

    “Malah jelas terbukti di blog Saiful sendiri pada tarikh 1 Ogos 2008 bagaimana beliau mengucapkan ‘selamat bertanding’ kepada Anwar.
    “Justeru adalah sangat memualkan tatkala Islam terus disalahguna untuk tujuan mengaibkan sesama insan demi menyempurnakan perencanaan siasah songsang caturan pihak tertentu,” tambahnya.

    Shamsul yakin bahawa gelombang kebangkitan rakyat akan terus menang akhirnya, sekaligus menyanggah konspirasi politik yang dicatur untuk menjatuhkan Anwar.

  20. Insan

    sekali lagi aku fwd…tolong sahkan

    PERINGATAN UNTUK SAIFUL BUKHARI!

    Message: Ummi Hafilda Ali——> salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal.Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut. Apakah nasib yang menanti seorang anak yang telah diakui anak oleh bapanya sendiri dan bapanya meninggal sebelum sempat memaafkannya?
    Azizan Abu Bakar——> rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan dihukum enam bulan penjara.
    Aziz Shamsuddin——> ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalanraya dan isterinya juga meninggal dunia. Apabila mereka mengambil jenazahnya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina. Semua orang akan mati satu hari nanti, tetapi mati dalam keadaan menerima wang rasuah ialah cara mati yang keji.
    Dan semua orang tahu apa yang terjadi kepada Peguam Negara pada masa itu, yang bertanggunjawab menyediakan perbicaraan Anwar. Dia berada dalam koma selama setahun, setelah jatuh dan terhentak kepalanya, semasa mengalami angin ahmar.
    Para doktor di Pusat Perubatan Subang terpaksa membelah buka tengkoraknya bagi mengurangkan bengkak pada otaknya tetapi mereka tidak dapat menutupnya semula kerana bengkaknya tidak surut. Tengkorak itu, akhirnya ditampal dengan hanya menggunakan pita mengelak otaknya daripada terkeluar.
    Apabila akhirnya dia mati, kepalanya mengecut dan mereka yang melihatnya pada masa kematiannya, mengatakan dia nampak seakan kepala kera.
    Sesuai benar dengan orang yang tidak menggunakan otaknya semasa hidup dan mempermainkan sistem kehakiman!
    Anda masih ingat Dr Ristina Majid, seorang lagi dalang konspirasi? Dia didapati mabuk tunggang-langgang semasa anak buahnya yang diserahkan kepadanya untuk dijaga, mati lemas dalam kolam renang. Bapanya juga telah tidak mengakunya sebagai anak sehingga dia mati, bapanya tidak memaafkannya atas apa yang telah dia lakukan ke atas Anwar.
    Dr Ristina juga mati kerana angin ahmar semasa berada dalam satu persidangan di Jakarta dan menemui ajal tanpa mendapat keampunan bapanya. Dr Ristina sebenarnya, ingin benar mengahwini Aziz Shamsudin, tetapi Aziz menolak. Dan Azizan Abu Bakar buat seketika pernah bekerja dengan Dr Ristina sebagai pemandunya.
    Ya, hanya ‘perkara yang baik’ akan menemui mereka yang melakukan ‘kebaikan’ kepada orang lain. Sementara nasib sebegitu, sesuai untuk setengah orang, bagi yang lain, kematian mungkin balasan yang tidak setimpal.

  21. BakaL PM

    apa nak susah2 suruh jela Anwar bersumpah… Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut….Anwar Pengecut…. Anwar Pengecut….. Anwar Pengecut…. x 1000000

  22. asallamualkum semua orang islam!

    dear PENANGKIA!

    only UMNO people knew who DSAI was…and till now UMNO never…never make any mistake anymore…but of couse there will be some stupid will be there ! don’t make u was among them!

    sekupang dua say think before u speak!

  23. penangkia

    Dear friends,
    I’ll invite all of you to come to my house in Butterworth for makan kenduri on this weekend(SUNDAY-24th August2008).So, lets put aside our differences and inform me immediately if you willing to come. I’ll wait at BW bus terminal at 12.00 noon.TQ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s