16 September..??…elok lagi kalau 1 Ramadan…

DSAI mencadang supaya 16 september diisytiharkan sebagai cuti umum di semua negeri Pakatan Rakyat. Cadangan ini adalah untuk memperingati hari pembentukan Malaysia yang jatuh pada 16 september 1963. Bagi penulis elok lagi sekiranya 1Ramadan setiap tahun diisytihar cuti umum bagi menghormati kedatangan bulan Ramadan. Ia juga memberi ruang kepada seluruh umat Islam menyiapkan diri bagi memperbanyakkan amal ibadat. Bagi yang bukan Islam juga, ia memberi ruang kepada mereka utk meluangkan masa bersama keluarga di samping menghormati rakan2 yang beragama Islam mereka berpuasa.

Kan lebih elok?? sudah tentu Lim Guan Eng pun akan bersetuju dengan cadangan penulis.

6 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

6 responses to “16 September..??…elok lagi kalau 1 Ramadan…

  1. Lim Guan Eng sahaja kah akan setuju 1 Ramadhan cuti umum? Datuk Seri Pak Lah kita bagaimana?

    Apatah lagi cadangan datang dari satu cawangan Pemuda sendiri.

  2. Anak Melayu

    Setuju..org2 macam depa semua nie lah yang bakal merosakkan sejarah bangsa..ade juga dikalangan PEMUDA UMNO Kg Melayu Tambahan kini dan mula menjadi pengkianat bangsa..mereka lupa pada sejarah..Renungkanlah wahai bangsaku,perjuangkan demi masa depan anak2 cucu kita kelak..salam ramadan..

  3. kuntakinte

    Salam, dah terlalu banyak kerajaan dah umum cuti, macam2 cuti dah bagi sebelum ni, sampaikan rakyat Malaysia naik jadi pemalas, itu pun tak bersyukur tak berterima kasih, ni nak minta cuti lagi, kalau teman bukan bagi lagi cuti malah di batal semua cuti2 umum lagi baik sebab rakyat tak tak sedar di untong.

  4. PPRT

    salam….
    tak bagi cuti pun pemalas semacam je…ngulor sana sini…sama je kalau diberi cuti… lebih baik bagi cuti…dari makan gaji buta asik ngulor…

    LAGI BATAL CUTI…LAGI RAMAI ORG NGULOR…LAGI TURUN PRODUKTIVITI….APA INGAT ORG ROBOT KE….???

    kunta kinte pun cakap main ikut sedap mulut je….
    (ha… marah…marah…marah le tu…)

  5. kuntakinte

    Salam, tak marah aih…. malah sayang lagi…..cuti le …berbanyak tak cukup ambil MC…, teman luluskan, asalkan jangan mati kering tak makan udah…

  6. Insan

    cuti takpe tak cuti pon takpe..tapi kalau bab satu ramadhan tu cuti lagi bagus…boleh buka puasa dgn keluarga…petutnye kerajaan pusat umumkan laahh..johor cuiti satu ramadhan..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s