Tan Sri Muhyiddin Ketuai MP BN Melompat?

spekulasi di ruang internet dan laman2 blog menyatakan bahawa Tan Sri Muhyiddin bakal mengetuai kumpulan MP BN yang akan melompat menjelang 16 september ini. Sejauh mana kebenarannya masih belum diketahui dan pihak Tan Sri Muhyiddin juga belum mengeluarkan sebarang kenyataan. Tetapi tidak mustahil perkara ini berlaku kerana Tan Sri Muhyiddin sendiri sudah pernah bekerja bersama DSAI sejak dari zaman pergerakan pemuda UMNO dahulu.

Advertisements

10 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

10 responses to “Tan Sri Muhyiddin Ketuai MP BN Melompat?

  1. QUE SERA, SERA -(What Will Be, Will Be)(Apa Yang akan Jadi akan Terjadi)
    ————————————————————-
    Meaning of Que Sera, Sera:
    (Maksud Que Sera, Sera:)

    The expression “What will be,will be” is used to describe the notion that fate will decide the outcome of a course of events, even if action is taken to try to alter it.

    (Ungkapan “Apa yang akan jadi akan terjadi digunakan untuk maksud Takdir akan menentukan keputusan kejadian-kejadian seterusnya walaupun tindakan diambil untuk cuba menghalangnya.)

    (Lyrics written by Jay Livingston and Ray Evans
    for Alfred Hitchcock’s 1956 re-make of his 1934 film
    “The Man Who Knew Too Much” starring Doris Day and James Stewart.)

    When I was just a little girl,
    I asked my mother, “What will I be?
    Will I be pretty?
    Will I be rich?”
    Here’s what she said to me:

    “Que sera, sera,
    Whatever will be, will be;
    The future’s not ours to see.
    Que sera, sera,
    What will be, will be.”

    When I was just a child in school,
    I asked my teacher, “What will I try?
    Should I paint pictures”
    Should I sing songs?”
    This was her wise reply:

    “Que sera, sera,
    Whatever will be, will be;
    The future’s not ours to see.
    Que sera, sera,
    What will be, will be.”

    When I grew up and fell in love.
    I asked my sweetheart, “What lies ahead?
    Will we have rainbows
    Day after day?”
    Here’s what my sweetheart said:

    “Que sera, sera,
    Whatever will be, will be;
    The future’s not ours to see.
    Que sera, sera,
    What will be, will be.”

    Now I have Children of my own.
    They ask their mother, “What will I be?”
    Will I be handsome?
    Will I be rich?”
    I tell them tenderly:

    “Que sera, sera,
    Whatever will be, will be;
    The future’s not ours to see.
    Que sera, sera,
    What will be, will be.
    Que Sera, Sera!”

    http://patek1472.wordpress.com

  2. tarmymy

    aku ni ex pemuda umno bahagian merbok.
    tapi sebelum pru -12 aku dah keluar jadi ahli pemuda pas.
    tujuan aku masuk pas ialah:
    1) aku benci tengok sikap sombong dan angkoh Khairi dan kebodohan presiden umno.
    2) bila ada mensyuarat pemuda panggil lah siang malam.
    bila menang batang hidung pun haram tak nampak.
    semua projek dan duit habis dikebas.
    3) semua ahli yang masuk umno bukan ada semangat langsung nak tolong bangsa.masing2 nak jaga perut atau agenda perut shj.
    4)sebelum masuk pas , aku pakat hasut habis bini aku, kawan 2 aku dan rakan pejabat aku dan aku becakap secara terbuka mengenai apa yang berlaku dan alhamdulillah sebagai apa yang ingin berlaku telah terjadi dalam pilihanrya ke 12.
    5) baru2 ni aku berkempen kuat gila utk DSAI, bagi aku suaranya dalam parlimen sangat penting,bukan apa sekurang2 pak lah al-tonggong tu tak boleh dok lena sangat dan berhato-hati.

    mesej saya: saya sangat sayangkan negara saya,agama saya dan bangsa saya. tapi apa kan daya tiada pemimpin dalam umno yang nampak berkelibar boleh menggantikan Tun Dr.M malainkan tokoh pembangkang DSAI.
    Dalam UMNO yang nampak ada tokoh jadi Pm ialah Mustapha Mohamad, Rais Yatim, Muhyiddin Yassin. Tapi apa kan daya politik cantas mencantas berlaku dalam UMNO. mereka ini tak de peluang lah. Najib al-mongolia juga untung.

    SELAMAT TINGGAL UMNO DAN SELAMANYA.

  3. Salam tarmimi,

    Mamak ingat nak rest tak mahu bloging bulan puasa ini tapi baca atikal hang tentang keluar dari UMNO tergerak hati saya nak komen.

    Pertama Mamak ingin nak beritahu kat saudara ialah tentang parti dan induvidu.Induvidu ini kita tak boleh ambil pusing kerana dia mungkin datang atau pergi.Pergi ini ada dua satu kekal dan satu lagi saja lompat macam saudara ini.tujuan kita masuk parti politik ialah kita memahami dasar-dasar parti tersebut yang serasi dengan pemikiran kita.Kita bukan saja percaya tapi perlu yakin terhadap parti yang ingin pelopori itu.dan sedikit sebanyak kita perlu tahu apa sejarahnya,apa motif ia ditubuhkan,kenapa ia berjaya atau gagal dan perlembagaan parti itu dan juga hak sebagai ahli dalam parti itu!.Setengah orang kata politik ini kotor,menipu dan macam-macam lagi tapi itu semua untuk orang yang tidak berpendirian.Dan tanya diri kita kenapa saya perlu menjadi ahli parti tersebut.Apa cita-cita saya sebagai ahli parti itu?.Ramai anak muda disana masih tidak tahu apakah peranan parti politik?.Kenapa dia harus menjadi ahlinya?.Mamak di Penang ini banyak kali nasihatkan pucuk pimpinan supaya adakan satu sessi moivasi dan juga suai kenal untuk ahli baru yang daftar.tapi sampai kini ketua-ketua cawangan cuma sibuk cari ahli baru semasa pemilihan saja.Itu pun cari yang menyokong mereka saja dan yang membangkang mereka tak pernah diluluskan keahliannya.Walau pun ahli dah berpindah berpluh tahun masih jadi ahli dicawangan yang sama.Tak tahulah siapa yang tolong undi untuk mereka semasa pemilihan ketua cawangan.Pertukaran ke cawangan baru amat susah dan banyak birokrasi.Ini keadaan yang sebenar berlaku di Penang ini.Maklum sajalah bila pemilihan Ketua Cawangan yang menang dia sajalah selama-lamanya sehingga dia in jadi ketua bahagian.jarang orang baru!.Bila dia ini dilantik jadi ketua bahagian; cawangan yang baru nak bukak mesti dapat restu dari dia.Ramailah kawan dan saudara mara dia ini yang jadi ketua cawangan senanglah nak menang.Menang dengn majoriti besar pulak itu!.Bila pusat lantik dia ini untuk pencalonan wakil rakyat jahanamlah UMNO kerana majoriti ahlinya tak suka dia ini.Itulah kadangakala dapati semasa PR undi dari ahli UMNO sendiri tak ada.sibuk postmortem pulak.Keputusan post mortem tak penah keluar!.

    Tentang Parti lain sama juga!.mereka pun dalam dilema “macam manalah aku ini nak merintah negara ini”?.Macam PAS ini ada juga fahaman wahabi dan ada juga fahaman radikal seperti nak jadikan Negara ini Republic Of Islam!.Kita tau dan mahu Islam itu sumber untuk memerintah!.tapi tak rasa herankah ada negara macam arab tak ada parlimen?Pakai Raja sebagai pemimpin tertinggi tak pakai perdana menteri kalau ada pun saudara mara dia jugak!.ada juga macam Negara Iran yang pakai presiden dan Raja kena buang(Shah Iran).Kalau PKR pulak Anwar ini segala-galanya.Nak merintah perlu ada serasi dengan parti DAP dan PAS.memanag kita tahu depa ini tak boleh ngm!.Parti-parti kat sabah dan serawak macam mana pulak.Jadi penin!.

    Kesimpulanya kalau hang duk kat UMNO dan perbetui UMNO ini sendiri itukan lebih baik.Di luar sana ribu-ribu ahli UMNO sama pandangan mereka macam saudara.Cuma mereka menunggu seorang pemimpin baru untuk mereka.Siapa yang mereka tunggu?.Percayalah cakap Mamak akan timbul seorang yang betul-betul yang dipanggil pejuang sejati UMNO akan ambil alih pucuk pimpinan UMNO!.masa itu dah dekat tapi perlu bersabar untuk mendapatkan yang terbaik.!!!Wassalam.

  4. Insan

    emm penagkuan iklas macam ni laa kita nak dengar…bukan terlalu taksub dengan pemimpin…
    aku percaya pemimpin dlm umno seperti muhyidin dll boleh jdi PM..tapi bilaa???aku rase seronok time muhyiden jadi menteri pertanian…macam2 die buat..tapi die tetap slow and stady..takde pon cerita2 yang lebih bersifat untuk glomer tentang die…pemimpin camni laa bagus..

    tapi maslahnye bile mase beliau akan tiba…dengan sistem kouta yang diamalkan oleh umno kentika pemilihan mungkin agak sukar buat muhyiden…

    so yang paling sesuai setakat ni mungkin DSAI..die meletak kan diri die sebari dengan nelson mandela dan pemimpin yang seangkatan dengan mereka…korang bayangkan laa lebih 10tahun dicemoh,dihukum,difitnah,dipenjara dan macam2 lagi laaa tapi DSAI tetap dengan perjuangan die…korang pikir laa ini semua untuk apa…yaa mungkin dulu DSAI lain ketika dlm umno..tetapi masa dah berubah,dunia dah moden..hehe (pinjam kata2 berita harian)…mungkin DSAI pon dah berubah…tapi ape yang paling aku tetap bangga ialah tentang keluarga die…wan azizah membesarkan anak2 nye tanpa suami…cuba laa anda bayangkan kuat nye ikatan mereka sekeluarga…

  5. Nadrah

    Mamak Penang.

    Tun Mahathir keluar Umno mungkinkah beliau bukan pemimpin pejuang sejati umno?

  6. BakaL PM

    woi nadrah kau ni macam tempelan jer bg komen skit2 jer… mentyemak tau tax?? Panjangla skit… Mcm budak xde akal jer…. cakap xde point…. xreti nak tulis x payah tulis baca jela org lain punya komen… Paham x ??? Aku lempang jgk karang budak ni…

  7. Pak Lah

    jasa dia sikit jer…… sikit-sikit merajuk…. aku ader ezam ngan kj…… muda, kaya dan power………….

  8. Pak Lah

    BakaL PM

    Tun Mahathir keluar Umno mungkinkah beliau bukan pemimpin pejuang sejati umno?

    Ni soalan, bukan point ler……

    Jawablah dengan ilmiah wahai Bakal PM…

  9. Salam Nadrah,

    Jangan pandang ringan segala tindakan TDM yang dilakukan.Sesiapa pun tidak boleh nafikan beliau adalah pejuang Melayu yang hebat dalam era ini sama dengan Tun.Dr.Ismail!.Cuma kita tak dapat ukur dan nilaikan apa yang difikirkannya!.Seperti Mamak kata, kita ini fobia “Derhaka”!.Biar mati anak tapi jangan mati adat!.Itu falsafah teragung Melayu yang tak ada pada bangsa lain.Itulah bezakan kita dengan yang lain.Kita serupa tapi tak sama!.TDM cuba ubah pradigma lama kita itu yang lama melekat itu.
    Salam.

  10. senandung_semalam

    Apa yang bakal berlaku esok dan lusa hanya Tuhan yang tahu. Kita hanya mampu berdoa dan berharap agar perkara2 yang baik berlaku dalam tempoh masa terdekat ini…

    Kalau semua menteri tegas macam Zaid yang letak jawatan sebab tak puas hati pasal ISA…rasanya by the end of the day, Pak lah akan tinggal sorang2 dgn menantunya je…. Masalahnya, ada ke yang berani bersuara seperti tu??

    Apa yang pelik, TV tak plak komen panjang2 pasal peletakan jawatan menteri tu ek?

    Harapan kerajaan baru pun mcm tak jadi je??
    Semoga Malaysia terus sejahtera ..

    Salam Ramdhan buat semua. Marilah kita tingkatkan amal ibadat dalam bulan yang mulia ini. Manalah tahu, ramadhan ini ramadhan terakhir untuk kita !!!

    Salam…….muhibbah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s