Teresa Kok Akan Ambil Tindakan….

1. YB Teresa terkejut bila baca artikel dalam Utusan Malaysia tarikh 10 Sept 2008. Dia kata rtikel itu memetik pembohongan Khir Toyo yang mendakwa dia bawa bantahan terhadap azan Masjid.

2. Artikel tu ditulis oleh Zaini Hasan. Zaini tulis Teresa pernah pergi masjid berkenaan sebelum subuh dan menasihatkan pengurusan surau itu supaya tidak melaungkan azan dengan menggunakan pembesar suara.

3. YB Teresa kata artikel ni bohong semata-mata. Tujuan untuk rosakkan nama dia.

4. Sekrg YB Teresa minta YB Khir Toyo, Zaini dan mereka yang terlibat utk tarik balik tuduhan ini.

5. Takpelah YB Teresa, kalau betul tak buat, harap2 YB Khir Toyo dan seangkatannya tarik balik laa statement dia.

6. Tapi, kita pun nak tanya YB apa cerita dengan papan tanda tulisan JAWI tempohari. Kenapa YB nk bantah sedangkan dulu sebelum merdeka, mmg kat sini ramai guna tulisan JAWI. bukan ker tulisan JAWI ni warisan negara. Ada pulak kata YB bantah sebab kualiti papan tanda baru ini rendah berbanding papan tanda yang lama. Ish yang mana betul ni?

7. Takpelah ingatkan YB bantah sebab nk tulisan rumi je, tapi ada pihak kata YB cadang letak tulisan cina dan india pulak. Yang JAWI tadi tu gugurkan. Eh, apa kene plak ni.

8. Apa2 pun YB kalau boleh keluarkan lah statement pasal signboard ni…ramai yang nak tau juga kisah sebenar.

Advertisements

7 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

7 responses to “Teresa Kok Akan Ambil Tindakan….

  1. Big8*

    Salam

    Malaysia sedang mengalami perubahan musim. Musim baru yg tidak pernah termimpi oleh seluruh rakyatnya. Musim melayu tertindas. Kita dapat lihat bagaimana cina telah dgn beraninya menggunakan undang-undang terhadap pemimpin2 Melayu yg lantang. Kenapa? Mungkin kerana pemimpin2 ini boleh menggugat/menghalang agenda puak cina ini. Secara peribadi, cina2 kafir ini memang sengaja menjatuhkan pemimpin Melayu yg berani/lantang. Yg tinggal, pemimpin melayu yg ada sekarang ini…mungkin cina2 ini terlalu selesa dgn pemimpin2 tertinggi melayu sekarang ini. Jadi, jgn ada Melayu yg berani mengambil alih kuasa tersebut. Pasti ditentang oleh puak2 cina ini.
    Selepas ini apa pula…kita tunggu dan lihat…Paklah!!! apa lagi yg nk diberi kpd kami?
    Forum Memeluk Islam..tiada tindakan. takut berlaku kekecohan konon…Hindraf buat huru hara..apa tindakan? taknak kecoh2 konon…sudahlah..kami Melayu sudah bosan.

    p/s: Islam menyuruh kita bersabar selagi tidak mengganggu maruah agama,bangsa dan negara. Jadi, xperlulah nk suruh kami bersabar..Pak Lah, boleh berundur dah kot. Hari ni, Burasa saham dah merudum..xkan nk tunggu tutup terus…maaf, u bukan pemimpin negara. Anda gagal dlm tugas/tanggungjawab yg diberikan. hanya sepenggal..bermacam kehancuran yg timbul. Kembali lah kepangkal jalan wahai pak lah…Pemikiran seorang pemimpin haruslah melangkaui pemikiran rakyat…berkorbanlah demi Islam. Jgnlah kerana kita nk menyempurnakan sesuatu perkara, kita telah menghancurkan perkara2 yg lain.

    Salam Ramadhan…semoga aidilfitri lebih bermakna.

  2. tubir

    Teresa dah kena tangkap ,Kenapa dia kena tangkap dibawah ISA?.Dia sendiri mahu ingatlah…sendiri buat sendiri tangung lah .dia dah banyak bercakap dan dia tak sedar apa yang dia cakapkan ……..semua percakapan dia dah dirakam .Adakah kerajaan kejam menahan merika ?Kalau tanya lim ,sing.dan anuar merika akan kata kejam .Tapi dia orang lupa dia orang dah bercakap banyak…..bila dah banyak bercakaqp semakin banyak lah salahnya .Nampaknya kerajaan belum habis lagi buat tangkapan…..ada banyak lagi yang kat luar tu …..kita tunggu dan lihatlah apa akan terjadi.dengar kabar big brother dah pangil duta kita ……biasalah ini memang cara dia orang ……….kan anak emas big brother tu hanya tunggu masa ja……..konon nya nak jadi PM .
    saya rasa kerajaan membuat kesalahan besar kerana menangkap merika semua .kerajaan telah melangar hak asasi manusia ,dan kebebasan bersuara …….sepatutnya kerajaan memberi merika hadiah atau anugerah kerana kelantangan bersuara ,dan menghina islam dan orang orang melayu.orang orang seperti merika semua tidak layak untuk dibicarakan ……kerana merika ni semua pandai berbohong dan membuat cerita karut marut……kita hadiah kan kepada merika semua semangkuk santau atau tuju tuju ……peluru dua tiga butir pun boleh ….
    kepada pak lah berfikir dan berkorban lah ……jasa mu akan dikenang……..sebagai wira bersemangat waja..

  3. Assalamualaikum dan salam sejahtera,

    Wahai rakyat Malaysia yang bijaksana sekelian. Apa semuanya ni?. Ada pihak berbincang mengenai Hak Asasi Rakyat dan Kerajaan Malaysia dengan betul dan baik. Tak kiralah mereka mengkritik kerajaan UMNO/BN yang semakin lemah dan layu, suasana politik dalaman yang bergolak, situasi manipulasi kuasa yang ada kepada menyelamatkan kedudukan dan kuasa dengan instrumen-instrumen tidak wajar (ISA) dan tindakan-tindakan menimbulkan sentimen-sentimen yang boleh menguntungkan pihak yang korupsi. Isu sebenar sudah lenyap (kepincangan kerjaaan dan warga yang tidak nampak salahnya perjalanan kepimpinan negara dan ke arah mana masyarakat kita menuju. Apakah lagi bahasa yang boleh memahamkan orang UMNO, MCA dan MIC serta komponen selain dari tindakan Dr. Mahathir keluar parti dan keras menghentam pimpinan UMNO), …tiba-tiba…timbul persoalan tuduh menuduh, siapa yang jadi petualang siapa lah pulak, jadi pengampu suatu kaum lain, menindas kaum Melayu dan ungkitlah tindakan pihak-pihak tertentu tanpa analisa kritis dan cermat agar dapat manipulasi ke arah hilang pengaruh PENGKRITIK KE ARAH MENEGAKKAN KEBENARAN DAN KEADILAN SERTA KESEJAHTERAAN UNTUK NEGARA INI.

    Cara politiking kita cukup hodoh dan kehewanan. Tak pakai akal dan agama suci Islam, jauh dari menggunakan hujjah sosiologi, demografi, ekonomi, politik murni, peradaban tinggi dan logik asas dll. Pakai hentam ikut hawa nafsu sahaja. Inilah yang akan memalukan semua pihak; kerajaan dan bukan kerajaan. Rakyat jelata; elitas dan marhaennya. Semua terpalit. Jagalah maruah diri. Pengkritik harus adil, pihak yang dikritik harus insaf – jangan buat lagi perkara-perkara “obviously wrong”. Perbaiki semula keretakan, kesalahan dan cara gaya kita bertindak yang menunjukkan kita benar-benar berubah. Contoh di dalam memulihkan perundangan dan kehakiman, jangan lagi ulangi kesilapan sehingga YB Dato’ Zaid Ibrahim dah tak boleh bersuara sekarang..!!

    Wahai golongan Melayu bangsa ku, gunakanlah potensi hebat anda itu ke arah memulihkan masa depan Malaysia tercinta dengan kudrat dan iradat, Ilmu pengetahuan dan kebijaksanaan, kejernihan hati dan ketenangan jiwa mutma’innah, tersusun tindakan dan berstrategik. Dahulukan syarak dari hawa nafsu, insya Allah swt Allah swt sanjung perjuangan fi sabil lillah. Bukankah setiap Muslim mengharapkan “Mati di Jalan Allah swt”. Maka perbetulkan Qasad niat tindakan politik kita dan segala-galanya hanya sanya untuk Allah swt, berdasarkan Ilmu Pengetahuan di dalam apa jua bidang (bukan dengan tipu daya dan kejahilan) dan matalamatnya ialah keadilan perlaksanaan kebenaran ilmu tersebut dan fakta serta realiti hakiki masa ini – Justice in knowledge and realistic. Berpandukan syarak, jangan risau, PERJUANGAN INI AKAN DIBANTU OLEH ALLAH SWT. SIBATIL AKAN MUNCUL KEBATILANNYA, ketika itulah mereka mudah di kalahkan.

    Sekian, terima kasih rakyat Malaysia. HARAPAN BARU UNTUKMU MALAYSIA.

    Arau

    PERLIS DARUS SUNNAH

  4. Pembenci DAP

    take this teresa pork issue in positive side….brp kerat orang melayu yang masih boleh menguasai tulisan jawi????

    melayu lantang apabila hakmereka dipertikaikan…memang patut kita org melayu lantang sbb Tanah Melayu or sadly know as Malaysia in didiami asalnya oleh org melayu…barulah si kaum teresa ni di bawa masuk dr China utk mengerjakan lombong2 bijih di perak, kl, etc. mereka patut bersyukur…kalau tak entah hidup entah mati mereka semasa di dinasti entah apa2 di china sana!!!!

    sekarang mereka dah mempertikaikan azan dan jawi…mungkin lepas ni meeka mempertikaikan :-

    1) knp wang zakat tidak diagihkan kpd bukan islam?
    2) knp perlu pelajaran agama islam dlm KBSR & KBSM?
    3) knp perlu lepaskan pekerja2 melayu islam solat jumaat?
    4) pekerja melayu islam di syarikat milik bukan islam tidak bole solat zohor dan asar…
    5) tudung diharamkan…

    dan sebagainya yg mungkin tidak masuk akal jika hendak dipikirkan…

    Org Melayu tidak pernah mempertikaikan :
    1) Org cina mebakar colok besar (pemcemaran udara)
    2) org cina melalak bising meraung ketika berlaku kematian saudara mereka
    3) penternakan babi

    pikir2kan…dan selamat beramal…

  5. Apai Ngelai

    Salam,

    Kelihatan semakin hari, semakin banyak tindakan kerajaan disalah-ertikan dan dikutuk walhal kebanyakan pendedahan dan pertuduhan mereka itu samar-samar, berpandukan logik akal dan tiada bukti sahih yang membantu dalam semua yang diperkatakan. Ia begitu jelas mainan politik para pembangkang semata-mata dan tidak akan dipersoal jika ia tidak menguntungkan mereka.

    Bandingkan dengan apa yang mereka kata, berapa banyakkah yang bersifat positif yang sekurang-kurangnya memberi gambaran baik kepada kerajaan? Hampir tiada. Rakyat telah banyak dikelirukan oleh fakta-fakta yang bersumberkan prasangka dan dugaan yang mampu mengundang kemarahan, sehinggakan mereka tidak lagi melihat status hak bumiputra yang dijaga kerajaan selama ini sebagai penting yang selama ini sering dipertikaikan Pakatan Rakyat.

    Begitulah hebatnya pakatan pembangkang ini apabila mereka menopoli teknologi maklumat dan internet. Kuasa media sememangnya amat berkesan dan sangat merbahaya jika diniatkan untuk menggulingkan sesebuah kerajaan. Rakyat tiada sumber yang cukup untuk menstabilkan segala yang dibaca berkaitan pertuduhan yang kebanyakannya bersifat sangat aggresif dan tidak adil. Media perdana khasnya tidak dapat menolak pertuduhan sedemikian kerana ianya selalu bersifat rasional serta tidak terlalu defensif terhadap perkataan-perkataan liar pembangkang.
    Usahlah kita menilai sesuatu kebenaran dengan hanya berpandukan maklumat dari pihak pembangkang.

    Nilailah sendiri akan keburukannya sekiranya kita tersalah langkah dalam penghakiman sendiri. Harus diingat, apa yang dipertikaikan dan cuba dilemahkan adalah kerajaan kita. Apakah kita pasti tiada akan berlaku penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, rasuah dan penindasan jika pembangkang memerintah? Lihatlah keadaan di negeri-negeri bawah naungan mereka. Sudah lupakah kita apa yang telah diperbuat kepada masyarakat kita di sana?

  6. Bakal PM

    Sekadar Renungan…. Buat renungan org2 melayu yg lupa mempertahankan Tanah Air Sendiri….

    ERTI KEMERDEKAAN

    Dan jatuhnya hanya beberapa hari
    lalu terbelenggu 400 tahun,
    suatu tempoh yg amat payah & panjang
    pengabdian & kehilangan yakin diri,
    51 tahun kita berdiri menebus maruah
    merdeka mentafsir diri sendiri & bangga pd apa yg ada,
    masih mahukah harga itu diperjudikan???

    Kita x akan m’pertaruhkn nasib itu
    ditangan kita masih panas,
    keringat tulang belulang & tenaga fikir,
    menghayun langkah membina wawasan.

    Mereka dtg berbondong2 mencari bumi ini
    perlindungan & erti hidup,
    atas nama membina perkampungan dunia,
    mengapa kita masih belum mahu melihat,
    dgn tangan masih terbelengu ke belakang,
    dan hanya sesekali menjulangnya,
    mahukah kita biarkan,
    mereka menginjak-injak & menghancurkan taman kecil permai ini???

    Bijak pandai pernah berpesan,
    mereka yg tidak blajar dr sejarah mereka didera,
    dgn mengulangi kesalahan2 mereka berkali2….
    Sejarah mengajar kita betapa kukuh sesuatu bangsa,
    akan tetap kecundang bila ditikam dari belakang,
    mengapa kita mula halalkan sejarah hitam berulang??

    Rimba tanpa sempadan, atas nama ‘kebaikan’ menyelinap masuk matafikir,
    hidupan dunia ketiga terpaku takjub dgn slogan ‘kasih alam’
    ketulusan hukum
    keadilan timbangan
    kesatuan warga dunia
    hak sama rata
    kebebasan mutlak
    lalu berarak anak2 bumi ini meraikan kesatuan alam,dengan sorak sorai…
    ‘runtuhkan sempadan’ !
    ‘runtuhkan Sempadan’ !
    ‘Runtuhkan Korupsi’ !
    ‘ Runtuhkan Kolisi’ ???

    Nasib kita genggam dgn tangan sendiri & segala kudrat kurnian kita jalin kekuatan sulaman bangsa kita….

    Semoga kita sedar akan bahayanya kita mempertaruhkan kemerdekaan ini….. Salam perpaduan…

  7. Apai Ngelai

    Pembenci DAP,

    Inilah perkara yang tidak mustahil akan dipertikaikan apabila Islam diturunkan dari menjadi agama Rasmi negara. Sebagaimana yang kita ketahui, Anwar tidak pernah berjanji untuk menyokong segala tuntutan negara Islam ke atas tanah air yang kita sayangi ini.

    DAP sudah kita maklum, sememangnya berniat untuk menjadikan Malaysia sebuah negara sosialis yang sekular – pelbagai agama dan tidak mengkhususkan Islam sebagai agama rasmi lagi. Jika kita melihat sejarah perjuangan mereka, kita akan tahu bahawa mereka sangat ingin menjadikan kita seperti Singapura.

    Apapun usaha yang dibuat mereka, ianya tidak akan dapat terlaksana walau sedikitpun sekiranya melayu bumiputra bersatu hati dan tidak berpecah-belah sebagaimana sebelum ini. Masa telah berubah, sekarang bibit-bibit kehancuran Islam sebagai agama rasmi kita mula dirasai. Rakyat bertelingkah sesama sendiri. Kerajaan Islam hendak digulingkan.

    Pakatan DAP sudah mula merasakan impian mereka hampir tiba. Ke manakah perginya pertubuhan Islam yang dinaungi ulama PAS? Mengapa membiarkan Islam dipermain-mainkan hanya kerana untuk mengekalkan sokongan politik dari golongan yang tidak menghormati agama sendiri?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s