Anwar: Lebih 31 MP BN sertai Pakatan – Malaysiakini

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa beliau mempunyi lebih daripada 31 ahli parlimen Barisan Nasional yang menyertai Pakatan Rakyat dan menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya tidak menguatkuasakan undang-undang darurat.

nota: yelah tu 31 MP BN, apa lagi tunggu announce la nama dorang…dah siap membazir wang ke Taiwan..kalau gagal pancing rugi la.

Advertisements

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

5 responses to “Anwar: Lebih 31 MP BN sertai Pakatan – Malaysiakini

  1. kn kalau DSAI bagitau nama2 MP..nnt korg buat lagi trip gi somalia ker Afrika ker plak…bw 31 MP jer…konon2 nak blajar plak cara2 nak bela harimau ker singa ker atau nak tgk cara2 org miskin hidup… sbb tu DSAI keep secret jer..kasi kelam kabut skit BN…baru gertak skit dah buat trip gi taiwan sampai bw semua MP..kalau ari tu DSAI dh inform nama2 MP..confirm yg gi hanya 31 org jer…sbb DSAI xinform BN bw semua org..kire semua MP dpt merasa juge gi taiwan free dieorg kena ucap terima kasih kt DSAI

  2. bangsa Cina Malaysia

    Donald Trump told Pak Lah ” you are fired”

  3. kenapalah masih lagi percaya kat sandiwara DSAI ini?…seribu satu alasan!sekarang cerita pasai darurat pulak!.

    Darknight mana ada orang lompat macam itu saja…kamu tengok contoh MP Sabah itu kalau depa percaya kat DSAI dah lama dah join…tapi depa ini macam angguk je!.Depa tidak buat keputusan apa-apa!.Nak hantar pun kemana pun…kan ada surat khabar mat salleh yang dibelakang DSAI….mesti tahu punya!.sekarang DSAI kentut pun depa tulis dalam surat khabar mereka.Kenapa mereka ini sokong sangat DSAI hang pikiak bila masa Mat salleh ini kisah dan prihatin dengan orang Islam terutamanya orang Asia ini.Kalau sekali dah jadi penjajah bila-bila pun mereka ini mahu kita dalam jajahan mreka bukan dari border tapi ekonomi dan ketenteraan.cubalah fikir logik sikit jangan taksub!.Propaganda semuanya…sampai bila kamu semua macam ini…bila dengar guruh di langgit air tempayan dibuang…biarkan dia…kalau majority rakyat sokong anwar apa salahnya.Tapi rakyat majoriti telah pun buat keputusan di PR12 dengan memilleh Pak Lah sebagai PM lagi dengan ini kita akur sajalah memang segelintir tidak puas hati tapi dalam negara demokrat yang segelintir itu mesti ikut majority itu asas demokratik.Kerajaan hanya akan mengambil pandang majority tanpa menyisihkan minoriti.Tapi Wakil Rakyat yang kata nak melompat itu Wakil Rakyat yang tidak bermoral dan tiada pegangan ideologi politik yang sebenar…kalau orang yang suka kat talak ini…dia akan bertalak lagi juga nanti dengan parti yang baru itu dia akan lompat nanti!.Fikirkan moral value!MP itu.Kadangkala rakyat memileh wakil mereka mengikut intergerity MP itu dan PR12 ini mereka buat pilihan hanya nak beri pelajaran pada parti pemerintah.Kita tak boleh harap sangat perkembangan yang sama akan berlaku pada PR13 pasai itulah anwar yang cerdik ini nak sangat jadi PM kali ini dengan apa cara sekali pun.Kalau PAS pun terikut-ikut dengan Anwar ini Jahanam PAS….tetapi DAP cerdik dan Tuan Hj.Hadi cerdik dan telah baca tentang cara fikir Anwar ini.Kalau kita inginkan negara yang stabil kita perlu politik yang kuat dan stabil.Bolehkah Anwar beri political stability ini?.Fikirkanlah!.

    Kalau dah rakyat beri mandat pada BN untuk memerintah 4 tahun lagi biarkan….kalau mereka boleh betulkan diri mereka kita sokong mereka!.Apa salahnya?.Bukakah Nabi pun Maafkan Umatnya…kita maafkan Pak Lah!. kalau tidak PR13 BN dan UMNO akan di timpa amorgodon bukan tsunami lagi…bersabarlah.Orang tak suka Pak Lah bukan kerana sebagai PM tapi sebagai Pemimpin UMNO!.Bagi Mamak Pak Lah sedang betul jalankan tugas sebagai PM tapi bukanya sebagai Pemimpin UMNO!.Beliau tidak dapat jalankan tugas dalam ‘dual position’ itulah kelemahan yang nampak.Dari segi peribadi beliau adalah Perdana Menteri yang terbaik yang bersungguh-sungguh memperbetulkan kerajaan yang silap pada masa lampau.Memang betul katanya…beliau perlukan masa untuk perbetulkan yang lama terutamanya kabinet yang masih mempunyai pengaruh lama…dari segi berfikir dan perlaksaan sesuatu sistem.Berilah masa padanya nescaya dia akan betulkan keadaan .Sejak Pak Lah ambil alih macam-macam perkara timbul bukan disebabkan beliau tetapi yang hasil dari era terdahulu daripada dia.Beliau sentiasa sabar dan jarang ambil tindakan yang kasar seperti PM terdahulu.Tetapi keadaan yang bebas yang diberi itu ,setengah golongan mengambil kesempatan seperti RPK dan Teresa Kok melampaui batas!.Teresa kok ini apa yang tak buat?.Dia kata Kod etika pakaian untuk kakitangan awam bercirikan Islam,tidak mencerminkan Customer Friendly,Dia kutuk Bank Islam yang rugi…perlu apa dia kaitkan diri dalam kancah Ekonomi Islam,Dia kutuk pakaian Polis Wanita yang tutup aurat dan tutup kepala dengan lantang komen ia menyekat hak asasi Manusia,Jangan kita selindungkan dia pasai Azan itu!.Memang dia jadi batu api ,walau pun bukan dia yang hantar petisyen itu.Kalau dia hantar bodoh namanya.Ini semua kerja macam baling batu sembunyi tanganlah broder!.Tentang yang heboh salah laku polis di lokap yang telanjangkan tahanan wanita itu taukan ceritanya!siapa punca?.Siapa sebarkan mms itu?.Panggil sidang media asing dan memalukan IGP pada masa itu!.Memalukan negara bukan!.Cerita akhirnya tahukan tahanan itu bukan warganegara China tapi wanita Melayu!.Bukankah dia aibkan wanita Melayu itu!.Kalau depa ini fikir negara ini kita punya sama-samalah kita jaga!.Kalau meludah ke langit jatuh bukan dimana di muka sendiri.Ini sikit-sikit buat sidang Media panggil wartawan asing dan burukan imej negara!.

    Bagi Darknight…mamak respect hang punya komen seperti biasa tapi jangan beremosional dan sokong ideologi politik dengan membabi buta!.Fikirkan generasi akan datang dan nasib orang Melayu dan kaum-kaum lain.Problem racist ini tak akan selesai….bila-bila pun.Hang tengok US dah, selesaikah masalah kulit Hitam itu?…walau pun ramai pemimpin terkorban seperti Dr.Martin Luther King pasai masalah racist ini….dah tamat ke?.Ambil masa Darknight…sekarang ini kita cuma dalam peralihan dalam revolusi mental negara maju!.Itu pun kita tercapai pada 2020!.hang pikiak kita boleh tercapai dengan keadaan sebegini?.Kita sedang menuju kearah itu…apa yang Anwar bawa itu memang tepat!mamak setuju tapi apa yang mamak tak setuju ialah peribadi beliau yang sentiasa berubah.Dia ini semasa Abim jadi Islam Revolisioner,Masuk Umno jadi Democratic Liberal dan Masuk PKR jadi Multi-racial Sosialist!.Lepas jadi Perdana Menteri apa ideologi yang akan dibawa…kamu tahu?siapa pun orang politik berpengalaman tidak dapat memberi jawapan?.Kalau tidak masa dia kena buang dulu ramai ahli politik berpengalaman bersamanya!.Hang tengok penyokong dia boleh dikatakan ramai pemuda Melayu dan Pemuda Bukan Melayu yang sokong dia.Kerana budak-budak ini berfikiran revolusioner…pasai itu depa secocok dengan Anwar.Veteran politik memang susah buat keputusan terhadap dia.Mungkin sebab itu lah MP-MP itu takut menyertainya dengan sikap tunggu dan lihat!,kamu kena ingat orang Melayu kalau pemimpin yang tak ada kuasa padanya depa tak akan mengikut!.Nak tak nak sebelum PR13 ANWAR AKAN GUNAKAN SEMUA TENAGA DAN SUMBER LUAR UNTUK BERKUASA.(kalau kita katakan ini kerja Gila kuasa salah ke kita?)

    Nota: Mamak sedih dengan Darknight yang biasanya mempunyai komen kritikal dan tajam masih yakin kata-kata DSAI! dan memberi komen yang kebudak-budakan.Kuncikan perasaan dan guna pemikiran politikal dalam arena politik.Mamak haji yang tua ini doakan agar Darknight menjadi seorang ahli politik yang unggul untuk bangsa dan negara di masa akan datang!.Kalau Pembangkang Bukan melayu jadilah seperti Tan Sri Lee Lam Thye Kalau Melayu jadilah Macam Tu.Dr.Ismail yang berfikiran jauh!.

  4. Bakal PM

    Booo…Booooo… tu your Mat Jenin….
    Anwar =Jenin Moden… Keh.. Keh…

  5. Sokong Mamak!!! Baguslah ada lagi orang macm mamak..bercakap mengikut akal fikiran..bertutur mengikut akal fikiran jugak..lidah itu tafsiran hati..kotor lidah kotorlah hati..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s