Timbalan Menteri Dakwa Disogok Supaya Melompat

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Hasan Malek berkata, beliau pernah ditawarkan wang dan jawatan sekiranya meninggalkan Umno bagi menyertai pembangkang.

Malah, kata Ahli Parlimen Kuala Pilah itu, beliau masih dipujuk walaupun tawaran itu ditolaknya kerana beliau mempunyai maruah.

“Bagi saya, jawatan bukanlah sesuatu yang boleh dijual beli dengan sewenang-wenangnya,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Motivasi Pelajar anjuran bersama Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMs) dan Pejabat Pelajaran daerah di sini hari ini.

Beliau berkata individu terbabit beranggapan bahawa orang Umno mudah dibeli.

“Saya akan tetap setia bersama Umno,” katanya.

Advertisements

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

5 responses to “Timbalan Menteri Dakwa Disogok Supaya Melompat

  1. malaccan view

    Hello MP Kuala Pilah,are you sure you REALLY being offered to jump ship???
    Dont fxxx around and bull shit…to me you are worth not a single cent just like other UMNO MPs..All you people,robbing Rakyat wealths are your duty .Corruption and abuse of power are your principles.

  2. laksamana koja hasan

    salam…
    Tahniah datuk…

  3. Amidah

    yeah, may be the statement of Datuk Hasan Malek is partially correct. Opposition party not able to offer him the amount he wanted, but the other party yes. So he remain tetap setia…

  4. assalamualaikum !

    hantor jer BPR… bior begegor belakang dia… his dah jadi macam setan bertanduk datang nak hancurkan bangsa melayu…. dato’ kalau datang lagi siap kamera ..rec lepas tu suruh dema cakap …apa nak rasuah… cakapler kalau berani.. headline on air dalam tv bior semua tau kroje dema sama macam setan….. yang peliknya tak ker sedor lagi bhagal-bhagal otak kuning ni dah tertipu…basah kena kencing… perjuangan rakyat amendanya.. kalau dibeli wakil rakyat takker menidakan hak rakyat…

    sekupang dua bagi cadangan …tentu banyak setuju ni…. tukor kan PKR tu ..parti keadilan RAKYAT … jgn guna perkataan rakyat…gunaler perkataan lain … parti keadilan nuar & CO…ada setuju…

  5. Ketua Pembangkang

    Sebagai Wakil kepada Ketua Pembangkang sy mengisytiharkan bahawa Anwar@ Mat Jenin sebenarnya Bapak Kaki Rasuah… Ada hati nak hapuskan rasuah dan wujudkan pemerintahan yg bersih konon… Belum ada kuasa dah pandai nak rasuah2 MP BN… Cubala Penyokong2 pakatan rakyat pikir sendiri Nik Aziz sendiri pernah sebut perbuatan membeli MP untuk melompat parti adalah perbuatan org yg x bermaruah… Mana2 MP yg boleh dibeli dgn wang ringgit x layak jd MP sebab mereka sanggup menggadaikan maruah mereka demi duit dan menghianati amanah yg diberikan oleh rakyat…. Tp yg sedihnya x lama lps tu dia ubah plk statement ‘x pe kalau nak beli MP sebab perlembagaan benarkan mana2 MP melompat parti’… Senangnya seorg ulama terpengaruh dgn bisikan seoarang manusia yg tamakkn kuasa sehingga sanggup menggadai prinsip2 yg di pegang olehnya selama ini …. Sy cuma berharap sgt agar Tuan Guru Hadi Awang sentiasa menerajui PAS kerana Tuan Guru Hadi Awang mengutamakan perjuangan & prinsipnya mengenai islam dan tidak sesekali menghalalkan apa yg beliau rasakan tidak benar…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s