Terus Berdolak-dalik – Malaysiakini

Anwar terus berdolak dalik mengenai bila pakatan pembangkang dapat mengambil alih kerajaan daripada Barisan Nasional (BN), tetapi kali ini nada Penasihat PKR itu jelas berbeza kerana ia tidak seyakin seperti sebelum kegagalannya membentuk kerajaan menjelang 16 September lalu.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mendakwa, faktor utama yang menghalang peralihan kuasa tersebut adalah prosedur Parlimen yang memberikan kuasa kepada Perdana Menteri untuk memanggil persidangan khas.

“Kalau (kita) tengok prosedur Parlimen, hanya kuasa Perdana Menteri untuk memanggil sidang khas bagi usul undi tidak percaya. Peruntukan Parlimen pula tidak jelas mengenai kedudukan untuk membawa usul khas seperti ini,’’ katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Perhubungan PKR Kelantan di Kota Bharu petang ini.

Sementara itu, Anwar berkata, beliau tidak pernah menggunakan khidmat orang ketiga untuk bertemu dengan Perdana Menteri bagi membincangkan peralihan kerajaan.

“Saya bersetuju dengan Abdullah bahawa memang tidak ada pertemuan dengan pihak ketiga secara langsung walaupun ada usaha daripada pelbagai pihak untuk memastikan pertemuan itu berhasil.

“Dengan ini saya memperbetulkan kekeliruan daripada kenyataan Ketua Penerangan PKR, Tian Chua yang dibuat baru-baru ini,” katanya.

Anwar, bagaimanapun, tidak memohon maaf kerana membiarkan Tian Chua membuat dakwaan yang tidak benar itu kepada wartawan AFP. – utusan

Advertisements

15 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

15 responses to “Terus Berdolak-dalik – Malaysiakini

  1. danny

    Apa punyelah blog umno buruk nih

  2. aiman

    tiada pengunjung yang memberi komen pun blog ini….ternyata UMNO dah kurang peminat dah….
    BURUK!!!!!

  3. penyapoo

    Salam,

    bukan takde peminat, cuma menghormati bulan ramadhan, bukan cam hang, masuk2 tak beri salam, terus je nak mengutuk

  4. Bakal PM

    Sory geng…
    Nak kasi kat Puak2 PR tu menyemak dulu pastu baru kami hambat… Kau tgk sendiri ketua penerangan PKR cakap lain Mat Jenin cakap lain… So berbelit2…. Aku rasa dua2 bodoh…. tipu penyokong2 PR yang jahil bolehla… Org UMNO cerdik2 xde masa nak termakan penipuan mat jenin & the gang…

  5. Salam

    Oii Danny & Aiman seKUTU2 pengkhianat bangsa

    Bukan tak dak penyokong tetapi seharusnya pelawat2 blog nie semua adalah penyokong UMNO..mungkin hangpa dah salah masuk rumah!!!

    Dan adalah kurang beradap bila berkunjung ke rumah orang pastu bagi komen pasal rumah tersebut..tapi mungkin hangpa pun dah hilang adab sopan seperti mana “ketua” hangpa @ hangpa dah terikut2 budaya kafir DAP yang langsung takdak tatasusila sampai makanan pun diibaratkan mcm makanan anjing!!!

    Jelas di sini pengaruh anwar dah menular dalam jiwa2 budak2 mentah yang rosak nie..menyokong membuta tuli sedangkan tak tau erti reformasi yang sebenar..sampaikan sanggup datang tanpa diundang ke blog nie semata2 nak mengutuk dekorasi blog ini..brapa capaian pelawat di blog hangpa? Aku tak rasa seglamer blog ni..cuma hangpa nie memang dah terbiasa dengan tabiat mcm nie..tak reti bersyukur..kufur nikmat kemajuan & keamanan..budak2 macam hangpa ni takdak nilai dalam masyarakat..hangpa tak mampu nak sumbangkan sesuatu untuk kemajuan bangsa hangpa..yang hangpa tau, protes, reformasi, rusuhan..

    Dan yang lebih penting bukan kulit tetapi isi..kalau betul pun blog nie kurang menarik, tapi isi dan maklumat yang dikongsi jauh lebih penting..tapi hangpa budak2 PR lebih pentingkan luaran walaupun dalaman busuk bernanah..sebab tu hangpa sanggup sokong anwar, kononnya dia tu maksum & tak boleh buat dosa..sebab tu hangpa sokong RPK kononnya dia pejuang bangsa sedangkan dia mempermainkan Nabi SAW dan agamanya untuk merealisasikan fikiran gila dia tu..sebab tu hangpa sanggup sokong Lim Guan Eng, pasal dia mempotretkan diri sebagai baik & menggunakan contoh sahabat Rasullullah dalam ceramah..sedangkan menu harian makan babi (atau lebih baik sedikit dari babi)..

    Sedarla oii..jangan bodohkan diri tu dengan menjadi boneka bangsa kafir harbi..ISLAM ini kita yang punya..kenapa perlu tunduk pada jajahan minda kafir..sedangkan syaitan sentiasa mendampingi depa..cukuplah syaitan yang jadi peneman bakal2 kayu api neraka itu..bertaubatlah & kembali la ke perjuangan memartabatkan Melayu & Islam..

  6. mcy

    Danny dan Aiman, agaknya inilah kata kawan saya contoh rakyat yang menghuni Malaysia akhir-akhir ini ?

    Rakyat Malaysia yang kini tidak lagi tahu bersyukur, yang kini terpengaruh dan taksub dengan pemimpin yang ucapannya berapi, TETAPI minda sendiri kosong, baku. Tanpa sedar mampu menghancurkan negara ini?

  7. mcy

    Putra 81,

    Budak-budak hingus macam depa dua orang (orang?) baru belajaq mendengar ceramah politik. Ho yooooo sapa pandai cakap macam ketua depa tu, syok gila leerrr depa.

    Budak -budak ni Bukannya tau apa-apa. Buat Masak asam pedas dek pemimpin PKR aje tuuu.

    Ada juge Tukang tampal poster, kaki gadoh , baling-baling tin, bakar tayar, itu semua tu kerja depa la tuuuu. Bila penat, balik melantak kat rumah nyekek.
    Kadang-kadang ade le peluang main internet.

    Bila masuk lokap, Mak Ayah garu kepala.

  8. dhalcar

    jangan jadi seperti lembu yang dicucuk hidungnya..
    tidak ada kemajuan yang akan dikecapi sesebuah negara andai satu parti yang memerintah..

    saudara Putra81..

    saya kenal sangat akan penyokong-penyokong Anwar kini..
    mereka terdiri dari dua kumpulan
    kum 1;
    kumpulan yang mendapat maklumat dengan menghadiri setiao ceramah Anwar..kumpulan ini boleh kebanyakan penyokong ceramah PAS era 90’an dulu

    kum 2;
    kumpulan yang berkemampuan dan mendapat maklumat dari sumber internet,akhbar-akhbar alternatif dan kerajaan.
    kumpulan penyokong Anwzar no2 ini benar-benar peka dan menganilis maklumat dari dua2 belah pihak kerajaan dan pembangkang..
    kumpulan ini adalah kumpulan yang berfikir dari isu ke isu,dan kumpulan ini juga tidak terikat dengan mana-mana pihak..kumpulan ini juga dahuluya atas pagar kini jutaan jumlahnya di pihak Anwar..

    sementara itu,kumpulan penyokong BN hanya memperoleh maklumat dari satu sumber sahaja.kalaupun ada maklumat dari pembangkang mereka akan memekakkan telinga dan berat hati untuk mempercayainya walaupun di hati kecil mereka mengatakan kebenaran tentang Anwar ini..kebanyakan Penyokong BN juga terikat dengan pihak kerajaan dan mempunyai kaitan dari sumber rezeki,tali persaudaraan dan sebagainya..

    ada baiknya saudara tidak samakan penyokong Anwar no2 dengan penyokong kerajaan..
    penyokong kerajaan adalah seperti penyokong Anwar no1 yang taksub dan berat sebelah untuk menganalisa..
    tidak baik rasanya untuk saya memanggil Putera81 seorang yang bodoh..

    sekian..

  9. Bakal PM

    Ntah tambah skit MCY…
    ‘Ada juge Tukang tampal poster, kaki gadoh , baling-baling tin, bakar tayar, itu semua tu kerja depa la tuuuu. Bila penat, balik melantak kat rumah nyekek’.

    Ada jugak artis yg tayang punggung dalam PKR ni…. Agak2nya bila la artis tu nak buat konsert lg… Mat Jenin x terliur ker???

  10. Salam

    Saudara Dhalcar (Putera suka kari)..

    Terima kasih sebab sudi berkongsi golongan yang ada dalam pengaruh anwar..yang sekaligus menunjukkan bahawa memang ada kemungkinan salah satu mazhab itu akan keluar beramai2 apabila sedar telah ditipu oleh ketua saudara itu..

    Apa pun, tak jugak mustahil kedua2 golongan itu berkemungkinan beramai2 keluar meninggalkan saudara mat jenin & kuncu2nya selepas kesabaran mereka untuk membentuk kerajaan sudah hilang..ibarat hangat2 taik ayam..

    Golongan pertama yang juga bekas penyokong PAS pasti tidak terlalu taksub dengan perjuangan anwar..mereka menyokong kerana minda mereka telah dikunci supaya memandang buruk kepada UMNO dan kerajaan BN sekarang..mereka melihat anwar sebagai seorang yang layak untuk memperjuangkan ideologi mereka dalam PAS dahulu..kononnya anwar dan PAS berjalan seiring..tapi apabila mereka terkesan akibat sikap anwar yang kerap berdolak-dalik, Putera yakin mereka akan putus asa dan merasakan diri telah diperbodohkan..maka dengan itu, terjadilah peristiwa keluar parti beramai2 samada kembali ke pangkuan PAS atau menyokong UMNO yang sememangnya terbukti memperjuangkan nasib golongan Melayu..mereka yang hilang kepercayaan sama sekali tidak akan kembali menyokong anwar dan pada masa itu semakin ramai golongan bijak pandai yang selalu menganalisa keadaan akan mula sedar dan berkemungkinan membuat kajian yang hasilnya akan membuatkan mereka juga berubah tekong..saya rasa Dhalcar gembira kalau saya katakan Dhalcar merupakan golongan ke-2 yang lebih berilmu dan tak meyokong dengan membuta tuli..

    Golongan kedua boleh diibaratkan sebagai golongan intelek yang berpandukan kepada sumber2 sekeliling tak kira lah samada sumber itu sah atau tidak..betul atau salah..mcm yang Dhalcar katakan tadi, mereka membuat rujukan di internet (yang faktanya diragui & tidak boleh digunapakai di mahkamah hatta untuk dijadikan rujukan thesis sarjana atau kedoktoran)..mereka juga berkiblatkan suratkhabar alternatif (alternatif???) yang terus terang hanya memihak kepada satu pihak sahaja..contohnya jika Harakah, penerbitnya menjurus kepada PAS, Suara Keadilan kepada PKR..dan kalau majalah tabloit yang lain, isi kandungannya tidak lebih sekadar mensensasikan cerita dan melariskan jualan akhbar kerana mereka sedar bukan sedikit prospek pembaca yang boleh mereka perbodohkan..tapi, apabila keadaan mendesak, ibarat telur yang dieramkan menetas menjadi anak ayam..pada masa itu, kebenaran kembali terungkap sedikit demi sedikit..ibarat bangkai gajah, manakan boleh ditutup dengan daun kelapa..ketika itu, Dhalcar dan pengikut yang lain akan mula sedar bahawa perjuangan saudara adalah sia-sia dan hanya perjuangan demi kesenangan bangsa lain..

    Putera jugak yakin pada masa itu, akan lebih ramai dari golongan 2 akan keluar dan menyertai parti lain, samada memperkuatkan PAS atau menyokong UMNO demi orang Melayu..hanya yang ego, tebal muka @ golongan tak tahu malu (atau malu yang teramat sangat) sahaja yang akan kekal bersama anwar..tapi Putera takut pada masa itu, segala2nya telah terlambat..orang Melayu akan ketinggalan dari segi ekonomi, pendidikan dan teknologi..Bangsa lain (sendiri mau ingat) akan terus menguasai setiap sen negara, harga barang dalam kawalan, tiada lagi orang Melayu yang berjaya dan termasuk dalam senarai 100orang kaya Malaysia..semuanya bangsa-bangsa lain..

    Pendidikan Melayu jugak terkebelakang..Bahasa Melayu dijadikan bahasa ke2 manakala Bahasa Inggeris dijadikan bahasa pengantaraan..pada masa itu, makin ramai anak2 melayu yang menganggur kerana tahap penguasaan bahasa Inggeris yang lemah tidak memungkinkan mereka akan mendapat kerja yang sesuai..bila pengangguran meningkat, maka masalah sosial jugak meningkat di kalangan melayu..dadah, zina dan jenayah akan dipelopori oleh bangsa Melayu..melayu akan menjadi semakin mundur sehingga menjadi hamba di tanahair sendiri..hidup ibarat melukut ditepi gantang..pada masa itu, tidak apa yang boleh dilakukan..air mata darah sekalipun takkan dapat mengubah keadaan dan mencuci kotor yang ditinggalkan oleh pengkhianat bangsa..

    Putera berjuang di sini hanya atas satu prinsip..kerana sayangkan Melayu & agama Islam dan mahukan yang terbaik untuk kedua-duanya..

    p/s: tapi kalau Dhalcar rasa semua tu tak betul, Putera rela dikatakan bodoh..

  11. nadrah

    hidup melayu… hehehe

  12. Buat Dhalcar..

    Semoga kebenaran akan muncul jua & semoga Allah bukakan hati semua saudara seIslam supaya mudah menerima kebenaran itu..

    BN bukan memekakkan telinga..kami juga mengkaji dan menganalisa semua maklumat diterima..sebab itu yang salah tetap salah..kami jugak baca harakah & tabloit yang lain, menghadiri ceramah Pas & PKR..kemudian kami balik untuk berfikir dan bermuhasabah..cari pertimbangan serasional mungkin tanpa dibayangi ketaksuban @ nafsu kebencian semata-mata..jadi adalah tidak adil untuk mengatakan penyokong BN hanya bersumberkan satu rujukan sahaja..

    Dan adalah tidak adil jugak mengatakan bahawa semua kakitangan kerajaan meyokong BN @ UMNO..kawan2 Putera 40% yang bekerja kerajaan menyokong PR..atas prinsip dan ideologi mereka sendiri..dan kami sentiasa berdebat (bukan bergaduh) apabila berjumpa..dengan itu, lebih banyak maklumat diperolehi untuk dianalisa..kami tak mencarut, memaki hamun..segala2nya dalam suasana ukhwah dan persahabatan..dan Putera rasa itu jugak salah satu tujuan blog nie diwujudkan sebagai forum atau pentas untuk kita berkongsi pendapat secara maya..kerana rasanya jika dengan sikap mcm FireDownBelow dan lain2 yang super-agresif, kalau berbincang secara bersemuka alamatnya ada yang bermandikan darah..

    Semoga Dhalcar dan penyokong2 PR yang lain bersikap ADIL dalam blog nie..sepertimana keADILan yang korang semua perjuangkan..

  13. piiii…..lah adil konon..hak rakyat dok bagi orang lain …dia yg nak jadi PM orang lain jadi machai untuk dia.. geng dia tengah kaut harta ..dia dok sibuk suruh sesama bangsa terus bergaduh…lepas tu yg lagi pelik ada pak sanggup jadi machai…pelik..pelik..pelik apabenda lah yang jdikan diorang ni kuat benor bingungnya…rasa-rasanya mungkin dah terkena ilmu pukau dan sondomi…

    huuuu iiieeeaa geli teman kalau akan datang bertambah spesis ni lebih baik berdepan alien..
    sorry chow dulu nak muntah rasanya. HIDUP melayu! Jahanam spesis Ponggering, pengikutnya, bapok2 dan si banganggang

  14. tapi macaman i ..suka nak buat camana kalau boleh adakan konsert tayang buntut yang hebat satu ketika dulu, baru lah sama stage dengan mat salih.. biasalah kalau sondomi pun on free country

  15. Salam,

    Lalat taik berbunyi:

    ” nadrah
    September 25, 2008 at 1:06 pm
    biasalah kalau sondomi pun on free country”

    Ayat seorang yang terlupa akan hukum Tuhan..(tengoklah sapa tok gurunya)

    Semoga dijauhkan dari keturunan yang terikut kaum Sodom..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s