Daily Archives: October 6, 2008

Terbaru – Malaysiakini

diberitakan Pak Lah akan mengumumkan keputusan utk mempertahankan jawatan Presiden seawal hari esok…!!!

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Shahrir tidak akan bertanding jawatan tertinggi – Malaysiakini

Anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Shahrir Abdul Samad berkata beliau tidak akan turut serta dalam perlumbaan merebut jawatan tertinggi parti itu tetapi hanya akan mempertahankan jawatan parti yang disandangnya sekarang.

Pada usia 59 tahun, Shahrir berpendapat sudah agak terlambat bagi beliau bertanding jawatan tertinggi parti ketika parti itu memerlukan perubahan yang meremajakannya semula bagi menarik sokongan golongan muda.

“Sekiranya mendapat sokongan daripada akar umbi, saya bolehlah menawarkan diri untuk jawatan MT,” katanya ketika ditemui pemberita pada rumah terbuka Aidilfitri beliau di Dewan Raya Kampung Melayu Majidee di sini hari ini.

Beliau berpendapat bahawa seseorang itu dapat menyumbangkan khidmatnya terhadap parti dan kerajaan tanpa mengira jawatan yang dipegangnya.

Shahrir yang juga Ketua UMNO Bahagian Johor Baharu itu berkata demikian ketika ditanya mengenai jawatan yang akan ditandinginya pada pemilihan parti Mac tahun depan.

“Saya tidak mengejar jawatan tapi apabila jawatan mengejar saya, saya tidak boleh lari daripada tanggungjawab yang diberikan,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, UMNO sekarang berada di satu persimpangan di mana pemimpin dan anggota parti itu harus membuat keputusan bijak berhubung pemilihan jawatan tertinggi parti.

Katanya, UMNO tidak boleh terperangkap dalam keadaan birokrasi yang lahir akibat daripada perbuatan mementingkan senioriti atau hierarki yang akan menghalang usaha meremajakan bakti parti kepada rakyat sehingga menyebabkan hilangnya sokongan khasnya daripada golongan muda.

Setakat ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang juga anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO dan Ketua Menteri Melaka Datuk Mohd Ali Rustam yang juga Naib Presiden UMNO menawarkan diri bertanding jawatan timbalan presiden pada Perhimpunan Agung UMNO yang dijadual pada Mac tahun depan.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Muhyidin Yassin yang juga Naib Presiden UMNO dan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Tan Sri Muhammad Muhamad Taib yang juga Ketua Penerangan UMNO akan mengumumkan keputusan mereka selepas Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang juga presiden parti mengumumkan sama ada akan bertanding mempertahankan jawatan itu atau sebaliknya pada Khamis ini. BERNAMA

nota: elok laa Datuk…kalau semua menteri dok sibuk kejar jawatan dalam UMNO…macam mana nak uruskan rakyat…..elok lah Datuk fokuskan usaha utk kurangkan beban rakyat yer….

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Nantikan…pengumuman Pak Lah Hari Rabu Ini – Malaysiakini

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan mengumumkan sama ada akan mempertahankan jawatannya sebagai Presiden Umno sama ada esok atau lusa.

“Tunggulah dalam masa yang tak lama lagi, esok atau Rabu (umumkan)”, katanya.

Pada Rabu ini Abdullah akan mengadakan pertemuan dengan ketua-ketua parti komponen Barisan Nasional (BN).

26 Oktober lalu beliau berkata akan mengumumkan mengenai keputusannya untuk mempertahankan jawatannya itu sebelum 9 Oktober iaitu sebelum bermulanya persidangan peringkat bahagian.

Rabu lalu, Abdullah berkata beliau akan memberi penjelasan kepada ketua parti komponen BN mengenai pelan peralihan kuasa antara beliau dan timbalannya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. – mstar

nota: moga apa jua pengumuman dari Pak Lah, seluruh ahli UMNO akan menerima dengan hati yang terbuka.

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Jazlan tawar diri tanding Timbalan Presiden Umno – Malaysiakini

Saingan bagi merebut jawatan Timbalan Presiden Umno lebih mengejutkan apabila Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Tan Sri Mohamad menawarkan diri untuk bertanding jawatan itu.

Menganggap dirinya sebagai calon alternatif, Jazlan, 42, berkata Umno perlu melakukan perubahan terutamanya bagi pengundi muda demi perubahan serius dalam parti.

“Saya membawa suara remaja. Tidak semestinya dari dalam Umno tetapi juga di luar kerana sebahagian besar pengundi adalah golongan muda,” katanya.

Jazlan yang juga merupakan seorang akauntan bertauliah berkata, semua calon-calon yang menawarkan diri untuk bertanding jawatan tersebut kini berjawatan menteri ataupun anggota Majlis Tertinggi (MT), parti.

Beliau berkata jika ingin terus kekal relevan, Umno perlu keluar dari kedudukan sekarang sebagai sebuah parti birokrasi di mana kenaikan jawatan adalah berdasarkan senarai pangkat yang lebih tinggi.

Tambah beliau, Pemuda Umno mahukan bukti perubahan di mana Timbalan Presiden, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak perlu melakukan proses peremajaan dalam parti apabila beliau mengambil alih jawatan Presiden.

Jazlan berkata beliau akan mengumumkan mengenai perkara ini pada mesyuarat bahagiannya yang di jadual pada 26 Oktober ini bagi mendapatkan pencalonan.

Katanya beliau tidak mengadakan sebarang rundingan dengan pucuk pimpinan parti mengenai tawarannya untuk bertanding kecuali mendapatkan restu bapanya yang merupakan bekas Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Mohamed Rahmat.

“Umno perlu mencari orang yang berani untuk melaksanakan tindakan yang berani. Saya amat bimbang mengenai kedudukan Umno untuk terus hidup,” katanya.

Dua lagi calon yang mengumumkan untkk bertanding jawatan Timbalan Presiden Umno ialah Naib Presiden Parti, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan ahli MT, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

nota: Meriah pulak jawatan Timb Presiden. Bila terlalu ‘terbuka’, inilah akibatnya pula!

13 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Tunggu Hingga Khamis Ini : Mukhriz – Malaysiakini

Exco Pergerakan Pemuda Umno, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, mereka yang mahu bertanding jawatan Timbalan Presiden Umno sepatutnya menunggu sehingga pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebelum 9 Oktober ini.

“Secara tertibnya, saya ingat lebih baiklah kita tunggu dulu (keputusan Abdullah) sebelum umumkan.

“Saya sendiri menunggu Datuk Seri Hishammuddin (Tun Hussein) mahu bertanding atau kosongkan jawatan Ketua Pemuda sebelum saya berani tawarkan diri.

“Agaknya mereka yang telah umumkan ini dah tahu dengan pasti bahawa Presiden kita akan melepaskann jawatan,” katanya ketika ditemui di rumah terbuka Aidilfitri Tun Dr. Mahathir Mohamad di kediamannya di The Mines Resort City, di sini, hari ini.

Pada 26 September lalu, Abdullah berkata, beliau akan mengumumkan sebelum bahagian mula bersidang untuk menyatakan pendiriannya sama ada mahu mempertahankan jawatan Presiden ataupun sebaliknya.

Sehingga kini Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam sudah menyatakan kesediaan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden.

Berhubung sokongan Dr. Mahathir terhadap Tengku Razaleigh Hamzah untuk bertanding jawatan presiden, Mukhriz berkata, beliau berbeza pandangan dengan bapanya dalam hal itu kerana beliau menyokong Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin masing-masing sebagai presiden dan timbalan presiden.

“Di situ ada sedikit perbezaan tapi tak apalah, itu soal dalam rumahlah kita selesaikan,” katanya.

Beliau berkata, tindakan Tengku Razaleigh mengumumkan untuk bertanding jawatan presiden tidak salah kerana ia selaras dengan amalan demokrasi dan demi mengukuhkan parti.

“Kita bukan nak cari juara. Ini bukan gelanggang gusti tapi semata-mata membawa pembaharuan dalam parti,” katanya.

Mukhriz yang juga Ahli Parlimen Jerlun berkata, beliau tidak pasti sama ada Tengku Razaleigh akan mendapat pencalonan yang cukup untuk bertanding jawatan itu tetapi beliau pasti Ketua Umno Gua Musang itu akan bekerja keras untuk mendapatkan pencalonan.

Ditanya mengenai kemasukan semula Dr. Mahathir ke dalam Umno, Mukhriz berkata, bapanya belum menyatakan bila beliau akan mengumumkan perkara tersebut.

“Itu kena tanya Tun. Kita kena tengok juga pengumuman yang bakal dibuat Perdana Menteri kita dalam tiga empat hari ini. Kita lihat saja,” katanya.

Menurut beliau, Dr. Mahathir juga masih belum memberitahunya mengenai cawangan dan bahagian yang akan dianggotainya.

“Saya ada berbincang dengan beliau mengenai perkara ini. Saya memberi pandangan saya sendiri betapa pentingnya Tun kembali ke cawangan Jitra dan bahagian Kubang Pasu tapi setakat ini, beliau belum memaklumkan kepada saya di mana,” katanya. – mstar

nota: BERANI BERUBAH!!

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Hindraf Nak Saman Utusan RM1juta – Malaysiakini

Barisan Bertindak Hak Hindu (Hindraf) mahu menyaman Utusan Malaysia sebanyak RM1 juta berhubung laporan dan komentar mengenai badan tersebut yang disiarkan akhbar itu semalam.

Penyelaras pusatnya, RS Thanenthiran berkata, pihaknya sedang berbincang dengan peguamnya mengenai perkara itu dan akan memfailkan tersebut tidak lama lagi.

Menurutnya, Hindraf terganggu dengan laporan Utusan yang didakwanya penuh dengan pembohongan dan fakta yang diputarbelit mengenai kehadiran badan tersebut di majlis rumah terbuka hari raya perdana menteri di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Rabu lalu.

Beliau mendakwa, laporan muka depan Utusan di bawah tajuk – Hindraf Keterlaluan – adalah tidak adil dan bersifat perkauman, dan seperti menyarankan bahawa Hindraf dianggotai oleh pelampau yang mahu mengganggu perayaan orang Islam dan mencemuh Islam.

Thanenthiran juga mengecam komentar tulisan Baharom Mahusin dalam kolum ‘Cetusan’ dalam edisi yang sama.

Beliau mendakwa, penulis bersikap tidak adil dalam kritikannya, yang didakwa Thanenthiran mahu mengapi-apikan kebencian kaum dan konflik kaum.

Hindraf, katanya, amat tersinggung dengan komentar Baharum yang menyatakan “Kalau penyokong Hindraf melakukan penghinaan seumpama itu di kawasan-kawasan pendalaman yang menjadi kampung halaman orang Melayu, mereka sudah pun diajar tentang makna dan akibat berperangai kurang ajar”.

nota: Wah!!! tak cukup ngan tuntutan dari kerajaan British RM1juta seorang….kini tak sabar…nk pula saman Utusan RM1juta…nnt duit ni kalau dapat..menang kes…nk belanja ke mana??? hantar london???…..Tersinggung dengan komentar Baharum?? Kami UMAT ISLAM lebih tersinggung dengan perbuatan HINDRAF…!!! Jangan kata UMAT ISLAM…kalau perkara yang sama dilakukan oleh mana2 kumpulan pada UMAT lain pun akan tersinggung….Kami lebih tersinggung dengan kenyataan tidak bertanggungjawab ‘ethnic cleansing” yang sehingga hari ini langsung tidak ditarik balik oleh HINDRAF!!!

Kalau utusan putar belit fakta..HINDRAF lagi putar belit!! Ingat jangan hidupkan api perkauman!!…..kita semua hidup aman harmoni sebelum kehadiran HINDRAF!!!…

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Mufti Perlis bersara?? – Malaysiakini

Di sebalik kemeriahan sambutan Syawal, desas desus tentang persaraan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin sedang hangat diperkatakan sekarang.

Menurut satu sumber yang dekat dengan beliau, Dr Asri tidak berminat untuk menyambungkan kontraknya ke tahun depan, iaitu sehingga bulan Oktober 2009.

“Besar kemungkinan, Dr Asri akan bersara tidak lama lagi dan akan meninggalkan Malaysia untuk satu tempoh yang tidak dapat dipastikan lagi,” ujar sumber itu.

Difahamkan, antara sebab mengapa Dr Asri tawar hati dan tidak berminat untuk meneruskan khidmatnya adalah kerana beliau kecewa dengan pergolakan politik yang berlaku sekarang.

“Segala teguran yang diberi oleh beliau tidak diambil serius dan beliau kecewa apabila ahli politik lebih mementingkan kepentingan peribadi dari kepentingan dan keperluan rakyat,” jelas sumber itu.

Menurut sumber itu lagi, Dr Asri ada mendapat tawaran untuk mencebur diri dalam bidang politik tetapi beliau tidak berminat.

Di kalangan ahli politik, Dr Asri merupakan tokoh ulama dan ilmuan agama yang paling menonjol sekali.

Teguran dan pandangan beliau tentang isu semasa seperti ISA, peralihan kuasa, sumpah mubahalah, Tugu Negara, Kerajaan perlu bertaubat dan melarang penyanyi Faizal Tahir ke Perlis (antara lain) dan banyak lagi mendapat liputan akhbar yang meluas.

Lontaran berani Dr Asri tentang isu semasa menyebabkan beliau sering digelar mufti yang kontroversi.

Kata sumber itu lagi, “Ada juga sesetengah pihak yang salahtafsir teguran berani beliau. Pandangan Dr Asri sebenarnya neutral, bijak dan tidak memihak kepada mana-mana parti politik.

“Kadang kala pandangan sinis dan teguran tajam membuat ramai yang salahtafsir niat beliau sedangkan itu hanyalah satu pandangan yang dituntut oleh agama,” kata sumber itu.

Jelasnya lagi, “Dr Asri sering menjadi mangsa keadaan dan dikecam oleh golongan fanatik sesuatu parti. Mungkin itu salah satu sebab kenapa beliau bosan dan kecewa, kerana selalu disalahtafsir.”

Malah website peribadi beliau, http://www.drmaza.com juga mendapat sambutan yang memberangsangkan.

Tidak keterlaluan jika dikatakan Dr Asri banyak memberi pandangan positif kepada ahli-ahli politik baik dari kalangan Umno, PAS mahupun PKR.

Disebabkan luas keilmuan dan tajam pemikiran yang dimilikinya, kedudukan Dr Asri agak istimewa di mata tokoh-tokoh politik seperti Datuk Sri Abdullah Badawi, Tun Mahathir, Datuk Seri Najib. Datuk Seri Nik Aziz malah Datuk Anwar Ibrahim sendiri.

Menurut sumber terdekat itu lagi, Dr Asri kelihatan berbincang panjang di Rumah Terbuka Perdana Menteri di Kepala Batas semalam.

Sebelum ini, Dr Asri pernah diundang memberi ‘tazkirah Ramadan’ kepada menteri-menteri kabinet di PWTC pada 18 September sempena majlis berbuka puasa di sana.

Dan dua hari sebelum itu, Mufti Perlis yang lantang bersuara kelihatan menghadirkan diri di majlis kelolaan PAS di Kota Bharu atas undangan Nik Aziz. Difahamkan juga, Dr Asri turut diundang ke satu majlis anjuran PKR selang beberapa hari kemudian tetapi tidak dapat ditunaikan disebabkan oleh jadualnya yang padat.

Di dalam kolum Minda Mufti siaran akhbar Mingguan Malaysia hari ini, Dr Asri turut menitip pesanan tentang peralihan kuasa yang sibuk dibicarakan akhir-akhir ini. Di bawah tajuk ‘Tanggungjawab mencari pengganti yang berwibawa,’ antara lain petikan artikel itu berbunyi,”Krisis kepimpinan dalam masyarakat umat Islam hari ini adalah berpunca kerana ada pihak pihak yang hanya menumpukan di sudut al-Quwwah iaitu kemampuan atau kewibawaan atau karismatik seseorang tokoh dalam politik, tetapi melupakan sudut amanah yang membabit mengenai pegangan agama atau kesolehan seseorang pemimpin.

“Jangan jatuh ke tangan yang berkemampuan dan wibawa, tapi tidak amanah. Jangan juga jatuh ke tangan yang amanah, tapi tidak berkemampuan melaksanakan bebanan tugas,” katanya.

Namun begitu, ketika dihubungi untuk mendapatkan kesahihan berita tentang persaraan beliau, Dr Asri enggan memberi sebarang komen. “Sampai masa nanti saya akan bagi komen,” kata beliau.

2 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Atas kekuatan sendiri – Malaysiakini

Naib Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin berkata beliau menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO atas kekuatan beliau sendiri tanpa dipengaruhi oleh faktor-faktor lain.

Beliau yang juga Anggota Parlimen Rembau berharap perwakilan dan anggota pergerakan Pemuda UMNO dapat menilai pencalonannya atas kredibiliti dan juga kekuatan dirinya sendiri.

“Saya akan terus dengan perancangan saya untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO kerana daripada awal lagi saya ingin bertanding atas kekuatan diri saya dan berharap apa saja keputusan yang bakal dibuat pucuk pimpinan parti (Presiden dan Timbalan Presiden) itu tidak akan ada pengaruh kepada apa yang menjadi pilihan ‘orang muda’ dalam parti,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di majlis rumah terbuka beliau sempena Hari Raya Aidilfitri di Balai Raya Kampong Gadong, Kota, dekat sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya pemberita kedudukannya sebagai calon Ketua Pemuda UMNO sekiranya Presiden UMNO Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyuarakan hasrat untuk tidak bertanding pada pemilihan pucuk pimpinan parti akan datang.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Rembau berkata orang muda perlu memilih generasi mereka dan bukan atas sebab-sebab tertentu seperti pengaruh pucuk pimpinan dan lain-lain.

“Dia (anggota Pemuda) kena pilih untuk masa depan orang muda dalam parti. Saya yakin keputusan saya ini tidak akan berubah walau apa juga keputusan yang bakal dibuat oleh Presiden.

“Selama ini saya berkhidmat selama empat tahun sebagai Naib Ketua Pemuda pun tidak pernah saya berkhidmat sebagai menantu Presiden atau pun Perdana Menteri.

“Saya turun ke bawah, saya jadi pengarah kepada jentera pilihan raya kecil….saya mengadakan program dan pelbagai lagi perkara yang saya buat selama empat tahun ini atas diri saya sendiri dan perkara itu tidak akan berubah sama ada Presiden (adalah) Pak Lah atau pun Datuk Seri Najib. Saya akan terus dengan kerja saya sebagai pemimpin bagi generasi muda dalam UMNO,” katanya.

Sementara itu, beliau berkata ia merupakan satu perkembangan sihat apabila jumlah yang menawarkan diri untuk memegang jawatan dalam pucuk pimpinan Pemuda UMNO.

Katanya beliau juga tidak nampak wujudnya pasukan regu bagi merebut jawatan Ketua Pemuda dan Naib Ketua dan berharap mana-mana calon yang menawarkan diri bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda supaya bersedia bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang akan dipilih kelak sebagai Ketua Pemuda UMNO.BERNAMA

nota: selamat bertanding buat kesemua calon KP Malaysia. Berani berubah, pemuda berani, kemasyarakatan dan setiakawan – tag line calon2 yang bertanding.

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Tun Mahathir tidak yakin Pak Lah lepas jawatan – Malaysiakini

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengalu-alukan tindakan ramai pemimpin Umno yang menawarkan diri untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden selaras dengan amalan demokrasi yang dipraktikkan parti.

Bagaimanapun katanya, pertandingan itu perlulah berlangsung secara sihat tanpa sebarang taktik kotor.

“Baguslah… bertandinglah… kita demokrasi. Jangan main kotor sudahlah.

“Jangan bayar duit, jangan sogok. Kita tunjuk kebolehan kita, insya-Allah, orang akan pilih kita.

“Tapi kalau guna tekanan, kilas tangan orang, tarik balik kontrak, ini bukan demokrasilah,” kata beliau ketika pada majlis rumah terbukanya sempena Aidilfitri di kediamannya The Mines Resort City di sini, hari ini.

Beliau berkata, dalam pemilihan akan datang, tidak perlu wujud istilah pasukan kerana jika sesebuah pasukan itu kalah, mereka akan sukar bekerjasama dengan pasukan yang menang.

“Ini bukanlah Amerika Syarikat. Tak perlulah ada pasukan. Kalau kita menang, pasukan kita menang, nak bekerjasama dengan orang yang lawan kita itu susah.

“Kita boleh masing-masing bertanding jawatan masing-masing, dan kita harus sanggup bekerjasama dengan sesiapa saja yang menang,” katanya.

Ditanya andaiannya sama ada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan mengumumkan bertanding atau tidak jawatan Presiden sebelum 9 Oktober ini, Dr. Mahathir berkata, beliau tidak percaya selagi Abdullah belum membuat sebarang pengumuman.

“Saya dapati Pak Lah ini suka berdolak-dalih. Selagi beliau belum buat pengumuman, saya tak percaya.

“Macam-macam beliau janji, semuanya beliau tak tunaikan janji,” katanya.

Berhubung sama ada Umno memerlukan kesinambungan pemimpin lama dan baru seperti yang berlaku dalam parti MCA dan Gerakan pada masa ini, Dr. Mahathir berkata, pemimpin-pemimpin perlu mencontohi Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting yang mengundurkan dirinya pada pemilihan parti akan datang ekoran prestasi kurang memberangsangkan dalam pilihan raya umum yang lalu.

“Tapi ada sesetengah pemimpin, dah kalah teruk pun, masih kata menang… tak mahu tarik diri.

“Dulu zaman Tunku (Abdul Rahman), bila orang tak suka kat dia, dia tarik diri. Zaman Datuk Onn (Jaafar), bila orang tak setuju dengan dia, dia pun tarik diri. Ini saya dengar, orang tak cakap lain… itu saja, tapi tak mahu tarik diri,” katanya.

Berhubung keputusan beliau untuk menyertai semula Umno, Dr. Mahathir berkata, beliau sudah lama membuat keputusan itu iaitu sejak beliau keluar daripada Umno lagi tetapi ia bersyarat.

“Saya kata saya akan menyertai semula Umno tapi ada syarat… syarat tu kamu pun tahu.

“Tapi rupa-rupanya ramai yang keluar Umno setelah saya keluar. Jadi kalau saya masuk, orang-orang ini tak dapat masuk, tak adillah. Masa keluar, mereka ikut… saya masuk, mereka tak boleh ikut.

“Kita jangan lupa mereka ini punya kuasa undi. Kalau mereka berada di luar Umno dan mengundi parti lawan, Umno mungkin akan kalah,” katanya.

Dr. Mahathir berkata, kehadiran tetamu kira-kira 10,000 orang pada rumah terbukanya tahun ini agak luar biasa dan ia mungkin disebabkan beliau menguar-uarkan tentang hal itu dalam laman blognya. – mstar

3 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda