Pengumuman Pak Lah Jam 3.30 ptg hari ini – Malaysiakini

1.  Dijangkan satu pengumuman penting akan dibuat penting ini selepas mesyuarat MT BN.

2. Banyak spekulasi diwar-warkan mengenai pengumuman ini.

3. Pengumuman yang bakal dibuat akan menentukan hala tuju kepimpinan negara.

4. Ada juga pihak berkata bahawa Pak Lah akan mempertahankan jawatan beliau. Ada pula kata beliau tidak akan bertanding.

5. Pelbagai andaian boleh dibuat atas dasar politik. Tapi yang penting ialah apapun keputusan yang dibuat hendaklah dibuat atas kepentingan rakyat.

Advertisements

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

5 responses to “Pengumuman Pak Lah Jam 3.30 ptg hari ini – Malaysiakini

  1. Budak B.Comm

    Berdasarkan pemerhatian saya terhadap isu-isu semasa dlm masa 1 bulan terkini, maka antara pengumuman penting yang MUNGKIN akan dibuat dalam mesyuarat MT BN adalah :
    – Parti Keadilan Rakyat akan menganggotai BN.
    Mungkin ini satu berita yg agak mengejutkan, namun dalam politik semua boleh berlaku. Jika kaum Cina, kaum kedua terbesar di negara ini mempunyai 2 parti dalam BN (utk mengukuhkan survival politik kaum Cina), mengapa mustahil bagi kaum Melayu? (sedangkan Umno dilihat semakin lemah). Selain itu, sebelum ini telah ada rundingan sulit antara Umno & Pas. Matlamat utamanya ialah utk bergabung, tetapi gagal. Kini…BN & PKR. Sama-samalah kita nantikan pengumumannya, samada menjadi kenyataan atau tidak.

  2. waris79

    menarik jugak idea budak B.com,tapi boleh ker..
    apa pun untuk rakyat malaysia yang berbilang kaum ini…
    semoga aman dan sentosa serta perpaduan harmoni akan menjadi tunjang kekuatan negara ini..
    takut jugak kalau jadi macam negara thailand tuh..
    tak abih2 demotrasi..nak cari pemimpin sampai rakyat hidup susah..
    kte kat negara ni perlu bersyukur byk2 dengan keadaan negara kita walaupun pelbagai kaum dan agama.. byk contoh negara yang lebih merat dari kita..
    apa saje keputusan adalah untuk kesejateraan negara…MALAYSIA BOLEH!

  3. lomang sodap!

    sesapa nak beli lomang sodap teman kat ampang nie ada dijual di taman dagang berdekatan dengan balai polis ampang..
    cepat-cepat nanti terlambat..
    hehehehe….

  4. waris79

    Lagi satu diharap agar penubuhan haram hindraf dikenakan hukuman yang setimpal kerana boleh menghuru-harakan keadaan negara kite..
    jangan bagi kua kat meka nie, nanti dah bagi betis nak paha lak…
    sila ambil perhatian…

  5. AbangTuah

    Salam,

    Alhamdullilah, semuanya dah jelas sekarang. Pak Lah akan mengundurkan diri March tahun depan.

    Aku mengucapkan terima kasih yang tak terhingga kepada beliau kerana telah mementingkan suara akar umbi dan memberikan keutamaan kepada keutuhan dan survival parti.

    Wahai Pak Lah, jasa mu tetap dikenang, segala usaha mu selama 40+ tahun bergiat dalam perjuangan politik negara amat dihargai.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s