Tak habis-habis dengan tarikh baru..Anwar-Anwar…sabar lah…. -REF Malaysiakini

Tempoh dua bulan akan datang menjelang hari Raya Aidiladha kini menjadi sasran Pakatan Rakyat membentuk kerajaan baru Persekutuan?

Sasaran hari raya Korban pula dibayangkan oleh Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim di sini semalam.

“Sasaran 16 September, ia masih landasan. Tak minggu ini, minggu depan. Jangan bimbang satu dua tahun berlaku.”

“Mungkin sebelum Hari Raya Haji,” kata beliau yang juga ketua pembangkang pada ceramah di Padang Perdana di sini.

Ini kali pertama Anwar mengadakan ceramah sejak dipilih sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh Ogos lalu.

Anwar diminta hadiri, kira-kira 12,000 sebab sasaran 16 September gagal dikotakan.

Apabila hadirin bersorak “jawab, jawab”, Anwar memberitahu, sasaran 16 September memang menjadi, tetapi Perdana Menteri, Datuk seri Abdullah Ahmad Badawi enggan menemui Pakatan Rakyat dan menolak permintaan sidang khas Parlimen pada 23 September lalu.

Anwar sekali lagi mendakwa mempunyai jumlah wakil rakyat yang mencukupi di samping mahu mengikut lunas Parlimen untuk menggantikan kerajaan Barisan Nasional.

8 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

8 responses to “Tak habis-habis dengan tarikh baru..Anwar-Anwar…sabar lah…. -REF Malaysiakini

  1. suara de kota

    Salam kebangsaan.

    Kita nantikan apa komen kuncu-kuncu Pakatan Rakyat…

    Memangnya DSAI hebat sekiranya masih ada kuncu-kuncu Pakatan Rakyat yang akan terus memuja apatah lagi masih menaruh harapan DSAI akan merubah RAHMAN ke RAHMAA…

    Yang pasti DSAI, sekali pandang dah teguh berdiri dekat laluan ramai di Batu Gaves. (Replika di Batu Gaves)

  2. Ha elok ler gitu dekat dengan patong emas kat Batu Caves. kalau boleh bio ler bagi tinggi sikit dari patong emas tu baru ngam.

    skg ni kita tunggu tarikh DSAI masuk jail dah ler. tunggu tarikh keramat 916 tak jadi, 923 pun tak jadi. lagi dia duk kat luar ni lagi ramai kang yang kena l###t. hehehe.

  3. Apai Ngelai

    Salam,

    Janji nak jadi PM pun dah tak dapat nak dikotakan. Inikan pulak nak tunaikan semua permintaan segala macam bangsa punya rakyat. Oh, dah tenat Taiko PR kita yang satu nih. Skang dah senyap plak badang-badang PR. Suatu ketika dulu cukup gah dengan komen-komen yang berbisa lagi bersemangat. Huh… panas, pedas, hangat, hangit suma ada. Kehkehkeh……

    Penangkia… mana hang nih? Kaaaamon laa… maih habaq kat teman awat hang la ni dah diam lak? Apa, cuti raya lagi ka? Hahahaaaaahahaaahaa..

  4. Apai Ngelai

    Kengkadang tu kan, kisian juge negok Taiko PR ni dok gelut merengek mintakkan lebihan kuasa. Apelah UMNO nih, bagilaa kuasa serta kuaci kat dia nih. Tak pun bagi jer kuasa Vrooom, supaya dia boleh blah main jauh-jauh. Kan? Kan?

  5. Putera81

    Salam

    Apai..agaknya taiko2 PR tu tengak sibuk sapu muka depa dengan krim kot..maklumlah ludah depa tu nak jatuh balik ke muka depa..satlagi naik panau ka..kurap ka lagi haru..

    Ataupun tengah dok muhasabah diri gamaknya..maklumlah dah terlebih mendewakan seorang manusia biasa..kadangkala akal fikiran tak boleh menipu kata hati..kadang2 kita tak mau percaya yang DSAI tu dah kelentong kita, tapi hati dok pujuk..percayalahhhhh!!

    Apa pun masih belum terlambat untuk mereka2 itu kembali bersatu menyokong perjuangan UMNO memartabatkan bangsa Melayu..Putera yakin disebalik kedegilan dan kebebalan mereka untuk menerima hakikat bahawa mereka dah ditipu hidup2, masih ada sedikit akal dan buah fikiran mereka yang masih berguna..

    Berhentilah membuat kesilapan menyokong seorang yang terang2 tidak dapat menunaikan janjinya..kerana kesilapan itu tidak akan ditebus semudah2nya kelak..bimbang harga untuk membayar kesilapan itu terlalu tinggi..hingga tidak selesai hatta 20, 30 tahun lagi..

    p/s: “sometime we have to pay extra for such a little mistake”

  6. Kuntakinte

    Salam, ish..ish..ish… bangkrap le puak2 DAP dan India/ cina PKR duk tukar2 nombor je nak tikam nombor ekor yang kaya kedai nombor…eh..eh.. silap teman terlupa plak yang banyak lulus lesen kedai ekor bukan ke si Mantan Menteri kewangan taiko PKR, patut le asyik bagi nombor je.

    Malam tadi teman nengok berita Awani kesian teman nengok si taiko muka dah makin kecut di pipi, seri dah tak ada… berseri pulak teman nengok muka Lim Kit siang yang duduk sebelah,,, tanda tanya gak teman pasal apa muka Lim Kit Siang berseri2, ada makna kut. sebab pemimpin PKR senang bagi sedekah ke…….

  7. waris79

    pkr hanya memberi kelebihan kepada kaum lain untuk menuntut hak mereka sahaja..

  8. Kuntakinte

    Salam, waris79 teman setuju komen tu, teman tambah sikit, batu loncatan yang di pijak unt melompat melayu PKR

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s