UMNO-PKR Berkompromi?? – REF Malaysiakini

1. PKR- Tidak membawa usul undi tidak percaya terhadap  PM semasa sidang parlimen semalam.

2. UMNO menerusi BN menarik balik petisyen pilihanraya Kumlim-Bandar Bahru yang dimenangi oleh calon PKR.

3. Alasan bagi tindakan di atas hampir serupa yakni ingin memberi fokus kepada isu ekonomi.

4. Adakah kedua2 keputusan ini dibuat atas dasar kompromi atau secara kebetulan?

baca cerita 1 dan cerita 2

3 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

3 responses to “UMNO-PKR Berkompromi?? – REF Malaysiakini

  1. Apai Ngelai

    Salam,

    PKR tak nak bawa usul tuh sebab depa tau itu hanya buang masa dan sia-sia. Bukan ada apa faedah pun sebab taiko depa tu dah ‘dikasikan’ oleh UMNO. Lagipun dia dah pun ditabalkan menjadi PM pada September yang lepas oleh presiden-presiden Pakatan Rakyat sebagai Perdana Menteri Kerajaan Langit. Apa dia nak gadoh-gadoh?

    PKR kalau bab ekonomi, dioranglah yang paling excited sekali. Kalau bawa usul lain, nanti tak cukup masa nak pertikai hal ekonomi lak. Baik diteruskan jer tajuk tuh. Betul tak PKR?

  2. Bakal PM

    betul la …
    Mat jenin tu kan dah jd PM kat kerajaan langit… dia pun takut jugak kalau pembangkang kerajaan langit bawak usul undi x percaya kat dia nanti macam mana ??? Baik duduk diam2 tunggu org kasi sedekah… Tp sedekah bentuk apa sendiri mau ingtla yer….

  3. Putera81

    Salam

    Apai..Putera sokong..puak “nu” memang jarang amik kesah hal2 lain lebih2 lagi kalau geng roket sedap dok hentam Islam & Melayu..puak “nu” sibuk cakap pasal isu minyak & harga barang ja..yang lain tu depa bukan tak minat tapi takut kena muka sendiri..nak cakap pasal rasuah, kes Adun depa pun tak habis lagi..pasal kes sosial pulak tak reda lagi isu “sedekah” baiiiik punya depa..pasal pembangunan, tak sejuk lagi isu tanak kat Perak..jadi satu2nya isu yang depa boleh putar belit dan hentam ialah isu harga minyak dan harga barang..

    Sebab tu bila PM umumkan harga minyak turun depa tak hepi pun..makin mencemuh..tak tahu bersyukur langsung..bukan apa, depa dah pening kepala sebab tinggal 1 lagi peluru – isu harga barang..kalau Pak Lah umumkan mekanisme kawalan harga dalam masa terdekat nie dan semua harga barang turun mendadak, menangis la depa nie..dah tak dak idea nak cakap kat Parlimen..tinggal isu ISA je la..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s