Mana pergi sifat perikemanusiaan manusia hari ini…. ref Malaysiakini

tolak tepi soal politik buat seketika. apabila penulis membaca kisah pembunuhan di kuala krai di akhbar utusan Malaysia  hari ini, menyebabkan penulis terfikir…mana perginya sifat belas kasihan manusia dan sifat perikemanusian makhluk bergelar manusia hari ini. Mayat disembelih dan dihumban dalam tong….adakah nyawa manusia ini terlalu murah nilainya??

sedih sekali mengenangkan perasaan ahli keluarga mangsa, apatah lagi jika kita fikirkan ia berlaku pada keluarga kita sendiri.

baca cerita.

4 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

4 responses to “Mana pergi sifat perikemanusiaan manusia hari ini…. ref Malaysiakini

  1. Apai Ngelai

    Salam,

    Sesungguhnya nabi pernah berpesan, tanda-tanda kiamat itu akan berlaku ialah apabila pembunuhan berlaku di sana sini. Nyawa manusia menjadi tiada nilai. Itulah petanda yang nyata sudah pun berlaku pada hari ini.

    Marilah rakyat semua, bersatulah kita memberi maklumat sehingga tertangkapnya siDajal pembunuh itu. Jika kita ikutkan hukum hudud, orang yang membunuh tersebut wajib diperlakukan sepertimana dia melakukan perbuatan di luar batas pemikiran manusia yang waras itu. Inilah pengajaran yang paling berkesan kepada makhluk yang bernama manusia.

  2. disgusted

    Setuju. Mungkin begitu juga rasa nya bila ahli keluarga kita di sumbat kedalam penjara tanpa di beri peluang membela diri dalam mahmakah yang adil.

  3. ikankecil

    salam

    dlu atok ikankecil ckp klu nk kuar mlm2 sowg2 xde al la….
    dlu klu takot pon tkot antu je…..
    tp skang ikankecil slaloo dgr mak2 ayh2 psan kt ank2 jgn brani2 kuar sgt xkre mlm or siang…..
    mle2 ikankecil xphm…
    tp lme2 bru ikankecil phm……
    skang ni org lbh takot org dri antu…
    antu da xde ape makne lngsg…….
    ari2 ade kes org bnuh org…..
    ank bnuh mak bpk…
    tok rogol cucu…
    anak sembelih emak bapak…
    pasal taik pown sanggup berbunuh2…..
    ape ni????
    weiiii cammon la singe pon xkjam mcm 2 tau…..
    nyawa da mcm bnde kecik je…
    sng2 je nk amik nyawa owg len…..
    nk jln g kdai pon nk kne pasang bodyguard…
    dunie da xde privasi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    kepada semua marilah kte sedekahkan alfatihah kepada mangsa2 yg terlibat….

    alFatihah…………

    semoga kite dpt membincangkan bersame….

    wasalam

    ikankecil berenang bebas

  4. Sekolah Atap

    DISGUSTED…. kalau tak buat salah takde sapa-sapa nak sumbat dalam penjara sesuka hati…..jangan nak menegakkan benang basah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s