Menarik Mengenai Pencalonan UMNO —- ref Malaysiakini

Calon-calon yang mendahului pencalonan setakat hari ini merupakan anak bekas PM Malaysia…

Didahului dengan Datuk Seri Najib yang mendahului pencalonan calon Presiden merupakan anak bekas PM yang ke2 iaitu Tun Razak…

Manakala bagi kerusi Naib Presiden pula, Datuk Hishamuddin mendahului calon2 lain. Beliau merupakan anak kepada bekas PM ke 3 iaitu Tun Hussein Onn.

Bagi jawatan Ketua Pemuda pula, anak kepada bekas PM ke4 iaitu Tun Mahathir mendahului senarai calon2 lain dan telah melepasi kuota pencalonan.

Advertisements

11 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

11 responses to “Menarik Mengenai Pencalonan UMNO —- ref Malaysiakini

  1. Putera81

    Salam

    Sedara pengarang..sedikit pembetulan, Datuk Mukhriz yang bertanding jawatan Pemuda UMNO merupakan anak Perdana Menteri yang ke-4 (bukan ke-3).. Tun Mahathir..hehe

  2. Pengundi Senyap

    UMNO PARTI ANAK-BERANAK DAN KETURUNAN-AHLI UMNO LAIN MELOPONG

  3. Putera81

    Salam

    Semoga kempen “Berani Berubah” berjaya dihayati oleh lapisan2 kepimpinan muda negara dan juga orang Melayu khususnya..UMNO tetap relevan dalam konteks pembangunan dan kemajuan bangsa Melayu & pemartabatan Islam..semoga yang terbaik akan menang..Wassalam..

  4. AKS

    Saudara/i Pengundi Senyap,

    Apa bezanya PKR dan DAP tu.

    Cheers dude.
    🙂

  5. Salam

    Betul juga kata pengundi senyap…….
    Saya dok tunggu juga kalau ada jawatan menteri kosong di “Job Steet”

  6. Salam,
    Polisi Penglibatan Keluarga dalam arena politik bukanlah sesuatu yang baru dalam dunia politik.Keluarga bekas pembesar politik ingin mencebur diri dalam politik adalah Hak Asasi Induvidu.Ia tidak boleh sekat ataupun larang mereka untuk merebut Jawatan dalam parti atau politik.Bagai Pepatah Melayu “kalau kuah itu tak tumpah ke nasi dimana lagi”.Dalam arena politik dunia kita mengetahui bahawa Poltik di Negara Amerika yang dikenali sebagi Negara yang termaju didunia ;Penglibatan Keluarga Kennedy dalam politik Amerika tidak boleh disangkal lagi.Urutan keluarga Kennedy dalam penglibatan Politik:

    John Fitzgerald Kennedy – Robert Francis Kennedy – Ted Kennedy.

    Keluarga Bush pula:
    George H.W.Bush – George W.Bush.

    keluarga Clinton:

    Bill Clinton – Hillary Clinton.

    Di India yang dikatakan Negara Terbesar yang amalkan Demokrasi:

    Jawaharlal Nehru – Indira Gandi – Rajiv Ghandi – Sonia Ghandi – Rahul Ghandi.

    Di Singapura:

    Lee Kuan Yew – Lee Hsien Loong.

    Dengan ini kita tak perlu bimbang dengan anak bekas perdana menteri kita yang ingin bertanding.Cuma kita perlu elakan ialah campur tangan keluarga dalam pentadbiran negara!.Yang kita pileh ialah Perdana Menteri bukan Menantunya atau anaknya.kadangkala adat sopan kita yang terlaluan pada keluarga pemimpin tersebut membuatkan keluarga pemimpin negara itu besar kepala.Jadi janganlah terlalu layan dan bodek ahli keluarga pemimpin UMNO supaya mereka adalah bukan pemimpin yang kita pileh.Takat hormat sebagai Hamba Allah amat memadai.Wassalam.

  7. REFIVEMASEE

    anak beranak pun takpa kalau berkebolehan.. jangan pulak dah la anak beranak tapi bodoh semua.. perosak bangsa..

  8. anakdemokrasi

    emm..pengundi senyap…dalam umno anak beranak bukan zaman bapaknya jadi PM…melainkan kes kj..je…tapi PKR tu..penuh dengan anakberanak ko senyap jeee…

  9. Extra1

    Apa ni buat perbandingan ngan amerika, tak kan nak jadi macam Amerika kot … beza politik luar negara ngan Malaysia ialah depa dah kaya baru berpolitik Malaysia nak kaya masuk politik……….. tu je…

  10. ikankecil

    salam…..

    kita kena memandang kehadapan saudara…
    jika kita trus begini smpai bila pown kita x kan maju……

    so think n chill la brader…
    otak 2 kne berjalan skit jgn dok termendap je kt dlm kg…
    dunia luar pown x tau….

    wasalam…
    ikankecil berenang bebas…

  11. Putera81

    Salam

    Buat ikankecil..Putera bersetuju..yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan sempadan..kalau yang baik dari segi pengurusan, ekonomi & kemajuan bolehlah kita contohi..cuba kena tapis2 la elemen2 negatif..barulah negara boleh terus maju dan cemerlang..

    p/s: kalau asyik dok banding sama2 negara membangun ja nanti kata “jaguh kampung” pulak..payah betul..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s