Anwar Bermuka-muka – ref malaysiakini

Seorang penyokong kerajaan semalam membidas sikap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikatakan bermuka-muka dalam membela nasib penduduk di Sabah dan Sarawak.

Salleh Kalbi (BN-Silam) berkata ketika berada dalam Kabinet, anggota Parlimen Permatang Pauh itu tidak pernah memberi perhatian serius terhadap negeri berkenaan tetapi kini mengambil sikap yang berbeza.

Beliau berkata sikap prihatin terhadap Sabah yang kini ditunjukkan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu adalah semata-mata mahu mendapatkan sokongan daripada rakyat negeri itu.

“Ketika saya menjadi pelajar, kami pernah bertanyakan tentang biasiswa untuk pelajar Sabah, tetapi Anwar ketika itu berkata tiada peruntukan daripada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) untuk pelajar Sabah,” katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2009 pada persidangan Dewan Rakyat di sini semalam.

Salleh turut mempersoal tindakan Anwar yang kini kononnnya mahu memperjuangkan kebajikan pelajar dari Sabah. “Kenapa sekarang baru beliau mahu menjadi hero kampung di Sabah dan Sarawak,” katanya.

Beliau berkata jelas tindakan Anwar itu mempunyai agenda tertentu apabila menunjukkan simpatinya terhadap kedua-dua negeri berkenaan – mstar

Advertisements

8 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

8 responses to “Anwar Bermuka-muka – ref malaysiakini

  1. Salleh Kalbi, it is because previouly Anwar has been blinded by the politics of UMNO who later betrayed him. Similarly, now many selfish Sabahan politicians are blinded by UMNO who has made inroad into Sabah through dubious mean and ruled over the Sabahans.

  2. Eagle

    Apa yang bermuka muka nya, MP Sabah tu tak sedar diri maca mana Sabah tu ketinggalan dari pemodenan. At least we salute Datuk Ghafur, ada gaya lah bolih jadi PM Malaysia Ba.

  3. Apai Ngelai

    Salam,

    Sebagai penduduk Sarawak, kawan akui AnWar telah membuktikan bahawa dia seorang Hero.

    Siapa lagi yang lebih hero dari dia dalam Bab berjanji? Malaysia sekarang di bawah kerajaan PR?

    Inilah politik.. Apa logiknya dia hendak memperjuangkan hak kaum-kaum lain dengan mempertikaikan hak kaum dan agama dia sendiri jika ia tidak kerana tujuan politik? Apa gunanya dia meminta bantuan asing terutama Amerika untuk mencampuri urusan pentadbiran dan kehakiman negara jika bukan kerana kepentingan politik? Dan untuk apa dia memburuk-burukkan negara kepada dunia luar jika ia tidak menjanjikan keuntungan politik?

    Dia banyak menaruh janji macam-macam, tapi kita boleh terimakah AnWar ini seorang yang lurus bendul dalam semua yang diperjuangkannya?

  4. Horn

    Iya betul…masa 10 tahun dulu anwar dalam kerajaan Bn..so hari ni apa sudah jadi ngan sabah..tak kan masih cam 10 tahun dulu..aku tetap sokong Benard Dompok yang mahu perubahan kat sabah tapi masih cam tu juga..Apa nak di harapkan dekat si pembangkang jika kerajaan sendiri masih begitu..kau MP sabah serawak seronoklah kaya dan tidak susah bagaiimana ngan nasib kaum aku yang lain..

  5. oi….Mr Salleh Kaldai lu ingat politik banyak bersihkah? Bedol!!!.Tak kiralah PKR atau pun Kerajaan BN(Barang Naik), kamu semuanya sama sahaja.Tapi saya sokong Anwar punya team, sebab kalau dia orang tak lawan nanti itu orang BN(barang naik) suka hati bikin susah sama orang malaysia.Lu Salleh Kaldai ,cuba tengok itu minyak naik bukan main cepat tapi tulun kuat susah sekali, sikit-sikit tulun itu tak guna punya.BN punya orang memang kuat lasuah.

  6. Salleh kamu itu cucu Anwar lah.Kenapa lu cakap itu sama datuk.Anwar memang hero, lu itu penyamun.

  7. memang anwar banyak muka-muka … pelakun handalan.. muka sedih …. muka senyum mintak..he he he he.. senyum kambing , muka sakit, muka bernafsu, muka – muka paling banyak….

    sekupang dua tak kisah itu semua yang sedih sikit pengikut-pengikutnya yang tertipu …mukin dia tengah sengeh sebab muka juga …..PADAN MUKA!

  8. Bakal PM

    ala mat Jenin… Jgn kata banyak muka2…. Tgk muka dia pun aku naik menyampah…. Nak2 kalau lalu kat batu cave tu… Mcm org tengah nak kasi restu (mcm yg org india slalu buat dalam filem tu)… Yg confirm Mat Jenin tu Muka Penipu….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s