Tahniah KJ – malaysiakini

Tahniah kerana telah melepasi kuota pencalonan ketua pemuda.

Advertisements

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

5 responses to “Tahniah KJ – malaysiakini

  1. Malaysian

    It’s a sad day for all Malaysians.

  2. tubir

    kenapa kita tidak memberi peluang kepada beliau .beliau masih muda dan ada cara mentadbir dan idea yang agak baik .Kalau dibandingkan dengan mukriz ,mukriz adalah anak bekas perdana menteri .Dan KJ hanyalah menantu.Apa salah KJ beliau naik sebagai timbalam ketua pemuda adalah hasil sokongan pemuda umno Pemuda umno suka bodek membodek ini lah akibatnya .Kalau paklah masih menjadi perdana menteri selepas ini mesti orang akan sokong KJ ……kelakar betul umno ini .Lihatlah semasa tun berkuasa semua yang tun cakap orang umno sokong dan tepuk tangan,maca anjing laut dalam zoo.Tapi bila tun dah turun dan tak jadi PM ,semua yang tun cakap jadi tak betul semua hentam tun ………Dimana orang umno ni ….Nak jadi apa orang melayu umno ni ……..nak jadi babi ,anjing atau keledai ………malu lah tengok perangai orang umno …………..bila lah nak berubah .Berubah lah kepada kebaikan……..

  3. Hidup KJ….bakal jantan sebenar utk jawatan Ketua Pemuda ( ada telur ) Se Malaysia…

    DAP pasti kecut kepala jika KJ naik jadi ketua tidak lama lagi.

    PAS dan PKR pun sama…

    Sbb tu bukan nak kutuk, tapi pembangkang akan lanyak habis habisan orang yg kuat dan hebat.

    supaya dia akan terencat dari terus mendaki tangga ke atas.

    sayang orang dalam umno pun tak perasan.

  4. pemuda prmtg pauh

    KJ adalah pemuda hebat yang muncul selepas anwar ibrahim masuk UMNO di zaman Mahathir .

    Tidak ramai pemimpin yang hebat muncul dan kini KJ muncul di zaman ini. Perkara ini disedari oleh Tun yang melihat KJ saingan untuk anak dia mendaki puncak dalam UMNO jadi Tun main kotor dengan menghentam KJ denga cukup teruk dan apa dosa KJ kepada Tun.

    YB KJ teruskan ke depan …

    salam setiakawan

  5. Salam,
    KJ perlu dan harus bersihkan namanya dari digelar “Jutawan Penganggur”dan popularitinya hanya dibawah bayang-bayang Pak Mertua. Prepsi kedudukan kewangan peribadi yang kukuh bukan lagi ukuran untuk menentukan karier politik seseorang.Kalau sebelum masuk politik dah jadi jutawan millioniore dan selepas itu jadi billionaire ini yang kita risaukan pada ahli politik Melayu muda sekarang.Cara Menggunakan politik untuk mencapai kejayaan diri dan cita-cita peribadi adalah jadi sebahagian cara hidup ahli politik pada masa ini amat membimbangkan.Ramai yang mempunyai ajenda peribadi lebih dari ajenda untuk memajukan bangsa dan negara.

    Zaman kini ramai yang diluar sana ingin lihat apa yang anda boleh buat untuk negara dari pemikiran kuno berfahaman perkauman.Politik perkauman semakin lama semakin pudar dan tidak dapat perhatiandikalangan rakyat dan kaum sendiri!.Kadangkala kita perlu mengambil ikhtibar dari PR12 yang lalu,yang rakyat Malaysia dan juga majoriti golongan muda Melayu telah menolak cara berpolitik perkauman ini.Kita kini perlukan pemuda-pemuda Melayu yang berfikiran ajenda untuk memajukan negara lebih dari ajenda memajukan perkauman.Ajenda perkauman hanya bersesuain untuk meraih sokongan sesuatu kaum sahaja.Jawatan ketua pemuda adalah suatu jawatan yang sama dengan Naib Presiden UMNO dengan itu kami diluar sini ingin melihat ketua pemuda yang mempunyai kewibawaan sebagai bakal pemimpin parti yang mempunyai wawasan yang kental terhadap memajukan negara ini di dalam kancah politik dunia.Prepsi rakyat Malaysia yang selama ini Pemimpin ketua pemuda hanya seorang racist yang pentingkan terhadap kaumnya perlu diubah dan dijadikan seorang yang pemimpin yang disegani oleh seluruh rakyat Malaysia.Memang dalam hakikat pemilihan untuk menang dalam Ketua Pemuda Umno nanti isu perkauman dan sikap Ultra Melayu akan memainkan peranan utama dalam kemenangan.Tapi sampai bila kita perlu bersikap begini?.

    Dunia makin maju dan kita dalam dunia globalisasi kenapa perlu kita masih berfikiran yang kuno ini.Sekiranya negara ini berjaya dimajukan dan tidak ada golongan akan terpinggir dan arus kemajuan ini memaksa setiap rakyat berkerja keras dan pemimpin perlu satu cara untuk memusatkan seluruh pemikiran rakyat kearah mencapai kemajuan negara.Itulah dasar yang disarankan oleh TDM dalam wawasan 2020.Tapi dasarnya telah diabaikan oleh golongan-golongan yang berkepentingan peribadi.Rasuah dalam negara yang sedang membangun memang sukar dibendung.Ini kenyataan.Tapi apabila negara dah maju rasuah diharuskan pulak untuk merasuah pemimpin negara miskin dan membangun untuk mengawal kepentingan negara yang maju.Jadi kenapa kita masih bertekak dengan soal rasuah , perkauman,kroni,neopotisme dan lain-lain perkara yang remeh.Sedangkan matlamat kita adalah dasar negara maju menjelang tahun 2020.Kita boleh maju dengan menghindari sikap kita yang semakin lama semakin kebelakang ini.Kita yang buatkan diri kita mundur “selagi sesuatu kaum tidak ingin maju selagi itu pertolongan Allah tidak akan diterima”.

    Dari itu marilah kita memileh pemimpin-pemimpin masa depan yang boleh majukan negara ini dari membuat pilihan pada pemimpin-pemimpin yang hanya pandai mencetuskan perasaan iri-hati,dengki sesama kaum dan rakyat dengan sentiasa menyalahkan orang lain (pemimpin lain)untuk kepentingan politik dirinya.Ucapan syabas pada KJ untuk bertarung dalam pusingan kedua dan berharap akan membawa pembaharuan dalam Pemuda UMNO yang semakin lama semakin layu!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s