Zaid ibrahim dipecat – malaysiakini

Terkini! MT UMNO telah memecat dato zaid ibrahim dari UMNO akibat tindakan beliau menghadiri Kongress PKR tempohari. Adakah ini yg dinanti oleh beliau? Dipecat oleh umno? Ramai sudah menjangka keputusan ini. Nantikan komen dari empunya diri

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

5 responses to “Zaid ibrahim dipecat – malaysiakini

  1. Putera81

    Assalamualaikum,

    Akhirnya Kerajaan berani jugak buat keputusan sebegini..tak rugi kalau kita hilang orang mcm si zaid nie..kacang lupakan kulit..Melayu yang tak tahu diuntung..

    Pak Lah kata pemecatan zaid nie bukti UMNO tidak pilih kasih..tapi rasa aku Pak Lah sorang ja yang kasihkan si zaid nie..orang Kota Baru pun meluat tengok gelagat dia nie..

    Pada hemat aku [mungkin juga salah] tindakan melantik & memartabatkan si zaid nie sbg Senator & Menteri DeFakto undang2 adalah kesilapan kedua Pak Lah selepas pembebasan Anwar..kadang2 “unsung hero” lebih baik dari ayam yang bertelur sebiji riuh sekampung..wassalam

  2. ....

    Biarlah Zaid dipecat, dia bukan ada apa pun ibarat tin kosong yang sudah berkarat saja. UMNO tempat dia sendiri pun tak nak dia jadi ketua Bahagian, dan kalau dia masuk pkr dan jadi Presiden sekalipun belum tentu parti tu akan jadi kerajaan.Persoalannya sanggupkah Parti Pembangkang menerima Pemimpi yang sudah direjectkan?

  3. tubir

    Salam
    Orang yang mengangkat beliau dan orang itulah juga yang memecat zaid .Dari awal lagi banyak yang melihat zaid ni tak layak diangkat,tapi itu pilihan PM .kalau nak buat kejutan pun jangalah buat kejutan bodoh macam ni.sekarang apa dah jadi ?Tunggulah lepasni apa yang zaid akan lakukan terhadap umno dan kerajaan BN.secara kasarnya zaid ini akan mendapat sokongan dari kumpulan kumpulan dan golongan yang sealiran dengan pemikiran zaid.lebih tepat lagi orang orang bukan melayu dan melayu yang dah lupa daratan .
    BN akan bergolak lagi ,MCA,akan memain peranan ,MIc akan membuat ugutan dan permintaan .Kita orang melayu cuma mampu melihan dan suruh dia orang minta maaf saja……..kami orang melayu dah bosan bosan ,umno dan orang melayu kena tegas ,sokong mukriz

  4. waris79

    Musim parti komponen berpaling tadah..
    orang melayu perlu lihat keadaan ini, jangan sampai kita hilang maruah di negara sendiri..

  5. kuntakinte

    Salam, sebelum Pak Lah lantik si Zaid ni jadi Menteri takada orang heran pun si mamat ni, ada tapa apa tak ada pun tak apa, moral rosak sebenarnya, tahu2 saja lah lawyer elit, apa hobinya, apa kesukaan dia, minuman apa yang dia suka minum orang semua tahu, tak heran lah kalau jenis gigit balik tuan yang bagi jawatan pada dia, semua orang tak setuju dan tahu pun apa yang akan berlaku.

    Kekayaan yang diperolihi tak di kenang atas jasa siapa, panel lawyer dengan kebanyakan nya di beri peluang oleh kerajaan di bolot hingga menjadikan sebuah firma yang terbesar di Malaysia ini, ini satu kejayaan kerajaan melahirkan anak melayu malah anak kelantan pulak tu berjaya dalam bidang perundangan, tetapi lupa diri tetap menjadi kelemahan manusia seperti si Zaid ni, ini lah bukti moral diri penting pada setiap umat tertutamanya kita Islam, buang2 lah tabiat minum air setan tu zaid oi… baru berkat…

    Si Zaid kecewa dengan UMNO konon walhal UMNO yang amat kecewa dengan dia, jangan belagak popular walhal siapa awak pun sebelum di lantik Pak Lah Menteri, orang yang tak layan dik ahli UMNO sebab kami tahu moral sedara, elok lah masuk PAS kut2 boleh taubat, Nik Aziz dah tawarkan elok le masuk mungkin PAS boleh jadi western Party, baguih jugak tu.

    Teman alu2 kan pemecatan Zaid dan tahniah pada pimpinan UMNO diatas tindakan yang dianggap teman sebagai konsisten.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s