Laman blog Tok Mun calon bebas Parlimen K.Terengganu – malaysiakini

Sila layari http://maimunbintiyusuf.blogspot.com. Calon BN jgn tak buat pulak.

Advertisements

10 Comments

Filed under Laman blog tok mun

10 responses to “Laman blog Tok Mun calon bebas Parlimen K.Terengganu – malaysiakini

  1. Kammal

    Saya cadangkan elok tok mun jgn bertanding percuma saja hilang wang deposit nanti, tetapi kalau ditaja utk pecahkan undi tok mun salah tanggapan kerana pengundi2 muda sekarang ini tidak akan menerima bulat2 apa saja tektikal pemilihan yg digunakan utk memesongkan pemikiran orang2 muda yg tak akan menerima bulat2 sogokan dlm bentuk apa jua pun.Mungkin kerana bukan duit sendiri kalau hilang wang deposit pun ianya bukan duit tok mun,kalau nak berbakti utk rakyat tok mun byk cara ianya dapat dilaksanakan.Tok Mun FIKIR2 LAH

  2. Putera81

    Assalamualaikum

    Untuk Tok Mun..lepak masjid jer la..banyak2kan la amalan dan sedekah jariah..daripada buang masa sibuk berkempen ke sana ke mari..baik buat solat sunat dan mengajar anak2 muda mengaji Al-Quran..Tok Mun pun dah tua..mungkin Tok Mun berpengalaman, tapi bukan di bidang politik yang geloranya boleh menghancurkan hidup seseorang..

    Politik nie Tok Mun, banyak yang mengeji dan mencaci dari yang memuji..Tok Mun pun dah tua..kalau asyik didoakan benda2 tak elok oleh musuh2 politik Tok Mun [kalau adalah] kan dah hilang berkat hidup Tok Mun..kalau ada yang nak menaja, Tok Mun nasihatkan la depa yang negara berkehendakkan pemimpin yang muda, bertenaga dan agresif..yang boleh memandu Evo 8 200km/sejam..bukan lagi mengayuh basikal keliling kampung..janganlah Tok Mun biarkan diri Tok Mun diperalatkan..hatta nenda Putera yang hampir sebaya dengan Tok Mun pun xpernah dengar nama Tok Mun..apatah lagi kami yang muda belia nie..haha [perasan pulak]..kalau nama Che Det tu lainlah..

    Kalau Tok Mun bertanding dengan duit sendiri..rasanya baik disimpan untuk membuat umrah @ setidaknya disedekahkan untuk pembangunan masjid..beli sejadah & surah yassin banyak2 dan sedekahkan di surau dan masjid..benda2 mcm tu, kalau diguna dan dibaca..pahalanya sampai kepada Tok Mun walaupun Tok Mun dah tak dak lagi di dunia nie..kira pelaburan untuk akhirat la..dividennya dijamin dan dibayar Allah SWT..wassalam

  3. kuntakinte

    salam, bro putera, he..he… geli hati teman

  4. Biarlah Tok Mun nak bertanding,awat dia pakai duit tabung negara ke untuk duit pertaruhan?? Jangan dengar kata mereka mereka ini,dah jadi sifat orang dalam UMNO suka jatuhkan bangsa sendiri,sekurangnya Tok Mun ada keyakinan diri…Malaysia Boleh,UMNO tak boleh……

  5. Putera81

    Assalamualaikum,

    Bor Kuntakinte..sekadar menasihati Tok Mun dan diri sendiri..hehe..

  6. mangkukhayun

    puter81..

    kau faham x erti demokrasi?

  7. Putera81

    Assalamualaikum buat saudara2 ku..

    Saudara MangkukHayun!!! Aku faham sangat erti demokrasi..kerana dengan demokrasi itu lah terbentuknya Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat..dan kerana demokrasi itu lah si anwar tercongok dalam parlimen hari ini..dan kerana demokrasi itu jugaklah puak PKR melenjan china doll..hehe

    Aku cuma memberikan pandangan..apakah perlu seorang wanita yang tiada harta benda [kalau terselindung dalam bank tu tak tau la aku] dan berumur 86tahun masuk bertanding untuk menjadi ahli Parlimen?? Apakah perlu memperbodohkan diri sedangkan rumah beliau sendiri pun menunggu masa untuk dijenguk Jabatan Kebajikan Masyarakat?? Apa yang boleh dia sumbangkan kepada masyarakat Kuala Terengganu dengan kudratnya yang hanya tinggal sisa2 untuk mengabdikan diri kepada Allah? Apa jasa beliau yang signifikan kepada pembangunan Kuala Terengganu??

    Aku cuma tidak rela melihat seorang lagi nenek tua tertipu dengan jarum muslihat politik kerana politik bisa menjerumuskan seseorang kepada racun duniawi..ada baiknya dia terus tinggal di rumah dan memperbaiki mutu ibadahnya kepada Allah daripada menghabiskan “bateri”nya untuk berkempen ke sana ke sini sedangkan kita sedia maklum hanya berapa kerat orang yang menyokong beliau..perjuangan yang sia2..yang tidak memberikan apa2 makna..hatta org seveteran dengan Tok Mun sekali pun tidak akan sewenang2nya mengundi beliau nanti..

    MangkukHayun…mungkin hang dah biasa melihat kejatuhan seseorang..melihat maruah seseorang diaibkan..dan mungkin hang bergembira dengan keadaan itu kerana berprinsipkan demokrasi totok yang tiada belas kasihan sesama makhluk..Sebagai seorang penyokong Melayu Islam, aku tidak rela seorang tua seperti Tok Mun tewas dan hanyut dalam permainan dunia di hujung hayatnya..Wassalam

  8. Putera81

    Salam..

    MangkukHayun..aku rasa “aura” hang persis Firedownbelow..so mungkin hangpa dari spesis yang sama..kalau benar telahan aku nie..rasanya tak perlulah aku melayan kerenah hang lagi..hiduplah hang dengan prinsip demokrasi hang yang membelakangkan prinsip kemanusiaan tu..Wassalam

    p/s: Kalau boleh lepas nie hangpa jadikanla Tok Mun tu sbg Ketua Wanita Bhg K.Tganu hangpa yer..sian dia..

  9. Putera81

    Assalamualaikum buat semua penghuni alam buana..

    Amacam FireDownBelow dan MangkukHayun??

    Tok Mun dah kena tipu..calon harapan hangpa nak bangunkan Kuala Terengganu dah jatuh tersungkur sebelum berjuang..ditipu dan dipergunakan oleh orang2 yang mengambil kesempatan atas kenaifan Tok Mun dalam selok belok politik..belum masuk bertanding dah ditipu, macamana la kalau dah jadi YB nanti..ish2..mungkin inilah prinsip demokrasi FDB & MangkukHayun!!!..

    Patutnya pakat2 dok nasihat orang tua tu..bukan pakat2 provoke suruh masuk bertanding walaupun bukan kelayakan Tok Mun..last2 duit sumbangan ke mana..cita2 kemana..hangpa dua terus hanyut dalam mimpi & angan2 demokrasi hangpa..haha wassalam

  10. ummu kalthom

    ialah tuk mun kan dah jadi nenek pun…bnykkan la beramal ibadat dan bersedekah orang kata pencen kubur, ni sure kalah sape la nak undi tok mun ni..boleh ke ke hulu ke hilir bantu rakyat, dia pun nampak gayanya macam tak sihat jer..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s