Foto Menyayat Hati – malaysiakini

mh_011

Lihatlah semua pembaca…betapa kejam dan rakusnya kaum Laknatullah Yahudi ke atas bumi Palestin. Fikirkan semula sokongan yang diberikan kepada Barack Obama yang sehingga kini tidak mengutuk sepatah ayat pun terhadap Laknatullah Yahudi. Sebaliknya beliau ‘play-safe’ tidak mahu mengeluarkan kenyataan kerana ingin mengelakkan situasi ‘dua suara Amerika’.

Ini bukan soal dua suara tetapi soal perikemanusiaan.

al fatihah buat saudara2 kita yang terkorban di Palestin.

Harap para penyokong Hindraff dapat menginsafi kejadian ini kerana tuduhan ‘ethnic cleansing’ oleh anda sebenarnya adalah palsu semata2.

– ihsan utusan

Advertisements

9 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

9 responses to “Foto Menyayat Hati – malaysiakini

  1. zackdanial

    Saya cadangkan Timbalan Ketua Pemuda UMNO dan semua ahli2 pemuda dan putera umno dihantar ke Palestin . Ni semua nak gi KT nak bodek knp ?

  2. Ajajal

    ya benar . Yg gambar pelestin potong kepala jurugambar britain apa ?? PLO boom kanak2 dan
    ibu2 mana kawan?? Ini tidak akan jadi jika Hamas
    tidak lancar rocket2 . Yang minta ada Hamas bukan semua Pelestin lihat Masir Jordon boleh kawan dengan Isreal kenapa Hamas tidak mau.?? JIKA ADA
    DAMAI TIDAK LAGI DAPAT DERMA UANG BUTA .

    Ini ada isu kenapa Hamas tidak nak damai mereka
    ini nak uang senang dari negara islam. Lihat uang
    yang Arafat terima siapa yg simpang sekarang jika
    bukan isteri .

  3. malayamuda

    tidak perlu kejam atau membunuh utk ” ethnic cleansing “.

    Kalau tidak memahami erti ethnic cleansing jangan komen.

  4. ajajal bodoh…..
    Hamas dipilih oleh rakyat palestin selama ini untuk memimpin mereka… Bukan dgn paksaan tp melalui pilihanraya yg adil… Kalau Israel jahanam tu x kenakan sekatan dan x menzalimi rakyat palestin hamas x kan bertindak balas melancarkan roket ke bumi yahudi…oppss sory salah… Yahudi mana ada negara sendiri… Mereka sebenarnya menumpang sahaja di bumi palestin tp berlagak mcm tuan tanah kat tanah air org… Cuba la bukak mata dan minda bodoh kau tu ajajal… sapa yang ramai terbunuh dalam perang ni???? Harap2 adala keluarga kau menimpa nasib yg sama supaya kau rasa sendiri penderitaan org lain….

  5. Putera81

    Assalamualaikum..

    Sedara zackdanial..sampai ke tahap dipamirkan gambar kanak2 malang tu pun masih nak menyentuh soal politik dan umno..masyaAllah..kering sungguh hati saudara yer.. rasa saya artikel yang disiarkan tak dak kena mengena dengan keadaan politik di malaysia..sepatutnya semua rakyat malaysia bersatu padu mengutuk kekejaman Israel..nampaknya saudara perlu banyak bertaubat dan memohon petunjuk dari Allah..sampaikan semua benda dalam hidup saudara dibayangi kebencian kepada umno..masyaAllah..tergamam aku seketika baca komen saudara tu..kering sungguh hati..

    Pasal si Ajajal [dajal?] nie aku malas la pulak nak komen sebab bahasa dia guna tu tunggang langgang entah keturunan apa ntah dia nie..sampai apa yang nak dikatakan pun kelabu asap..pening la kepala pemeriksa kertas jawapan SPM dia dulu..lantak hang la ajajal oi..manusia mcm hang nie kalau kena kat kepala otak sendiri..kena kat keluarga hang baru nak meraung2 kot..kalau hari2 mkn benda haram..teguk benda haram mcm nie la jadinya..

    Israel sejak dari zaman dahulu lagi Baginda SAW pernah bersabda bahawa satu2nya bangsa yang tidak akan bernegara adalah Yahudi Israel..depa nie hanya rakus merampas tanah dan negara org lain..dan tanda2 kecil kiamat adalah Yahudi ini mencapai kemuncak kuasa dan diakhiri dengan kejatuhan dan kebinasaan pada beberapa tahun yang mendatang..IsnyaAllah berdoalah hangpa dipanjangkan umur supaya dapat hangpa lihat kebinasaan bangsa haranjadah nie..mereka ini telah ditakdirkan tidak mempunyai negara sendiri sehingga hari kiamat..maka “ethnic cleansing” ini adalah salah satu cara utk mereka memperolehi negara ciptaan mereka sendiri..

    Sedih jugak aku melihatkan ada jugak rakyat negara ini yang tidak berhati perut..sampaikan bila negara Palestin ditindas, masing2 bersorak sorai..menyalahkan Hamas dan menyelitkan unsur2 politik..lebih menyedihkan, banyak pulak orang Islam Malaysia berperangai sebegitu..semoga Allah memenangkan Palestin dan memusnahkan kafir Yahudi lahanat itu..wassalam..

  6. kuntakinte

    salam, sdr, zack teman bayangkan kepala tu adalah kepala sdr, agar dapat teman ambil ianya sebagai kesedaran pada diri teman.

    sdr. putera dan bakal PM, ini lah dia species anak bangsa dan seagama yag belajar dari puak2 mengunakan agama untuk politik parti.

  7. ikankecil

    salam…..
    saudara zack dan adajal…..
    saudara ni manusia yg berfikiran waras atau manusia yg jumud???

    xdekah skit pown prasaan simpati dan sedih melihat saudara seagama kita disana yg trpaksa berjuang untuk hidup…
    kita dimalaysia ni pt brsyukur dan berdoa agar negara kita xditimpa situasi yg sebegitu….hidup senang tanpa ade sekata ape2 pown…..
    sama2 bebas mencari rezki….

    ikan menyeru agar umat2 islam malaysia berdoa agar keganasan di palestin dihentikan….ikan xsanggup melihat keadaan sebegitu rupa menimpa saudara2 kita disana…cuba bayangkan kalau ahli keluarga kita disana???berfikir lah saudara2ku……ikan xmahu generasi akan dtg menipa nsb yg sama….masyaallah diminta jauhkan sama skali…..

    ini bkn soal politik atau salah siapa…..xperlu menunding jari pada sapa2 pown….tepuk dada tanya selera…..jgn jd seperti orang yg bodoh sombong…….

    ikan hanya memberi pandangan…terpulang pada semua untunk menilai…yang baik datang dari ALLAH S.W.T dan yg buruk 2 datang dri ikan sendiri….

    ikan kecil menyeru semua umat islam sama2 sedekahkan alfatihah pada mujahiden2 yg telah terkorban…sesungguhnya mereka telah dijamin tempatnya dlm syurga olehNYA..amin…..

    alfatihah….

    ikankecil berenang lesu…….

    wasalam….

  8. Putera81

    Assalamualaikum..

    Saudaraku Kuntakinte..jangan kata begitu..tak masuk syurga kita nanti kalau tak sokong PAS..Tok Guru depa dah siapkan list senarai ahli2 syurga..alhamdulillah untung mereka ye..belum masuk ke kubur dah tahu habuan masing2..

  9. zae

    Assalamualaikum wr wb,
    Saya nih saudara seberang di Indonesia, dari koment saudara-saudara semua saya prihatin kenapalah kita para pemuda malah saling menyalahkan dan saling kutuk diantara sesama…MARILAH kita bersatu padu dukung perjuangan saudara kita di Palestin tanpa membawa-bawa nama parti,kelompok,maupun etnic.
    Wassalam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s