DUN Perak Bakal Dibubarkan? – malaysiakini

susulan dari perletakan jawatan oleh dua ADUN PKR….difahamkan gelombang pilihanraya kecil serta pembubaran DUN Perak akan berlaku dalam tempoh terdekat. Kesahihan laporan ini masih belum ditentukan dan perletakan jawatan oleh ADUN PKR ini difahamkan kerana kurang yakin dengan pentadbiran negeri di bawah PR yang diketuai oleh MB Datuk Nizar…

Syabas!!…nak melompat….letak jawatan dulu…!!!

Rakyat Perak ….gunakan peluang anda bagi menyokong calon BN!!!

Advertisements

12 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

12 responses to “DUN Perak Bakal Dibubarkan? – malaysiakini

  1. Pemerhati Sepi

    Aku percaya bagaimana pun UMNO tidak akan bangkit di Perak semula.. kerana Perak bukan UMNO punya.. Perak, Rakyat punya.. Bangun rakyat Perak pilih parti yang benar mendokong kamu.. bukan mendokong mereka yang mementingkan diri sendiri.. TAHNIAH ke atas EXCO yang letak jawatan tersebut.. selepas ini mungkin tidur anda pasti LENA.. (yer ker…?).. Pikirlah mana ada pemimpin parti yang membalas dendam atas kekalahan mereka dengan menjadikan orang melayu berpecah belah seperti UMNO.. contohnya sudah ada JKKK ada pula JKKP.. agensi kerajaan pusat tidak boleh bekerjasama dengan agensi kerajaan negeri.. UMNO lah PARTI yang menjahanamkan MELAYU.. Sombong dan ego.. bantahan PPSMI pun tak nak dengar.. rosak bahasa melayu.. UMNO lah yang telah membunuh banyak parti melayu yang lain sebelum merdeka.. putar belitkan sejarah perjuangan melayu.. Rakyat Perak.. ingat IBRAHIM YAAKOB orang yang mula-mula memperjuangakan kemerdekaan pada 1938 dengan Kesatuan Melayu Muda bertitik asas di Maktab Perguruan Sultan Idris, Kuala Kangsar dan ditubuhkan di KL.. KMM diburukan oleh UMNO.. Ibrahim Yaakob dihina begitu sahaja.. mendakwa tali barut jepun.. UMNO juga lah parti yang banyak merampas tanah orang melayu.. UMNO lah cakap tak serupa bikin pasal ISLAM (isteri pemimpin sendiri pun tidak menutup aurat..) Ingat Rakyat Perak.. Pilihlah mereka yang benar-benar mendokong kamu dan keluarga kamu.. Bila berkata pasal pembangunan.. negara komunis seperti RUSIA, CHINA, PERU pun ada Pembangunan juga.. malah lebih baik dari pembangunan di Malaysia.. aku bukan penyokong komunis tetapi pemimpin bangga dengan pembangunan yang mereka lakukan.. sedangkan itu tanggungjawab mereka.. tetapi mereka lupa mengenai tanggungjawab sosial.. menjadikan Rakyat Malaysia dihormati dan saling bekerjasama serta memiliki akhlak yang mulia.. ALLAHHUAKBAR..

  2. AnakMalaysia

    BN mampus la… PR adalah harapan rakyat, orang yang masih tidak mengerti memang celaka…

  3. disgusted

    Bodohlah rakyat Perak kalau ikut cakap dia ni

  4. Perletakan jawatan kedua2 ADUN PKR merangkap Exco Kerajaan Negeri Perak menggambarkan bahawa usaha jahat Umno BN untuk merampas kerajaan negeri perak secara taktik kotor dan jijik tidak kesampaian.

    Gelanggang telah dibuka, silat telah dikhatam, ayuh kita bertarung di medan. Kami Pemuda Pakatan Rakyat akan terus mendokong aspirasi rakyat Perak.

    Untuk rakyat Perak, khususnya di kedua-dua DUN (Behrang & Changkat Jering), teruskan sokongan anda terhadap calon Pakatan Rakyat pada pilihanraya kecil nanti. Kami bersama anda, berjuang untuk anda.

    http://www.pemudakemehe1.blogspot.com

  5. bangsa Cina Malaysia

    Rakyat Perak ….gunakan peluang anda bagi menyokong calon PAKATAN RAKYAT…

  6. tubir

    Salam
    Sila beritahu Anuar ini bukan main main ada 3 orang akan melompat ke BN dalam masa terdekat ni. INSALLAH PERAK akan kembali KE tangan BN.Kepada exco kerajaan perak siap siap lah cari kerja lain ya ,Sekarang ni bukan mudah nak dapat kerja .Kepada MB perak ……terimalah akibat jika terlalu bodah …….anda akan menerima akibat nya …….anda rugu besar…….Pas rugi besar.Inilah akibat pas bercakap tak serupa bikin ……….konon memperjuangkan hak melayu dan islam ………..Kalau dah tahi tu ……tahi juga takkan boleh emas.semuanya dah tersedia cuma nak tadbir saja …..dan perelokkan lagi …itu pun tak mampu nak buat,…….BN BOLEH…..UMNO boleh…….MCA…..MIC…….TAKTAU LAH

  7. Salam,

    The Empire Strike Back….ha!ha!..mana dia hari keramat 16 September?.PKR cuma memperjuangkan nasib Golongan Cina dan India je!..kerana tak ada apa yang baru dalam negara ini nak diperjuangkan…semuanya dah termaktub dalam perlembagaan cuma kita perlu anjak parti yang sedia ada ini untuk melaksanakan apa yang terkandung dalam perlembagaan…bukan nak tukar perlembagaan baru…cukuplah dengan dua parti untuk orang Melayu..tak perlulah satu lagi yang cuma memudaratkan bangsa Melayu dan Negara!.PKR adalah serpihan UMNO!.Berpecah bukan kerana ideologi baru tapi gila kuasa..ingin berkuasa inilah matlamat pemimpin PKR…ahli PKR yang Melayu berpatahlah kembali ke UMNO.Orang kata kalau musuh itu kuat kita cuba bersamanya untuk mengubahkan musuh itu menjadi rakan!.mengubah pendirian rakan mudah.Taksub dengan pemimpin yang tak tentu berjaya seperti mengendalikan kapal yang tiada kompas di tengah samudera tiada hala tuju!.Wassalam.

  8. Wirawaja

    Kesian dengan penyokong PR sebab mereka lupa isu sekarang ialah isu yang dibawa oleh wakil rakyat mereka. Kenapa pimpinan PR nak pinggirkan 2 ADUN ni?. Isu rasuah ke?. Siapa yang rasuah sekarang ni? Atau kenapa 2 ADUN ni nak lari dari PKR? Tak percaya dengan PKR/PR?.

    Penyokong UMNO tak pun menyalahkan PR bila seorang ADUNnya lompat ke sana. Yang gelabah kenapa sekarang ni?.

  9. tubir

    Kepada ppk1 gendang perang yang anda dengar tu dah tak sama dengan gendang perang dahulu…….cuba dengar betul betul……kalau gendang dah lain tengkahnya tentu pencak nya juga lain ……..telah saya katakan dulu lagi PKR akan mati kaku dalam PRU akan datang…….Tapi ramalan saya tu tak berapa tepat,rupanya PKR akan kaku sebelum masanya ……..himpunkan lah pemuda PKR yang saudara ada …….Saya ingin tanya saudara apa yang saudara dapat?saya tak mahu lah nak nasihat saudara dan rakan rakan pemuda saudara .orang orang PKR ni bodoh alang….kata orang dulu dulu…….Tak ada wawasan ,Buta hati dan pekak badak.
    Orang orang melayu diperak dah merasa dan dan dah tau apa yang siapa yang mengemudi perak yang sebenarnya .Dun PKR yang dua ekor tu biar masa yang menentukanya ,,,,,,,,,umno tak ajak dia orang masuk ……dan umno tak tolak kalau nak masuk untuk kebaikan orang melayu.Bukan menjadi dasar umno untuk memancing wakil rayaat parti lain untuk menyertaai nya .kepad dun UMNO yang melompat tu berseronoklah dengan jawatan yang bakal disandangnya didalam kerajaan negeri perak sementara masa ada……Saya rasa beliau lah orang yang paling malang didalam politk……………kesian pengundi dibatu gajah sebab mempunyai wakil rayat macam dia ………..
    Kenapa spiker dewan beria ia sangat menghantar surat peletakan jawatan kepada SPR. Kata dah lama tak jumpa dengan DUN PKR tu,macam mana spiker dapat surat peletakan jawatan beliau berdua ?Adakah surat tersebut merupakan surat aku janji selepas pilihanraya yang dimenangi oleh calun PKR,jika benarlah surat itu merupakan surat aku janji ia nya sunguh memalukan buat pakatan rayaat……..tidak bertemadun ………Dan nyata lebih buruk Dari UMNO….DAN BN…….
    PKR kena TKO kerana kerakusanya sendiri….Prinsip perjuangan yang kabur,apa yang diperjuangkan adalah individu ……dan individu tersebut rupanya pembohong besar………yang petak dan bijak berkata kata serta mendapat dokongan dari dunia luar……kerana berpaksikan gila jawatan beliau sangup berbuat apa saja.sekarang ini orang suka dengar beliau berucap,Tapi tak masuk dalam hari……orang datang dengar pun kerana tak ada kerja lain nak dibuat………Jadi dengarlah tukang karut ni cakap….ada juga bahan nak disorakan dan ada juga cerita pekung lama beliau untuk dikongsi…..Nampaknya mati berdiri lah beliau dan akan dikenang oleh semua rayaat malaysia sebagai pejuang yang songsang…..dan seekor tikus putih…

  10. Salam,

    Kesian kat hampa yang sokong Pakatan Rakyat di Perak ya..hish..hish..meleleh air mata Mamak mengenangkan kesungguhan hampa semua yang susah payah datang ke blog UMNO ini untuk merauh sokongan..PR perak seperti nangka yang dah busuk..kalau gugur pun tak ada faedah…dalam kunjungan hampa ini moleklah daftarkan jadi ahli UMNO melalui link sertai kami di atas itu untuk menjamin masa depan hampa…hish..hishh kesian hampa…..

  11. tahniah kamu sekalian .. kembalinya perak ke BN sebenarnya hadiah kemenangan utk kamu semua, syabas pejuang UMNO di blog ni!

  12. setuju mamak depa tak tau malu … dah patut berambus pun tak mau blah…kesian sungguh kat depa kuasa punya pasal tak kira sapa t amak sungguh\… macam babi dok makan tak kasi org lain share..punlun sorang dan tak tau malu!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s