PR Perak Mula Mengarut — malaysiakini

1. Bila 2 ADUN PKR hampir ‘melompa’ ke BN…PR cakap BN belanja RM25juta utk bayar kos melompat sorang ADUN melompat….

2. Bila ADUN Bota dari BN melompat ke PKR…PR kata atas dasar prinsip perjuangan…ikhlas melompat….

3. Nampak gayanya….semua yang BN buat salah…tak bermoral…tapi apa yang dilakukan oleh PR semua betul berlunaskan tindakan bermoral….

4. Misal kata PRK K Terengganu BN menang…sudah tentu PR kata BN menang disebabkan pengundi hantu….tapi sebab depa menang…isu hantu pun takdak…wakakaka

5. Penulis rasa di Perak dan Selangor, PR menang atas tiket ramai pengundi hantu bukan sebab tsunami pengundi……statement ini pasti akan di’bantai’ oleh penyokong PR

6. Inilah sebab bila matlamat menghalalkan cara….apa orang lain buat semua salah….tapi bila PR buat semua betul…..

7. Trend dakwaan kali ini sama macam kes Bala….dakwaan dibuat atas akuan bersumpah….

8. Mainan politik PKR sudah stereotaip…semua main akuan bersumpah….sebab akuan bersumpah depan manusia lah….PKR berani bermain dgn akuan bersumpah….

10. Mari kita cabar mereka bersumpah menjunjung Al Quran….bukan lafaz sumpah depan manusia.

12 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

12 responses to “PR Perak Mula Mengarut — malaysiakini

  1. KK

    NI HANG NI TAK ADA PENGALAMAN LUAS SEGI POLITIK,PI BELAJAR DULU,BACA SURAT KHABAR SELAIN DARIPADA BERITA HARIAN,UTUSAN,STAR.JANGAN DOK TENGOK BERITA TV3 SAHAJA.

  2. amma

    Very simple. Call for state election. Bubar DUN Perak. All contest again.

    Also, at Federal level, no more jumpng here and there. Just fight (via election, not weapons or fists or baton) it out in GE13.

    Economy’s bad enough and our leaders are only interested in power. I wanna faint.

  3. daniel

    bangunlah umno jangan tidor lagi….pr akan mengambil alih kerajaan pusat tak lama lagi…hidup PR….

  4. harap dpt linkkan ke sini..
    bersama kita tegakkan bangsa

    http://pemudanibongtebal.blogspot.com/

  5. tubir

    Nak jadi perdana menteri tak kesampaian ,Nak jadi ketua menteri pun tak dapat……jadi apa lagi yang beliau dapat? Jadilah hantu rayau….merasuk rayaat….buat cerita bukan bukan….Burukan negara sendiri……inikah pejuang yang kita inginkan .Sudah lah bangsa ku lupakanlah beliau dari benak hati mu .Mari kita perbaiki nasib kita dibawah parti melayu UMNO…..mana yang tak elok dulu tu kita perelokan …..kalau pemimpin yang lalu tu tak ingat kita ingatkan……..Tugas orang melayu untuk ingatkan pemimpin UMNO sudah kita buat ,,,Sekarang ni giliran pempin umno sendiri untuk mencermin diri untuk kebaikan …..Gunakan orang melayu sebagai cermin diri……..saya pasti umno akan utuh dan lebih kuat dari DULU.JANGAN TIPU ORANG MELAYU,JANGAN BODOHKAN ORANG MELAYU.SEBAB UMNO TU MELAYU.
    Kepada rayaat malaysia setiap sesuap nasi yang kita telan itu ada sebtutir berasnya dari sumbangan umno dan kerajaan yang diterajuai oleh BN.

  6. KJ

    “Kepada rayaat malaysia setiap sesuap nasi yang kita telan itu ada sebtutir berasnya dari sumbangan umno dan kerajaan yang diterajuai oleh BN.”
    – Ini memang dah tugas pemimpin tak kira siapa pun jadi pemimpin. Jangan ungkit-ungkit sebab ramai petani yang usahakan sawah padi tetap miskin dan tertindas di bawah pimpinan umno dan kerajaan diterajui BN. Petani tetap miskin tapi pemimpin UMNO kaya-raya. Ini realiti. Kampung saya “kampung UMNO”. Orang UMNO yang kuat berpolitik tiba-tiba jadi kaya tanpa ada pekerjaan lain. Apa cerita???

  7. Salam,
    Ha!Ha! KK dan Daniel…apa PR nak memimpin negara ini…hang pii belajaq politik Amerika buat apa?.kerajaan di negara ini masih 60% ditentukan oleh orang kampung…orang bandar nak undi pun kena bagi cuti baru nak pii undi…kamu akan lihat sendiri apa akan jadi pada PR nanti…jangan menyesal dalam blog ini ada link untuk mendaftar jadi ahli UMNO..hang pii sambaq dulu jadi ahli UMNO….Takat PKR ini sesuai untuk Daniel dan KK Nasi kandaq di Kulim je!.Sokong PKR kerana dapat makan free nasi kandaq dari Restoren Nasi Kandaq KK..he!he!…

  8. apa pun kini telah maklum … dengan orang umno boleh lah PR kata kafir… rasuah… dan segala buruk itu adalah UMNO , boleh letak hukum, tapi allah dah janji .. akan memakbulkan doa orang-orang yang terinaya… sekarang apa macam .. tak kan nak salahkan tuhan pulak… bertaubat lah PR jauh sangat tersesat, percaya atau tidak kalau hatinya dah hitam tiada lagi perkataan benar yang ada dihati ….allahuakbar! allahuakbar! allahuakbar!

  9. father in law

    alo bro2 pemuda….
    skong pmbangkang mmg miskin
    sbb pembangkang xda duit nak ulo…
    sokong bee end mmg kaya
    tapi…..pham2 la kn….huhu

    bee end pon sama ja pemuda oi…..
    ADUN Bota msuk PKR, trus ckap ada rasuah la, nak siasat la..bila dia msuk balik xda plak ckap nak siasat ek… kot2 da jawatan ka….xda plak najib sbut ek…..trus ckap nak lantik MB baru….
    dunia politik mmg kelaka……hahaha
    jgn la t’lampau buta dgn BN
    BN hidup krn rakyat
    bukan rakyat hidup krn BN
    slg kita mnumpang kat tanah Allah ni,
    jgn la t’lmpau tamakkan kuasa
    tanah ni bukan milik kita…..
    igt lah yo….
    salam….

  10. ja

    Sape kata balaci PR tak dapat duit. Duit Anwar kan berkoyan2. Amerika bagi, israel bagi, nazi bagi, pertubuhan kristian jerman bagi. Pakcik kayo….
    Dulu pakat2 letak pak kaduk atas junjung. PAS tau apa? DAP kasi main sama PAS. PKR kasi TUNGGANG sama PAS. Kemudian ajak main lompat2 sampai Taiwan. Itu pengasas MAIN BELAKANG. La nie PAK KADUK dah tertiarap. Mula la balaci2 macam ANJING2 yang menyalak bukit. Baring atas jalan sambil pegang bendera “PALESTIN”(dah tak kenal bendera lagi ke pakcik….), balaci makan asap. bos kat rumah MB.. Opppsss… Bekas MB makan sedap. Anwar kata Biarkan..biarkan… SENJATA anwar dah makan tuan. Hj. Karpal pun suruh Anwar BERTAUBAT…. Paling terkilan dihati, ingat nak pakai lama si “Camry” alih2 dapat Dr. Zamry. Dengan senang hati… Lu pikir la sendiri. Tahniah Dr. Zamry, Tahniah BN, Hidup Sultan Perak, daulat Tuanku.

  11. reezz

    satu jek, ble plak karpal pandai ugame???? setahu aku ark kan, maaf kpd golongan loyer(lawyer), aku pon ade kwn loyer tp diorg x percaye tuhan………… ckp2 mcm2, brbelit2 tp tetibe je srh anwar brtaubat……. hohoho kelaka gle patut ark rambut die jarang2, da nyanyuk nk mampos agaknye 2 sbb ark die srh brtaubat
    huhu

  12. Bro_ChickeN

    Salam…

    Betui3… Karpal bukan boleh pakai… tuh tunggu nak mati jer tuh… hak2… macam mana nak jadi pemimpin kalau nak bejalan pun tak boley dan dipimpin….

    * Kadang2 terpikior teman… dah tua baik dok kat gromah..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s