“Saya mangsa gambar separuh bogel” – malaysiakini

“Saya mangsa dalam kejadian ini.” Demikian reaksi Elizabeth Wong, salah seorang Exco Kerajaan Selangor, yang gambar berkeadaan bogelnya kini disebarkan menerusi internet dan MMS. Dalam kenyataan satu muka, yang dikeluarkan sebentar tadi, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjang itu berkata, di sebalik ‘krisis ini’ beliau akan terus berkhidmat untuk rakyat negeri Selangor. Kata Wong, penyebaran dan penerbitan foto atau video yang dimaksudkan itu merupakan “serangan dengki” ke atas personaliti beliau. “Saya dimaklumkan bahawa beberapa orang sedang mencuba untuk menyebarkan foto atau video yang menunjukkan saya sedang tidur dalam keadaan separuh bogel dan juga dalam keadaan intim. “Penyebaran dan penerbitan foto-foto atau video sedemikian merupakan serangan bersifat jahat ke atas personaliti saya. “Saya adalah mangsa dalam kejadian ini,” kata wakil rakyat berusia 37 itu, yang masih belum berumah tangga dalam kenyataan berkenaan. Kata Wong, semalam beliau telah membuat laporan polis berhubung isu tersebut. “Saya memberikan kerjasama penuh kepada polis dalam siasatan mereka. “Oleh itu, saya tidak akan membuat spekulasi secara terbuka mereka yang bertanggungjawab ke atas pencerobohan privasi saya,” katanya. Pada sidang media pukul 3 petang tadi, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed mengesahkan satu laporan mengenainya telah dibuat tetapi polis masih menyiasat isu tersebut. Kata beliau, polis belum menerima kewujudan gambar-gambar sedemikian dan mahu mereka yang memilikinya agar menyerahkan kepada pihaknya. Wong, yang juga Pengerusi Pelancongan, Pengguna dan Alam Sekitar Selangor menambah, buat masa sekarang beliau akan meneruskan tugas dan tanggungjawabnya kepada rakyat Selangor. “Saya menerima banyak sokongan datripada penyokong, rakan, sahabat dan penduduk di bahagian saya. “Saya ingin mengucapkan terimas kasih kepada keprihatinan, sokongan dan galakkan mereka. “Anggota keluarga saya di belakang saya. Saya merayu kepada media agar memberikan ruang kepada saya dan anggota keluarga saya dalam menghadapi cabaran besar ini,” kata wakil rakyat penggal pertama itu. Sebelum menyertai politik Wong merupakan aktivis pertubuhan bukan kerajaan khususnya Suaram. – mstar

nota: harap pihak polis dapat menyiasat dengan teliti walaupun pihak polis sering dijadikan ‘mangsa’ oleh pihak pembangkang.

16 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

16 responses to ““Saya mangsa gambar separuh bogel” – malaysiakini

  1. Katharina Sri (former Noor Aza Othman)

    My reply in Anwar’s blog at http://anwaribrahimblog.com/2009/02/16/kenyataan-media-yb-elizabeth-wong/:

    Katharina Sri (former Noor Aza Othman)
    Feb 16th, 2009 at 6:35 pm

    Pathetic this Khir Toyo isn’t it? He has Javanese ancestry and is strategically stirring up racial hatred towards non-Malay communities just as they did in Indonesia, towards non-Javanese communities – remember the massacre of the Chinese Indonesians, Christians in Sulawesi, Christian Ibans and West Papuans in Kalimantan and Balinese Hindus? Plus, during his reign as Selangor MB, many low cost flats and land for villages have been sold to Indonesian Javanese migrants – check out Batu Caves! Can an investigative jornalist do some investigation to see if he goes to any lounge and sleep with the hostesses there, as typical of many Malay politicians? When I was detained in the cell, during the International Human Rights Day March in Dec 207, a Malay hostess who was also in the cell for taking drugs, from a lounge in Klang told me, not just politicians but also many Malay Special Branch are forcing the boss to force hostesses to provide sexual service as “bribe”! Such hypocrites! And they dare to judge Ms. Wong, in her personal space. Besides, the focus should be on the criminal ex-boyfriend, who is the scum of the earth, for selling off (I bet!) such private photos! Be strong and challenge such hypocrisy with dignity and confidence; I will pray for you with Christ today Ms. Wong!

    Katharina Sri (former: Noor Aza Othman)
    Germany

  2. tubir

    dah tua pun ,kalau gambar separuh bogel ,Mahu pun berbogel sekalipun orang tak hairan pun ….sebab dah tua ………Tak main lah tengok gambar perempuan tua separaruh bogel.tak ada cerita lain ke yang nak ditonjolkan supaya orang tau siapa kamu tu?.

  3. Kuntakinte

    Salam, he…. malu nya teman, macam mana boleh orang masuk rumah kita, kita tengah tidur boleh ambil gambar tiger show, tidak kah orang tu memang dah ada dan bermalam dengan YB kut….. he..he… YB pun buat kerja tu ish..ish…pasal tu cari yang dah berlaki AN War oi..

  4. tubir

    Cuba tanya dah lamake buat kerja macam ni…….Saya dah kata dulu sangupkah anda dibogilkan dihalayak ramai jika ingin menjadi wakil rayaat….Nah segala jangkaan saya memang tepat………….Ada lagi yang akan dibogil kan dalam masa terdekat ni……..Tunggu!!!!!!!!EEEEEEEE malunya macam lehir ayam piru gamaknya

  5. tubir

    Kereta dan lembu
    roda dan kakinya empat
    dari selangor
    di dipandu oleh Lembu perkasa
    Mari oh mari kita lihat beramai ramai
    Bagai mana Mb nak jawab
    Kereta dan lembu

  6. Bakal PM

    Terima kasih kp YB eli kerana menyahut seruan Reformis dgn skuad berani bogelnya… tahniah anda pejuang yang berani… tu la MB selangor x nak dgr tuntutan rakyatnya… ingat org acah2 ker… org buat betul2 tau… baru sorang tu yang berani… nak tgk lg yang lain boleh… ketepikan kehendak rakyat maka akan wujud skuad yg baru… he… he… he…

  7. Bakal PM

    Aritu masa Nik Aziz ditanya tentang skuad berani bogel reformis dia kata lagu ni.. LEMBU PUN TAU TUTUP KEMALUANNYA…

    Skarang bila tanya balik Nik Aziz tentang isu bogel Nik Aziz kata x pe perempuan berbogel kat dalam rumah… tp tuan guru kat dalam rumah kalau xde jantan lain x pe ni siap ada jantan yg bukan muhrim… bikin projek apa x tahu la saya… nak sebut takut kata saya fitnah… cuba tanya Mat Jenin yang berangan nak jd PM x kesampaian sebab dia je yang betul dalam pakatan rakyat tu. so pada pendapat saya la elok Nik Aziz lantik lembu yang pandai tutup kemaluan tu jd Wakil Rakyat PKR pasal akhlak lembu tu lg elok kot… Al maklumla pandai tutup kemaluan…

  8. alamak terlebih sudaaa

    haha macam korang kat rumah tak mandi bogel lak…hahaha…ckp siang pandang2..ckp malam dengar2…..

  9. alamak terlebih sudaaa

    tahniah…harga tol di 5 lebuh raya akan naik lagi bermula 1 mac….bagi diskaun 15% untuk tengah malam..tak smapi 2 bulan naik kan pulak….entah berapa tah die nak kasik naik….hebat22….

  10. tubir

    saya sokong harga tol naik……..Tapi kenapa naik sedikit sangat? Didalam masa sekarang ni apa yang tak naik? Kepada pihak yang menerima konsisi lebuhraya tu boleh lah buat untung banyak sedikit dari kesusahan orang ramai.Apa yang rayaat boleh buat?Pihak lebuh raya tak pernah paksa kita gunakan lebuhraya merika.Kita yang gatal gatal nak gunakan nya ,,,,Jadi berani nak lalu mestilah beranilah membayarnya ,itu adil bukan?
    kepada pihak kerajaan janglah nak merayu dan membuat tawaran lanjutan kepada pihak syrikat yang menerima kensisi itu.Kerajaan perlu membina jalan baru yang sama baik malahan lebih baik untuk rayaat gunakan secara percuma …Kerajaan boleh mulakan dari pakej ransangan yang akan dilancarkan.Kalau kerajaan mulakan dari sekarang dalam masa 7 tahun lebuh raya utara selatan yang baru akan siap dibina …dan ia akan memberi saingan kepada lebuhraya yang sedia ada….Pada masa itu terpulanglah kepada syrikat yang menerima konsisi untuk menaikan caj tol sesuka hati merika ……..Kerajaan mesti bertindak demi untuk rayaat……….

  11. alamak terlebih sudaaa

    PELIK BETUL..ADE GAK JENIS YANG SUKA HARGA BARANG NAIK..PELIK…PELIK…..HEHEH..

    KAYE SUNGGUH AGAKNYE….HEHEHE

  12. Bakal PM

    cuba kaji semula… pada masa lebuhraya nak dibina ianya memdapat tentangan dari pihak pembangkang yang mendakwa projek ni sia2… kerajaan ditekan dan dikritik kerana membelanjakan banyak wang untuk projek lebuhraya ini… so kerajaan x jangka pun ramai nak guna highway… bila dah siap time tu la muka2 x tahu malu berebut2 guna… macam projek putrajayala jgk… masa nak buat complain bukan main… dah siap ada pulak muka x malu nak masuk situ masa 16 september dulu…

  13. Bakal PM

    tawaran istimewa…

    kepada sesiapa yang berminat menjadi gigolo sambilan boleh mengiklankan diri anda dimana2 laman web… keutamaan diberikan kepada yang boleh melayan dan boleh dilayan… maksudnya untuk layan wanita boleh dan lelaki pun boleh.. ada kekosongan jawatan terbaru…

  14. alamak terlebih sudaaa

    rakyat guna..rakyat bayar..untung kerajaan sapu…tapi biase laa adat berniaga..cuma jgn cekik darah dah laaa…

    mungkin benda macam ni laa yang pembangkang tak mau lebuh raya tu dibina..ade yang amik kesempatan atas keperitan org lain..

    emm tapi yang aku ckp ni mungkin laa..aku tak sure,..pade aku lebuhraya ni bagus..tapi harga mesti berpada2…ade ke pulak tiap2 tahun nak naik…dah laa naik RM0.68 sen /km..(ni pon aku tak sure..berita salah tulis atau pon memang betul RM0.68/km)….mak datuk mahal…kalau perjalanan 100km…mau cecah RM68…perrhhhhhhgggg..untung kaw kaw…

    tol naik..secara tak langsung harga barang akan naik…harga barang yang naik mase minyak naik pon tak ble nak turun2 lagi samapai sekaarang…ni kalau laa naik lagi tol…mati laa hidup kat malaysia bumi “bertuah” ni….

    putrajaya…emm ok jee…pade aku memang baguih laa…tapi rumah PM tu beso sgt…tak ke membazir…tu je….selain dari pusat pentadbiran dah jadik pusat pelancongan putrajaya ni…bagus2 bagus…

    tapi biasa laa..pembangkang tetap pembangkang…kalau umno/bn jadik pembangkang pon kes nye akan sama gak…sebagi contoh “kes babi” kat dengkil…project dulu yang diusahakan oleh umno dan apabila diterusakn oleh pembangkang dan sekarang menjadi tentangan umno….

    p/s: susahh..ramai org yang dah tak iklas nak tolong org…masing2 bermuka2…

  15. assalamualaikum semua!
    alamak terlebih sudaaa- masaalah tu ler asyik terlebih.. orang bagi yg halal…. tak belajo ugama ker tu yg tersilap pergi pintu belakang ha he ha he ha ha ha he.
    sapa pulak yg ada dengan dia tak kan tak tau..lantak ler tido telanjang bulat .. tapi sapa lak yg ngambik gambo nyer… rakyat dah tau.. memang pakatan rakyat dah tentu tuduh orang umno jugak… sebab tok guru korang penditanuar memang takut sesangat dengan orang umno… satu hal lepas tu habih dibodokan orangnya yang jenis angok2 geleng2.. rasanya orang dah mula muak dengan alasan macam cerita hidustan ..org dah leh agak endingnya.
    kalau sampai dah boleh rakam gambo telanjangnya.. kat hotel lagi..sapa lagi kalau dia sendiri dah tahu..pastu he hehe bunyi macam pasti lak… apa ke helnya sampai letak jawatan.. kalau dah tak rasa bersalah… tu ler allah maha adil dulu bila hal chu so lek… bukan main huuuu prang pakatan rakyat macam dia yg orang barisan nasional ..punya lantang ..LETAK JAWATAN! sampai hilang sora (suara) punya lantang… kenapa lak tak dicari si mamat tu istiharkan hukuman ikut HUDUD… tak kan buat kerja terutut dengan kapior boleh lepas lak.. sebab geng pakatan rakyat.. malah nyokong pulak.. apa ke bargal beno mengkomer ni! tunjuk ler kesungguhan komer.. macam si bengali tu Asyik ulang cakap…JANGAN MAIN-MAIN!

    Sekupangdua sebenornya tak beberapa heran dan terkejut….memang dah agak… komer tentu nyokong kuat .. sembang kuat.. kalau tak takkan komer defend semacam… ituler hakikatnya yg komer bawak automatik yg haram jadi halal.. sebab tu ler dikapirkan orang UMNO… ke halnyer dapat hugak nanti bila dikapir seseorang islam..bermakna terangler komer menidakkan islam yg di ikuti umah dek sebabkan bukan pas … maknanya kapir

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s