Elizabeth tawar letak jawatan – malaysiakini

Exco Kelangor Negeri Selangor, Elizabeth Wong akan menawar diri untuk meletakkan jawatan exco dan ahli dewan undangan negeri (Adun) ekoran penyebaran foto bogelnya kepada umum.

Beliau ijangka membuat pengumuman tersebut dalam sidang akhbar pada jam 11 pagi ini di ibupejabat PKR di Tropicana.

Kelmarin, Elizabeth membuat aduan polis berhubung penyebaran foto-foto bogelnya kepada umum itu. Selain foto, difahamkan satu klip video juga turut disebarkan.

Beliau juga merupakan Adun PKR di Bukit Lanjan dan exco pelancongan, hal ehwal pengguna dan alam sekitar sejak 11 bulan lalu.

Difahamkan foto-foto itu dirakam tanpa kebenarannya – kemungkinan oleh seorang bekas teman lelakinya – sewaktu beliau sedang tidur.

Menurut sumber-sumber, pemimpin tinggi PKR yang bertemu malam tadi , memutuskan untuk mengakhiri kontroversi tersebut sebelum menjelang pilihanraya di Perak dan Kedah.
Dengan peletakan jawatan Elizabeth, maka Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dijangka mengadakan pilihanraya kecil di Bukit Lanjan, pada masa yang sama dengan pilihanraya kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau yang telah ditetapkan serentak pada 7 April depan.

Dalam pilihanraya umum lalu, Elizabeth menang dengan memperolehi 12,125 undi, menewaskan calon Barisan Nasional (BN) dari Gerakan, Yong Dai Ying, yang mendapat 6,970 undi.

Elizabeth menang dengan majoriti 5,155 undi.

Menurut sumber-sumber, antara calon PKR yang disebut-sebut mungkin bertanding di kerusi tersebut ialah bekas pengerusi Gerakan Wilayah Persekutuan yang juga bekas timbalan menteri, Dr Tan Kee Kwong.

Kee Kwong, yang pernah menjadi ahli Parimen Segambut, menyertai PKR Ogos tahun lalu.

Satu lagi calon yang disebut-sebut ialah bekas ketua wanita MCA Klang dan bekas ahli Parlimen Klang, Dr Tan Yee Kew, yang menyertai PKR tahun lalu.

Sementara itu, Adun Kajang, Lee Kim Sin dari PKR disebut-sebut akan dilantik mengisi jawatan exco yang dikosongkan oleh Elizabeth.

Difahamkan, turut dipertimbangkan untuk mengisi jawatan tersebut ialah Adun Rawang, Gan Pei Nee.

7 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

7 responses to “Elizabeth tawar letak jawatan – malaysiakini

  1. eloklah tu. Bertanggungjawab diatas kesilapan yang telah dilakukan. Anwar Ibrahim bila lagi. Orang ramai dah tahu benar beliau kaki meliwat. Bertanggungjawablah spt Elizabeth.

  2. tubir

    Eloklah tu .tak payah nak suruh banyak kali.Kalau dah buat macam tu tak payah nak nafikan ,dan tuduh orang lain buat kianat .Dan kepada anuar tak payahlah nak canang keliling negara dengan menuduh umno dan BN yang buat kerja tu.Sekarang dah terbukti yang gambar tu eli yang punya dan dia mengaku ada kemungkinan bekas teman lelakinya yang ambil tampa kerelaanya. Ialah tampa kerelaan sebab dah putus hubungan .Itu baru gambar separuh bogel….tah tah ada lagi gambar gambar lain ………Lain kali kalau nak jadi wakil rayaat kena fikir baik baik …kena ingat ingat sikit apa yang kita buat dimasa lampau…..Samaada kita pernah melakukan perbuatan terlampau.
    Kepada wakil rayaat yang masih belum kawin dan masih mengaku dara kenalah buktikan selepas ni…….Wakil rayaat adalah milik rayaat …..baetul kata raja katak tu …….Saya sokong dia sebab dia calun bebas ,dan setakat ini betul betul bebas……Umno dia hentam….PR pun dia hentam……
    kita sama samalah tunggu gambar siapa lagi yang akan dikeluarkan.Nampaknya BN dan PR seri sama sama ada orang terlampau.Kita sebagai rayaat kena tipu oleh orang orang politek aja …..kesian kita …….Sepatutnya kita diwakili oleh orang tempat kita sendiri…….bukan orang luar.Itu kena ingat ,Orang kampung selama ini tidak senang dengan apa yang berlaku selama ini ,tapi suara orang kampung tidak didengari …..Sekarang lihatlah ………..Lepas ini kalau tidak berubah lagi …ada kemungkinan orang kampung tak akan keluar mengundi lagi dimasa akan datang.Hanya orang kampung faham masalah orang kampung…..

  3. Kuntakinte

    Salam, cantek!!! ualasan sdr Tubir, yang salah tetap salah itu cara BN, ramai pemimpin BN bersimpati… tanpa buat cerita bukan2 yang herannya sifu PKR si AN War tak habih2 tuduh UMNO dan BN, tapi teman tak heran yang sah di dapati bersalah di Mahkamah pun muka dia noheng… ini kan pulak gambar bogel..senang je dia putar..

    Sedara Tubir, ex boyfriend dia tentu dah jemu kat dia akhirnya putus hubungan teman ingat lah dia nak cari boyfriend orang lelaki lain takut sebab dia WR besar selera dia…. teman rasa le dia baru je pakai khidmat GIGOLO kut…. saje je buka2 cerita bagi sedap sikit..he..he…

  4. Bakal PM

    Org BN nmpk cerdik skit… sebab yang terlampau tu lelaki… yang PR ni terlampau dia perempuan… biasanya org lelaki ni memang naluri dia lebih ke situ… yang pelik kat PR ni org perempuan pulak yang naluri lebih kesitu… yang BN rasanya si terlibat bayar jgk kat prmpn tu tp yg PR rasanya si terlibat bg free jer… Untungla badan…

  5. Kuntakinte

    salam, bakal Pm, he..he… betul tu tanya pa lebai juning pun antara **rit dan duit, depa pun sapu dua2…. manusia…manusia….

  6. tubir

    Salam, Melihat dari raut wajahnya dan bentuk ditempat tertentu dia ni berselera besar…….Jenis dia ni bukan jenis CD,,,,,Tapi piring hitam………Dua dua bahgian boleh…..kalau jenis CD satu bahgian aja ……HE HE……Tengok lah bibir dia dan kening nya …….dan bentuk ………..
    wasalam………………..

  7. tubir

    Besar juga dia buka …..120 darjah ok la tu…….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s