Anwar dakwa BN terus cuba musnahkan Pakatan – Malaysiakini

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa bahawa Umno cuba merasuah wakil rakyat di negeri dikuasai pakatan pembangkang untuk memujuk mereka menyertai Barisan Nasional (BN).

Beliau mendakwa kononnya ejen-ejen pemimpin Umno juga menggunakan kaedah tidak beretika lain termasuk mengugut untuk membuat wakil rakyat pakatan tersebut supaya meninggalkan parti masing-masing dalam usaha mereka mahu menjatuhkan kerajaan negeri yang dikuasai pembangkang.

Ketika berucap membahaskan titah ucapan Yang di-Pertuan Agong pada persidangan Dewan Rakyat di sini, Anwar yang juga Ketua Pembangkang mendakwa beliau mempunyai bukti-ibukti yang menyokong dakwaannya.

Beliau memberitahu pemberita di luar dewan kemudian bahawa beliau mempunyai rakaman TV litar tertutup bagi membuktikan ejen-ejen Umno menawarkan rasuah dan akan mengemukakan bukti berkenaan apabila tiba masanya.

Menyentuh mengenai perkembangan politik di Perak, Anwar (PKR-Permatang Pauh) mengulangi pendiriannya tidak bersetuju dengan cadangan Pengerusi DAP Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor) untuk menyaman Sultan Perak Sultan Azlan Shah, sebaliknya bersetuju jika kerajaan negeri yang disifatkannya tidak sah, disaman.

Kerajaan Perak kini dikuasai BN selepas tiga Adun bebas di negeri itu menyatakan sokongan kepada BN yang mempunyai 28 kerusi, menumbangkan pakatan DAP, PAS dan PKR yang juga mempunyai 28 kerusi. BERNAMA

nota:

1. Anwar Ibrahim sudah goyang…

2. Bapak borek anak rintik….kepala tidak bermoral…anak2 buah pun takda moral…

3. Bila ADUN Bota sertai PKR…atas perjuangan tapi sebaliknya kata rasuah, tak beretika

4. Senjata makan tuan. Takbur dan angkuh.

5. Ingat, Allah lebih berkuasa dan bukannya manusia.

3 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

3 responses to “Anwar dakwa BN terus cuba musnahkan Pakatan – Malaysiakini

  1. tubir

    Maka akan ramailah rayaat malaysia akan percaya apa yang anuar cakapkan ini.Anuar mendakwa beliau ada bukti dari rakaman dan juga rakaman TV litar tertutup.Anuar ni tak habis habis nak membuat onar dimalaysia .Anuar dah banyak belajar dan dilatih untuk melakukan ini semua …..Ingat semasa beliau menjadi pensyarah jemputan dari beberapa universiti diUSA.Sekarang ini pun anuar terus menerima bantuan secara langsung melaluai orang tengah………Siapa orang tengah itu?segalanya akan terdedah sedikit masa lagi……….Segala apa yang berlaku terhadap orang orang tertentu didalam PKr adalah kensperasi dari anuar sendiri…..Tetapi kali ini beliau terjerat diri sendiri……….Percangahan antara anuar dan karpal hanya lakunan semata …….
    Tapi yang hairanya kenapa masih ramai orang orang bodoh lagi dunggu menyokong anuar dan Pakatan rayaat.Sebabnya dia orang semua pendik akal dan mengalami sindrom busuk hati dan bersangka buruk sesama manusia ……terutama Pemimpin parti PAS…….Tidak ada sesaat pun dihati merika bersangka baik kepada kerajaan.terutama kepada umno.Sedangkan apa yang pas buat sekarang ini lebih hina dan lebih bangsat dari apa yang dibuat oleh UMNO.Segala galanya sudah nampak nyata dimata rayaat umum.Cuma masa belum sampai untuk halayak ramai melihat pemimpin pas ini bertelanjang .

  2. Bakal PM

    cerita dongeng mat jenin kembali lg…

    masih kah kau ingat suatu ketika dulu mat jenin ni MENDAKWA dah ada senarai nama 31 MP BN nak melompat ke pakatan rakyat???
    kesudahannya dia yang terlompat2 malu…

    masihkah kau ingat mat jenin ni dah pun mengadap yg di Pertuan Agong suatu ketika dulu untuk berbincang tentang peralihan kuasa dan menukar kerajaan???
    kesudahannya Kapal Sing yang mintak dia ditukar kan dari jd ketua pembangkang dgn alasan dia memang x guna…

    masihkah kau ingat benda2 yang aku x ingat pasal mat jenin ni???
    ntah bnyk sgt nak ingat… buang masa je…

  3. assalamualikum semua!
    kalau dilihat pada apa yg di tuturkan anwar seolah dia nampak ada pakatan jahat… isk…isk… memang maklum semua kita dah tahu dengan temberangnya propagandanya.. sesuai sangat macam tajuk ESOK MASIH ADA.. dengan kata2nya seolah BN lah yang jahat menghancurkan hasrat rakyat…tetapi sebenornya teman tengok yg sahihnya ialah apa yg UMNO dan BN buat ialah tanggungjawab menyekat setan dari porakperandakan rakyat Malaysia, isk..isk…isk… kalau nak di ikutkan rasanya ramai yg bersetuju kalau di katakan TIADA ESOK BAGIMU… HE HE HE HE,
    Teringat teman cukup tepat kalau dia di samakan sebijk macam anak BULUH BETONG, Lain sikit anak buluh betong merosakan keluargannya ajer .. dalam kadar jahatnya lebih kurang 50ip %… tapi anwar ni tip top tiga kali ganda jahat dari anak bulu betung dalam bacaan . mau 150% .. isk..isk… memang patut ler teman dengor dema kata boleh menag award pelakon terbaik, pelakon jahat (ori) terbaik, watak jahat (ori) terbaik malah dalam kategori pelakun biru pun tidak ada siapa pun yg boleh calen (tandingi)… watak nuarkamasutera .. tak da chan ler pelakon lain , pakat semua dapat kat dia ..pulak tu… mau 40 tahun dia jer yg ambik award… kesian yg lain
    satu lagi tentu fan club yg mengiringi dia yg paling ramai … almaklumler… jenis ni memang banyak betui.. rasanya ada jugak yg jadi kan icon utk menanam cita-cita menjadi atau telahpun merasa kot… bukan susah … bak kata orang lama sapa yg nak mengaku dia kentot… tapi bukan susah nak kenal ..bila kita katakan sapa yg kentut anak haram..sipolan cukup marah…’ooi jaga mulut hang baik-baik’ he he he he … pecahtembelang!
    apapun semua udah tau.. kalau salah dia atau pakatan rakyat..confirm tentu dema kata orang UMNO… kalau mengsanya yg cirit birit (paham-paham ler..) tak payah tanya tentu dema salahkan orang UMNO jer… isk … isk… udahler ..teman rasa loya nak muntah pun ada … dah tak lalu nak nyebutnya…. hehehehe …

    apapun sekupang dua cukup rasa bangga kerana banyak kengkawan yg ada cukup paham mulut busuk dema ni… yg sekupangdua nak tergelak bila ada seorang pakcik di kedai kopi berborak… ketawa terbahak2.. bila dema jual teka-teki yg berbunyi..kenapa sibengali tu marah sangat pada anwar.. macam-macmdema jawab ..semua tak betui.. hiruk pikuk dan guling pering dema ketawa bila jawaan nya pakcik tu kata sebab bengali tu dah ambik status dia… mula2 teman tak paham .. tapi bila dia huraikan..’ialah nuar dah ambik tittle sibengali tu king of the back door..mau tak angin satu badan si bengali the king of back door…isk..isk… jangan main-main balakang …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s