Manek Urai….cadangan kepada Kumpulan Penceramah/Pemidato BN/UMNO

1. umum sudah tahu….Manek Urai…satu lawan satu….

2. BN lawan PAS..Tuan Man lawan Ahmad Fauzi…

3. Kumpulan Penceramah Elit BN dan PAS semua bertandang ke Manek Urai bagi tujuan berkempen supaya calon masing2 menang…

4. Penulis ingin mencadangkan kepada BN agar kurangkan berkempen secara ceramah….

5. Sebaliknya kempenlah dengan cara berdialog…komunikasi dua hala….bukan satu hala seperti ceramah kelompok atau ceramah umum…

6. Cara ini dapat merapatkan lagi BN dengan rakyat…..

3 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

3 responses to “Manek Urai….cadangan kepada Kumpulan Penceramah/Pemidato BN/UMNO

  1. Kami cadang Umno BN tarik diri je. masih ada masa lagi. Kan kamu kata pilihanraya kecik ni membazir duit rakyat.

    Tapi 2 buah helikopter yang digunakan untuk angkut pak-pak menteri Umno bn dan juga orang kenamaan tu tak membazir ka?

    Rakyat dok keperitan dengan kesesakan lalulintas di manek urai, pak-pak menteri guna heli untuk ke KB. elok la tu..
    tak membazir tu..

  2. tokkmod

    PEMUDA KEMAHANG!!!!!
    betulx kamu and org PR ni lidah bercabang
    bila bertanding kamu org cerca…bila tak
    bertanding kamu org mencaci.
    bagi pendapat aku org saperti kamu semua
    ni menjadi pencacai kat chow kit road saja.

  3. Salam,
    Parti Pas sebagai parti politik tetap menggunankan desepsi politik untuk meraih simpati pengundi Manik Urai dengan cara apa pun. seperti biasa setiap parti politik di tubuhkan asasnya adalah kemenangan dalan pilihanraya. Kita perlu ingat ahli politik didalam parti itu cuma salesman bagi parti bukan pemilik parti itu. Siapa pemilik parti?. Ini seperti biasa kita dengar “satu untuk semua dan semua untuk satu”. Yang satu adalah parti dan yang semua adalah ahli parti. Semua ahli parti UMNO perlu ingat kita jadi ahli UMNO adalah keyakinan pada Ideologi dan perjuangan parti bukan kerana harta, kedudukan, atau Pangkat. Ini adalah satu perjuangan seperti seorang askar sedia berkorban untuk negaranya tanpa harap apa jua!. Maka seluruh ahli UMNO di Manik Urai atau dimana jua, inilah masanya kita gunakan peluang pilihanraya kecil di Manik Urai ini membena semangat parti UMNO kembali. Yang lepas itu lepas jangan dikenang kembali.Pas nak bersatu kah nak bersendirian kah itu hak dia..kita tak perlu fikirkan banyak sangat. Sekiiranya kita dapat tumbangkan Pas di M.U sudah pasti Parti Pas akan mempelajari satu. Apa yang UMNO perlu lakukan ialah cuba sambar Undi kaum Wanita Pas dan jangan lupa kuatkan semangat ahli UMNO di Manik Urai dengan bersemuka secara peribadi oleh semua pemimpin UMNO pusat cari mereka dan kuatkan semangat mereka.Jawab soalan mereka atau kemuskilan mereka.Beri pulang kepada mereka mengutarakan persoalan dalam pertemuan ini. Sebagai salesman parti Jangan berlagak sombong kepada pengundi sebagai pembeli parti anda. dalam apa keadaan pun fikirkan anda cuma seorang aslesman yang perlu pujuk pengundi untuk beli parti anda!.Wassalam.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s