Tag Archives: Islam

Selepas kontrak sosial…kini Memeluk Islam

Difahamkan bahawa Majlis Peguam akan menganjurkan satu forum bertajuk Memeluk Islam. Forum ini dianjurkan selepas satu forum mengenai kontrak sosial telah dianjurkan oleh pihak yang sama. Penulis amat hairan dengan Majlis Peguam di bawah pimpinan Peguam Ambiga yang penulis melihat mutakhir ini agak ‘berminat’ utk menganjurkan forum-forum yang berkaitan dengan isu-isu sensitif seperti Kontrak Sosial dan kini mengenai Memeluk Islam.

Forum atau debat mengenai sesuatu perkara amat elok dan bagus sekiranya isu yang dikupaskan tidak sensitif. Kegagalan untuk menguruskan sensitiviti di kalangan rakyat bakal mengundang bencana kepada rakyat tersebut.

Forum Memeluk Islam ini juga dijangka akan menyentuh Artikel 121 (1A) Perlembagaan Malaysia dan akan membincangan keperluan utk mengkaji semula beberapa kes pertukaran agama di Malaysia. Harus diingatkan bahawa ramai individu di dalam Majlis Peguam ini mendukung dan meyokong Inter Faith Commission (IFC) di negara kita.

Penulis amat berharap agar sebarang forum yang berkait dengan isu-isu sensitif sekiranya hendak dianjurkan, hendaklah diadakan secara tertutup. Janganlah kita menggunakan dasar keterbukaan kepimpinan Pak Lah hari ini secara membabi buta. Bak kata pepatah terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruh padahnya.

Perlu diingatkan bahawa kebebasan bersuara datang bersama tanggungjawab. Kebebasan bersuara bukanlah satu kebebasan mutlak terutama di dalam membahas isu-isu sensitif.

1 Comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Sultan Selangor Gesa Penyatuan Umat Islam Bersatu

KUALA LUMPUR 18 April – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menggesa umat Islam di Selangor supaya bersatu semula selepas berbeza pendapat dan pendirian semasa pilihan raya umum lepas.

“Negara kita baru melalui pilihan raya dalam keadaan aman dan damai. Pemimpin yang baru telah dipilih untuk mentadbir negeri Selangor.

“Oleh itu umat Islam di negeri ini hendaklah melupakan segala perbezaan ideologi dan pegangan politik yang telah lalu, tetapi hendaklah sama-sama bersatu semula untuk kemajuan agama, bangsa dan negeri yang kita cintai ini,” titah baginda semasa merasmikan Masjid Bukit Indah di Ampang dekat sini hari ini.

Baginda bertitah amat penting bagi umat Islam menjauhi perpecahan yang disebabkan perbezaan pendapat kerana ia hanya akan merugikan bangsa dan agama. – sumber Bernama

1 Comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Saya antara penyebab kemerosotan prestasi BN: PM

JOHOR BAHRU: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini berkata, beliau adalah antara penyebab kepada kemerosotan prestasi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu.

Perdana Menteri yang juga Presiden Umno berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan ahli jawatankuasa Perhubungan Umno Johor, di sini, petang ini.

Abdullah berkata, disebabkan perkara itu beliau berasa bertanggungjawab untuk berbuat sebaik-baiknya bagi memulihkan BN dan Umno.

“Saya rasa saya adalah penyebab kepada `pembuangan undi’ (undi tidak diberikan) kepada BN. Dan saya berasakan bertanggungjawab untuk membuat sebaiknya-baiknya untuk memulihkan BN dan Umno,” katanya.

Turut hadir pada pertemuan itu ialah Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Naib Presiden Umno, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar dan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

nota: tahniah diucapkan kepada Pak Lah yang berani mengakui bahawa beliau adalah salah satu penyebab kepada kemerosotan BN pada PRU yang lepas. Diharap Pak Lah dapat memperbaiki semula kesilapan yang telah berlaku dan semoga BN lebih kukuh dan kuat selepas ini. Pengakuan berani seperti ini sememangnya amat jarang didengari terutama dari pemimpin tinggi sesebuah negara. Apa2pun diharap ahli UMNO dapat memperkasakan semula parti seterusnya memperkuatkan lagi bangsa melayu.

AllahuAkbar…! Hidup UMNO…! Hidup Melayu!!

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Yayasan Masa Depan…Future Foundation

berikut adalah sedikit kajian yang telah dibuat oleh forumer mengenai yayasan yang dikepalai oleh Anwar Ibrahim…..dipetik dari Mykmu…

“Brother,

I have made my research and must concur with you the stinkness of this organisation…..

http://www.foundationforfuture.org/faq.html

“What is the purpose of the Foundation for the Future?
The Foundation for the Future was created to support civil society organizations in their efforts to foster democracy and freedom in the broader Middle East and North Africa.”

Democracy and Freedom…I think that is echoing George W. Bush vision when he was about to attack Afghanistan and Iraq.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3248119.stm

“In what countries will the Foundation operate?
The Foundation will operate in the following countries and territories: Afghanistan, Algeria, Bahrain, Egypt, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libya, Morocco, Oman, Pakistan, the Palestinian Territories, Qatar, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, UAE, and Yemen.”

The nasrani and yahudi have infliated this country with grants, endowement and millions of dollars….Why NO Israel!! Tell me…

“What countries are providing support to this effort?
To date, confirmed pledges have been made by the following: Bahrain, Denmark, European Commission, Greece, Hungary, Jordan, Netherlands, Spain, Switzerland, Turkey, the United Kingdom, and the United States. Discussions are in progress with a number of other governments from both outside and inside the region that are supportive of this effort.”

United States is the backbone behind this Foundation. No more further analysis needed.

“Who is on the Board of Directors of the Foundation for the Future?
The following are on the Board of Directors: Anwar Ibrahim (Chairman), Rahma Bourqia (Vice Chair), Bakhtiar Amin, Andreu Claret, Kamel Abu Jaber, Ibrahim Kalin, Sandra Day O’Connor, Abdul Rahman Al Rashed, Naguib Sawiris, and Cornelio Sommaruga. Brief biographies of the members of the Board are available here.”

There you go, The Yahudis chief de mission in their conquest. Nothing more to say except the true facts.

My brothers and sisters,

just lay a thot with a sensible mind to what is presented.

Wassalam…..”

sekiranya tujuan yayasan ini ditubuhkan atas dasar prinsip kebebasan dan demokrasi..kenapa ia hanya menumpukan operasinya di Timur Tengah dan Afrika Utara?? Mengapa tidak dimasukkan juga benua asia….

mengapa kebanyakan negara Islam yang diingin ‘dibantu’ oleh yayasan ini….mengapa korea utara tidak dimasukkan ke dalam sasaran negara yayasan ini…?

“In what countries will the Foundation operate?
The Foundation will operate in the following countries and territories: Afghanistan, Algeria, Bahrain, Egypt, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libya, Morocco, Oman, Pakistan, the Palestinian Territories, Qatar, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, UAE, and Yemen.”

Sekiranya anda melihat di atas..negara2 di mana yayasan ini beroperasi di atas adalah semuanya negara2 ISLAM yang kita tahu pegangan pentadbiran negara mereka amat kuat dengan syiah ISLAM..mengapa perlu demokrasi dan kebebasan sesudah umum tahu negara di atas sebelum ini amat lah aman dan makmur…???

adakah operasi di Afganistan dan Iraq di dalangi oleh yayasan ini…..bukan kah demokrasi yang diperjuangkan oleh yayasan ini akan mengugat institusi beraja ISLAM di beberapa negara di atas seperti Jordan, Qatar dna Arab Saudi????Apakah peranan Anwar sehingga beliau diangkat sebagai pengerusi yayasan ini…??

berikut juga adalah petikan dari topik di forum kmu mengenai yayasan ini..

ni aku petik dari blog nwar

Quote:

Yayasan Masa Depan – Foundation for the Future- yang telah dibentuk akhir tahun lalu atas inisiatif Menteri-Menteri Luar Negara Arab, Afrika Utara, Eropah dan Amerika Syarikat telah mengadakan mesyuarat pertama di Doha, Qatar semalam (15 Julai 06).
Anggota pengasas terdiri dari Anwar Ibrahim (Malaysia), Bakhtiar Amin (Iraq) dan Rahmah Bourqiah (Maghreb) telah bersidang bersama ahli Yayasan baru termasuk Ibrahim Kalin (Turki), Andre Cerra (Sepanyol), Hakim Sandra Oconnor (Amerika Syarikat), Naguib Swari (Mesir), Kamel Maher (Jordan), Juhainah (Qatar).

Walau pun Yayasan diperingkat awal ditaja dan dibiaya oleh Pemerintah, setakat ini berjumlah 55 juta dolar Amerika, tetapi Yayasan bebas bergerak merangka program dan strategi untuk mejana pembaharuan berdasarkan prinsip kebebasan dan demokrasi. Yayasan akan bekerjasama dengan badan-badan bukan Kerajaan, sarjana, tokoh agama dan politik agar melaksanakan program dengan lebih berkesan lagi. Selain membiaya kegiatan badan bukan Kerajaan, Yayasan akan meneliti kemungkinan mengadakan perbincangan, seminar dan sebagainya dengan masyarakat awam.

Mesyuarat semalam telah membentuk Jawatankuasa Eksekutif untuk menjalankan kerja seterusnya dan akan mengadakan sidang pada bulan September. Mesyuarat Yayasan berikutnya akan diadakan di Amman pada awal Disember sabelum mesyuarat Menteri-Menteri Luar dimana Pengerusi akan melaporkan kemajuan kegiatan Yayasan. Anwar Ibrahim telah sebulat suara dilantik sebagai Pengerusi Yayasan dan Jawatan Kuasa Eksekutif.

objektif penubuhan yayasan ni nwar tak jelaaskan..modal tajaan Pemerintah Dunia (USA) USD55juta…dia tulis laksana program berkesan…program ape??…menyebarkan dakyah krisitan di negara2 ISlam…
kalau korang tgk semua…mostly negara2 Islam yang masuk foundation ni..contoh IRAQ…tumbangnya saddam..memudahkan US merompak hasil negara tersebut iaitu minyak..dengan ada nye yayasan ini..bukan saje minyak malah..agama islam selama ini dipegang juga dirompak…..Qatar…program yg ingin dilaksanakan oleh yayasan ni..menjatuhkan sistem beraja di sana….melumpuhkan Islam di sana..hasil kerja tangan pertama kafir sebelum penubuhan yayasan ni..ialah Al Jazeera yang selama ni kite lihat sebangai media alternatif antarabangsa selain CNN….
Jordan….kemasukan yayasan ini disana akan melemahkan Raja sanjungan rakyat mereka iaitu Raja Abdullah..sama juga dengan wakil MEsir…bertindak seperti anwar …menjadi agen US di sana…..ape tah lagi turki..sehinggan Parti pemerintah AK hendak diharamkan kerana dilihat ingin menghapuskan sekularisme dan digantikan dengan ISLAM…
ni motif utama yayasan masa depan – mejana pembaharuan berdasarkan prinsip kebebasan dan demokrasi.—
reformasi2 akan bergema di negara2 arab islam…rakyat akan memberontak..dan terus US serta mubaligh kristian akan masuk sebagai perantara…

kenapa sepanyol pula??…ini kerana …ISLAM mula berkembang kembali di sana..dan disebabkan itu..utk menghalang islam dari berkembang dengan pesatnya..maka yayasan ini diperlukn..

mengapa anwar dilantik sebagai pengerusi..kerana terbukti berkesan mengguna topeng ISLAM di dalam menarik minat umat Islam utk menyertai dia….contoh…reformasi di MAsjid Negara…menunjukkan kejayaan dia menggunakan rumah Allah sebagai tempat berdemo….
apebile benchmark penggunaan Masjid sebagai tempat operasi reformasi…dan ternyata kerajaan tidak terlalu kasar kerana Masjid rumah Allah..maka selepas ini ..dinegara spt mesir, turki, iraq, dan negara lain yang join yayasan ni…pemimpin reformasi mereka juga akan gunakan masjid sebagai markas operasi..

di malaysia tumpuan utama yayasan ini adalah negeri sabah..di mana anwar senang melakukan kerja yayasan ini….

ya Allah selamatkan Malaysia dari petualang bangsa dan agamaku ini..

sessunguhnya aku berasa amat kesal dan berdosa sekiranya anak cucu membesar di dalam persekitaran yang tidak aman dan selamat seperti mana persekitaran aku dibesarkan…..

amin ya rabbal alamin…..”

bukankah penubuhan yayasan ini amat meragukan fungsinya???

2 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Senarai Produk Utama Negara Belanda

seorang pengunjung meminta blog ini menyenaraikan produk keluaran negara Belanda yang boleh diboikot akibat tindakan Ahli Parlimen Belanda Geert Wilders yang menayangkan filem Fitna yang terang2 menghina Al Quran…Antara produk negara Belanda yang terkenal di pasaran tempatan ialah (sumber dari Persatuan Pengguna Islam Malaysia & reunionunic):

1. Shell

2. Barangan Eletrik/Mentol Philips

3. Barangan Tenusu keluaran Dutch Lady

4. Restoran Windmill

5. Barangan keluaran syarikat yang mempunyai nama ‘N.V.’ dan ‘B.V.’

6. Barangan penajaan Christian Albers

7. Produk2 tenusu spt mentega dan keju – sila rujuk syarikat dengan no. 5

8. coklat Forrero Roche

9. insurans ING

10. Teh Lipton

11. perisa makanan Knor

12. Produk mandian Dove.

13. Syarikat Penerbangan KLM

InsyaAllah laman ini akan mengemaskini barangan produk keluaran negara/syarikat dari Belanda agar kita dapat sama-sama memboikot barangan keluaran mereka. Pembaca diingatkan supaya meneliti terlebih dahulu khususnya produk susu bagi anak2 kerana ada susu keluaran dari negara lain dan malaysia sendiri. Sebagai contoh susu Dugro dan Dumex keluaran sebuah syarikat Perancis iaitu Danone. Moga Allah memberkati usaha kita.

14 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Jom Pulau Produk Belanda

petikan dari bernama

Pulau Produk Belanda

Jump to Comments

KUALA LUMPUR 29 Mac — Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyeru umat Islam di seluruh dunia memulaukan produk Belanda sebagai satu bantahan berkesan berikutan sebuah filem Belanda, Fitna, yang mengkritik Al-Quran yang disiarkan di Internet.

Beliau berkata pemulauan itu boleh menyebabkan Belanda lumpuh kerana umat Islam meliputi sebahagian besar penduduk dunia yang kaya dan juga pengimport terbesar.

Bagaimanapun, semua 1.3 bilion umat islam di dunia mestilah bersatu dan meletakkan kepentingan Islam dan umat Islam daripada keperluan individu jika mahukan pemulauan ini berkesan.

“Kalau orang Islam bersatu kita mudah saja ambil tindakan. Kalau kita pulau barangan dari Belanda dia tutup negeri, pasal yang beli banyak sekali, yang kaya sekali di dunia ini adalah orang Islam.

“Kalau semua 1,300 juta orang Islam kata kami tidak kan beli barang dari Belanda, maka barulah berkesan.

“Kalau nak pulau buatlah betul-betul. Tapi orang kita kata, dia (Belanda) pun berniaga dengan kita juga, kalau kita tahan dia, dia rugilah. Jadi (kalau begini) kita tak fikir sebagai orang Islam, kita fikir untuk kepentingan diri,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung ke-46 Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) di sini hari ini.

Filem Fitna itu, selama 15 minit yang disiarkan dalam sebuah laman web pada 27 Mac yang mengkritik Islam, yang menunjukkan surah Al-Quran dengan berlatar belakangkan imej keganasan akibat serangan pengganas.

Ahli majlis perundangan Belanda Geert Wilders menerbitkan filem itu, yang menunjukkan kenyataan daripada paderi yang radikal dan menyebut surah Al-Quran dengan diselitkan imej serangan 11 Sept terhadap Pusat Dagangan Dunia (WTC) di New York, pengeboman kereta api penumpang di Madrid, Sepanyol pada 2004 dan pembunuhan pengelur filem Belanda Theo van Gogh di Amsterdam street pada akhir tahun itu.

Sebelum itu, Dr Mahathir berkata filem tesebut disiarkan berikutan salah faham dan “sudah pasti ada motif kritikal”. “Mereka akan terus berbuat demikian sehingga kita menunjukkan Islam itu satu agama yang baik, kita bukan orang yang ganas, bahawa kita tidak berbohong kepada orang ramai…tetapi ini mesti ditunjukkan dalam amalan oleh masyarakat Islam ,” kata beliau.

Dalam perkembangan lain, Dr Mahathir yang juga Yang Dipertua Perkim, berkata adalah penting bagi pertubuhan itu memberikan tanggapan yang betul mengenai Islam dan bukan Islam supaya tidak berlaku ketidak salah faham mengenai agama Islam yang boleh membawa kepada kebimbangan, curiga atau pertentangan terhadap Islam.

— BERNAMA

nota: umum tahu bahawa pemimpin negara Belanda ini sudah acap kali mempersendakan agama ISLAM..tak ketinggalan juga para pemimpin negara Denmark…kita sebagai umat Islam seharusnya bersatu bagi menangani anasir hitam puak2 yang anti Islam…

17 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda