Tag Archives: poster

http://www.pemuda-enggang.org

sila maklum bahawa laman ini boleh diakses melalui

http://www.pemuda-enggang.org

terima kasih

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Raja Perlis lantik Adun Bintong, Md Isa Sabu sebagai MB

sumber dari  mstar

KUALA LUMPUR: Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail berkenan melantik Anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bintong Datuk Dr Md Isa Sabu sebagai Menteri Besar Perlis yang baru menggantikan Datuk Seri Shahidan Kassim.

Setiausaha Sulit kepada Raja Perlis, Moh Adib Zakaria dalam kenyataan yang diedarkan kepada wartawan yang berkumpul di hadapan Istana Siraj di sini kira-kira 2.40 petang, berkata pelantikan itu adalah menurut Perlembagaan Negeri, Artikel 39 (2) UndangUndang Tubuh Negeri Perlis.

Peruntukan itu menyebut Raja hendaklah melantik seorang yang pada fikirannnya mendapat kepercayaan ramai ahli menjadi Menteri Besar bagi mengetuai majlis kerajaan negeri.

“Berdasarkan kepada peruntukan ini dan setelah berpuas hati dengan kemampuannya untuk mendapat sokongan majoriti dari Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri, maka Duli Yang Maha Mulia Tuanku telah berkenan melantik Datuk Dr Md Isa Sabu sebagai Menteri Besar Perlis berkuatkuasa 14 Mac 2008,” katanya.

Dr Md Isa adalah bekas Exco kerajaan Perlis sehingga 2004 kerana pilihan raya umum 2004, beliau tidak dicalonkan semula untuk bertanding namun setelah sepenggal berehat, beliau dicalonkan semula bagi kerusi DUN Bintong pada pilihan raya Sabtu lepas.

Pada pilihan raya itu, Dr Md Isa mengalahkan calon PAS Mohd Anuar Mohd Tahir dengan majoriti 2,110 undi. Dr Md Isa mendapat 4,882 undi manakala Mohd Anuar 2,772 undi.

Terdahulu Shahidan dilihat memasuki Istana Siraj kira-kira 11.40 pagi untuk mengadap Raja Perlis dan keluar sejam selepas itu.

Ketika ditemui pemberita sejurus keluar dari perkarangan istana, Shahidan berkata perlantikan beliau sebagai Menteri Besar masih belum diputuskan walaupun telah menerima surat watikah pelantikan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada Selasa lepas untuk menerajui semula negeri Indera Kayangan itu.

“Sekarang ini muktamad daripada Perdana Menteri (jawatan Menteri Besar)… sayalah. Raja ada kuasa untuk menentukan lantik sesiapa,” katanya.

Shahidan yang tergesa-gesa meninggalkan perkarangan istana untuk menunaikan solat Jumaat di Masjid Putrajaya, berkata beliau akan menemui Perdana Menteri untuk  perbincangan selanjutnya.

Ditanya mengenai kemungkinan wujud campur tangan daripada pihak tertentu, Shahidan berkata,” Mungkin. Orang itulah. Memang ada orang campur  tangan. Ini banyak melibatkan cerita-cerita munafik dan perjanjian  yang dilanggari.”

Turut kelihatan sebuah kereta Proton Perdana berwarna kelabu  memasuki perkarangan Istana Siraj pada pukul 11.50 pagi yang  mendakwa sebagai wakil Anggota Parlimen Kangar Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad.

Hadir sama pada pertemuan itu adinda Raja Perlis, Datuk Seri Syed Razlan Putra Jamalullail yang juga Adun Pauh, yang tiba pada pukul 12.50 tengah hari dan keluar 15 minit selepas itu, diikuti dengan kereta yang membawa wakil Radzi.

Khamis lalu, Shahidan mengakui ada pihak yang kurang bersetuju dengan perlantikan dirinya sebagai Menteri Besar Perlis dan telah bertemu dengan Abdullah untuk memohon agar beliau tidak diberikan jawatan itu.

Shahidan juga berkata pihak dari dalam kelompok Umno Perlis itu yang sebelum ini telah bersetuju menyokongnya tetapi kini menentang. BERNAMA

nota: tahniah kpd YB Datuk Md Isa Sabu kerana dilantik menjadi MB Perlis yang baru..dan terima kasih kepada mantan MB Perlis iaitu YB Datuk Seri Shahidan Kassim…moga UMNO dan BN lebih perkasa di bawah kepimpinan MB Baru

2 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Keputusan Penuh Pilihanraya P99 Ampang

Berikut ada keputusan penuh bagi P99. Ampang..

P99 – AMPANG

AZMAN WAHID (BN-UMNO) 23,319
ZURAIDA KAMARUDDIN (PKR) 26,995

Majoriti  3,676

N19 – BUKIT ANTARABANGSA

HASLINDA MOHD ZERAIN (BN-UMNO) 10,350
MOHAMAD AZMIN ALI (PKR) 11,731

Majoriti 1,381

N20 – LEMBAH JAYA

DATUK ISMAIL KIJO (BN-UMNO) 12,954
KHASIM ABDUL AZIZ (PAS) 15,182

Majoriti 2,228

nota: sumber dari hmetro

Tahniah kepada YB2 baru dari PKR…semoga kesinambungan usaha dari bekas YB BN dapat diteruskan…

Sumber memberitahu bahawa MB Selangor yang baru merupaka Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR…

nota: walaupun PRU12 tidak menyebelahi BN Selangor, walaubagaimanapun ia tidak mematahkan semangat utk kembali berdiri dengan gagah pada PRU13 nanti…insyaAllah UMNO Ampang akan bangkit semula.apa2pun  kami berasa hampa dengan kejadian kecurian khemah canopy bagi kegunaan  pondok polling BN bagi PDM Enggang Utara dan Enggang Selatan selepas PRU12 mlm tadi. diharap pihak berkuasa dapat melakukan siasatan terhadap kejadian ini.

1 Comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Sekitar Ceramah Di Pusar Daerah Mengundi Enggang Utara

Tarikh: 2 Mac 2008 jam 9.00malam.

Walaupun hujan lebat tetapi kehadiran tetamu agak tinggi dari dijangkakan.

Ketua Cawangan Sdr Rosman Kassim memulakan majlis.

Calon Barisan Nasional P.99 Ampang Sdr Azman Bin Wahid

Sdr Razali Maulana, Sdr Azman Wahid & Sdr Rosman Kassim

Ketua Cawangan Jalan Enggang Sdr Rosman, Calon N.19 Bkt Antarabangsa Sdri Haslinda Mohd Zerain & Ketua Pemuda Jalan Enggang Sdr Syaiful Arief

Bermesra dengan tetamu

Penyokong BN cilik….

Haslinda Zerain ditemuramah oleh wartawan Sinar Harian

Tenaga Pemuda Jalan Enggang bergambar kenangan dengan Calon BN Bkt Antarabangsa Haslinda Mohd Zerain

3 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Jemputan Ke Ceramah Pilihanraya

8 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Demam Poster Berterusan

jentera Pemuda Enggang buat masa ini sibuk menyiapkan poster calon BN bagi menghadapi PRU12 ini…berikut adalah sebahagian aktiviti Pemuda Enggang

5 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

today’s lesson

  in one of the chapters in e-commerce syllabus, i have to cover topic about supply and demand as well as dynamic pricing.
penah dengar?i bet at least anda pernah belajar tentang this 2 topics masa kat sekolah/kolej/uni.
so….pegi pulak ke topik sains….penah dengar sumber asli?natural resources?
sumber asli ni hasil dari mother nature dan secara logika nya semakin byk korang pakai makin kurang jumlah sumber asli di muka bumi ni

ok..skang kita gabungkan 2 2 ni…..
sumber asli yg makin habis, dan supply and demand dan jugak dynamic pricing.
ambil satu contoh, petrol/minyak/bensin/bahan bakar…whatever u call it….adalah sejenis sumber asli…dan semakin berkurangan
tetapi….demand semakin tinggi…hampir setiap umat manusia memerlukan bahan bakar…..
jadi…bila permintaan tinggi, secara automatik nye harga akan naik…the rule of dynamic pricing/supply and demand

so…secara logik nya lagi skali….harga minyak di kontrol oleh negara pengeluar minyak (OPEC)….permintaan minyak amat tinggi….sudah tentu harga minyak di naikkan oleh OPEC….jadi mana rasional nya janji2 harga minyak akan turun? dongeng pak pandir semata2….
kecuali……org yg menjanjikan penurunan harga minyak itu mempunyai loji dan simpanan minyak sendiri di mana simpananya melebihi keperluan ….sbb tu dia jamin dia bole turunkan harga minyak!

itu saja lecture utk hari ini. thank you

nota: petikan di atas datang dari sebuah blog di mana pemiliknya merupakan seorang pensyarah. Ia  memberi sedikit gambaran kenapa harga minyak terpaksa dinaikkan oleh kerajaan. Sehingga hari ni parti pembangkang masih memainkan isu minyak di dalam kempen mereka khususnya Parti Keadilan. Ketika ditanya kepada PKR melalui Penasihatnya Anwar Ibrahim  apakah jaminan PKR sekiranya harga minyak diturunkan maka harga barang keperluan pengguna juga akan turun…sehingga hari ini mereka masih membisu tanpa jawapan…..umum patut mengetahui sekiranya harga minyak diturunkan sebanyak 30sen seliter…adakah harga barang keperluan juga akan diturunkan….jawapannya TIDAK….kerana rata-rata harga keperluan sudah pun naik dan sifat pembeli yang masih membeli barang keperluan ini mencerminkan kepada pembekal bahawa barangan tetap akan dibeli oleh pengguna walaupun harga dinaikkan. Sebg contoh roti canai yang harga naik dari 60-70sen kepada 90sen-RM1…walaupun harganya naik…masyarakat masih lagi gemar memakan roti canai…rata-rata pemilik kedai yang menjual roti canai masih lagi mempunyai ramai pelanggan mereka walaupun harga dinaikkan…

jadi fikir2kan…jgnlah terpedaya dengan dakyah dan janji hitam pembangkang…

bagaimana masa depan negara kita jika dipimpin oleh seorang pemimpin yang sering melanggar undang-undang negara seperti demostrasi jalanan….

adakah anda sanggup mempertaruhkan masa depan anak-anak anda?? 

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Jangan bereksperimen — Rakyat tanggung risiko jika pilih pembangkang sepenggal – PM

petikan dari Utusan Malaysia

Oleh ZULKIFLI JALIL dan HABIBAH OMAR

KEPALA BATAS 28 Feb. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memberi amaran bahawa sebarang eksperimen untuk memilih parti pembangkang memerintah, walaupun hanya sepenggal, boleh mendatangkan risiko teruk kepada ekonomi dan pembangunan negara.

Perdana Menteri menegaskan, proses menubuhkan kerajaan sebenarnya bukan sesuatu yang boleh dibuat main-main sehingga memerlukan eksperimen politik.

Beliau berkata, jika eksperimen dalam tempoh lima tahun itu tidak menjadi kenyataan, risikonya pasti ditanggung oleh rakyat.

Dalam konteks ini, beliau mengingatkan rakyat hanya Barisan Nasional (BN) boleh memerintah negara dan telah pun menghasilkan kemajuan yang terbukti hari ini.

“Nak buat eksperimen lima tahun, kalau tak jadi, bukankah teruk? Risikonya tinggi dan saya harap (idea itu) tidak dapat sambutan,” katanya.

Abdullah berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Ramah Mesra Perdana Menteri dengan Warga Pendidik Kepala Batas di Dewan Milenium di sini hari ini.

Beliau mengulas dakyah pembangkang dalam kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 yang merayu rakyat memberi peluang kepada barisan pembangkang memerintah negara hanya sepenggal.

Para pemimpin pembangkang meminta pengundi memberi peluang sekali sahaja kepada mereka dengan alasan jika prestasi pembangkang tidak seperti yang digambarkan, rakyat kemudian boleh memilih kembali BN pada pilihan raya umum berikutnya.

Menurut Perdana Menteri, kemajuan yang dicapai hasil usaha BN diperlihatkan menerusi kemantapan ekonomi Malaysia yang mencatatkan pertumbuhan 7.3 peratus bagi suku keempat 2007.

Katanya, angka pertumbuhan itu adalah sesuatu yang di luar dugaan.

“Saya tahu ia akan lebih tinggi tetapi tak sangka angkanya 7.3 peratus. Jika dikira dari segi hitung panjang empat suku penggal sepanjang tahun itu, kadar pertumbuhan ialah 6.3 peratus.

“Ia menandakan keyakinan rakyat Malaysia terhadap keseimbangan ekonomi ekoran pelaburan yang meningkat dari negara-negara lain. Saya amat gembira dengan perkembangan ini,” katanya.

Abdullah memberitahu, pertumbuhan yang memberangsangkan itu membolehkan kerajaan merancakkan lagi kemajuan ekonomi supaya lebih banyak faedah boleh diberi kepada rakyat.

Rabu lalu, Bank Negara Malaysia (BNM) mengumumkan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) mencatatkan pertumbuhan 7.3 peratus bagi suku terakhir 2007 hasil sokongan perbelanjaan penggunaan dan pelaburan yang kukuh.

Bank pusat itu berkata, kesemua sektor dalam ekonomi mencatatkan pertumbuhan kukuh, sekali gus menjadikan KDNK benar pada 2007 meningkat kepada 6.3 peratus.

nota: tidak dinafikan peranan pembangkang adalah penting di dalam sesebuah negara yang mengamalkan demokrasi.walaubagaimanapun, orang ramai dinasihati supaya berhati-hati dengan janji manis yang dibuat pembangkang. ini kerana jika dilihat dari segi kemampuan untuk mentadbir sesebuah negara dan kerajaan, sudah terbukti Barisan Nasional berjaya meneraju Malaysia dengan jayanya. Oleh itu, undilah dengan bijak dengan memilih Barisan Nasional bagi piliharaya umum ke 12 ini.

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Perang Poster Bermula

Demam poster bakal menjelang…para pemuda jln enggang sudah mula ‘warm up’ bagi menyiapkan diri bagi memasang poster kelak…

Photobucket” mce_src=”Photobucket

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

JOM PAKAT TOLAK BA

 JOM PAKAT TOLAK BA….

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda