Belum Tunai Janji Kebajikan, Pembangkang Kini Kutip Derma Rakyat

KUALA LUMPUR, 10 Ogos – Pakatan pembangkang disaran berhenti dari terus membodohkan rakyat dengan mengutip derma semata-mata untuk memuaskan nafus impian untuk berkuasa.

Belum pun mereka menunaikan janji-janji pilihan raya untuk menubuhkan kerajaan dan negeri berkebajikan, setelah berkuasa pembangkang sibuk kutip derma rakyat, termasuk pelancaran Tabung Impian Rakyat Malaysia (Tiram), Sabtu lalu.

Aktivis masyarakat Selangor, Wan Indera Putra Wan Ahmad, berkata cukup-cukuplah pembangkang memeras wang rakyat dengan menjual pelbagai impian kerana sekarang adalah masa untuk pakatan pembangkang membuktikan bahawa mereka adalah parti yang membela rakyat.

“Sampai bila mereka nak terus main putar belit, jual impian sedangkan rakyat sudah beri mereka peluang untuk buktikan kemampuan mereka.

“Cerita Pelan 16 September pun tak habis lagi sekarang nak jaja misi impian baru pula. Cukup-cukuplah tipu dan peras duit rakyat,” katanya kepada UMNO-Online, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pelancaran Tiram oleh pakatan pembangkang yang kononnya untuk mendekatkan jarak antara kerajaan dan rakyat dalam mencapai impian mereka memiliki sebuah negara dan kerajaan yang lebih baik.

Wan Indera Putra yang juga bekas Setiausaha Pemuda PKR Selangor seterusnya berkata, sepatutnya sekarang adalah waktu pakatan pembangkang membalas budi dan kepercayaan rakyat yang telah memberikan mereka kemenangan di empat negeri bukan sebaliknya.

“Mereka sudah perintah empat negeri. Sepatutnya sekarang waktu mereka tunai janji. Pemimpin mereka cukup bijak bercakap soal ekonomi takkan nak tawan Putrajaya ambil duit rakyat.

“Mana hilangnya duit pasir, duit rumah urut, duit kilang arak, duit pelaburan ekonomi negeri, mereka ada penasihat ekonomi RM1…masih lagi nak kutip duit rakyat?

“Kasihanlah rakyat….ini bukan kerajaan kebajikan rakyat tapi kerajaan sapu duit rakyat,” ujarnya sinis dengan merujuk janji manifesto pakatan pembangkang yang mahu menjadikan negeri yang ditawan sebagai negeri berkebajikan. -MediaUMNO

Leave a comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

Leave a comment