Ayam Sabung PAS

 

AYAM SABUNG PAS – MAT SABU LARI KE ISTANBUL!!

Di dalam kesibukan Pengerusi Bertindak Datum Jelatek (BBDJ), En. Salleh Samad berceramah di merata tempat, memperjuangkan isu Datum Jelatek, beliau sempat mengumpulkan ‘flyers – flyers’, ‘booklets’ dan ‘handouts’ yang di edarkan di tempat – tempat ceramah. Satu ‘flyer’ yang menarik minat beliau ia lah tentang skandal – skandal khalwat yang melibatkan beberapa pemimpin PAS (lihat gambar).

Satu daripada pemimpin PAS tersebut adalah Mat Sabu yang di gelar ‘ayam sabung’ PAS. Kes yang di maksudkan ialah Mat Sabu di tangkap khalwat di bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu, Kelantan pada 31hb. Januari, 1995. Walaupun kes ini di bawa ke mahkamah, beliau telah ‘terlepas’ kerana saksi pendakwa ‘tidak ingat’ nombor bilik apabila di soal siasat.

Semasa kes tersebut sedang hangat, Mat Sabu telah menghilangkan diri dan tidak dapat di jejaki.

Secara kebetulan semasa Pengerusi Badan Bertindak Datum Jelatek (BBDJ) En. Salleh Samad berada di Turkey atas urusan perniagaan, beliau telah terserempak dengan Mat Sabu, isteri dan anak sedang bersiar siar di Kota Istanbul. Mat Sabu terpandang En. Salleh Samad dan beliau tersipu sipu dan cuba mengalihkan pandangan ke arah lain. Mengapa ya??

Nota: Apabila kita ke luar negara, orang – orang Malaysia dengan mudah boleh mengenali orang – orang Malaysia yang lain, cara jalan nya, berpakaian nya, rupa nya, cakap nya……………..

DUNIA NI AMAT KECIL!!!

1 Comment

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

One response to “Ayam Sabung PAS

  1. Pingback: Ayam Sabung PAS - http://politik.blog.my | http://politik.blog.my

Leave a comment