Anwar Perdana Menteri 3 Tahun lagi?

penulis berada di sabah sejak kelmarin…

muka depan akhbar harian ekspress “Saya akan jadi PM dalam masa 3 tahun – Anwar”

kenyataan ini dibuat ketika beliau ditemuramah selepas berjumpa dengan penyokong PKR di Sabah..

beliau juga membuat kenyataan ‘defections’ @ ahli parlimen melompat akan bermula tidak lama lagi…terutama dari Sabah…beliau memberi gambaran bahawa selewat2nya defections ini akan berlaku pada bulan ogos iaitu pada bulan kemerdekaan….beliau seolah2 memberi gambaran bahawa kerajaan pusat akan bertukar selepas 1 September 2008…

ketika ditanya sama ada bila perjumpaan dengan MP BN Sabah akan diadakan..beliau tidak memberitahu bila sebaliknya berkata MP BN Sabah sudah bersedia untuk melompat bila-bila masa…perjumpaan dengan mereka juga akan dibuat sikit masa lagi dengan memberi hint bahawa perjumpaan itu tidak akan dibuat di Malaysia..sebaliknya nama Hong Kong dan Australia disebut…banyak juga belanja sekiranya dibuat di luar negara…mana datang duitnya??…tapi di dalam blog beliau menyebut bahawa pertemuan rahsia telah dibuat pada malam hari 23 april tempoh hari..rujuk di bawah

Semalam di Sabah
Bikin penguasa gelabah
Ada konco melatah
Konon kita merasuah!

Sambutan di dewan sesak, termasuk dikalangan rakyat dan profesional. Majlis disusuli dgn penerimaan ribuan ahli baru.

Sdr Ansari dan Dr Jeffrey memulakan ucapan menekankan masa depan terjamin dibawah KeADILan dan Pakatan Rakyat.

Saya menyorot kembali pengalaman Pilihanraya Umum Ke-12 yang dinodai dengan penipuan dan tipu helah. Namun kemenangan di Semenanjung cukup menakjubkan.

Kita ulangai jaminan keadilan buat semua, royalti minyak 20 peratus.

Maka sukar buat Ahli Parlimen menolak pelawaan kita berdasarkan tawaran yang menunjukkan kepedulian terhadap rakyat.

Tidak ketinggalan menjelang tengah malam adalah celoteh khas secara rahsia dengan ahli parlimen BN!!

ANWAR IBRAHIM

Isu royalti minyak dinaikkan ke 20% merupakan umpan utama yang digunakan..

sesudah di sabah…anwar menggempur di kuching…diberitakan sambutan meriah diadakan sempena menyambut ketibaan beliau…menurut sumber formula 20:10 defections digunakan..

20 dari sabah 10 dari sarawak….

kebetulan malam tadi..penulis sempat melihat rancangan Bicara Mufti bersama Mufti Perlis…

tajuk yang sangat menarik ..seingat penulis “Menentang Pemerintahan yang Tidak Adil” – harap betulkan sekiranya tajuk salah….

perbincangan mengupaskan bagaimana rakyat harus menasihati pemerintah sekiranya pemerintah gagal, tidak berlandaskan Islam dan berlaku tidak adil….ubatnya bukan dengan memberontak atau menumbangkan sesebuah pemerintahan itu sebaliknya MENASIHATI pemerintah….satu tajuk yang amat relevan dan harus didengar oleh SEMUA AHLI POLITIK BERAGAMA ISLAM…dengan beberapa contoh kejadian seperti di Algeria….penulis merasakan bahawa ia merupakan satu tajuk yang membuka mata kepada semua pemerhati politik di tanah air kita dengan fenomena politik yang agak luar biasa tatkala ini…

apa2pun diharapkan agar tiada defections yang akan berlaku…ia memudaratkan lagi rakyat kita…tidak salah sekiranya pakatan rakyat menunggu PRU 13 nanti utk dapatkan kuasa…ini kerana bukan lah jaguh sekiranya kemenangan itu dibeli…budaya membeli ahli politik amat tidak sihat…..apakah nilai kepercayaan rakyat berikan kepada ahli parlimen yang dipilih boleh dibeli dengan WANG RINGGIT!!?? bukankah itu seperti menipu rakyat sendiri….Apakah rakyat bersedia menerima Pakatan Rakyat utk menjadi kerajaan di mana dasar-dasar perjuangan mereka masih lagi kabur dan tidak jelas….? fikir2kan!!

6 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

6 responses to “Anwar Perdana Menteri 3 Tahun lagi?

  1. Awang Kata

    Tidak timbul isu siapa atau parti mana yang memerintah asalkan ia menjalankan tugas, tanggungjawab dan amanah. Isu yang bergejolak kini berpunca daripada ketidakamanahan pemimpin dalam pemerintahannya. Sering permainkan agama, bangsa dan negara. Kedaulatan agama, bangsa dan negara sering kali dimunafikkan: apabila berkata ia dusta, apabila berjanji ia mungkir, dan apabila diberi amanah ia khianati. Itu sahaja. Jujurlah duhai pemimpin dan rakyat. Pagar mana makan padi dan padi mana makan pagar…

  2. purtashafiq

    aku……tak setuju kamu jadi pm malaysia… kerana
    mempnyai sifat yang jijik…….dah tu … lansung tak bermoral……benda haram jadi permainan kamu…
    nampak bercirikan seorang islam tapi dibelakang hanya tuhan yang tau……..cakap pandai tapi tak serupa bikin…. semoga anak cucu kamu tak ikut perangai kamu……..aku berdoa semoga kamu bertaubat …….jgan nak kan kuasa sanggup buat apa saja temasuk jual agama dan negara buanglah cita-cita besar kamu itu…. jgn telalu takbur…….

  3. fatihah

    anwar perosak ,penderhaka penghancur bangsa melayu

  4. ishak ateng

    Fatihah
    Jangan kita mefitnah sesama manusia, sehingga sekarang tiada bukti beliau perosak.
    Ingatlah dihari akhirat.

  5. My Kenyalang

    anwar..aku setuju…..ko jd pm….,dapat juga kmi sabah sarawak menunutut semula perkara 20 perjanjian sabah sarawak dan menerima royalty minyak sesuai degan kapasiti sabah sarawak yg besar.daripada 100% kmi makan 5% sj dr hasil…

  6. Kuntakinte

    salam, sedara my kenyalang, teman risau AN War jadi PM orang di sarawak tak berketurunan sebab laki sama laki boleh kahwin yeop…

    Fitnah apa ishak oi… mahkamah dah putus dia balun pungkok orang laki..hang cakap apa hang je jenis kena kencing, hang yang berdosa menyokong kaum sadomi… bawa bertaubat yeop.. hangpa yang tak masuk mahkamah gila2 punya percaya, yang masuk mahkamah nafi pirahhhh…hang lebih baik duduk dalam hutan kawan dengan beruk.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s