Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat

Pengundi Permatang Pauh…Masa depan Malaysia terletak ditangan anda!!!

sila klik utk imej yang besar.

Kabinet bayangan inilah bakal direalisasikan sekiranya Pakatan Rakyat menjadi kerajaan persekutuan yang baru.

About these ads

100 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

100 responses to “Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat

  1. AbangTuah

    Salam.

    Kawan amat tak bersetuju dengan susunan tersebut. Sepatutnya Hj. Hadi lah yang paling layak menerajui kabinet tersebut sebagai PM. Kenapa mereka meminggirkan Hj. Hadi, hanya layak diletakan sebagai menteri kanan sahaja, sebaris dengan Karpal Sigh. Apakah tahap Hj. Hadi sebagai seorang ulama besar PAS begitu rendah sekali dimata mereka.

    Sekiranya Hj. Hadi berfungsi sebagai menteri kanan sahaja, bagaimanakah beliau hendak merealisasikan NEGARA ISLAM berserta dengan HUKUM-HUKUMnya.

    Kawan teramatlah tak bersetuju sekiranya Anwar yang telah diragui sikap-tingkahlakunya menerajui Negara. Kawan khuatir sekiranya benar segala tuduhan terhadapnya dari dahulu sehingga sekarang maka kita akan diterahui atau diketuai oleh seorang yang XXX. Apakah pihak PAS membenarkan perkara tersebut berlaku. Pada pandangan kawan apa-apa yang kita telah ragui maka hendaklah kita tinggalkan sahaja.

    Kawan juga amat tak bersetuju diletakan LKS sebagai TPM terkanan, dikuatiri selepas ketiadaan Anwar beliau dengan mudah akan mengambil alih pucuk pimpinan tertinggi. Sekiranya dia, iaitu LKS menjadi PM pula maka kedudukan Hj. Hadi pasti lebih tergugat, semestinya dia diletakan sebaris dengan Menteri2 biasa sahaja, atau mungkin hanya di tugaskan sebagai Mufti sahaja untuk menyemak dan memperbetulkan prosedur mengangkat sumpah sekiranya rakyat ingin bersumpah-sumpahan.

    Wahai pengikut PAS, apakah awak semua berpuashati dengan kedudukan yang diberikan pada Hj. Hadi. Tidakkah PR mengetahui tanpa Parti PAS, Pakatan Rakyat akan tumbang. Tidakkah mereka mengetahui bahawa PASlah yang membuat mereka kuat. Tidakkah mereka ketahui sekiranya tanpa PAS, PERAK dan SELANGOR jatuh semula ketangan BN. Pada pandangan kawan PASlah yang paling berkuasa didalam PR kerana PAS berkuasa keatas 3 negeri manakala DAP hanya ada satu negeri dan sekiranya PAS keluar PKR tiada langsung negeri.

    Wahai pengikut PAS, tunjukanlah protes awak semua kepada susunan kabinet bayangan yang gila dan tidak adil ini. Pada pandangan kawan PAS lebih layak menjadi parti tunjang didalam susunan kabinet bayangan tersebut.

    PAS, sekiranya Negara ini benar-benar akan dikuasai oleh PR, maka sekiranya sesuatu buruk terjadi maka kami rakyat Malaysia tidak akan teragak-agak lagi menuduh PASlah yang menjadi punca segalanya, kerana kuasa menentukan terletak ditangan pihak parti PAS. Sekiranya PAS sanggup perjudikan nasib Melayu dan Islam maka teruskanlah. Akan tetapi sekiranya masih sayangkan pada bangsa melayu ini dan agama ini maka fikirkanlah, kerana segalanya terletak ditangan PAS, usah juga tertipu….

    • Azhar

      kenapa mesti ada tpm di kalangan bukan melayu..?saya tidak bersetuju sama sekali….orang melayu semakin tergugat….cuba kita tengok contoh kabinet singapura,tidak ada satu pun menteri2 kanan di kalangan orang melayu…mahukah satu hari nanti kabinet di Malaysia seperti itu.?Mereka akan cantas hak2 org melayu satu hari nanti sekiranya di beri peluang utk memerintah….Mari kita sama2 fikirkan……

      • ah chau loo

        wow..ini macam sudah jadi singapore ma..
        this our long time ‘ dream ‘…and we know with our chinese brothers in
        malaysia ,we will achieve it..GREATER SINGAPORE.

  2. darknights

    just for fun…

    RPK house raid (22/08/08)

    Source from malaysian-today

    “The raid was is in relation to the sodomy allegation against Anwar Ibrahim where the said doctor who examined the accuser, Saiful, confirmed he could not find any evidence that the young man had been sodomised by anyone.

    The police confiscated a notebook computer, a scanner and some documents and left about two hours later. Raja Petra is to report to Bukit Aman for his statement to be recorded after the Permatang Pauh by-election”

    i’m so attract with on of the comment on that blog…

    written by ultraman kite, August 22, 2008 | 11:17:38

    WHY IN HELL THE POLICE TOOK THE SCANNER AWAY???? YOU CAN’T STORE ANY INFORMATION INSIDE A SCANNER!

    -fun-

  3. ibnyahya

    oi..abg tuah…jgn nak tipu jd org PAS…ko ni upahan UMNO….kabinet bayangan tu x pernah wujud…..laknatullah ala man taalak…..syarat kabinet persekutuan mestilah 75% org islam….tu smua keling n cina…anwar pun tau jgk mana lebih baik…dia pernah pimpin perssatuan islam

  4. Apai Ngelai

    Salam semua,

    Kawan tak nak tengok muka musuh islam itu sebagai orang nombor dua negara.. Kawan sanggup meludah muka dia kalau dia lalu di depan kawan. LIM KIT SIANG!!!! TO HELL YOU BELONG!!!! Macamana dia pulak yang boleh layak jadi TPM bayangan negara Islam kita? Mana perginya Pemimpin-pemimpin Islam dalam PAS????? Mana PAS? PAS mana? Where is PAS? PAS is where? Is Pass away? PAS!!!!!!!! Selamatkanlah Malaysia kalau BN tumbang!!! PAS!!! kalau kami tumbang walaupun tak mungkin tumbang, kamulah harapan kami untok mendokong Islam sebagai pegangan negara…

    Jangan kau khianati kami dengan kaum kafiruun yang suka makan bab1 itu… PAS, Jangan kau bersalam dengan mereka selepas mereka makan lunch atau diner. Mereka memegang daging itu sambil memakan dan hanya mengelap dengan tisu sahaja. Mereka memalitnya pada tangan kamu lalu kamu memegang makanan kamu pula dan kamu makan. Kemudian ia sikit-sikit menjadi sebati lama-lama kamu pun tanpa segan silu boleh join the ‘Bee Dees club’.

    Lim Kit SDiang akan menjadi mangsa kawan. He’s mine…..Tunggulah! Kawan dah nak buat persiapan rapi untuk berhadapan dengan dia di PutraJaya. Kawan nak tegaskan kawan sediakan satu swrew driver yang dah siap diubahsuai untuk merobek isi keluar kalau tertusuk.. Dan kawan nak selitkan pisau kat pinggang, kawan akan check bila dia sampai dan balik semua tuh…. Ini adalah antara hidup dan mati Kawan dengan dia….Selapas mengerjakan semua itu, kawan akan curah sulfuric acid untuk menghilangkan bukti…dan kawan dah tak peduli lagi dengan masa depan, sebab sudah pun gelap..Dia tak akan dapat berbuat apa-apa sebab tak ada orang yang tahu… Kawan akan tunggu malam hari sebab itu masa yang sangat sesuai dan tiada orang sekitar……

    Kepada sahabat2 kawan, AbangTuah, Mamak, Brokuntakinte, Big8, Battleship, BakalPM, ikankecil, dan ramai lagi tunggulah berita Perdana Jam 8 malam kat TV dan juga kat news paper harian……. ‘KERETA TPM ROSAK TERUK AKIBAT PERBUATAN KHIANAT’…..

    Wassalam.

  5. AbangTuah

    Salam

    Ibuyahya…”Tepuk dada tanya selera”.

    Sekiranya apa-apa terjadi pada melayu dan islam…jangan ada lagi puak yang berani mengaku PAS dihadapan kawan melainkan kawan tenyeh kepala dia sampai bengkak, kawan pulas telinga dia sampai tercabut, kawan debik dia sampai lembek, ok.

  6. AbangTuah

    Salam,

    Sekiranya kabinet bayangan itu jadi kenyataan maka, ‘berputih matalah PAS’, Ibarat ‘Yang dikejar tak dapat yang dikendung berciciran.’

    Tidakkah PAS ketahui selama berpuluh tahun ini UMNO membiarkan PAS terus hidup kerana amat sayangkan PAS, tetapi sekiranya didalam kabinet PR, maka sekiranya terinaya puak PAS maka UMNO tidak mampu lagi memberikan pertolongan…kahkahkah.

    Mana pengikut PAS..tidakkah mereka gumbira melihat kedudukan HJ. HADI…ish..ish..ish..cuba bayangkan PAS yang terkuat, yang terhebat didalam PR diberikan kedudukan lekehan seolah pecacai atau pencukup syarat oleh pemimpin2 yang SEKULAR seperti Anwar dan LKS.

    Menangis hati kawan mengenangkan balasan keatas usaha dan budi yang telah PAS beri dan curahkan untuk PR. Begitu sekali kejamnya tindakan mereka yang bergelar sekular itu terhadap sebuah parti yang amat disayangi oleh PAS dan UMNO.

    Ish..ish..ish..tak sanggup kawan melihat perjuang-perjuang ISlam di perlekeh, direndahkan, dihinakan sebegitu sekali. Tapi kawan heran pengikut PAS tak berasa terhina ke???

    Patutlah ada diantara pemuda2 PAS negeri yang mempertikaikan kedudukan PAS didalam PR semasa Muktamar PAS tempohari. Kawan rasa ramai pengikut PAS yang telah tersedar bahawa arah yang mereka ikut ini adalah arah yang tidak wajar. Tetapi apakan daya, kerana dendam Hj. Hadi dan pimpinan PAS lain kepada UMNO maka suara-suara protes ini tidak diindahkan, tidak didengar langsung.

    Jadi wahai pengikut PAS keluarlah beramai-ramai dari parti PAS yang tidak lagi ada haluan yang wajar, marilah beramai-ramai, masuklah UMNO sebagaimana yang telah dilakukan oleh beribu-ribu sebelum ini. UMNO tetap akan membuka pintu dan menerima kehadiran saudara-saudara sekelian.

    Wassalam…

  7. Salam,
    Kabinet angan-angan mat jenin,
    1.Kalau PAS nak memerintah kena pulangkan kuasa pemerintahan pada Yang Di Pertuan Agong seperti Fahaman Wahabi Arabia kerana Kalau nak tubuhkan negara Islam mengikut Rashidin perlu ada Majlis Syura dan diketuai oleh khalifah!.Kalau boleh ikut Negara Iran..Tuan guru jadi Imam Besar!.Republic Of Islam Malaysia susah pulak!.kena rampas kuasa dari….!!!.

    2.Kalau DAP nak memerintah kena jadikan 3 orang Perdana Menteri iaitu Perdana Menteri Pertama Lim Kit Siang,Kedua Dato Anwar Ibrahim dan Ketiga Mr.Karpal Singh.Baru ada umphhh..Malaysia Malaysia.

    3.Kalau PKR memerintah…Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan Tiga lagi Timbalan Perdana Menteri iatu satu dari Sabah,Timbalan Perdana Menteri kedua Puan.Teresa Koh dan Timbalan Perdana Menteri ketiga Xavier…ini yang akan jadi masalah dengan orang Hindu dan Islam dan Singh!.oooppp lupa tentang negri Sarawak..kita gelarkan Timbalan Perdana Menteri kuasa-kuasa khas Malaysia Timur yang merangkumi Sabah,Sarawak dan Wilayah Persekutuan Labuan.Dan kemungkinan besar kita satukan ketiga-tiga negeri tersebut dibawah Nama Baru Malaysia Timur-Timur!.Jangan jadi Macam Negara Pakistan Timur jadi Bangladesh sudahlah!.

    Harap-harap selepas itu kita turunkan minyak sampai satu liter RM1.00 kalau tak cukup duit kita jual Pulau Terumbu Layang-layang yang dekat dengan Vietnam itu kepada Amerika!.Kerana Amerika pun suka beli Pulau macam hawaii tak mustahil mereka tak beli..kerana kita dah makan budi Amerika kerana tolong Merdekakan Negera Ini dari UMNO!.Nanti orang UMNO kita buat macam Sadam Husain pada golongan kurdi!kita sembur bahan kimia atas mereka!.

    Amacam Negara Baru Malaysia…bendera baru nak bubuh simbul apa ya?. dua anak bulan kiri kanan dan tengah-tengah berlubang?.Hmm kalau pelakun ada digelar simbol sex apa salahnya bendera pun ada simbol sex belakang punya?!!!!.

    Allah seamatkan kami…Allah selamatkan kami…Allah selamatkan orang melayu!!!!!.Wassalam.

  8. Yeop KK

    aku tertarik dengan gambar kabinet bayangan PR. Gambar ini kalau digantung didalam zoo seluruh negara akan dapat menambah pendapatan. Tak perlu kerajaan keluar belanja lebih sebab dah ada pendapatan tambahan, kena pula kita buat kempen
    ” Visit Zoo Malaysia Year”

    Apa macam bro semua, sokong tak?

  9. Pengundi Permatang Pauh

    Hai AbangTuah, Apai Ngelai… Nak kata hangpa bODOH, hang marah….. tapi jgn bodohkan rakyat

    Ko org tak bersumpah ker?
    Busuk punya orang…..
    Di Permatang Pauh saja ader 3 versi Kabinet Bayangan Anwar Ibrahim…. Apeni? Ko ingat kami ni bodoh macam hang ka? Mangkaq

    Aku yang nak undi , suka hati aku lah nak undi ANWAR IBRAHIM…

    Jangan nak jahanamkan perpaduan kaum di Malaysia ni….

    ko agen umno inilah pegi la buat khidmat masyarakat…. mana-mana orang yang dah berak x cuci lagi… ko bagi ler perkhidmatan cuci pungkoq tapi sebelum mengundi jer….. maklum lah pastu hang dah x di bayaq…….

    B…sat …. UMNO

  10. AbangTuah

    Weii Pengundi PR

    Sapa yang memecahbelahkan Melayu??? Yang aku tahu dari turun temurun tok nenek melayu berkata PAIHlah penghancur penjahanam melayu.

    Salam yeop kk,

    Kawan setuju sangat dengan Yeop. Tapiiii Yeop ade ke menatang dalam Zoo tu setuju???

  11. Apai Ngelai

    Salam pengundi Permatang jauh,

    Kawan minta maafler kalau hang terase pedis sesangat. Kitorang bukan nak pakse pun hang nak undi mana beb.. Kalau hang nak undi ke, tak nak undi ke, lantak hangla.. Kitorang bukan cakap pakai kelentong campur pengetahuan sempit takdak akai. Asal saja ada kekacauan, depa kat PKR tu tolak maih bagi kat UMNO. Kalau ada bukti, punya la senang cakap tu khianat UMNO, fitnah UMNO. Ok lah, lagipun depa tu maksum suma… Jahat tu suma UMNO, kejahatan pakatan anak Melayu yang sebangsa hang. Hah….puas ati?

    Hang ingat satu, hang punya idola daddy Anwar tu bersekongkol dengan Parti Kafiak tauu… Tak cukup kat dalam negara, bawak masuk pulak yang dari luar. Amerika yang penaya Iraq tuh, bela dia. Campur orang yang macam hang, cukup satu kuasa campuran golongan dia. Apa dia buat tu hang restu suma…… temasuk bunuh rakyat Iraq oleh kawan dia, Amerika tu.. Anwar tu ok jer, dia nak risau apa? Rakyat Malaysia macam hang ni tetap undi dia jugak, pasai dah jumud sangat. Lagipun bukannya Amerika tu bunuh orang islam kat Malaysia nih, cuma Iraq dengan Afghanistan tu je… ok ler tuuu…..

    Depa kat PiKir-R tu tak kesah kalau agama hang kene uli dek DAP tu hah…. Yang Anwar tu pulak bagi speech kata Malaysia ni bukan orang islam yang punya masa mejlis makan malam bersama kerabat kafiak tu, pasai apa oii…..? Bukan main bersemangat lagi golongan kafiak tuh bangun tepok tangan sokong seratus tujuh puloh peratus, BANGGA beb…! Amboih, bertepuk sakan depa…. Kalau boleh naik kat atas meja tu pasai nak tunjuk suka.. depa naikkk…. Hang tau pa…?

    Takpa lah, kita pulak tak nak cakap banyak. Hang ni kalau nak pikiaq juta kali pun, pasai kepala dah kematu, buruk busuk PKR tuh hang puji jugak sebab ada Anwar…. Hang puji dia tapi hang lagi lupa parti yang dia pimpin tu dah rosak teruk.

    Depa ludah anak gadis orang, raba bontot – tu kira cabul kehormatan la tu, kalau ditakdirkan kene kat anak hang, adik akak hang, hang sebutla… cakap lagi elok depa tu hah.
    Pasai kene kat orang lain punya, hang tak kesah! Tok sah nak tunjuk molek PKR tu…. Kite lama dah tau dah………. Tu suma kaki belasah, kaki balun, akhlak rosak masa pilihanraya…… Perpaduan kaum kejadah? Sama bangsa sendirik pun, tegang urat tengkok tu dok mengata orang. Undilah PKR demi kesejahteraan, eh…!

  12. Assalamualaikum..
    Saya kesal dengan tulisan mamak penang tapi saya hormati pendapat dia..yela idea orang walaupun bodoh kita kena respect jugak…
    Saya rasa kabinet bayangan tu ORANG B.N yang cipta dan cetak kot …apa kelulusan Azmin sampai Anwar angkat jadi timbalan menteri kewangan??Anwar bukan macam P.M lani,lantik orang ikut suka dia je…Pemimpin yang ada ilmu kepimpinan macam Anwar takan ambil anaknya masuk kedalam menteri kabinet dan juga nampak sangat orang yang cetak tu tak tau sejarah dan pendidikan Mahfuz Omar…Lain kali kalau nak cetak tu pakai la akai sikit jangan ingat orang PKR bodoh…..

    Ada pepatah berkata PEMIMPIN YANG BAIK TAKAN IKUT TELUNJUK ORANG DIBAWAHNYA………..

  13. BakaL PM

    hoi Pengundi Permatang Pauh kau ni mesti org keadilan sebab kau suka cerita pasal pungkoq… Pelik la aku sedap benar ker ikut pungkoq ni???

  14. Apai Ngelai

    Salam Azhar,

    Awak tok sah mempertikaikan kalau kabinet bayangan tu kita yang tunjuk. Apa yang ada, kalau dekat Anwar takda yang mustahil punya…..

    Budak buat kopi pun dia bawak ikut rombongan pi luar negara. Apa pulak kelebihan serta kelulusan budak tu? Lagi satu, mana awak tau yang Anwar takkan ambik anak dia masuk dalam kabinet bayangan dia. PKR tu dah ler tak cukup korum, takkan nak lepas bagi kat PAS dan DAP pulak..

    Sedangkan kalau betul, PKR ni banyak pemimpin yang berkaliber, buat apa anak dia nak dikaitkan dalam kancah politik? PKR memang bodoh pun. Kalau diorang ada guna akal, takkan buat benda-benda tak senonoh kat Permatang Pauh tu…. buat kecoh, menggelabah tak tentu pasal.

  15. AbangTuah

    Keepada Azahar Asraf dan semua lebai2 PAIH melepaih.

    Tadi kawan dengar kenyataan LEG mengatakan sekiranya PR memerintah Anwar akan jadi PM, tetapi tidak akan dibenarkan ujud Negara Islam.

    Betul telahan kawan LengHingGan dah tukar channel. Dulu ashik tersengih dan melentuk-lentukkan kepala. Sekarang gaya bercakap sama betul macam uncle dia LengYuKuan tegas macam batang kayu.

    Woii!!, orang Melayu PAIH, dah bersediakah awak semua untuk meritokrasi, dah bersediakah awak sekiranya undang2 negara dilaksanakan terlalu tegas tanpa budi bicara, sedangkan kawan lihat kaum PAIHlah banyak melanggar undang-undang negara.

    PAIH kalau PR memerintah sekiranya Hj. Hadi tak diangkat jadi PM baik kaji balik hubungan dengan PR tu sebelum terlambat. Sekiranya jadi apa-apa pada Melayu dan Islam sampai akhirat kawan tuntut pada PAIH kerana bertanggungjawab menghancurkan bangsa dan agama ini.

  16. truly malaysian

    penghancur melay adalah UMNO selama 50 tahun ini..

    takde maknenya kabinet bayangan ni..
    dah berpuluh jenis kabinet direka sendiri UMNO..
    yelah takde modal la katakan..
    ini adalah satu persatu alasan bodoh/taktik UMNO untuk memperbodohkan melayu seperti TUAH..

    satu lagi,pemimpin UMNO sekarang mati matian nak memperbodohkan melayu!!

    anwar melayu,beragama islam..ini adalah taktik politik anwar untuk memerangkap cina..
    selepas anwar menjadi PM,percayalah,berdozen2 ahli parlimen UMNO akan menyertai PR..

    tinggalah bodowi,al sheikh najib altantuya dalam UMNO,mayb diorg akan ke mahkamah
    dan malaysia akan aman dari fitnah syaitan2 ini,
    pak lah pula akan mengulangi sejarah suharto dan thaksin yang akan ke mahkamah,yelah,harta kamaludin bodowi pun dekat2 dengan harta si thaksin..

    melayu sebagai kaum majoroti akan terus berkuasa..

  17. Pengundi Permatang Pauh

    Hehehe Pelik kan? Kabinet bayangan anwar ader kat website umno… hehehe

    kebetulan lagi……

    Sapa Kianat Melayu?
    1. Sapa yang sekat bantuan Sekolah Agama Rakyat? Yang sekolah seme tu orang cina ker?
    2. Sapa yg khianat bangsa melayu, guna BI ajar Sains dan Matematik?
    3. Sapa yang upah budak uniten yang kena buang pastu mintak biasiswa ngan tpm buat tuduhan liwat?
    4. Bekas Menteri mana yang raba orang, pastu kata ader silap paham sikit?
    5. Sapa yang bwk keluaq duit cash berjuta kat overseas pastu dibebaskan sebab tak reti BI? Hairan…. boleh jadi ketua penerangan pulak tu…
    6. Sapa yang tak bayaq duit banner, ayaq, topi, baju, payung masa BN menang tahun 2004?

    Woi Bro…Bagi fakta la…… cakap takder fakta, nampak sangat kebodohan hang….

  18. Pak Lah

    Wei bising lah….

    Aku nak tidoq ni…………….

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  19. Nadrah

    Tengok Rahim Noor buat aper sekarang?
    Tengok macammana kematian Tan Sir Mohktar Abdullah?
    Tengok Khalid Jafri mati camna?
    Tengok mana p wife Aziz Shamsudin?
    Tengok camna BN kalah teruk 2008?

    Mungkinkah Pembalasan ALLah terhadap kezaliman mereka?

  20. Nadrah

    Buat AbangTuah, Apai Ngelai

    Siapa yang maki Sultan

    ” Kami nak deris, NATANG? ”

    Mereka kununnya pembela Melayu…. Boleh senang-senang maki SULTAN………..

    TERBUKTI : dulu, kini, selamanyalah UMNO Pengkhianat Bangsa, Agama dan Negara………

  21. Apai Ngelai

    Salam,

    Kepada penyokong PR semua, tima kaseh la atas keprehatinan engkorang yang jujur terhadap politik negara ni walaupun sebenarnya buta mata serta hati. Memang terbukti korang suma dah tak boleh diselamatkan lagi.. Pasai suma korang masing-masing dah pakat nak pelingkup BN, itu yang sebenarnya bukan ada pikir soal masa depan negara pun.

    Kite sangat kecewa pasai korang suma ni bodohh betul2… satu bende pun korang tak nampak – Iblis tu dah tutup mata korang suma.. PKR satu dosa pun depa tak buat…. bagi korang. Hei mata satu suma! korang kalau mempertikai sesuatu
    perkara, bukan main lagi bijak kepala hotak engkorang ni hah! Kepandaian PKR beruk tu, adalah mempertikaikan sesuatu perkara tanpa perlu menengok keadaan hal sebenar dengan mata kepala sendiri tetapi cukup sekadar membuat tafsiran yang nampak masuk akai, menduga-duga dan memfitnah. Dia lebih tau mana yang betul dengan mana yang tak betul, tak payah pakai bukti pun, cuma perlu kencing jer, terus tenuk-tenuk macam korang ni pecaya cakap dia bulat-bulat. Nau’zubillah…..

    Agaknya DSAI ni pandai pukau tak? Tu, korang sampai gila rasuk, mengagungkan dia walaupun dia sampai sekarang tak berani nak lafaz sumpah. Mungkin tu yang buat Saiful terserah bontot secara luar sedar…. mana tau? Dia boleh guna ayat power sama orang, weii…. (gurau jer!)

    Buat Pengundi permatang pauh dengan nadrah, kite doakan mudah-mudahan korang sedar, tak sekarang insyaAllah mungkin satu hari kelak.. Perikatan yang mengandungi satu parti Kafir Harbi di dalamnya itulah punca yang paling utama kite tentang habis-habisan. Depa nak lupuskan azan kite dan tak nak mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi negara. Depa tentang habis-habisan. Kite nak pesan satu, kalau PR memerintah, lantas DAP kotakan apa yang dia kata – buangkan title negara islam kat negara kita, haramkan azan kat sesetengah tempat, kite akan kutuk korang sama macam depa, beza cuma pada bangsa je…… Agama? Wallahua’lam…

    Hak bumiputra/melayu, kite tak payah nak cakap pasai engkorang suma dah pakat setuju. Mudah-mudahan dengan keputusan ni, korang suma yang memilih PR akan dapat nasib serupa melayu kat Singapura. Sekarang pun melayu banyak yang merempat.. Tu belum termasuk lagi anak-anak korang besok-besok, terpadam dek konsep malaysian malaysia tuh….

    Apai tak kesah, kite nie masih boleh lagi cari jalan lain lagi untuk terus survive. Bukan nak menunjuk, tapi nak cakap kesian kat korang nih…..
    Kebanyakannya orang susah, bukannya kaya. Tapi tak guna nak peringatkan sebab korang punya komen suma bunyi macam mampu bersaing tanpa bantuan apa-apa lagi dari kerajaan. PR dah sepakat nak hapuskan suma nih…. nonsense bagi depa. Mnguntungkan melayu dan bumiputra jer,
    tapi merugikan kaum lain. (kononnya betul-betul
    rugilah tu)

    Kalau cakap menguntungkan tuh kite tak setuju, sebab melayu skarang nih masih kat takok lama jugak. Backward minded. Inilah orang kita. Cermin diri tu dulu, kalau tak kerana dasar kerajaan selama 50 tahun nih, korang lama dah idup merempat. Orang kita ni pemalas besar yop…..! mengaku jer, usaha tak banyak tapi untung nak berlipat ganda. Kite tau, KEBANYAKAN PEKERJA jenis orang kite nih astaghfirullah… malu nak cakap! Inikan pulak nak bersaing dengan orang cina dan india dalam hal ekonomi…. Sanggupke korang berniaga 7 hari seminggu, kekadang tu kene lebih 12jam sehari?
    Hari-hari? Ini soalan kepada peniaga melayu lah…. Orang cina tu dah makanan dia, lali dengan suma tu.. Suma cara diorang lebih kurang macam tuh………. Kita? Alamat buat tabung kat kuboq ler jawabnya…

    Tak pa lah, kite bukan nak menakutkan cakap bohong. Kite cabar engkorang suma tanya kat DSAI dan DAP supaya depa bagi jawapan ada sama tak isu hak melayu/bumiputra macam apa yang kita begitau nih…..! Cakap banyak tak payah…
    korang kalau sanggup bersaing korang undilah PR.
    Pastu jangan minta kat kerajaan dia benda-benda bodoh yang engkorang skang ni, makbapak engkorang, atuknenek engkorang dapat masa BN memerintah. Korang suma akan digelak oleh kaum depa tuh….. padan muka!

  22. La Apai open minded la sikit…dah pemimpin dalam UMNO dah tak boleh pimpin takan kita nak ikut kot.. Hang memang darah UMNO,tak kira sapa bossnya semuanya hang sokong…Tu la saya kata kalaulah Anwar kembali kepangkuan UMNO,mesti hang jugak sokong dia…Lani era moden,kita pilih yang boleh buat keja bukan yang dok lena…
    Saya bukan kontraktor yang terpaksa sokong UMNO,tapi saya hanyalah seorang pemandu traktor………

  23. Anda boleh rujuk balik Akta Mahkamah termasuk Mahkamah Syariah,apa akan terjadi pada Anwar jika beliau angkat sumpah Quran sekarang… Jadi jangan pertikaikan kenapa beliau tak angkat sumpah pegang AL Quran,Al Quran bukan untuk dimain main,Al Quran bukan untuk tarik pengundi…
    Saya hairan kenapa T.V tak bangkitkan akta ini dan kenapa SiSaiful tu tak didakwa kerana terang terang langgar akta ini….

  24. AbangTuah

    Salam Nadrah

    Ni..Nadrah kalau nak cerita tentang kematian atau keazaban, saban hari kita tengok ramai orang matinya cara trajis dan ada yang berpenyakit berpanjangan. Tengok kat tsunami Aceh dan taufan Narjis lagi ramai mati trajis. Benda tu semua tak payah nak kait dengan isu semasa, tak relevan langsung, isu hanya digunakan oleh mak cik dan kakak yang tak sekolah.

    Kisah banner di Trengganu tu 2 ke 3 orang aje yang terlibat, tak boleh dijadi alasan semua UMNO dan BN bersikap begitu.

  25. Nadrah

    Siapa Pemimpin paling Agung UMNO sekarang Apai Ngelai idola kamu?

    Saya dah tanya orang UMNO tapi diaorang x boleh jawab soalan saya?

    Jangan cerita ler pemimpin UMNO lepas sebab seme mereka bukan lagi berdarah UMNO….

  26. Nadrah

    Apai Ngelai
    Kenapa nak kena maki Raja ? UMNO woi bila tak dapat jawatan? Kata pertahan raja Melayu ?

  27. pemudaumno

    salam nadrah

    ada kemungkinan banner tersebut dipasang oleh dan dinaikkan oleh penyokong PAS utk memerangkap UMNO itu sendiri. kemungkinan itu ada kerana umum tahu penyokong PAS di Terengganu agak emotional apatah lagi sekiranya mereka dicabar dan diapi2kan oleh rakan mereka sendiri dari PKR utk bertindak sedemikian.

    Soal UMNO atau PAS yang maki Raja bukanlah isu utama kerana perlu diingat UMNO dan PAS hanya sebuah parti. Yang harus dipersalahkan individu yang bertanggungjawab kerana sikap beliau sendiri dan bukannya parti yang dianggotainya.

  28. AbangTuah

    Salam Apai..

    Apa jenis manusialah PAIH ni, kita dok pertikai kenyataan DAP berkaitan isu penolakan negara Islam atau Islam ugama resmi, depa buat tak tahu aje. Kawan tengok boleh lagi berpeluk-pelukan, berdakap-mesra, bercumbu-cumbuan dengan saudaranya tu.

    Kawan tahu fasal apa depa buat tak tahu, fasal takut saudara mereka tu merajuk…nanti susah nak pujuk.

  29. uncle_ss

    hampa semua bodoh..melayu bergaduh..sapa yang untung?ini lah agenda sebenar yang org melayu tak sedar..ANWAR.sebenarnya bukan berjuang untuk sape2 pun…dia berjuang untuk diri sendiri..dia pergunakan semua kaum..tp cina, india tak bodoh mereka pergunakan ANWAR..cuba hampa semua fikir dan teliti dgn betul2 guna otak…cina n india takan bg sokongan kalau takda muslihat..terpulang pada hampa semua..cina,india memang anti UMNO sejak dulu lg..sejak nenek moyang mereka..nak tau pasal apa?
    tanyalah datuk nenek hampa semua..INI BUKAN PERKAUMAN..ini lah hakikatnya..terpulang pada hampa nak undi sapa pun..terpulang pada hampa nak suruh sapa jadi pm.sapa perintah malaysia..cuma satu je.MELAYU TETAP MELAYU DIMATA BANGSA LAIN..selama kerajaan umno perintah negara pun takde orang melayu yang dizalim..cuma org melayu itu sendiri yang menzalmi diri sendiri..kalau PR perintah saya percaya org melayu akan lebih malang lagi..nak tau sbb apa?sbb org melayu suka meminta-minta,mengharapkan bantuan..bantuan dari sapa?tanya diri hampa semua..ANWAR TAKAN SELAMANYA AKAN JD PM KALAU JD KENYATAAN..tiap hidup pasti akan mati..SIAPA PENGANTI?tanya diri hampa semua..HAJI HADI?KARPAL SINGH?LIM KIT SIANG?LIM GUAN ENG?bagaimana kalau DAP minta 50-50 dalam parlimen nanti…kalau tak bg DAP keluar PR macamana?bolehkah ANWAR JD PM?tanya diri hampa semua..INILAH AGENDA TERSEMBUNYI YANG ANDA HARUS FIKIR UNTUK MASA DEPAN ORANG2 MELAYU..ckp politik..dengar politik..tengok politik..hampa semua kenalah berfikiran politik…kalau betul umno nak hancurkan org melayu dah lama org melayu musnah…tentang RASUAH..tak semua org umno rasuah..tak semua org PR maksum…tanya diri hampa semua…ikut hati mati..ikut rasa binasa..
    cuba hampa kaji politik cina n india…jangan asyik tuduh menuduh..org umno tuduh org pr..org pr ckp konpirasi,nak aibkan org,menyerang peribadi,..bagaimana pula org pr tuduh umno?tanya diri hampa sendiri..org pr ni memang pandai berputar belit..sbb mereka memang pembelit…apa yang berlaku dalam umno sebenarnya semua berlaku dalam pakatan…sbb pr memang amalkan seperti mana dalam umno terutama RASUAH,SKANDAL,TP ORG UMNO tak bekerjasama dgn yahudi…..yang lain sama je..bangsa yang suka mengamalkan rasuah…bangsa apa?cina n india la….sape lg…adakah mereka semua boleh hapuskan rasuah dimalaysia kalau dapat perintah malaysia kelak?sampai kiamat pun tak boleh sbb ini adalah amalan mereka…harap2 kita semua sedar…ANWAR TELAH DIPERGUNAKAN….TP ANWAR AKAN CKP BIARLAH ASALKAN BOLEH JD PM TP SAMPAI BILA? tanya diri hampa sendiri..SUMPAH…sebenarnya semua org melayu ugama islam akui…tp disbbkan politik segalanya dipolitikan..sbb apa?tanya ANWAR…tanya PAS…KALAU TANYA SY…senang je..KUASA..bila berkuasa semuanya boleh kalau tak percaya tanya mahathir..tanya paklah…jgn tanya ANWAR…kalau nak tanya anwar tanyalah masa dia jd tpm dulu…apa dia dapat apa dia buat untuk org melayu?tanya masa dia buat ceramah..tp anwar ni bijak..bijak putar belit..

  30. Saya tak faham kalau lah orang india dan cina tak suka UMNO kenapa ada parti BARISAN NASIONAL?? Selama ini MIC dengan MCA dalam BN,timbalan PM kita orang cina ka??
    Kita negara berbilang bangsa dan orang dalam parti apakah yang curigai bangsa asing???

  31. kuntakinte

    Salam, sabahat2 semua teman banyak tertinggal kapal titanic, wah….. sahabat2 teman tengok banyak berhadapan dengan berbagai species2 terutama teman tengok banyak isu permatang Pauh, tapi teman lihat abangtuah, mamak penang, yeop dan lain2 hebat2 belaka.

    Teman pergi ke UUM dan balik teman singgah di permatang pauh, teman ingat nak singgah sekejap aje, tiba2 jumpa sahabat2 lama terus teman ambil keputusan duduk 4 hari disana.

    Mamak teman tidur di hotel Dorsset Penang, wah sedap nasi kandar original di penang, teman makan nasi kandar Imigration mamak, puas hatik!!! dalam teman makan nasi kandar teringat teman kat mamak penang, dalam kepala teman kalau lah dapat teman makan di restoran mamak haji tentu syok punya, dapat bersembang2 dan sama2 boleh pergi ke permatang pauh.

    teman semasa di Permatang Pauh banyak yang teman belajar dan lihat secara realiti keadaan disana, apa yang teman dapat di Pilihanraya Permatang Pauh berbeza dengan pilihanraya2 di tempat2 lain, terlalu banyak perkara2 yang kita suka dan kita tak suka akan kita dapat, yang sukanya orang kampung sana semuanya ramah walaupun kehidupan mereka sederhana, yang teman tak suka di p’raya permatang pauh terlalu banyak cerita2 fitnah, gansterisam, carut mencarut, kata mengata terlalu berleluasa yang boleh mengakibatkan kerosakan kepada bangsa kita sendiri.

    Teman tak mahu bercerita isu2 lain, yang teman nak komen dalam komen webblog ini mengenai Episod baru yang di cetus oleh anwar yang amat menyedihkan teman sebagai seorang bangsa melayu yang selama ini bergantung kepada keistimewaan sebagai bangsa melayu iaitu mengenai kabinet anwar, teman dapat di Permatang Pauh lagi, naik dan tegak bulu roma teman apabila teman lihat kabinet tersebut, dalam hati teman berkata, betul – betul lah si anwar ini pengkianat bangsa, Pengkhianat agama, pengkhianat negara, sanggup dia meletakkan risiko dengan bermainkan politik hingga sanggup mengadai kepentingan orang melayu dengan meletak TPM dikalangan bangsa2 lain didalam kabinet beliau semata2 untuk menarik undi bangsa lain agar dia menang di permatang pauh, sanggup dia mengadaikan masa depan bangsa, agama, negara meletakkan 9 cina, 5 india semata2 untuk merosakkan keharmonian negara dan mengadaikan ketuanan melayu dinegara ini, maaf teman bukan berhasrat untuk menimbulkan isu perkauman tetapi ini adalah realiti dalam perlembagaan dan kontrak sosial termaktub orang Melayu adalah tuan tanah di Malaysia ini dan seharusnya lah tuan tanah melebihi dari mana2 rakyat lain di bumi Malaysia ini.

    Tetapi ada pengkhianat seperti anwar ini cuba mencetuskan ketidak stabilan negara dengan meletakkan risiko agar bangsa lain memberontak dan menuntut walau pun beliau sedar beliau tidak akan dapat menjadi PM tetapi kerosakan harus di lakukan demi memuaskan hati sendiri.

    Teman cuba juga membantu sementelah keluarga kakak teman mengundi di permatang pauh semasa pru12 tidak mengundi kini setelah teman bertemu dan memberi semua maklumat alhamdulillah keluarga kakak dan abang ipar teman akan mengundi untuk BN. teman berdoa agar pengundi di permatang pauh diberi kesedaran dan tidak meletakkan risiko terhadap masa depan bangsa, agama dan negara, InsyaAllah.

  32. AbangTuah

    Salam Uncle_ss

    Terima kasih, kami dan rakan awal-awal dah faham HAKIKAT PERPATAH ZAMAN, kami terpanggil untuk membantu mengigatkan BANGSA MELAYU.

    ‘JONG PECAH YU YANG KENYANG’

    Wassalam…

  33. AbangTuah

    PUISI KHAS UNTUK PKR

    Kerajaan BN cuba diguling
    Tak ada bukti tomahan dibaling
    Menipu rakyat agar berpaling
    Terlupa kisah belakang pusing
    Sumpah Siful, Nuar tercabut taring
    Perkataannya ashik berpusing-pusing
    Rakyat Pematang Pauh semakin pening
    Mak Cik, Pak Cik dah terbau haring
    Bawa pula GUS DOR dan rakyat asing
    Bagi menutup onar yang hacing
    Tapi dah otak seligat gasing
    Terjerat, boleh lagi koner baring
    Pandai agama diheret macam kambing
    Di pentas PKR terseyum sumbing
    Tapi Si Nuar tetap mengeluh runsing
    Rakannya PAS mula nak pusing
    Al kisah 60 juta telinga berdesing
    Penyokongnya ramai dah berpaling
    Terlalu memikir, Nuar naik kering
    PKR dajal tiada tolok banding
    Suka menguna taktik samsing
    Melihat UMNO lengan disinsing
    Debik-mendebik bukannya asing
    Raba-meraba, baling-membaling
    Dosa pahala tak ambil pusing
    Baju Puteri rabak bagai digunting
    Ceroboh bilek gerakan ibarat maling
    Bagi mengeruh malam yang hening
    Mendoakan Puteri jatuh berguling
    Bukankah itu, perangai sekawan anjing
    Tapi don’t worry, ramai kantoi masuk jarring
    Pematang Pauh, siapakah si pakar pusing
    Apa macam, kita kasi goreng garing-garing
    Pastikan berkubornya parti Si Mat Kencing

  34. Nadrah

    Hehehe…. ,pemudaumno, AbangTuah, uncle_ss, Apai Ngelai

    Bagaimana dengan UMNO di Pulau Pinang?? suatu ketika UMNO menang besar DI DUN P.Pinang kenapa sanggup SERAH jawatan Ketua Menteri pada Cina Gerakan? Ni tak khianat orang Melayu lagi….

    UMNO…. Pengkhianat Bangsa… Dulu, Kini, selamanya…

  35. Pak Lah

    WWei bising lah….

    Aku nak tidoq ni…………….

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  36. Nadrah

    Saya akan panggil rakan-rakan MCA, MIC, Gerakan untuk datang meeting di website anda…. bye bye…

    hehehe macamlah dalam bn tadak cina, india…. mungkinkah depa tunggul………….

  37. Nadrah

    Orang Bawahan UMNO cakap putar belit……
    Macam depa tak perlukan sokongan Cina, India….

    Saya akan bawa rakan-rakan saya ke sini… Biar mereka nilai kedudukan mereka dalam BN…… Beban NEGARA

  38. pak lah_junior

    anwar ni ibarat amerika..dap ibarat israel..israel kan kawal amerika samalah macam kes pengkhianat bangsa ni..anwar telah dikawal sepenuhnya oleh DAP..PAS plak dulu cakap orang umno ni kafir bila kawan dengan MCA&MIC…tapi depa duk kawan dengan PKR&DAP tu tak kafir kot??memang pemimpin Pas ni tak tetap pendirian.

  39. Salam Nadrah!,
    Hang ini tak faham-faham dengan cina MCA dan Cina DAP.Apa bedzanya?.Cina MCA tak pernah Ultra dalam apa jua permintaan mereka!Tapi DAP ini jenis mintak yang terlaluan “seperti hak istimewa Melayu dan banyak kali sentuh Agama Islam dan juga Hak keistimewaan raja-raja Melayu!.Dasar pohon Malaysian Malaysia adalah cara nak hapuskan hak Orang Melayu.Bai Utara itu sentuh perihal kedaulatan Sultan Perak tentang hal ehwal agama Islam adalah dah melampaui batas!.Teresa koh suruh hadkan suara azan adalah melampau…kamu sedar sikit Nadrah…jangan ikutkan perangai DSAI itu…kerana dia boleh ubah pendirian bila-bila masa!.Nadrah jangan jadi beban untuk Negara….kerana kamu kena tanya apakah sumbangan ku kepada Negara bukan apakah sumbangan Negara pada Ku….

    Yang India yang disokong PKR adalah Hindraf kamu tau tak apa yang disebutkan Hindraf itu?.Kamu tahu apa matlamat mereka?.Dsai hanya saja buat baik saja dengan depa untuk raih undi …itu yang kamu kena faham.Janganlah jadi virous dalam negara…berubah sikit pendirian itu…baca dan memahami komen orang bukan sekadar hambur perkataan yang terlintas dihati saja!.Wassalam.

  40. AbangTuah

    Salam brokuntakinte..

    Kawan bila dengar orang sentuh fasal DED, risau juga.

    Dengar fasal orang pertikaikan Raja-raja melayu, hati rungsing juga.

    Dengar fasal tanah di Perak tu frust juga.

    Dengar fasal papan tanda jalan, fed-up juga.

    Dengar fasal kandang Babi, menyampah juga.

    Dengar fasal UiTM, bengang juga.

    Tapi kawan tak faham fasal apa hati kawan mengelegak, tubuh mengeletar apabila mendengar isu Negara Islam atau Agama Resmi di sentuh.

    Puas kawan fikir fasal apa…akhirnya tahulah kawan bahawa diri ini pada HAKIKATnya seorang perjuang Islam rupanya.

    Kawan heran kenapa perasaan seperti ini tiada dalam hati orang PAIH, Walhal merekalah yang selalu melaung-laungkan perjungan Islam.

    Bukan hanya di dalam web ni, kawan perhatikan di tempat tinggal kawan pun begitu, depa buat tak ambil kisah aje.

  41. AbangTuah

    Nadrah..

    Sebenarnya kawan malas nak layan awak, kerana macam dah bingung aje tak faham-faham.

    MCA, MIC, Gerakan tiada hasrat nak jadikan Negara ni negara sekular total dengan dasar meritokrasi Malaysian Malaysia. Meraka tak kacau agama, bangsa, adat resam dan terima Islam sebagai agama resmi.

    To all my friends, MCA, MIC , Gerakan dan lain-lain parti komponen wa..sayang sama lu orang ‘MUUUAHH’ wa puluk cium sama lu orang.

    Nadrah awak ni ibarat
    ‘EKOR ANJING, BERTAPA PUN DIURUT TIADA JUGA BETULNYA.’ Jangan marah itu perpatah melayu dulu-dulu aje..kehkehkeh

  42. Yeop KK

    Didalam BN bukan saja cina dan india saja yg ada, malah banyak kaum lain turut sama mengangotai nya. Tetapi kita tak pernah ada rasa perasaan curiga diantara satu sama lain, sahiggalah saorang banduan yg telah terlepas membuat huru-hara. Dia guna isu perkauman sebab hendak memecahbelahkan perpaduan yg sedia ada. Kerana banduan laknat inilah tertubuhnya Hindraf, dan DAP pula, kedatangan banduan laknat ini ibarat bulan jatuh ka riba. Sekarang dia tak payah lagi melaungkan slogan Malaysian Malaysia kerana banduan ini dan konco-konconya telah diperalatkan.

    Untuk pengundi Permatang Pauh, pilihlah pemimpin yg dapat menjamin masa depan anak cucu kita. Sakiranya banduan ini terpilih, kita akan terima keputusannya sebab kita percaya pada sistem demokrasi, tetapi sakiranya calon BN menang, aku harap takda suara sumbang akan kedegaran lagi.

  43. truly malaysian

    GERAKAN dan MCA adalah musuh dalam selimut melayu..
    mereka berjaya memperalatkan umno sepenuh penuhnya selama ini..
    UMNO seperti pak kadok,melihat perihal orang lain,anak sendiri tak terjaga..

  44. Apai Ngelai

    Salam Nadrah,

    Kite sedihlaa ngan awak kalau apa yang kite cakap, awak ni tak faham jugak malah nampak macam seolah-olah nak usung komen tuh skali ngan badan-badan masuk kat blog nih.. Bertenang cik oiii…

    Kisah banner menghina sultan tu, sebenarnya sapa-sapa pun boleh buat. Orang PAIH pun boleh buat, PKR pun dapat buat, DAP pun tau buat. Taruklah apa-apa jer yang bertulis Umno atau lambang dia sikit, dah dapat canang satu dunia ni Umno punye kereje.. bulat-bulat juga mata rakyat macam Nadrah ni pecaye mende yang die tengok tu, terus cop hundred persen betul tak payah pakai bukti dah. Pasai apa, sebelah mata tu dah kene tutup dek ilmu a’yat DSAI idola PR tuh..

    Diorang PAIH tu pun tak cakap manusia mana yang bertanggungjawab, tenaaang jer dia kata Umno tu yang buat… Dia pun tau takat baca banner tu je…! Lebih dari tu toksah tanyalah..pasai diorang ni memang tak tau pun apa bende yang dinamakan BUKTI. Takdak dalam kamus aliran diorang nih. Suma pakai Khasyaf 7 lapis langit.

    Tulisan pun conteng ngan tangan, pakai cat. Kain rentang tu bukan bukti, tu dia punya subjek.
    Aduuhhh…. nak cakap camne lagi dah? Kalaulah si penaya tu ditakdirkan salah letak lambang dibaginya pulak putih bulat tepinya hijau, pun diorang PAIH akan mati-mati cakap ni Umno punya angkara jugak! Inilah dunia politik, yang sebenar. Kitorang biasa suma tuh – nama dia taktik kotor.

    Ni cuma bau sikit je kat pengetahuan awak, tapi awak macam melenting habis bilik barang terpelanting. Bertenang! Kite tau awak tak suka ngan Umno… apa boleh buat, jadi kite tak nak cakap lebih-lebih, apa pun penjelasan kitorang banyak-banyak hanya akan lebih meninggikan ego awak tu jer! Wassalam..

    P/s: betullah, kita cakap pasal pengaruh DAP dalam PKR apa pasai pulak boleh terkait kat PAIH ni? Adik beradik PR rupanya…Penyusah Rakyat.

  45. besok dah ngundi dah yop
    kite tgk sape mng…

  46. Assalamualaikum…
    Tolong jangan bangkitkan isu perkauman dalam blog ini,semua bangsa warganegara Malaysia guna I.C warna yang sama…Negara tak tergadai kalau kita reti menjaganya..
    Nak sambut merdeka ni anda semua dah kibarkan bendera ke??Tak kira la parti apapun bendera kebangsaan tetap sama.. Ingatlah pejuang kemerdekaan dulu tak kira pari haluan kanan atau kiri…tapi kesian yang kiri tetap dilupakan,kita lupa perjuangan Pak Sako,Ahmad Boestamam sebab mereka kiri,kesian dengan nasib Rashid Maidin,Shamsiah Fakeh terpaksa masuk hutan sebab pemimpin dah labelkan mereka kiri….tapi mereka tetap pejuang kemerdekaan…Sebak dengan nasib Left.Adnan,anak melayu dari Tanah Melayu terkorban mempertahankan Singapura dari ditawan tentera Jepun akhirnya senang senang aje pemimpin entah dari parti mana serahkan Singapura ke tangan orang lain…

  47. Nadrah

    Apai Ngelai

    Bagaimana lantik Sultan Baru Kelantan sendiri?
    Tu tak khianat melayu ker? Tak malu ker?

    Umno. Dulu, Kini Selamanya Pengkhianat Melayu….

  48. Nadrah

    Apa Komen Apai Ngelai

    Tentang Pemimpin Umno Pak Lah? Hebat ker?

  49. Nadrah

    Abang Tuah tembelang nyata sudah pecah…..

    Upahan UMNO yang membelit….. Banyak dapat projek ker?

    Pemimpin MCA sedang pertimbangkan untuk keluar dari BN?
    Boleh survive ker you all?

  50. Pak Lah

    Belanjawan 2009,

    Aku nak bagi kat MENANTU, Anak AKu, Kroni aku…. biarlah orang bawahan UMNO dapat RM50 cukup ler… depa bukan ceredik…..

    Aku sambung balik Tidoq ni…………..

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  51. Pak Lah

    Apai Ngelai…. bagus, AbangTuah…. bagus,
    Perkhidmatan anda sangat memuaskan lepas ni kita ganyang Najib lak….

    Ada ker dia nak lawan aku nak jadi PM?
    Amacam? Jadikan Najib Menteri Alam Sekitar ok tak?

  52. Pak Lah

    Apai Ngelai, AbangTuah tolong check betul ker ni?
    Dia ni khianat UMNO ker?

    http://kerajaanrakyat.com/?p=746#more-746

  53. AbangTuah

    Salam, Nadrah,

    Sekiranya MCA nak keluar BN, well apa nak buat, maka tumbanglah BN dan naiklah DAP. Masa tu baru kau orang tahu langit tu tinggi ke rendah.

    Tapi elok juga tu, sebagai pengajaran bagi puak macam kau dan puak semertabatnya agar lain kali bersyukor kepada keamanan dan rezeki yang telah di limpahkan Ilahi, jangan ashik suka nak mengeruhkan keadaan aje, melemparkan tomahan dan fitnah dengan tiada hingganya, ibarat hanjing kelaparan.

  54. Palohotox

    Salam sume..

    Haha.. kawan dah lama tak masuk blog ni.. tergerak hati hari mengundi ni nak jenguk2 cuaca kat cni.. Kecewa kawan dengan AbgBuah,Apai Ngelat dan Mamak Pening yang gunakan isu Kabinet bayangan dan besunggoh2 nak yakinkan pembaca lain.. Betapa tak rasional nye hangpa2 cuba nak pertahankan hujah masing2..
    Mamak Pening dulu kawan respek jgk dgn hujah dia yang agak matang dan ada isi.. tapi sekarang kawan tgk dia makin ‘pening’ dan keliru.. mungkin tgh pikiaq nak tukar parti kot..
    Kawan tertarik dgn kemunculan Nadrah dan Azhar Arsat.. mampu peningkan hardcore2 Umno dalam Blog ni.. Kadang2 kawan konpius blog ni dah jadi macam blog pembangkang..

    Wassalam…

  55. Yeop KK

    Ya Allah, hindarilah negaraku diperintah olih pakatan Three Stooges

  56. AbangTuah

    Salam.

    Hai Melayu, Melayu!!!

    EKOR HANJING DI URUT BAGAIMANA SEKALI PUN TAK AKAN LURUS…itulah awak semuanya wahai pembangkang yang taksub.

  57. keris silau

    Assalamualaikum…

    Salam takzim buat semua Saudara dan Sahabat ku. ada benar jua apa yg dikatakan sdr Azhar dalam hal perpaduan rakyat Malaysia. tak kira la bangsa atau kaum apa sekalipun, kiranya memiliki MyKad berwarna BIRU kita adalah warga Malaysia yg SAH dan punya HAK yg sama. pun begitu seperti yg telah termaktub dalam perlembagaan sejak kemerdekaan Tanah Melayu, adalah menjadi HAK kepada Melayu dan Bumi yg diiktiraf oleh British sbg tuan Tanah yg berdaulat ini memiliki kelebihan berbanding mana bangsa lain yg bermastautin di bumi permai ini. ia juga telah dipersetujui oleh segenap lapisan warga Tanah Melayu tatkala perlembagaan ini dibuat. maka, jangan kiranya ada mana2 pihak cuba untuk mengeruhkan keadaan mempertikaikan akan HAK tuan Tanah Melayu ini.
    ingatlah, kerukunan yg dicapai sejak 51 tahun ini, bukanlah sesuatu yg mudah dan pastinya untuk mempertahankannya adalah lebih sukar daripada mengecapinya. tiada laut yg tidak bergelora, tiada bumi yg tidak ditimpa hujan begitu juga halnya akan manusia yg memang sentiasa lemah. jika ada kelemahan, sama2 lah perbetulkannya. itu lebih afdal daripada menfitnah atau menjatuhkan seseorang. suarakan HAK kita dalam mendapatkan pemimpin yg mampu membawa kebaikan kepada umat seluruhnya. walaupun benar aku akui yg Pak Lah kurang berkelayakan memegang tampuk pimpinan negara, namun aku kagum akan sikap beliau yg tidak mudah menunding jari dan melempar fitnah atau kata2 tidak elok kepada seteru beliau. mungkin ada orang lain yg buat begitu dalam kerajaan sekarang, tetapi aku tidak nampak akan reaksi daripada Pak Lah yg negatif walau diserang keperibadian beliau. itu antara kebaikan yg aku dapat lihat dalam diri Pak Lah. namun, hakikat tetap nyata yg Pak lah gagal dalam membawa kemakmuran dan kebaikan kepada rakyat. itulah kelemahan yg harus diperbaiki, ingat itu adalah kelemahan beliau dan bukan kelemahan UMNO atau BN. UMNO atau BN adalah kuat, aku kata begitu kerana semangat parti itu masih kukuh dan ahli2 nya masih bersatu. namun kelemahan tetap ada, tapi percayalah ianya masih boleh diperbaiki. ahli2 perlu lebih peka dan sedar akan tuntutan rakyat dan bukan hanya menjadi pak turut dalam menjaga kepentingan peribadi. suara akar umbi, mestilah gempita dalam menyedarkan mereka2 yg lena dan asyik di atas. jika ini mampu dilakukan, aku yakin, UMNO akan kembali seperti era sebelum 2002.
    dalam hal singapura, bukan salah sesiapa perginya singapura dari Malaysia. itu adalah permintaan mereka yg tinggal di singapura. tetapi ingatlah, siapakah yg mewakili rakyat di singapura pada masa itu? sudah pasti ianya yg bernama Lee Kuan Yew, seorang cina yg hampir mati semasa komunis berleluasa di Tanah Melayu, tetapi diselamatkan oleh sebuah keluarga Melayu di Batu Pahat, Johor. dan tidak mustahil sekiranya terdapat kawasan2 yg dikuasai oleh Cina2 yg tamakkan kuasa suatu hari nanti juga akan meminta dilepaskan dari Malaysia. harus diingat juga, kala itu singapura mendapat sokongan penuh daripada British kerana mmg negara itu telah menjadi jajahan British selepas memeterai perjanjian dgn kerajaan kesultanan johor lama. sebab itulah, singapura dgn mudah meninggalkan Malaysia tambah lagi dgn adanya org seperti Lee Kuan Yew yg tamak dan tidak mengenang budi.
    mahukah kita lihat sebuah lagi pulau di Malaysia meMERDEKAkan diri dari Malaysia? buatlah pilihan yg bijak….

    wassalam…

  58. Apai Ngelai

    Salam semua,

    Dengan kesempatan ini, Apai ingin mengucapkan tahniah kepada DSAI kerana memenangi Pilihanraya Kecil Permatang Pauh. Semoga berjaya dalam angan-angannya. Demikian yang itu, tidak perlulah mendoakan perkara tidak baik serta meminta Allah memusnahkan hambanya yang lain beragama Islam.. kita tidak sekali-kali mengaminkan doa yang sedemikian..Beringatlah ketika berdoa, tidak cukupkah kisah nabi Yunus itu menjadi pengajaran?

    Buat Nadrah,
    Kita tidak menyokong sesuatu parti berdasarkan populariti pemimpinnya dan kita tidak berkiblatkan perintah dari seorang pemimpin semata-mata, dalam sesuatu pertubuhan. Tidak seperti PKR dan PAS. Taksub kepada pemimpin.

    Pak Lah dan DS M.Najib tetap tidak lepas dari cengkaman undang-undang jika didapati bersalah. Baru-baru ini Pak Lah juga disiasat oleh BPR. Mangapa pula pembangkang masih tetap mengatakan beliau ini berkuasa dan bebas mempunyai kepentingan2 dalam kerajaan? Kita mengutamakan Umno dan parti komponen BN lain kerana penggabungan ini mempunyai dasar yang paling kukuh dalam menjaga kepentingan rakyat.

    Jadi tak usah ditanya lagi tentang itu, kitorang tak macam engkorang, mendewakan pemimpin sebab bagi korang dia tu seorang yang maksum setaraf malaikat. Kita akan tetap kekal dalam parti yang memperjuangkan hak rakyat tanpa mengira siapa pun yang menjadi PM dalam Umno.

    Palohotox mu berkarat,
    Mu tertarik pada kata-kata Nadrah yang banyak dalam bentuk soalan yaa..mu sukalah pada orang yang hanya tahu mempertikaikan sesuatu tapi isi komen taraa? Kongsong..Kalau kasi mu, jangan mu gaduh cakap ‘apa pulaaaak’…..
    Kalau teman nak balas balik, teman lontaq seribu satu soklan pun teman mampu. Bagi tenganga bior mulut masuk lalat. Penggabungan PR tu sendiri dah satu soklan. Belum lagi termasuk keserasian ideologi parti masing-masing. Belum lagi nak tanya tuntutan parti masing-masing dalam hal kuasa, pangkat dan kedudukan. Kalau DSAI tu tak gila kuasa, tentu dia segan nak tunjuk kesungguhan untuk menjadi PM Malaysia (boneka AS dan Yahudi) tanpa mengira pendapat rakan PRnya yang lain…

    Tu pun belum lagi tanya dasar-dasar perlembagaan negara yang akan dipinda oleh PR jika diorang mengambil alih kerajaan. Korang patut beringat-ingat, bende ni tak boleh tak fikir, korang yang memilih mesti tahu apa yang korang buat! Bukan takat puas dapat hentam BN dan bersorak menang kampung tergadai, tapi tak tau apa yang disorakkan..gembira kerana apa? PR kalau menang, DAP naik lemaklaa.. Lim Kit Siang dan Karpal Singh kafirharbi yang anti-Islam tu korang sokong dan bela elok-elok…Nau’zubillahi min zalik!

    Kite puji sifat-sifat kepahlawanan dan keberanian yang banyak ada kat dalam korang nih.. nampak juga kitorang akan kehebatan korang nih, iaitu bodoh serta tolol. Campur kedangkalan akal sikit sebab kepala dah kematu. Tak pernah terfikirke, mana si DSAI tu dapat fund berkempen selama nih? Pasai apa dia beriya-iya nak jadi PM? Nak tau, jawapan tu suma ada kat Karpal Singh, pi tanya dia.

    Ekor anjing diurut bagaimana sekalipun takkan lurus. Anunya saja yang akan lurus… Selamat Pengantin Baru dengan itu DAP (Dogs And Pigs).

  59. Nadrah

    Wahai keris silau

    Anda kata memang Pak Lah kurang berkelayakan memegang tampuk pimpinan negara…

    Tapi yang dok sokong dia jadi Presiden UMNO lagi buat Apa?

    Chedet dah kata Pak Lah akan menang dalam parti… tapi kalah teruk dalam pilihanraya. Tak Percaya?

  60. Nadrah

    Abang Yeop KK

    Kejutkan Pak LAh yang dok lena tidor…… BN dah kalah ngan Anwar, takut dia terpengsan sampai hari umum bajet…. hehehe

    Jentera BN lawan Anwar pun tak menang…. sebab apa…..?

    Pak Lah berdengkur kuat!

  61. Nadrah

    Di Permatang Pauh malam tadi dilaporkan kesesakan lalu lintas di Sungai Semambu berhampiran bangunan UMNO.

    Para petugas UMNO diberitakan menuntut bayaran mereka. Pertengkaran dilaporkan berlaku. Para petugas dari Johor telah marah dan mengamuk.

    Mereka memecahkan pintu masuk kaca ke bangunan tersebut. Polis telah pun berada di sini mengawal keadaan.

    Jam 12:15 malam, Kubang Semang masih sesak dengan manusia. Kereta masih lagi padat diletakkan di kiri dan kanan jalan. Orang ramai masih lagi tidak mahu pulang.

    Sms diterima dari sumber rasmi PKR menyebut lebih 120 ribu penyokong berhimpun di sekitar Permatang Pauh meraikan kemenangan Anwar.

    Antara lain sms tersebut memberitahu 50 orang dipercayai ahli Umno mengamuk dan memecahkan cermin bangunan Umno.

    Kejadian berlaku berikutan tuntutan mereka keatas upah menjalankan tugas-tugas parti tidak diterima.

    HAHAHAHAHAHA sama kamu… pun kena tipu, inikan pula AbangTuah

  62. Nadrah

    Chedet keluar UMNO….korang biarkan…
    Ezam masuk UMNO….. dibanggakan Pak Lah…..

    Kalau Pilih Pemimpin x ceredik memimpin, yang di pimpin lagi tak ceredik…… kan? kan? kan?

    Tutuplah forum Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat ni…… Buat malu jer

    Kalah tetap KALAH….

  63. AbangTuah

    Salam.

    Maka hari ini telah menjadi satu sejarah, maka telah bertambah kuasanya si Dajal di atas muka bumi ini. Kelahirannya yang sudah dijangka dan ditunggu-tunggu sekian lama oleh sekelian tentera-Al Buntuti-Al syaitani.

    Maka apabila sahaja melihatkan kelibat si Dajal ini telah menunjukkan sedikit kekuatannya maka bukan sedikit malah beratus ribu jumlah tentera-tentera pemusnah Islam dan Melayu ini keluar meraikannya kemenangan ketua mereka.

    Mereka ini ada yang berkepalakan babi, ada juga yang berkepalakan anjing, ada yang berkepala Musang, malah ada juga yang dah tak berkepala. Masing-masing dengan tugas mereka memesongkan fakta, menabur fitnah serta membuat onar di muka bumi ini.

    Di Weblog ini tak kurang juga kemunculan percacai-hardcore tentera Dajal ni, malah yang dah mati kena tenyeh pun boleh hidup kembali, yang cedera parah kena belasah pun dengan terpincang-pincang tak mahu ketingalan nak juga menonjolkan diri.

    Selamat datang kembali Tentera Dajal kesayangan Yak Jud Makjud, teruskan lah kesongsangan awak semua, tapi kami tetap akan memberikan anda hadiah yang sewajarnya.

    Untuk makluman bapa kau orang bapa Dajal di White House tersenyum kegembiraan menyambut kemenangan kau orang di Malaysia.

    Jangan marah, nanti kena jual..kehkehkhe

  64. AbangTuah

    Salam Apai Ngelai

    Kehkehkhekahkhrkuhkahkehkeh..pandai betul Apai Ngelai sambung ye…

    “Ekor anjing diurut bagaimana sekalipun takkan lurus. Anunya saja yang akan lurus…”

    Ini satu lagi untuk puak tentera-Al Syaitani, kalau masih berkepala untuk berfikir. Perangai awak semua tak ubah ibarat ‘BAUNG DIBAWAH BANGKAR’

  65. Nadrah

    Tidur Pak LAh! Tidur Pak LAh! tIDUR paK laH! Tidur PAK laH……

    mAJUlah Ekonomi NegAra……
    dEngan aiR liUr BaSimU…….

    UmNO tiada pemimpin yG berKaliber…. Yang ader hari-hari siang malam tidur…….
    LAgi kesian …. yg dibawah tu dok sokong tah aper-aper… tunggulah detik 16Sept.2008, tsunami politik mengejutkan dunia kita…

    Apai Ngelai dan Abang Tuah…Urutlah ekor anjing tu…. dan jgn lupa pula samak… hehehe

  66. keris silau

    Salam Nadrah,

    memang aku kata hakikat yg nyata bahawa Pak Lah, gagal dalam memacu negara ke arah kemakmuran dan keberkesanan seperti sebelum tahun 2002. cuma aku nak tanya kembali kepada Nadrah, sila nyatakan mana2 ayat dalam komen aku kat atas atau mana2 komen aku di artikel lain yg menunjukkan aku menyokong utk Pak Lah terus berkuasa. silakan… aku budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan, bukan tolong tuduhkan/fitnahkan…

    wassalam….

  67. Nadrah

    Permatang Pauh bawa Umno hampiri penghujung hayat

    Ketika ini, Umno dan BN sedang tersentak. Mereka sudah dapat merasakan kekalahan sudah pasti tetapi bukan seteruk ini.

    Kemenangan Dato’ Seri Anwar Ibrahim (PKR) dengan majoriti 15,671 mengalahkan dua calon lain, Dato’ Ariff Shah Omar Shah (BN) dan Hanafi Hamat (Akim) menyebabkan banyak rahsia terdedah dan ada perkara baru timbul, selain mereka sering tidak mahu belajar dari pengalaman yang sudah-sudah.

    Kebanyakkan pemimpin Umno dari bahagian-bahagian, hanya melepak di sekitar hotel di Seberang Jaya, menanti program Timbalan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak bermula. Selagi Najib tidak bergerak ke mana-mana, mereka juga tidak akan bergerak.

    Segelintir pula, datang ke situ hanya untuk menunjukkan muka di depan Najib dan ketibaan Najib di satu-satu majlis, akan disambut mereka dengan salam penuh makna.

    Bagi para penyokong Perdana Menteri (PM), mereka juga memainkan peranan yang sama seperti para penyokong Najib, akan berada di satu-satu lokasi apabila PM sampai ke situ.

    Jika tidak, mereka akan berada di lobi-lobi hotel, atau di Restoren Kassim Mustaffa (KM) yang terletak tidak jauh dari hotel tempat penginapan ramai menteri ketika pilihan raya kecil Permatang Pauh ini.

    Awal pagi, masing-masing akan mencari peluang bersarapan dengan PM atau pun TPM. Sekiranya selepas sarapan pagi, PM atau TPM balik ke KL, mereka akan masuk ke bilik semula, untuk tidur dan menjalankan aktiviti masing-masing, kerana tiada siapa yang memantau pergerakan mereka.

    Ini bukan sahaja dilakukan oleh pemimpin Umno di peringkat bahagian, malahan ada pegawai-pegawai TPM sendiri, tidak ke mana-mana sepanjang tempoh berkempen kecuali mengiringi TPM.

    Jika tidak, dia akan sibuk dengan urusannya ‘ber sms’ dengan kawan-kawannya, bagi memastikan kawan-kawannya tahu di mana TPM berada sepanjang hari itu.

    Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Dato’ Seri Hishammuddin Hussein juga tentu nampak, betapa jauhnya perbezaan dari segi bilangan poster dan bendera BN yang terpasang sekeliling kawasan Parlimen P.44, Permatang Pauh.

    Sejak hari pertama lagi, poster dan bendera PKR telah menawan kawasan pilihan raya kecil ini ? ditambah pula poster-poster besar dengan petikan-petikan kata-kata yang member pengharapan kepada pengundi, sedangkan BN masih terus kekal dengan bendera dan poster lama, tanpa apa-apa pembaharuan.

    “Umno Bahagian Permatang Pauh tidak buat apa-apa program khusus untuk membantu calon BN,” kata seorang wartawan akhbar berbahasa Inggeris ketika ditanya kepadanya mengenai aktiviti berkempen calon-calon yang bertanding.

    Walaupun Ketua Umno bahagian itu, Abdul Jalil Abdul Majid ada menjawab dakwaan tersebut dengan mengatakan dia berada di pejabat bahagian dari pagi sampai ke petang, tetapi calon BN, Ariff Shah dikatakan tidak diberitahu apa yang perlu dilakukan sepanjang hari, selama tempoh berkempen.

    Berbeza dengan PKR, kata wartawan itu, awal-awal pagi lagi, sudah sampai faks, sms dan panggilan telefon memberitahu, di mana calon PKR berada sepanjang hari tersebut.

    “Cukup efisen jentera PKR,” sambung wartawan ini.

    Seorang bekas penceramah BTN pula memberitahu, bukan sahaja Umno Bahagian Permatang Pauh lumpuh, Badan Perhubungan Umno Negeri Pulau Pinang juga ‘seperti diserang strok’. Bila menteri datang dari Kuala Lumpur, terpaksa tertanya-tanya ke manakah harus mereka pergi untuk membantu berkempen.

    Tidak hairanlah, ada laporan mengatakan, ceramah Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin hanya dihadiri 20 orang sahaja.

    Serangan bertubi-tubi, bekas Ketua PKR Kepong, Dato’ Nallakaruppan dan bekas Ketua AMK, Mohd Ezam Mohd Nor juga dikatakan tidak memberi kesan kepada pengundi. Malahan, ada yang berpendapat, di kalangan pemimpin-pemimpin Umno sendiri tidak bersetuju dengan corak serangan yang mereka lakukan.

    Hakikatnya, Umno dan BN masih lagi belum dapat menyusun kembali baki kekuatan yang mereka ada, selepas ancaman tsunami PRU 12, 8 Mac 2008 yang lalu. Mereka tidak menyangka akan berlaku pilihan raya kecil dalam masa lima bulan ini, menyebabkan ujian yang datang ini gagal mereka hadapi dengan pengalaman yang ada.

    “Umno sudah sampai ke penghujung hayat,” kata seorang Menteri Besar yang dihubungi.

    Katanya, para pemimpin Umno masih tidak mahu berubah dan tetap meletakkan kepentingan jawatan dan kuasa mengatasi kepentingan parti itu sendiri.

    “Mereka lebih seronok bercakap soal mahu merebut jawatan dalam parti daripada mempertahankan parti dari hancur,” kata Menteri Besar ini lagi.

    Tidak hairanlah kalau Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Tan Sri Annuar Musa dan Ketua Umno Bahagian Mersing, Dato’ Dr Abd Latiff Ahmad mencadangkan supaya BN memboikot pilihan raya kecil Permatang Pauh itu.

    Kedua-dua mereka yang merupakan Ahli MT Umno sudah menjangkakan, BN tidak mempunyai cukup stamina berhadapan dengan Penasihat PKR, Anwar Ibrahim.

    Isu perebutan menjadi calon juga sedikit sebanyak memberi kesan kepada keputusan pilihan raya kecil ini. Namun, walau siapa pun diletakkan di situ, tidak mampu dia untuk berhadapan dengan pengaruh Anwar.

    Abd Jalil awal-awal lagi mencadangkan supaya ‘calon tempatan’ diletakkan bagi menyekat usaha mahu membawa Mohd Ezam atau Dato’ Reezal Merican Naina Merican bertanding di situ.

    Dalam masa yang, ada beberapa pihak mahu menonjolkan calon yang sudah dua kali tewas di situ, Dato’ Firdaus Ismail tetapi, Firdaus sendiri dikatakan khuatir dia akan mencipta ‘hatrick’ kerana kalah tiga kali berturut-turut.

    Saingan Abd Jalil, ialah Dato’ Ahmad Saad. Malangnya, Ahmad dikatakan terlalu kuat untuk bertanding jawatan ketua Umno bahagian, yang mungkin menyebabkan para penyokong calon-calon ketua bahagian yang lain akan mensabotajnya.

    Maka, pilihan terbaik ialah Ariff Shah yang merupakan Adun Sebarang Jaya yang dikatakan cukup disenangi pengundi Cina selain mendapat sokongan yang baik di kalangan Melayu dan India. Malangnya, pemilihan itu seolah-olah tidak dapat diterima majoriti penyokong Umno.

    Masing-masing ada sentimen sendiri. Jika Arif Shah menang, bakal menggugat peluang Abd Jalil dan Firdaus, barangkali, hingga menyebabkan dia terpaksa akur dengan keputusan pengundi hanya memberikan 15,524 undi kepadanya yang cukup rendah jika dibandingkan dengan majoriti yang Anwar terima.

    Usaha media massa arus perdana menyerang PAS dan DAP yang kononnya tidak sehaluan dalam Pakatan Rakyat, langsung tidak memberikan apa-apa kesan kepada sokongan pengundi terhadap PKR.

    Ketika PKR menaikkan poster Anwar yang besar dan berwarna-warni, BN terpaksa akur dengan situasi tidak bersedia bersaing dari segi menyediakan poster dan kain-kain rentang yang menarik.

    Najib dilihat cukup aktif berkempen, malangnya usaha itu hanya dia seorang yang melakukannya tanpa mendapat bantuan dari rakan-rakan kabinet serta pemimpin Umno dari peringkat bahagian-bahagian.

    Ketika Dato’ Seri Shahidan Kassim dikatakan berjaya membuka ‘Rumah Perlis’ yang merupakan bilik gerakan yang terbaik, ada antara menteri kabinet yang sekali pun tidak pernah menjejakkan kaki ke Permatang Pauh.

    Selepas ini, mereka (pemimpin tempatan Umno) akan bergaduh dan tuduh menuduh. Umno Permatang Pauh tidak akan dapat dipulihkan semula seperti kekuatannya di bawah pimpinan Anwar dahulu manakala, Umno Pulau Pinang akan menjadi seperti Parti Gerakan yang sudah semakin ramai meninggalkannya.

    Permatang Pauh sudah semakin sepi sekarang. Orang luar yang membajiri sudah pulang ke tempat masing-masing.

    Sesekali, Anwar akan kembali, dalam usahanya mengucapkan terima kasih kepada pengundi yang membenarkan hasratnya untuk masuk semula ke Parlimen.

    Restoren Kassim Mustafa, walaupun masih ramai pengunjung, tetapi tidaklah seramai pelanggan sejak 16 hingga 26 Ogos yang lalu.

  68. Nadrah

    RASUAH DALAM UMNO

    Posted by Dr. Mahathir Mohamad at August 19, 2008 5:55 PM

    Petikan di ambil
    http://test.chedet.com/che_det/2008/08/rasuah-dalam-umno.html#more

    1. Dato Seri Adnan Yaakob, Menteri Besar Pahang telah membuat kenyataan yang beliau tidak akan bertanding untuk Majlis Tertinggi UMNO kerana rasuah yang berleluasa dalam kempen pemilihan ketua-ketua pemuda, ketua bahagian dan Majlis Tertinggi.

    2. Sebelum ini saya telah lapor berkenaan tindakan dua tokoh UMNO; seorang Ketua Bahagian yang menulis kepada Ibu Pejabat UMNO berkenaan rasuah yang dilakukan oleh Presiden sendiri untuk mendapat sokongan bagi pencalonannya sebagai Presiden pada Disember ini dan yang satu lagi tindakan seorang veteran UMNO yang telah lapor kepada Badan Pencegah Rasuah berkenaan rasuah yang sama yang dilakukan oleh Presiden, walaupun ia sendiri kerap bercakap dan mendesak semua orang supaya jangan amalkan rasuah.

    3. Baru-baru ini saya telah dapat maklumat daripada beberapa pemimpin UMNO bahawa rasuah, iaitu pemberian duit yang tidak kecil jumlahnya dan pemberian lain-lain, telah dilakukan untuk pemilihan ke Majlis Tertinggi dan Ketua Pemuda.

    4. Lebih daripada 150 ahli telah dikenalpasti yang akan mencabar ketua-ketua bahagian yang ada sekarang dengan diberi sogokan wang yang besar. Ada pula Ketua Bahagian yang diberi kontrak projek Kerajaan supaya mencalonkan calon tertentu.

    5. Mereka yang menjadi Ketua Bahagian sekarang yang akan dicabar dan dijatuhkan tahu dan sedar yang rasuah ini sedang berlaku. Mereka kecewa. Tetapi mereka tidak sanggup mendedah secara tepat dan terbuka orang yang memberi sogokan dan siapa yang mereka dikehendaki mencalon dan menyokong dan lain-lain butir dan maklumat berkenaan kegiatan rasuah ini. Mereka yang disogok pula tidak sanggup membuat apa-apa laporan.

    6. Mereka sedar bahawa rasuah yang berleluasa dalam UMNO ini akan menghancurkan parti, dan merosakkan masa depan orang Melayu dan negara Malaysia tetapi mereka masih berharap apabila mereka sudah tidak jadi Ketua Bahagian, tidak jadi ahli atau memegang jawatan dalam Majlis Tertinggi, apabila mereka tidak lagi jadi Menteri atau Timbalan Menteri, mereka mungkin diberi saguhati dengan dilantik sebagai Senator dan melalui saluran ini mungkin dapat jadi Menteri lagi, atau dapat jadi pengerusi syarikat GLC, atau jadi penasihat berpangkat Menteri kepada PM atau pengerusi badan-badan lain, atau dijadikan duta dan lain-lain, semuanya dengan elaun-elaun yang lumayan juga.

    7. Oleh kerana harapan ini mereka sanggup melihat rasuah berleluasa dalam UMNO, melihat UMNO hancur, melihat orang Melayu diperhambakan, menjadi golongan yang miskin dan tidak berkuasa dalam negara, merosakkan negara. Tidak ada seorang pun daripada mereka, daripada Timbalan Presiden sehingga ke ketua cawangan, yang akan sanggup mendedah secara jelas, mengeluar ‘statutory declaration’ berkenaan rasuah yang akan hancurkan UMNO dan menghakis apa sedikit daripada kuasa orang Melayu di negara ini yang masih ada.

    8. Mereka ini berharap orang luar daripada UMNO, NGO (Badan bukan Kerajaan) Melayu akan menyelamat UMNO supaya mereka yang tersingkir akan dapat kembali jawatan-jawatan mereka.

    9. Semua ini berlaku kerana presiden UMNO membenar ianya berlaku. Sebagai Perdana Menteri beliau dipercayai akan selamatkan mereka yang terlibat dengan mengguna rasuah untuk mendapat tempat dalam kepimpinan UMNO daripada apa-apa tindakan jika laporan dibuat kepada Jawatan Kuasa Disiplin Parti atau Badan Pencegah Rasuah.

    10. Perjuangan 62 tahun UMNO akan menjadi sia-sia kerana UMNO sudah dilanda gejala rasuah dan tidak lagi dapat perjuangkan tujuan-tujuan yang UMNO ditubuh. Perjuangan pemimpin dan ahli UMNO sekarang tertumpu kepada mendapat sesuatu bagi diri sendiri. Kerana semua mereka sudah terlibat dengan rasuah, samada memberi atau menerima, tiada ada siapa yang ingin bertindak memberhentikan jenayah ini.

    11. Inilah keadaan dalam UMNO sekarang.

    12. Malangnya yang boleh bertindak hanyalah ahli UMNO.

    13. Saya tidak fikir ada dalam UMNO orang yang mampu bertindak. Masing-masing hanya utamakan kepentingan diri. Apa yang akan jadi pada kaum bangsanya tidak mengapa asalkan diri sendiri mendapat sesuatu.

    14. Hari ini UMNO belum hancur lagi tetapi ia jelas sudah lemah. Dengan tahap kelemahan ini sahaja pun orang Melayu sudah berada dalam keadaan kelam kelibut, berpecah dan terdedah pada macam-macam serangan terhadap maruah bangsa dan agama yang mereka tidak berupaya mempertahankan.

    15. Percayalah, apabila orang Melayu begitu mudah menjual hak mengundi mereka, ahkhirnya mereka akan terima padahnya; mereka akan hilang apa juga kuasa yang sedikit yang ada pada mereka untuk menyelamatkan kaum bangsa mereka. Mereka akan kembali menjadi hamba orang, mempertahankan orang. Mereka akan jadi seperti orang Melayu Singapura yang sudah jadi kaum minoriti yang termiskin di pulau yang sebenarnya sebahagian dari Tanah Melayu dahulu. Inilah nasib yang menunggu orang Melayu.

  69. salam,

    mcm-mcm kabinet bygn yg dilihat… sumenye tekaan belaka, watpelah nk kecoh sgt.

    Yang patut kecoh ialah tang kabinet sekarang ni… bela Islam sampai Avril Lavigne boleh wat persembahan(tkde plak yg lawan dr dlm UMNO?), lawaknya pembelaan Islam mcm ni. toksah la kita bercerita psl bende yg tak wujud. DS Anwar tu pun belum lagi Allah izinkan utk jatuhkan kerajaan sekarang ini. Kalau nak bersuara pun tunggulah bila dh ada 30 org ahli parlimen BN yg tukar pd PR. Masa tu aku nak nengok geng2 UMNO yg nak sgt bela Islam dan Melayu ni hantar memorandum pada barisan kepimpinan PR utk laksanakan Hukum Islam di Malaysia…sbb hanya Islam yang boleh memberi jalan penyelesaian kepada semua masalah.
    Satu lagi buat semua pelajar UITM yg begitu brsemangat mempertahankan kuota Melayu…mai sama2 kita tuntut supaya DS Anwar Ibrahim laksanakan Al-Quran dan Sunnah dlm pentadbiran jika Allah izinkan beliau memerintah.

    Allahuakbar!

  70. HidupMelayu..i

    Tuah..Tuah….

    Bak cerita Nujum Pak Belalang, kekuatan Tuah terletak pada huruf T nya….. hehehe…. kekuatan albuntuti pun terletak pada T nya….muakakkaka

    Nok buak guane Tuoh, pade doh! (ulang cakap KJ! dalam kurungan… sapa KJ ni? tutup kurungan)

    Salam

  71. Sudahla….. tinggalkan perjuangan anda yang sia2 itu wahai sahabat2 lamaku UMNO

  72. Palohotox

    Abang Buah..

    Emosional bunyi komen hang tu.. Takkan takleh nak terima kekalahan kot.. Sampai dok kata orang Dajal,setan…Nauzubillah..

    Bagi kawan.. sume hardcore Umno kat sini ego diorang jer tinggi.. Diorang ingat diorang je bagus, educated, tau sume bende, boleh ramal masa depan le konon.. Diorang tak boleh terima kenyataan yang majoriti rakyat dah tolak Umno. Dah tak relevan dah dengan kata lain. Tapi diorang tak bley terima sume tu.. biaqla apa nak jadi ..hidup mati pun dgn Umno jugak.. Hangpa tak tau yg dok kat atas ‘altar’ Umno tu dok gelak kat hangpa.. ‘Aku dok makan duit kenyang2 ada jugak macha2 yang yg mati2 dok defend aku’..

    Wassalam..

  73. AbangTuah

    Deii puak PAIHH, usahle kamu cakap berdegor-degor, usahle keluarkan alasan lagi, yang sebenornya kamu takut, kecut.

    Selama ni mana ada puak PAIHH berjuang untuk agama,
    ooo..bersekongkol dengan kafir harbi tu kau orang panggil perjuangan Islam, bersekongkol dengan orang yang diragui peribadinya perjuangan Islam,menjadi YESMAN kau orang panggil perjuangan Islam. Wah, indah betul terjemahan kau terhadap perjuangan Islam.

    Aku rasa kau orang ni tak payah le mengaku perjuang Islam, yang kau arif adalah mengkeji orang berjela-jela. Dan lagi satu tukang tugas kau orang sekarang ni bela b*b*

    Potong aje t%l*r tu, letak kat reban, untung-untung menetas mahkluk lagi HAMPAIHH untuk menyambung perjuangan HAMPAIHH kau orang. Kalau tak jumpa reban lempar bagi makan anjing aje.

    Perangai kau orang ni tak juga habisnya umpama ‘Anjing Menyalak Bukit’

    EHH…ALAMAK SILAP KOMEN, INGAT NAK HANTAR KE WEBLOG PAIHERDORGAN, TERHANTAR KESINI…ADUHHH MAAF YE!!!

  74. AbangTuah

    Hidup Melayu..i

    Kekuatan Tuah terletak pada huruf ‘T’ nya

    Kekuatan huruf Al-Buntuti terletak pada huruf ‘T’ nya, betul bijak.

    Kekuatan huruf Telor pada huruf ‘T’ nya juga.

    Ada Al-Buntuti adalah Telornya. Aku rasa kaulah yang sanggup jadi telor..kehkehkeh

    Hai Mamat, kalau dah telor, telor jugalah. Seronok ke jadi telor yang dapatnya tengok, masuk tak juga.

    Hai, Gaharu cendana pula, dah tahu bertanya pula…PASYERDORGAN lah tu..

  75. cinta damai

    Wahai pentadbir kerajaan dan penyokongnya…. perbaikilah diri, perhalusi langkah kaki. Sesungguhnya tanggungjawabmu berat sekali. Jangan lalai dan mudah bersenang hati. Tapi rakyatmu terus meratapi penderitaan diri sendiri.

    Wahai pembangkang sekalian…. berubahlah kepada cara yang berhemah. Ia bukan menunjukkan dirimu lemah. Tapi lebih tegap dan gagah. Kekerasan dan keganasan haruslah dicegah. Kerana ia perlakuan yang harus disanggah. Caci dan maki haruslah ditegah. Itu tidak mengikut sunah.. Didiklah pengikutmu menjadi warga berhemah.

    Buat umat Melayu sekalian… Sedarlah. Retak kini semakin menanti belah. Jangan nanti dah terantuk baru terngadah. Masa tu nanti penyesalan ntah ke sudah. Buat apalah kita saling bertelingkah? Apa untungnya kita bertelagah?Bukankah baik bermuhasabah dari mencari masalah. India dan Cina tengah ketawa berdekah-dekah. Melayu kita asyik menyumpah seranah. Sentiasa-sentiasakanlah ingat ALLAH. Ingatlah… Wallahualam.

    Semoga kita semua diampunkan oleh ALLAH SWT

  76. Apai Ngelai

    Salam semua,

    Pertama kali kite lihat puak PiiKR begitu bersemangat menukilkan kata-kata ransangan dan rasa sangat teruja berikutan kemenangan pemimpin idola mereka DSAI yang ‘rakus kuasa’.
    Jangan suka sangat, mungkin korang lupa kalau orang tu bermaruah dan mengaku adil, takkan sanggup dia nak calonkan dirinya sebagai PM tanpa memikirkan keupayaan dirinya untuk menjaga amanah serta tanggungjawab sebagai ketua atau pemimpin islam.

    Para sahabat nabi satu ketika begitu takut untuk memegang tanggungjawab sebagai khalifah atau pemimpin kerana mereka sedar akan pertanyaan2 Allah di akhirat kelak. Sehinggakan nabi kita sendiri terpaksa memilih salah seorang daripada mereka untuk memikul amanah yang sangat berat ini. Di akhir zaman sekarang, sebaliknya pula berlaku. Mereka ini didewakan oleh penyokong2 yang tamak dan berkehendakkan sesuatu yang lebih dari kemakmuran negara. Sungguh kasihan… pemimpin yang gilakan kuasa digandingkan dengan penyokong2 taksub yang tamak… Allah lindungi kami, Allahuakbar!

    Yang ni, lain macam jer kita tengok sampai nak pergi ke Parlimen pun resah nak tunggu bila boleh nak angkat sumpah.. Kalau boleh pintu Dewan Rakyat yang belum terbuka tu dia redah terus tak payah tunggu2 lagi…Rilek laa brader, lu juga yang mempertikaikan sumpah-sumpah tu sebelum ni, buat apa nak sumpah! skarang lu jugak nak cepat-cepat buat sumpah..

    Inilah dia perlakuan seorang pemimpin Islam sejati yang berkaliber, mengadu domba kepada Barat dan kepada Amerika pembunuh umat islam di Asia tengah sedangkan kita tahu perbuatan itu ditegah sekeras-kerasnya oleh islam apatah lagi kepada kaum kafir. Semua ini tujuannya hanya satu – untuk menjatuhkan kerajaan islam di Malaysia. Malang buat PKR, mereka tidak sesekali mengiktiraf islam dalam Umno tetapi mereka mengiktiraf islam DSAI yang bergandingan bersama DAP dan Kerajaan Al Amerika itu. Kedua-duanya pembunuh islam, dinilai sebagai ‘harus’ kerjasamanya oleh pro-PKR yang maksum..

    Niat beliau nak jadi PM secepat mungkin itu, akan dilakukan mengikut lunas-lunas agama dan kaedah Islam secara mutlak iaitu dengan menggalakkan MP Sabah pengkhianat untuk membelot dan meremehkan hak-hak pengundi mereka. DSAI bermimpi nak tubuhkan kerajaan ‘Mee Segera’ dengan jalan shortcut melalui bantuan perwakilan ‘MCA Sabah’ ini. Biasalah, penggemar belakang. Semua tu mesti berunsurkan belakang, tak apa lah. Apakah tiada langsung unsur rasuah politik iaitu sogokan wang dan tawaran jawatan kepada ahli-ahli parlimen melompat? DSAI sendiri telah mengaku beliau hanya memberikan jawatan kementerian dalam kabinet kerajaan sekiranya usul undi tidak percaya kepada PM mendapat sokongan ahli-ahli parlimen dalam persidangan Parlimen tersebut. Apa kata penyokong2 PKR? Lu wolang tidokaaa?

    Itulah tomahan-tomahan beliau ketika berkempen di Permatang Pauh, soal rasuah dan ketirisan banyak dilemparkan kepada Umno seolah-olah beliau sendiri tidak sedikitpun mengamalkan amalan buruk seperti yang diperkatakan terhadap orang lain. Hakikat yang kita nak perkatakan di sini, DSAI seumpama mengata dulang paku serpiiiiiiih..

    Untuk menubuhkan kerajaan Pakatan Rakyat, rasuah seolah olah dihalalkan untuk mencapai matlamat tersebut. Demokrasi masih lagi segar di Malaysia. Mengapa perlu dikorbankan demokrasi untuk mencapai cita cita peribadi dalam masa yang singkat? Yang perlu menjadi prioriti adalah berkhidmat dan menunaikan janji-janji yang telah ditabur kepada rakyat bukannya mengejar mitos kerajaan Pakatan Rakyat. Ingatlah, DSAI itu tidak sempurna mana pun seperti yang diwar-warkan penyokong PKR yang hardcore serta jumud yang tidak akan menerima kenyataan walau sedikitpun akan keburukan pemimpin mereka, apalagi pada kebenaran2 yang cuba didedahkan oleh orang Umno. Semua itu adalah konspirasi kerajaan.. Satu alasan yang cukup popular oleh mereka yang penipu.

    SAPP sebenarnya adalah satu gabungan kaum cina Sabah, yang sinonim dengan kekecewaan kerana tidak mendapat layanan istimewa dari kerajaan sepertimana DSAI. Siapa antara perwakilan parti itu yang menjawat jawatan tinggi dalam kementerian? Mereka mempertimbangkan untuk melompat parti setelah dijanjikan habuan jawatan dalam kabinet kerajaan PR oleh DSAI sendiri. Agaknya mengapa mereka sanggup menerima tawaran DSAI seandainya mereka mempunyai jawatan dalam kerajaan? Oh, mereka pun kempunan kuasa dan jawatan sama macam DSAI juga. Eloklah tu, sekurang-kurangnya kita tahu bahawa PR itu sudahpun corrupted dan dipenuhi oleh mereka2 yang gila kuasa sebenarnya. Inilah yang dikhendaki penyokong2 taksub PKR yang buta mata serta hati kepada pemerintahan islam yang sebenar – dipenuhi oleh gabungan ‘pemimpin2 islam’ yang tamak dan puak2 kafiruun. Nau’zubillah….

    Allahuakbar! Allahuakbar!

  77. Pak Lah

    Pada asasnya ahli UMNO adalah pengecut. Semua bacul. Itulah masalah ahli UMNO. Ataupun mereka tidak ada otak. Apakah benar UMNO maksudnya ‘Untuk Melayu No Otak’?

  78. AbangTuah

    Salam,

    Para sahabat dan para musuh,

    Disamping kita berjuang disini marilah kita berkunjung ke web:

    http://www.perakbangkit.blogspot.com.

    Seronok juga kat sana, moderatornya berani gile beb, kawan pun kecut perut. Tengoklah bagaimana tergolek-golek puak PR kena tenyeh..kehkehkeh

    Jangan marah ye puak PR, abangtuah saja guna bahasa daerah, ‘tenyeh’ tu ertinya gurau sayang…

  79. aliaman

    Tak kan buat sendiri lepas tu nak komen pulak..
    Sungguh tak adil.

  80. UMNO

    gambar tue cut and paste betul2 lar lain kali

  81. AbangTuah

    Salam,

    Weii pihak PAIH, kawan ada jumpa gambar lain pula di web apa tah kawan dah lupa, dalam tu HJ. Hadi hanya jadi Menteri Biasa aje..hampeh betullah dia orang ni. Teruk betulkan, sekurang-kurangnya bagilah Hj. Hadi jadi TPM.

    Weiii PR bangsat hampa tak kesian pada PAIH ke, fasal apa tak taruk Hj. Hadi tu jadi TPM, oooo, hanya PKR dan DAP nak bolot semuanya..teruk betullah.

  82. Nadrah

    Hahaha………….. Abang Tuah ingat nak tipu orang Kg kat Permatang Pauh cerita pasal kabinet bayangan…Piraah

    Yang Tuah kini tinggal Kuah hehehe

    Kalah tetap KALAH

  83. Nadrah

    Ketua Umno dikritik isu kaum Cina ‘menumpang’
    Aug 28, 08 12:43pm

    Kenyataan seorang ketua bahagian Umno di Pulau Pinang yang menyifatkan Cina sebagai kaum “penumpang” di negara ini mencetuskan kemarahan MCA dan DAP.

    Ketua Pemuda MCA Wilayah Persekutuan, Hang Chin Pheng bersama lebih kurang 50 penyokongnya pagi ini berkumpul di ibu pejabat parti itu Wisma MCA di Jalan Ampang bagi mengutip tandatangan bantahan.

    Kenyataan Datuk Ahmad Ismail, ketua bahagian Bukit Bendera, hujung minggu lalu dilaporkan dikeluarkan sewaktu mengkritik ketua menteri Lim Guan Eng berhubung Dasar Ekonomi Baru.

    Menurut risalah yang diedarkan oleh sekumpulan ahli MCA itu, Ahmad dipetikkan oleh akhbar Sin Chew Daily sebagai mempertikaikan keupayaan kaum Cina mengagih-agihkan sumber kekayaan negara dengan saksama kepada semua kaum.

    Sehubungan itu, mereka menuntut Ahmad menarik balik kenyataan tersebut dan mendesak Umno mengambil tindakan disiplin terhadap ketua bahagian tersebut.

    Sementara DAP bahagian Tanjung, Pulau Pinang berkata ia “tidak dapat berkompromi dengan kenyataan berbau diskriminasi perkauman yang dikeluarkan oleh ahli-ahli politik yang tidak bertanggungjawab”.

    Timbalan pengerusinya Ng Wei Aik berkata DAP mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan ketua bahagian Umno itu dan mendesaknya memohon maaf.

    “Walaupun tema bagi perayaan kemerdekaan ke-51 adalah ‘Perpaduan Teras Kejayaan,’ namun kenyataan Ahmad sedemikian tidak dapat memupuk semangat perpaduan nasional, malah akan menjerumuskan hubungan perkauman yang sedia ada,” katanya dalam satu kenyataan.

    “Kita sememangnya anak Malaysia yang dilahirkan, dibesarkan dan bersedia untuk korban di tanahair kita.

    “Taat setia setiap kaum di Malaysia terhadap negara kita tidak dapatlah dipertikaikan.”

  84. Tula pemimpin UMNO terlupa yang nak mengundi semua bangsa….NI tak abis abis pertuanan melayu la,hidup melayu la saje je nak tarik pengundi melayu,…lepas tu takut takut kan pengundi kata Anwar agen Amerika la,Yahudi la…..Kawan saya bangsa asing pun takut baca laman blog UMNO….Depa terasa macam rakyat asing pulak padahal I.C semuanya sama….

    P/s:Saya cakap ni pemimpin UMNO bukan nak dengar pun,maklumla mengaji Pondok……..

  85. Salam,
    Ramai orag Melayu luar Pulau Pinang keliru dengan hak Melayu Pulau Pinang.Dah banyak kali mamak dah terangkan dan ramai lagi kurang faham tentang kedudukan sebenar yang dikatakan penduduk asal Pulau Pinang.Ramai yang kelirukan fakta sejarah dan juga penempatan asal Pulau Pinang.Ada yang tak memahami Pulau dan juga tanah Seberang Perai termasuk orang-orang termasyur jadi penghuni di tanah besar seperti Perdana Menteri kita di Kepala Batas,Perdana menteri Mat Jenin DSAI di Ceruk Tok Kun,Menteri Kewangan dan juga mendiang Tokoh UMNO dan digelar Singa Utara Allayarham Sulaiman Palastine yang tinggal di Tanah Besar.Penduduk Asal Pulau atau digelar Tanjung hanya sedikit Kaum Melayu yang rata-rata datang dari luar seperti Negeri Kedah,Perlis dan Perak.Penduduk asal Pulau ialah kaum Cina dan Mamak yang di datangkan oleh British untuk membantu mereka.Mamak-Mamak yang Beragama Islam dengan cara langgsung kahwin dengan orang-orang Melayu tanah Besar dan amalkan kebudayaan Melayu dan juga bahasa percakapan harian Bahasa Melayu.Mereka juga adalah generasi keempat atau lima di Malaysia yang lebih lama dari orang Jawa,Mendalin,Rawa,Minangkabau atau Medan dari Indonesia.Orang-orang ini ditambah dengan orang-orang kedah atau orang Perak yang datang mencari rezeki di Pulau.Sebahagian besar tanah di Pulau itu telah dibeli oleh kaum Cina dan Mamak semasa pemerintahan British dengan luas perkara ini berlaku sebelum UMNO ditubuhkan atau pun Kemerdekaan Negara Malaysia.kalau kita persalahkan UMNO adakah kita adil?.Walau bagaimana pun UMNO Pulau Pinang telah berusaha untuk jadikan Tanah di George Town sebagai Tanah rizab Melayu yang kedua termahal selepas Rizab Tanah Negeri Johor.Tanah rizab ini berupaya dibanjaya sekiranya satu sistem yang baru digubal untuk Melayu Pinang.Mamak rasa pihak USM perlu buat kajian terperinci untuk tujuan ini dan kerajaan Negeri dan Persekutuan perlu membantu tanpa mengira ideology politik.Tanah di Seberang Prai yang mana jangan salah faham ia adalah sebahagian Pulau Pinang dan jangan sekali-kali anggap Pulau Pinang itu hanyalah Pulau Sahaja ini konsep yang kelirukan ramai orang luar sana.PR12 memang BN kalah di Pulau tapi kebanyakan Wakil Rakyat dari UMNO telah menang di Seberang Prai termasuk PM sendiri.Bagi Tanjung atau Pulau tak perlulah kita ratapi keadaan Melayu tak ada tanah kerana bukan tanah saja tak ada Sultan pun tak ada!.Cuma ada ‘Sultan Nasi kandar ‘saje!!!.Tak banyak boleh lakukan untuk orang melayu yang masih tinggal di Pulau.Kalau kita nak salahkan UMNO kita perlu salahkan orang terdahulu lain yang membenarkan Penjajah jajah negara ini selama 400tahun. Wassalam.

  86. Apai Ngelai

    Azhar Arsat,

    Ketuanan Melayu bukan satu diskriminasi kaum, hang jangan nak bohong diri hang tu sendirik. Hang pun nak idop senang macam lain bangsa juge cuma tak termampu.. Hang pi ngundi si Anwar tu pun agak-agaknya pasai terikut-ikut ngan pengaruh kawan sebenarnye.

    Mana hang tau dia boleh bawak melayu cam hang ni maju? Bangsa lain bukan bumiputra lama dah tinggaikan melayu cam hang ni makan asap kentut pasai malas nak berusaha campor tak yakin maju campor hasad dengki nengok kawan sebangsa yang berjaya. Tu pon kalau kerajaan tak bela serta didik orang cam hang nih, lama dulu dah hang ni merempat jadi kuli diorang tu makan gaji setarap indon…. lani tau lagi nak tabur garam kat laut pulak! Kaya sangat ke kita nih sampai hang nampak seolah-olah kaum cina tu tak setanding hang dari segi harta bende.. yang patut kene bela..!

    Sedarlah korang pembela Anwar nih, kalau nak berbangga PKR menang pun, ingat laa sket kat masa depan diri sendiri. Kerajaan sentiasa bela korang, tapi korang pulak gigit tangan yang nak suap rezeki kat mulut korang. Anwar memang anak mas Amerika, kawan dia orang Yahudi. Kalau dia agen diorang kite sikit pun tak terkejut…lama dah citer ni haa….

    Bangsa serumpun kita nih mudah nak jadi pengkhianat kerabat sendiri, tak suma tapi cukup ramai golongan nih.. pasai apa kita tak dapat maju cam bangsa lain? Pulas kepala hotak tuh, cuba lak nilai sendiri,
    1) Bangga diri. Bumiputra nih slalu berlagak lebih-lebih. Kalau buat bisnis untung sket dah tukak keta, tukak stail penampilan, pasang perhiasan diri untuk jadi model kat orang.
    2) Hasad dengki. Nengok kawan kalau ada yang maju sikit, cuba nak pejatuh dia, khianat dia pastu sabotaj dia bior dia papa sama-sama. Contohnya PKR yang nak pelingkup Umno skang nih, bagi sesapa ja memerintah tak kisah… bagi kat cina pun tak pa…kalau PKR lingkup bior sama-sama lingkup suma melayu.
    3) Pasrah pada keadaan. Inilah sikap yang paling sinonim dengan bumiputra. Penyakit tunggu dan lihat. Ni lah yang puak korang buat nih.. tunggu dan lihat DSAI jadi PM tah cammana..kalau kantoi, apa boleh buat! Dah nasibbb…..
    4) Malas. Ni tak yah cakap… malu kite woo.. buat sikit kerja tapi untung nak banyak..
    5) Kufur nikmat. Jenis macam ni dapat dilihat cukup banyak. Tak pernah rasa bersyukur pada usaha kerajaan serta tamak nakkan yang lebih, padahal tak berhak kat mende yang dia mintak..

    Kite harap hang tak tergolong dalam golongan yang tak tau nak bersyukur.. tamak dan gelojoh..amiiiinnnnn.

  87. politikus

    pada Pak Lah..

    hang nak tidoq,pi tidoq la..
    hang dok buat kecoh apa kat sini..

    biaq anak menantu dok jaga malaysia..

    hang p tidoq noooo..

  88. AbangTuah

    Salam Mamak Haji.

    Syabas!! hebat!! inilah ulasan dan fakta yang terbaik sepanjang weblog ni ujud, kawan terpegun membacanya.

    Teruskan Mamak Haji.

  89. Nadrah

    Gerakan mahu Ahmad dikenakan tindakan
    Aug 31, 08 6:34pm

    Gerakan, parti komponen Barisan Nasional (BN), hari ini mahu tindakan diambil ke atas Ketua Umno bahagian Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail berhubung kenyataannya yang bersifat hasutan terhadap masyarakat Cina.

    Semasa satu ceramah di Permatang Pauh pada 25 Ogos lepas, Ahmad didakwa mengeluarkan kenyataan bahawa mereka hanyalah penduduk sementara di negara ini dan oleh itu adalah mustahil untuk mendapat hak yang sama di negara ini.

    Setiausaha Agung Gerakan Datuk seri Chia Kwang Chye berkata ramai rakyat Malaysia kecewa dengan kenyataan Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi apabila mengulas mengenai kenyataan Datuk Ahmad Ismail.

    “Mereka menjangka satu kecaman yang kuat, terutama pada 31 Ogos, hari di mana semua rakyat Malaysia menyambut ulang tahun kemerdekaan negara.

    “Selepas 51 tahun mencapai kemerdekaan, sebarang kesangsian mengenai kesetiaan mana-mana penduduk etnik Malaysia dan tindakan mempersoal kewarganegaraan adalah melampaui usaha menyemai persefahaman di kalangan rakyat Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan, demikian menurut laporan Bernama.

    Menjelang hari pengundian bagi pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh minggu lalu, Ahmad didakwa membuat kenyataan itu dan semalam, ketika mengulas mengenai perkara itu Abdullah berkata beliau akan “memberitahu Ahmad jangan mengulangi lagi perkara itu.”

    Perlu minta maaf

    “Anda tahu semasa berkempen pelbagai perkara boleh timbul. Saya tidak fikir beliau bermaksud sedemikian. Saya akan pastikan untuk memberitahu dia jangan gunakan perkataan itu lagi,” kata Abdullah semalam.

    Chia berkata kenyataan Ahmad sudah lapuk dan menimbulkan provokasi perkauman sambil menambah sebarang petanda bahawa BN bertolak ansur dengan mereka yang jelas bersikap perkauman dan mengeluarkan pendapat yang bersifat provokasi akan memberi isyarat yang salah kepada rakyat.

    “Ahmad Ismail bukan sahaja patut menarik balik apa yang diucapkannya tetapi perlu meminta maaf kepada semua rakyat Malaysia dan juga dikenakan tindakan disiplin bagi mengelak perkara itu daripada berulang,” katanya.

    Sementara itu, Naib Presiden Gerakan Datuk Dr Teng Hock Nan dalam satu kenyataannya mendesak pimpinan Umno dan BN untuk mengkaji semula pendirian terhadap Ahmad.

    Beliau meminta polis menyiasat perkara itu memandangkan MCa dan Gerakan telahpun membuat laporan terhadap Ahmad.

  90. Pak Lah

    To Mamak Penang

    uMno kat Penang, M tu rasanya dah tukaq daripada Melayu jadi Mamak kan..kan kan?

  91. Salam Sejahtera..

    Memandangkan korang semua asyik cakap pasal parti,aku yang x seharusnya menasihati korang semua agar sudahlah bagi aku sama je dua parti baik pakatan rakyat mahupun barisan nasional,bagi aku negara dah pun maju tapi yang kurangnya kepercayaan memang negara maju duit rakyat,dah rakyat yang nak guna jugak kemudahan itu,bagi aku memang respek pebmuat blog ini kerana jangan nak kutuk orang dengan menggunakkan ayat al-quran sesetengah blog harap memperjuangkan agama,bangsa dan negara tapi bila maki orang tahap cipan dah maki satu hal letak pulak ayat quran erm jgn main agama la wei,PM pun x main agama tau dalam hal kutuk mengutuk kalau di kata menang..menanglah parti tu kalau kalah..kalahlah!!ada paham!nanti lat akhirat sama je semuanya akan ke sana jugak!amal ibadat pun sama jugak kalau kutuk banyak maka itulah dosanya….wasalam

  92. AbgJebat

    Cis, hang AbgTuah! Jom lah kita pakat2 sokong Pakatan Rakyat!

  93. hazman

    apa yang nak di takutkan pas tak boleh memrintah tanpa dap dan keadilan. keadilan pun tak dapat perintah tanpa pas dan dap. dap pun sama tanpa pas dan keadilan. dulu pakatan menang di sebabkan blog internet kali ini dia nak hancur pun sebab menantang ni gak. orang islam yakin le dgn alquran dan hadis. jadikan ia pegagan hidup kalau apa2 terjadi kita pasarah ini adalah ketentuan Allah swt.

  94. hatibatu

    apa yang nak di takutkan pas tak boleh memrintah tanpa dap dan keadilan. keadilan pun tak dapat perintah tanpa pas dan dap. dap pun sama tanpa pas dan keadilan. dulu pakatan menang di sebabkan blog internet kali ini dia nak hancur pun sebab menantang ni gak. orang islam yakin le dgn alquran dan hadis. jadikan ia peganggan hidup kalau apa2 terjadi kita pasarah ini adalah ketentuan Allah swt.

  95. hatibatu

    kawan sikit pun tak bimbang dengan kabinet bayangan ni. yang kawan bimbang selagi bn umno memerintah negara terus jadi rosak. buka mata luas2 tengok apa dah jadi dgn undang2 sistem pendidikan agama ekonomi pelabur pun dan takut nak melabur kat malaysia. pasal apa… undang2 sudah rosak. kes atantuya pun tak selesai. ada ke jaminan pelabur2 ini akan terbela maka bn umno terpaksa pikir macamana nak menjana pendapatan negara melainkan terpaksa memeras rakyat.

  96. AbangTuah

    GILER KE SI ABGJEBAT NI..

    KAU NAK SESAT SORANG ITU KAU PUNYA HAL..JANGAN AJAK ORANG LAIN.

  97. AbangTuah

    GILER KE SI ABGJEBAT NI..KAU NAK SESAT SORANG LANTAKLAH..

  98. AbangTuah

    WAHAI HATI BATU MATA KAU YANG DAH RABUN..

    APA MASALAHNYA DENGAN UNDANG..ATAU SISTEM PENDIDIKAN AGAMA, EKONOMI..JANGAN-JANGAN KAU YANG BERMASALAH TAK..MASALAH OTAK

    KES ALTANTUYA DAH SELESAI..TAPI HATI KAU AJE YANG TAK PERNAH SELESAI NAK MENUDUH ORANG..

    APA..MEMERAS WANG RAKYAT..??? BERAPA SEN KAU KENA PERAS..ENTAH-ENTAH CUKAI PUN FREE..??? KAU BAGI TAHU AKU NEGARA MANA DALAM DUNIA INI YANG LEBIH BAIK DARI MALAYSIA..???

    KALAU TAK MAMPU NAK BAGI TAHU..LEBIH BAIK DUDUK DIAM DARI MENGHANTAR KOMEN TAHAP KURAP..!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s