Teresa Nak Saman Kerajaan – malaysiakini

Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, yang dibebaskan hari ini selepas ditahan selama tujuh hari di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), akan mengambil tindakan undang-undang terhadap kerajaan kerana menahannya secara tidak sah.

Bercakap dalam sidang akhbar yang penuh sesak di ibupejabat DAP di Petaling Jaya pada jam 3.30 petang tadi, Teresa memberitahu pemberita bahawa beliau disoalsiasat berulangkali mengenai tiga isu.

Ini termasuk sama ada beliau telah menggerakkan penduduk Bandar Kinrara supaya mengemukakan petisyen berhubung isu laungan azan dan sama ada beliau ada berkata, peruntukan untuk Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) patut digunakan untuk agama-agama lain.

Isu ketiga ialah kenyataannya sebelum ini yang menentang tulisan jawi pada tanda jalan.

“Saya menafikan dua tuduhan pertama itu,” kata ahli Parlimen Seputeh, yang dibebaskan tanpa syarat pada jam 1 tengahari.

Pemimpin DAP, Lim Kit Siang adalah antara pemimpin parti itu yang hadir sama di sidang akhbar Teresa itu.

“Saya menganggap penahanan saya itu sebagai satu helah oleh Umno untuk menutup rasa malunya terhadap kenyataan Ahmad Ismail yang berbaur perkauman,” katanya merujuk kepada ketua Umno Bukit Bendera yang telah digantung jawatannya.

Teresa juga menggesa pihak polis supaya menyiasat ahli politik Umno yang juga ketua pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo yang dilaporkan menuduh ahli parlimen DAP itu menyifatkan laungan azan sebagai ‘mengganggu ketenteraman’ penduduk setempat.

Teresa juga mahu polis menjalankan siasatan terhadap akhbar Utusan Malaysia dan kolumnis Zaini Hassan, yang menyiarkan dakwaan terhadapnya dalam isu tersebut.

Beliau mendakwa akhbar Utusan milik Umno yang mencetuskan kontroversi agama di kalangan umat Islam melalui sebuah artikel minggu lalu yang bertajuk ‘Azan, jawi, JAIS, UiTM dan ba-alif-ba-ya’.

Kolum tersebut, yang ditulis oleh editor kanan Zaini, membidas seorang ahli parlimen wanita yang tidak disebut namanya, yang pergi ke sebuah masjid dan menuntut supaya direndahkan bunyi pembesar suara sewaktu laungan azan.

Individu yang digambarkan oleh Zaini sebagai ‘seorang ahli politik yang berkaca mata’, bersikap perkauman dan chauvinis. Bagaimanapun, masjid berkenaan telah menafikan pembabitan Teresa.

Sementara itu, Lim mendakwa laporan polis yang dibuat terhadap Teresa dibuat oleh seorang ‘operatif’ dari MCA bahagian Puchong di Selangor.

nota: nak saman pulak….rilex la dulu YB Teresa, tenangkan fikiran. Jawab dulu isu no 3 tu….kenapa nak tentang…??? sebab membazir ke atau atas sebab lain. kalau membazir kenapa cadangkan tulisan cina dan tamil pula???….

Advertisements

22 Comments

Filed under Berita & Aktiviti Pemuda

22 responses to “Teresa Nak Saman Kerajaan – malaysiakini

  1. RocketScience

    hmmphh YB rileks dulu. Baru kluar.. jangan main dengan api. Kalau nak sue pun rileks dulu.

    Alah aku tak paham betul lah, isu signboard pun nak bising ker aduuss… Banyak bender lagi kat dalam negara kiter ni yang perlukan perhatian. Ekonomi negara makin lamer makin teruk. Inflasi makin naik.. isu sign board pulak yang nak di jadikan agenda.

    Sayer ni bukan orang melayu. Sayer tak pernah skali pun raser marah atau tak puas hati ader tulisan jawi kat sign board. Malahan sayer langsung tak perasan pun..

  2. Saman lah teresa oii!.Dapat ganti rugi dari kerajaan buat projek no.2 kandang babi termoden di Dunia.Panggil Menteri besar selangor itu jadi CEO hang dan suggest nama company “Khalid Teresa Milenium Pig Farm Inc”.Anwar akan datang untuk bukak rasmi syarikat kamu.Kerana nak rasmi sesi sidang parlimen tak tahu bila!.

    p/s:Arah tuju PDRM, Pejabat Peguam Negara dan KDN macam kapal tak ada Captain.Menteri KDN itu kurangkan cakap lebihkan tindakan.”A Bird Of Passage”!!!!!

  3. tubir

    Saman jangan tak saman .Dan buatlah road show kutuk kerajaan, polis beri layanan buruk semasa didalam tahanan,Beri makan macam makanan anjing .Itu nasib baik polis yang tahan kalau … yang tahan lagi agaknya ……Cakap lah banyak banyak sementara boleh bercakap ,dan sementara orang nak dengar .sampai masanya nt tertutuplah mulut kamu semua ………

  4. penulis_cyber

    taktik sama semua…kena tangkap nak saman…ajaran songsang terbaru pembangkang malaysia PAKATAN RAKYAT..

    jika rakyat saman polis jika kena tangkap apa kes akan jadi ? lawyer juga yang akan untung samada menang atau tidak.

    Tentu Karpal Sing, Sivarasa dll akan senyum ke telinga jika perbuatan menyaman jadi amalan harian rakyat Malaysia. Dan tentu diutamakan saman ke atas kerajaan sebab kerajaan banyak duit !!!!! Yesss, duit rakyat..

    Bar Council lagi senyum gembira rasanya. Sebab ramai ahli akan semakin senang dengan bayaran guaman bagi ‘menyerang kerajaan dengan saman ‘ selepas sekian lama rakyat ‘disaman’ dengan berbagai saman saman yang berjuta ringgit semuanya – jumlah terkumpul.

    Bak kata Vincent Tan yang menang kes saman malunya tapi tak dapat duit walau habis berjuta : jika lu mahu saman cari orang boleh bayar saman. kalu tidak lu buang duit saja maaa..

    Nampaknya menyaman kerajaan memang sesuai dgn saranan vincent tan tadi. Teressa Kok menuju ke arah mengumpul kekayaan juta ringgit dengan menyaman kerajaan dan akhbar Utusan.

    Ohhh lupa Raja Saman siapa ? nak tahu kena cari siapa saman orang RM 100 juta sekali saman..Beberapa orang dah kena termasuk bekas kawan rapat beliau….

    Ramai akan kena saman dengan makhluk gila untuk jadi popular di malaysia ini jika anda mengguris perasaannya yang sedang ‘berangan angan ‘ menuju Putrajaya…

    dah jumpa ? terkejut kan ? bagaimana jadinya jika dah jadi PM nanti ? rasanya lebih keras dari saman barangkali tindakan beliau !

    Pepatah orang tua kita memang benar :

    Siapa paku dulang akan serpih. Siapa mengata orang pasti dia lebih ( teruk lagi )…

    Believe me and trust me..

    Salam.

    Penulis Cyber
    http://beritamalaysiakini.wordpress.com

  5. tubir

    Teresa mesti ditahan semula dibawah isa kerana beliau tidak menunjukan sebarang kekesalan atau mengurangkan kenyataan yang boleh menimbulkan ketegangan .Beliau harus ditahan dan kali ini beliau mestilah diberi layanan sebagaimana yang beliau cakapkan didalam sidang akhbar.Berilah makanan anjing kepada beliau kerana makanan itu adalah makanan yang sesuai untuk orang macam teresa. Beliau merasakan beliau ni bijak dan betul sangat sebab itu lah beliau suka membuat kenyataan yang keras dan kurang ajar .Beliau sentiasa mengunakan kebebasan bersuara sebagai senjata .sekarang ini kita gunakan kebebasan bersuara keatas beliau .beliau adalah manusia yang tak tahu menilai antara keamanan dan kesejahteraan perhubungan antara kaum dinegara ini .kerajaan kena bertindak tegas kepada orang orang se[erti ini ,bukan hanya kepada teresa tapi juga pada karpal,limdan anuar .Kerajaan hendaklah tidak tunduk kepada desakan negara luar seperti AS didalam perkara ini .peduli apa dengan As ini negara kita tangung jawab kita .Kerajaan mesti bertindak sekarang jika mahu negara selamat …siapa juga yang membantah hendak lah ditahan ………kalau penjara penuh kita buat penjara dan pusat tahanan baru di pulau pulau .merika semua mesti di hukum ………
    Nampaknya raja raja melayu akan diherit didalam kancah politik kali ini .menurut kenyataan anuar akan bertemmu Agong .kenapa anuar memilih bertemu agong ?

  6. penyapoo

    Salam

    masuk ISA nak makan sedap2 pulak, ko sape nak di hidangkan makanan taraf 5 bintanglaaa pulak kat dalam ISA.

    Untong ko di beri makan, tulaaa jenis2 org yg tak tahu bersyukur.

    da bersalah untong di lepaskan, nak saman pulak lagi

    “macam melepaskan **** tersepit, da lepas awak pulak disondolnye” mmmm dunia, dunia

  7. Salam

    Kalau makanan tahanan ISA tu bertaraf 5bintang makin ramai la komunis2 nie bersuara..ye la..masing2 nak merasa makanan mewah..dok rumah makan mi segera jer..maklumlah..duit kerajaan abis buat kandang babi..nak bercucuk tanam tanak kena bagi kat sekolah cina pulak..

  8. AbangTuah

    Salam,

    Heran, orang macam Teressa ni macammana boleh jadi wakil rakyat, bercakap tak ada etika langsung, main lepas aje. Dalam tahanan nangis agaknye, keluar tahanan, depan LKS bukan main lagi tunjuk lantang.

  9. Bakal PM

    biasala… kenyataannya pu x konsisten… Kejap kata makanan mcm hanjing… Bila disiasat cakap media pulak yng salah buat kenyataan… Ni memang makhluk x reti bersyukur… Kerajaan prihatin lepaskan dia tp dia kutuk balik kerajaan… Kalau akula aku buat balik mcm mana yg dia ckp masa kluar dulu biar… Biar dia rasa sedap x makan pedgree ataupun mana2 makanan hanjing yg lain… Hanjing pun kalau tuan dia bg makan tau jgk dia nak setia kat tuan dia…

  10. Kuntakinte

    Salam, kah…kah…. teresa..teresa… betul2 mulut al juburi anjing la kau ni… ini punya class MP dan Wakil Rakyat lagi pun ada orang sokong ke…. ish…ish… pembohong penipu………….Pembohong penipu….pembohong penipu….pembohong penipu…pembohong penipu…

    terkantoi aku ingat kan boleh buat berita sensasi aleh…. aleh aku yang terkena…

    Sapa nak saman sapa sekarang ni. aku cadangkan biar Polis saman dia pulak….

  11. Salam

    Aku memang panas hati bila dia kata makanan tu elok sikit dari makanan anjing..sebab tengokkan menu yang dibagi biasa2 ja..ada ikan kembong (siap 2 ekor)..ayam (pun 2 ketul)..ada nasik..ada kuah..ada sayur..ada roti..

    Dah nampak sangat betina nie angkuh dan sombong..makanan mcm tu pun bukan semua orang mampu beli..ada orang susah nak makan nasi pun tak dapat..bayangkan perasaan depa kalau makanan mcm tu pun dikatakan elok sikit dari makanan anjing..maknanya bagi depa yang takdak duit, hidup susah makan nasi dengan ikan masin ja, mungkin makanan depa tu lagi teruk dari makanan anjing..Astagfirullahalazim..

    Memang aku cukup marah..sebak pun ada dengan kenyataan betina cina kongkang nie..makanan sebegitu diletakkan tarafnya serendah2 makanan anjing..maknanya beratus ribu rakyat malaysia yang menu hariannya bertaraf makanan anjing??? memang kurang ajar betul kafir harbi nie..kalau orang2 melayu dalam DAP buta mata lagi nak tercongok dalam DAP lagi lepas semua nie, memang gelap betoi la hati depa2 nie..mungkin melayu mangkaq kot!!!

  12. Big8*

    Salam semua..

    Maaf lari topik sikit…

    Email ni saya terima dari seorg sahabat..jadi saya bawa di sini utk dikongsi bersama.

    Teks Mufti Perak Menghadap Sultan Perak

    Maksud Hadith Rasulullah S.A.W. : “Mereka yang tidak memikirkan masalah umatku BUKAN daripada kalangan umat”.

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

    HARI Isnin, saya ke Kuala Lumpur dan saya menemui enam peguam dan beberapa pemimpin NGO untuk mendengar taklimat mengenai keadaan agama Islam dan orang Islam di negara ini.

    Taklimat berlangsung selama empat jam setengah. Pada pagi Selasa, saya telah dipanggil oleh Sultan Perak untuk menyembah taklimat. Kemudian menyembahkan taklimat yang hampir sama pula kepada Majlis Raja-Raja. Saya memberi taklimat mengenai bahaya yang sedang dihadapi oleh umat Islam pada ketika ini.

    Bencana umat Islam

    Waktu ini ada kes Lina Joy (Azlina binti Jelani) yang sedang menunggu keputusan. Lina Joy memeluk Kristian dan berkahwin dengan seorang India beragama Kristian. Dia memohon kepada Mahkamah supaya namanya ditukar kepada Lina Joy dan agama dipadamkan daripada MyKad beliau tetapi Jabatan Pendaftaran Negara tidak dapat memadamkannya kerana tiada perintah daripada Mahkamah Syariah.. Lan taran itu, beliau telah mencabar ke Mahkamah Persekutuan berasaskan Perkara 11 (1) Perlembagaan Persekutuan yang menyebutkan bahawa tiap-tiap individu rakyat Malaysia berhak memilih agamanya sendiri (Every person has the right to profess and practice his religion).

    Kes ini dibicara di hadapan tiga hakim di Mahkamah Agung iaitu Ketua Hakim Negara, seorang hakim bukan Melayu dan seorang hakim beragama Kristian. Jika dalam kes ini Lina Joy menang; maka agama Islam akan hancur. Ia membawa implikasi:
    i) Kuasa Raja mengenai agama Islam akan hilang.
    ii) Kuasa Mahkamah Syariah tidak boleh dipakai..
    iii) Orang Islam tidak boleh memaksa anaknya sembahyang, tidak berhak lagi kutip zakat dan tiap-tiap orang boleh mentafsir Islam ikut kehendaknya. Itulah akibatnya.

    Malangnya orang Islam nampaknya tidak prihatin sehingga dalam perbicaraan itu. Tidak ramai yang hadir untuk menyatakan sikap dan Sokongan. Majlis Agama pun dilihat tidak menghantar orang Islam. Pemerhati daripada Islam tiada. Ini berbeza daripada kalangan bukan Islam. Hatta , peguam/pemerhati daripada Kedutaan Kanada , Australia dan Amerika Syarikat pun sanggup datang.

    Bahkan, peguam-peguam pemerhati ini dibenarkan berhujah. Ini amat berbahaya. Ia belum pernah berlaku. Jadi Majlis Raja-Raja sedikit tersentak setelah saya melaporkan perkara ini.

    Peguam Negara telah dipanggil oleh Majlis Raja-Raja dan Peguam Negara kata tidak boleh buat apa-apa. Tunggu keputusan saja. Inilah keadaan yang telah menjadi bagaikan telur di hujung tanduk.

    Gerakan Kristian dan Hinduisme

    Orang Melayu yang berjinak dengan Kristian biasa dilatih secara mendalam di Singapura. Identiti mereka ditukar. Sekarang, terdapat dua gereja orang Melayu di Kuala Lumpur. Di Brickfield, ada usaha memberi makan tengah hari percuma pada hari Jumaat kepada remaja Melayu yang lepak supaya mereka leka dan tidak pergi ke masjid. Terdapat ratusan pemuda-pemuda Melayu pergi ke gereja di Brickfield ini.

    Saya telah memberitahu juga hampir 250,000 orang Islam yang murtad tapi saya dicabar oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Orang Islam yang memeluk agama Hindu sahaja sudah hampir 100,000 orang. (Sumber : jangkaan Persatuan India Muslim). Bahkan mengikut laporan pihak polis, belia-belia Islam yang menganggotai black metal, yang memaki Tuhan sudah ada 13,000 hingga 14,000. Orang yang ikut Ayah Pin yang mempercayai “Ayah Pin itu Tuhan” adalah 14,000 orang. Ini yang menjadikan saya lantang.

    Majlis Raja-Raja Bangkitkan:

    1) Apa peranan masjid.
    2) Apa peranan imam-imam dan pengurusan masjid.
    3) Kenapa tidak bendung sedangkan ada undang-undang.

    Peguam Negara kata, berbezanya paderi dengan imam-imam kita ialah paderi-paderi menunggu kedatangan hadirin seperti menghormati tetamu di pintu gereja. Mereka memberi khutbah dengan terancang dan profesional sehingga orang boleh yakin dengan cakap-cakap mereka. Selesai majlis, mereka tunggu di pintu gereja dan mengucapkan selamat. Mereka suka bertanya khabar dan suka ambil tahu dan sering tawarkan pertolongan. Bezanya, khutbah kita tidak menarik. Disampai secara tidak profesional.

    Di Uzbekistan dan China , walaupun 70 tahun ditekan, mereka masih kuat. Dalam keadaan yang cukup kuat ditekan, mereka cuma utamakan penyebaran salam dan kuatkan silaturrahim di samping membaca ayat-ayat suci Al-Quran di dinding-dinding masjid. Imam masih boleh berbahasa Arab. Itu ketika Komunis berkuasa. Ini rahsia kekuatan mereka dapat bertahan…

    Serangan aqidah di Malaysia

    Sekarang di Malaysia kita diserang dalam bentuk yang dahsyat.

    Serangan pemikiran.

    1) Golongan intelektual. Orang Kristian yang buat serangan. Walaupun mereka berjaya serang tetapi mereka tidak dapat tawan hati orang Islam. Untuk itu mereka cuba mempelajari Islam dengan untuk menyerang Islam. Mereka juga wujudkan fakulti-fakulti Islam di universiti Mereka.

    2) Mereka juga melahirkan kekacauan kepercayaan lalu membawa pemikiran Islam liberal. Mereka letak semua agama itu sama. Ia datang daripada sumber yang sama iaitu Tuhan yang sama. Cuma masa wahyu turun, Islam diterjemah dalam mesej ketuhanan itu mengikut bahasa-bahasa berbeza sesuai dengan bangsa dan keturunan Nabi.. Tegas mereka, kitab-kitab suci itu adalah terjemahan. Oleh itu ia boleh dipinda dan ditafsirkan semula. Dalam kurun ke 16, ia telah disaran oleh Yahudi dan diterima oleh para paderi Kristian. Ini yang menjadikan Kristian berpecah kepada berpuluh-puluh mazhab. Dulu, cuma ada Kristian daripada mazhab Roman Katholik. Masing-masing menuduh masing-masing mazhab kafir. Inilah pula yang dibawa ke dalam dunia Islam.

    Islam liberal begini mulai masuk pula ke Indonesia .. Mereka menguasai universiti dan media dengan dilindungi dan disokong dengan kuat oleh AS dengan berbilion-bilion USD. Ini menjadikan fakulti-fakulti pengajian Islam di universiti-universi ti di Indonesia sudah tidak ada lagi penuntut. Kini sudah ada fatwa di Indonesia bahawa perkahwinan lelaki sesama lelaki itu sah. Faraid dan Hudud sudah tidak relevan dan harus dibuang. Ini pun hampir difatwakan akhir-akhir ini oleh Majlis Agama Indonesia .. Ia sedang berkembang kerana tulisan-tulisan ini dipelopori oleh intelektual.

    Sekarang, di Malaysia pun sudah terbawa-bawa. Begitu. Tulisan-tulisan yang liberal seumpama ini biasanya ditulis oleh wartawan-wartawan dalam akhbar-akhbar berbahasa Inggeris. Dulu Astora Jabat saja yang tulis dalam akhbar Melayu. Kini, Astora guna majalah Al Islam pula sebagai platform dengan ditukar namanya kepada Hussin Ab. Rahman. Kasim Ahmad pun sekarang sudah diberi tempat semula untuk menulis dalam Al Islam.

    Keputusan kes pakai serban Ini ada laporannya dalam semua akhbar. Bagaimana 3 murid Islam memakai serban di sekolah telah diberhentikan dan kes mereka pula kalah di mahkamah. Sedang penganut agama lain kenapa bebas memakai serban dan mengamal agama mereka ? Ini satu penghinaan yang sungguh dahsyat ke atas Nabi kita dan Islam pada amnya.

    Allah jadikan sembahyang berjemaah lima waktu. Ini bertujuan untuk melahirkan ukhwah. Hikmahnya cukup besar. Seorang orientalis buat kajian kenapa ada rakaat-rakaat dalam sembahyang. Orientalis yang akhirnya masuk Islam itu, sembahyang itu sebagai satu bentuk caj. Pertemuan bahu dengan bahu, kaki dan kaki dia akan caj kuasa rohani. Untuk itu, kita perlu kuatkan diri. Orang Hindu sedang kuatkan diri mereka. Mereka giat buat tokong Hindu. Di Perak misalnya, ada 2,000 tokong Hindu sedangkan masjid cuma 560 buah sahaja. Dan agama Hindu ini semakin menampakkan keganasan. Terdapat ramai juga orang Melayu yang diHindukan. Kini, Filem-filem Bollywood juga digunakan untuk mendakyahkan agama Hindu di seluruh dunia.

    Harap kepada siapa?

    Kita tidak boleh lagi harapkan pihak berkuasa JAKIM, Jabatan Agama atau pihak kerajaan untuk melindungi kita. Allah tidak amanahkan Islam, al-Quran dan Sunnah ini kepada kerajaan tetapi Allah amanahkan kepada setiap individu Muslim.

    Allah S.W.T berfirman:
    “Kami wariskan al-Quran itu kepada hamba-hamba Kami yang terpilih iaitu yang beriman kepada Allah; (bukan kepada kerajaan).”

    Peringatan-peringat an Daripada Allah S.W.T.
    Tsunami, gerak gempa bumi, ramai umat Islam yang mati. Ini peringatan. Kenapa di Acheh dan Bangladesh ? Bukan bermakna orang Acheh yang bermaksiat, tetapi mungkin maksiat berlaku di tempat lain.. Bagaimanapun, pada malam kejadian itu, ada permainan tari menari dan pesta minum arak di pantai yang berdekatan.

    Demikian, sedikit ringkasan.. Wallahu a’lam

    Dato’ Harussani Bin Zakaria
    Mufti DiRaja Negeri Perak

    Wallahualam..

  13. Salam Big 8,

    Satu kupasan yang penuh padat.Ramai anak muda tidak faham apa itu kebudayaan Islam dan Kebudayaan Arab,Melayu atau Hindu?.Tulisan Jawi tanda Jalan itu adalah budaya Islam yang masih ramai Melayu pun keliru apa pentingnya bahasa Arab itu?Al – Quran diturunkan dalam Bahasa Arab kenapa?ramai di sini memang memahami!.Kebudayaan Islam telah lama masyarakat Islam di Negara ini telah diabaikan Bukan Melayu saja Yang Mamak lagi teruk!.Semasa tahun 1980-an ramai kawan-kawan mamak tetarik dengan kebudayaan Islam ini melalui Gerakan Tabligh dan Al-Arqam.Tetapi kumpulan-kumpulan ini ada kelemahannya.Pada Milinium baru ini ramai pemuda-pemuda terpelajar tertarik dengan perjuangan PAS!.Perjuangan PAS dalam politik banyak perkara berkisar tentang kepentingan peribadi pemimpin parti itu untuk memerintah negara ini.Parti PAS sebenarnya tidak mempunyai satu arah yang konkrit untuk membawa Ummah dalam merealisasikan Islam yang benar.Sedikit masa dulu mereka ingin Negara Islam seperti Iran…apabila gagal memujuk para penggundi bukan Islam mereka tukar pulak visi mereka kepada Negara kebajikan..apabila kita soalkan bagaimana mereka ingin memerintah?.Mereka kata Ikut Sunnah dan Al-Quran…dalam Konteks Al-Quran maknanya lebih luas dan perlu perbincangan yang teliti untuk memerintah negara Islam!.Masih ramai dahagakan kebudayaan Islam di negara ini tercari-cari..kalau Iman dan akal mereka tidak digunakan betul;mereka ini akan terjebak dengan Ajaran-ajaran sesat!.Dalam konteks Islam mesjid,Surau,Ulamak,dan lain pertubuhan Islam perlu memainkan peranan yang efektif kepada masyarakat Islam.Kalau Mesjid pun dah berpuak dimanalah realiti sebenar Islam itu.Khutubah-khutubah Jumaat yang perlu bincangkan Hal-Ehwal semasa telah dijadikan medan untuk menanam benih Ideologi politik ketaksuban parti.Bebaskan Mesjid-Mesjid dari sikap ego kita terlebih dahulu!.Ini kalau di Mesjid pun membaca doa untuk laknatkan saudara Islamnya sendiri dimanakah letaknya prinsip Islam itu sendiri?.Memang hukumnya sunat bagi setiap muslim perlu letak niat untuk menjadikan negara ini dijadikan Negara Islam yang sebenar!.Kita tak perlu berdebat tentang perkara ini,tetapi Negara Islam yang bagaimana?.Wassalam.

    p/s:Mamak cuma benci fesyen “Gothic”yang terang-terang lari dari akidah Islam.Yang sakit mata itu ada yang pakai baju berkepak!.Nescaya esok lusa anak yng lahir untuk mereka akan berkepak jugalah agaknya.

  14. tubir

    Kenapa samy sibuk dengan pasal tahanan ISA hindraf?Siapa dibelakang siapa ni?

  15. Bakal PM

    Setuju sgt dgn pertanyaan Tubir ni…
    Bg saya Hindraff penyumbang terbesar kekalahan BN di lima negeri pd PRU 12… Mereka memainkan sentimen perkauman dan menyebabkan pengundi2 bukan melayu beralih kpd pembangkang… Mereka juga mencabar dan memperlekehkan kedaulatan Raja-raja melayu menyebabkan org melayu marah dan mengharapkan anggota2 Hindraff ini dikenakan tindakan tegas oleh kerajaan… Namun apabila ramai anggota Hindraff ini dilepaskan oleh kerajaan maka org melayu meluat dan marah diatas kelembutan kerajaan dalam menangani isu sensitif ini… Disebabkan kekecewaan ini maka bnyaknya berlaku undi protes ketika PRU 12 dulu…Inila satu2nya pertubuhan yg paling teruk & jelas menghina maruah org2 melayu… Jgn la kerajaan mengulangi kesilapan dgn membebaskan mereka walaupun didesak oleh MIC dgn istilah kononnya hadiah untuk masyarakat India tetapi dalam masa yg sama membangkitkan semula kemarahan org melayu…

  16. Segalanya berpunca dari kepimpinan UMNO,benda murtad ni dah lama…..Dan setelah tewas barula UMNO nak mainkan isu murtad…. Isu murtad dah lama PAS perjuangkan…dalam siri ceramah Zulkifli Nordin pada penghujung 90 an pun dok bincang isu ini tapi kerajaan UMNO masih pandang sebelah mata dan masih menganggap isu murtad ini benda remeh…..Anda masih ingatkan jasa seorang wakil rakyat B.N yang beragama kristian memurtadkan ramai anak melayu beragama Islam sedikit masa lalu di Kulim??? Tapi kenapa dimasa itu pemimpin dari UMNO mendiam diri???

  17. tubir

    Mari kita semua orang islam kemukakan usul kepada raja raja melayu dan kerajaan agar teresa dan rakan rakan nya ditahan kerana mengugat ketenteraman dan kjeselamatan negara.

  18. Mok

    Salam,

    Semalam teresa putar belit dah terkantoi. Kena check-mate bila wartawan refer video. Sebelum ini berdegar-degar menafikan yang dia kata makanan tersebut “serupa macam makanan hanjing”.. tetapi cuma kata”baik sedikit daripada makanan hanjing”.. akhirnya mengaku juga awak yea. Dengan penuh rasa tak malu.. mengaku dia tersilap cakap sebab masih letih. Puiii… Kalau dia MP Pembangkang di Singapore, dah lama dibangkrapkan dengan saman kerajaan. Ramai rakyat yang makan serba sederhana sebegitu.. rupa-rupanya MP Pembangkang ini melihat mereka seumpama anjing. Cisss.. bedebah sungguh.

  19. Terasa

    Fasal tulisan Jawi memang tak boleh dalih lagi. Alasan Majlis Perbandaran sering tukar papan tanda…tetapi kenapa pula tulisan jawi dinafikan, bahkan disyor tulisan bahasa tamil dan mandarin. Menafikan hak tulisan Jawi bermakna anti Melayu. Konsep ‘sama rata’ ala komunis ni amat bahaya kepada negara. Papan tanda paparan umum memang tidak layak dalam bahasa dan tulisan lain selain rumi dan jawi, kecuali atas sebab-sebab yang munasabah.

  20. AbangTuah

    Salam,

    Dia ingat tulisan JAWI tu ayat koran, jadi seolah mempertikaikan Malaysia Negara Islam. Lihatlah bertapa angkuhnya dia bergambar mempertikaikan tulisan jawi tersebut.

  21. nuexo

    aku setuju dengan MOK… kalau disingapore pembangkan akan disaman sampai bangkrap Z… tapi malangnya melayu2 yg memegang kuasa di malaysia semuanya kecut telur …mengantuk dan tidur 24 jam ….
    bayangkan kalau malaysia jadi milik sebangsa kok ni…
    mati kita semua kena korek sampai lubang cacing..
    saman 24 jam…

    camne nak ketuk kepala pemimpin melayu supaya bangun ???

    takkan lepas tergadai malaysia ???

  22. nuexo

    cube click website bangsa kurang ajar x sudah2 nih..
    http://kitaanakmalaysia.blogspot.com/2007/08/berita-harian-online-jualan-secara.html

    kalau kat singapore….aku rasa dah lama kena saman dah….sbb hina negara x habis2….

    aku dah send email kat website polis…tp polis pun menganga gak…

    langsung x reply….

    hina betul melayu sekang nih…. x patriotik lg…
    nganga jek …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s